Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2006, 15:05   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Grootouders tellen niet mee. De definitie die in Nederland door het CBS wordt gehanteerd luidt: "Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. De persoon woont in Nederland en is opgenomen in de Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens (GBA)."

Citaat:
Daarmee is dus niet het héle Nederlandse en Belgische koningshuis allochtoon
.

Ha nee? de mama van flupke is niet in het buitenland geboren zeker? En de papa van Alex evenmin zeker?
Zelfs ons aller Mathildeke is allochtoon wegens poolse mama.

De mama van flupke, zijn oma en zijn overgrootoma (= elisabeth) zijn ALLEMAAL in het buitenland geboren!
Idem ditto voor het Nederlandse koningshuis.

Moet er verder nog zand zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2006 om 15:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 21:14   #22
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ha nee? de mama van flupke is niet in het buitenland geboren zeker? En de papa van Alex evenmin zeker?
Zelfs ons aller Mathildeke is allochtoon wegens poolse mama.

De mama van flupke, zijn oma en zijn overgrootoma (= elisabeth) zijn ALLEMAAL in het buitenland geboren!
Idem ditto voor het Nederlandse koningshuis.

Moet er verder nog zand zijn?
Horen de kinderen van Filip en Mathilde niet bij het koningshuis dan? Elisabeth, Gabriël en Emmanuel zijn in België geboren en hun vader en moeder ook, dus zijn zij volgens de Nederlandse definitie autochtoon.

Hetzelfde geldt in de Nederlandse koninklijke familie voor de kinderen en kleinkinderen van prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven, voor de kinderen van Constantijn en Laurentien en voor de kinderen van Johan Friso en Mabel.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 07:18   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Horen de kinderen van Filip en Mathilde niet bij het koningshuis dan? Elisabeth, Gabriël en Emmanuel zijn in België geboren en hun vader en moeder ook, dus zijn zij volgens de Nederlandse definitie autochtoon.

Hetzelfde geldt in de Nederlandse koninklijke familie voor de kinderen en kleinkinderen van prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven, voor de kinderen van Constantijn en Laurentien en voor de kinderen van Johan Friso en Mabel.
Allez, ge hebt geluk: deze kindertjes zijn inderdaad autochtoon. Heb ik deze als allochtoon vermeld?
De kindertjes van Alex en Maxima dan weer niet.

Wat is je punt in feite?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 13:40   #24
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Allez, ge hebt geluk: deze kindertjes zijn inderdaad autochtoon. Heb ik deze als allochtoon vermeld?
De kindertjes van Alex en Maxima dan weer niet.

Wat is je punt in feite?
Dat niet het héle koningshuis allochtoon is, zoals ik twee berichten geleden al schreef.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 14:41   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Zowel de Nederlandse als de Belgische koning, koninginnen, kroonprinsen en kroonprinsessen zijn allochtoon! De toekomstige Nederlandse kroonprinses (amaliatje) en haar broertje is allochtoon.

Enkel ons Elisabetje en haar broertjes zijn geen allochtoon.

Zijt ge nu content?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:21   #26
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Dat was ik al van in het begin.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2006, 18:57   #27
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zowel de Nederlandse als de Belgische koning, koninginnen, kroonprinsen en kroonprinsessen zijn allochtoon! De toekomstige Nederlandse kroonprinses (amaliatje) en haar broertje is allochtoon.
En die mogen dus bij het leger, maar hola, allochtonen bij de flikken ... (zie VB)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 28 april 2006 om 18:57.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2006, 09:10   #28
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
En die mogen dus bij het leger, maar hola, allochtonen bij de flikken ... (zie VB)
Allochtonen met Belgische nationaliteit kunnen flik worden.
Sommigen met dubbele nationaliteit kunnen of flik worden in Belgiè of carrière maken in het leger van hun allochtoon moederland.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2006, 18:49   #29
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Ik had het over:
Citaat:
het blad “Antwerps Nieuws”, 1997, tweede trimester:
onder de titel “Burgemeester Leona Detiège: Vreemdelingen eerst!”:
“… Mohamed, flik: bangelijk! … Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen perse politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs? Eén ding is zeker: als Mohammed ook ‘flik’ wordt, zal er meer dan één Antwerpenaar terecht een ‘bangelijk’ gevoel hebben…
Ali en Yousouf: stadsambtenaren? … Mohamed moet niet enkel de politie infiltreren, hij moet ook nog burgemeester kunnen worden. …
Terwijl er in deze stad meer dan 22.000 Vlaamse werklozen zijn wil de Antwerpse burgemeester dus het werk geven aan … vreemdelingen.”
Bron: arrest van het hof van beroep van Gent
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 14:18   #30
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Officieel is een allochtoon iemand die ofwel zelf, ofwel van wie één of beide ouders of grootouders(? ik twijfel) in het buitenland geboren zijn. (zowel het Nederlandse als het Belgische koningshuis bestaat voltallig uit allochtonen).

Onofficieel is "allochtoon" een moslimse Marokkaan of Turk, ongeacht hoeveel generaties ze hier al wonen.

Dat ik dergelijke nonsens in de "Debatclub" moet tegenkomen ! Ga met dergelijke onderwerpen toch op het vreemdelingen en integratie wat racistische praat verkopen !

Leopold II is in België geboren
Albert I is in België geboren
Leopold III is in België geboren
Boudwijn I is in België geboren
Albert II is in België geboren
Filips de "king to be" is in België geboren...

Dat "binnenlandse vorsten" met "buitenlandse adel" huwt is een
eeuwenoude goede Bourgondische traditie (in tegengesteld geval zou incest de "adel" vlug decimeren..

Grofweg geschat heeft minstens 25 % van alle "Vlamingen" minstens één buitenlandse grootouder..

"Allochtoon" is gewoon een scheldwoord om iemand te mogen kunnen discrimineren.. Puur wettelijk gezien bestaan er geen allochtonen en zijn alle EU burgers in principe autochtonen
(dus binnenkort ook Turken, Roemenen en Bulgaren.. overigens is een flink % bulgaren etnisch turks, idem dito trouwens de Cyprioten & kom nu niet met een argument dat Turks Cyprus geen EU lid is, wij erkennen Turks Cyprus niet & dus..)
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2006, 15:08   #31
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
"Allochtoon" is gewoon een scheldwoord om iemand te mogen kunnen discrimineren.. Puur wettelijk gezien bestaan er geen allochtonen en zijn alle EU burgers in principe autochtonen (dus binnenkort ook Turken, Roemenen en Bulgaren.. overigens is een flink % bulgaren etnisch turks, idem dito trouwens de Cyprioten & kom nu niet met een argument dat Turks Cyprus geen EU lid is, wij erkennen Turks Cyprus niet & dus..)
Welke wet mag dat dan wel zijn?

Nationaliteit is iets anders dan etniciteit. Het onderscheid tussen autochtonen en allochtonen heeft betrekking op de etniciteit, niet op de nationaliteit.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 16:03   #32
sony
Burger
 
sony's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2006
Berichten: 140
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dan zijn we allemaal allochtonen, want als we maar ver genoeg in de tijd terugkeren zijn we allemaal nakomelingen van inwijkelingen. De Germanen waren inwijkelingen, en die stamden op hun beurt zelf af van inwijkelingen uit Afrika. De mensheid is immers in Afrika ontstaan.
Ken je eigen geschiedenis. Jullie voorouders waren ook allochtonen. Hongaren van Balatoon!
sony is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2006, 16:50   #33
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht



Dat ik dergelijke nonsens in de "Debatclub" moet tegenkomen ! Ga met dergelijke onderwerpen toch op het vreemdelingen en integratie wat racistische praat verkopen !

Leopold II is in België geboren
Albert I is in België geboren
Leopold III is in België geboren
Boudwijn I is in België geboren
Albert II is in België geboren
Filips de "king to be" is in België geboren...

Dat "binnenlandse vorsten" met "buitenlandse adel" huwt is een
eeuwenoude goede Bourgondische traditie (in tegengesteld geval zou incest de "adel" vlug decimeren..

Grofweg geschat heeft minstens 25 % van alle "Vlamingen" minstens één buitenlandse grootouder..

"Allochtoon" is gewoon een scheldwoord om iemand te mogen kunnen discrimineren.. Puur wettelijk gezien bestaan er geen allochtonen en zijn alle EU burgers in principe autochtonen
(dus binnenkort ook Turken, Roemenen en Bulgaren.. overigens is een flink % bulgaren etnisch turks, idem dito trouwens de Cyprioten & kom nu niet met een argument dat Turks Cyprus geen EU lid is, wij erkennen Turks Cyprus niet & dus..)

je bent grappig. De bepaling van "allochtoon" die ik aanhaalde is in Nederland de officiele bepaling voor het aanwerven van verplichte quota aan allochtonen.
Grappig dat je er een racistische bedoening van maakt.

Ook leuk dat je even vermeld dat de koningen in Belgie geboren werden (op een paar uitzondering na dan wel, maar kom) , het feit dat ze normaliter als allochtoon moeten worden gerekend is dat géén van hun moeders van Belgische origine was: dus vallen ze onder het officiële begrip "allochtoon", of je dat nu racistisch vindt of niet.

Maar blijkbaar vind JIJ vooral dat het een scheldwoord is, gebruikt om etc. etc... Ergens hangt het klepeltje verkeerd handjeklap, ik vrees dat er bij jou iets te veel geklapt werd.
Bovendien: allochtoon was een eerste instantie een zeer politiek correcte uitvinding om een bepaalde bevolkingsgroep POSITIEF aan te duiden, soort doekje voor het bloeden weerom. Net zoals het nu "jongeren" zijn die iets mispeuteren.Ik vraag me af what will be next.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2006, 12:16   #34
reetman
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: Flanders fields
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
je bent grappig. De bepaling van "allochtoon" die ik aanhaalde is in Nederland de officiele bepaling voor het aanwerven van verplichte quota aan allochtonen.
Grappig dat je er een racistische bedoening van maakt.

Ook leuk dat je even vermeld dat de koningen in Belgie geboren werden (op een paar uitzondering na dan wel, maar kom) , het feit dat ze normaliter als allochtoon moeten worden gerekend is dat géén van hun moeders van Belgische origine was: dus vallen ze onder het officiële begrip "allochtoon", of je dat nu racistisch vindt of niet.

Maar blijkbaar vind JIJ vooral dat het een scheldwoord is, gebruikt om etc. etc... Ergens hangt het klepeltje verkeerd handjeklap, ik vrees dat er bij jou iets te veel geklapt werd.
Bovendien: allochtoon was een eerste instantie een zeer politiek correcte uitvinding om een bepaalde bevolkingsgroep POSITIEF aan te duiden, soort doekje voor het bloeden weerom. Net zoals het nu "jongeren" zijn die iets mispeuteren.Ik vraag me af what will be next.
Een allachtoon is iemand die van buiten Europa komt.
Het is net zoals de homo's die niet graag aangesproken worden met homo, ze horen veel lier Gay.
Vreemdelingen horen ook liever allochtoon.
VRT heeft het woord indertijd uitgevonden omdat het woord vreemdeling een wat negatieve bijklank kreeg in het nieuws.
reetman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 02:59   #35
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Een allochtoon is iemand die een andere afkomst heeft dan het land waarin hij zich bevindt.
Dus een Marokkaan in Belgie is een allochtoon
een turk in belgie is een allochtoon
een franse in belgie is een allochtoon
Voor mij is een allochtoon iemand die geen voeling heeft met het land waar hij in woont.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:43   #36
/Sarah/
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Voor mij is een allochtoon iemand die geen voeling heeft met het land waar hij in woont.
Ja, dat is wat jij er van maakt! Maar niet de letterlijke betekenis
Dus een 'blank' belg (als ik het zo mag zeggen) die geen gevoel meer heeft met Belgie is volgens jou een allochtoon......Rare context maar ja
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 16:53   #37
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Officieel is een allochtoon iemand die ofwel zelf, ofwel van wie één of beide ouders of grootouders(? ik twijfel) in het buitenland geboren zijn. (zowel het Nederlandse als het Belgische koningshuis bestaat voltallig uit allochtonen).

Onofficieel is "allochtoon" een moslimse Marokkaan of Turk, ongeacht hoeveel generaties ze hier al wonen.
Lap zeg: nu ben ik nog allochtoon ook
En mijn vrouw en mijn kinders ook...
Want wij zijn wel allemaal (exclusief danzij belziek) Canadees.

Maar mijn kleindochter dan:
Die is dus hier in Canada geboren.
Krissy, de moeder is Canadees, maar ik weet niet of haar ouders of haar grootouders immigranten waren of zijn. Krissy spreekt dus nog wat Duits ook, door haar moeder aangeleerd.
De vader, mijn zoon is dus volgens bovenstaande definitie een allochtoon.

Dat lijkt mij wel dat het een paar generaties duurt voor je van het allochtone statuut afkomt ???

Enne: niet dat ik er wakker van lig: ik heb mij aangepast
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2007, 16:59   #38
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy Bekijk bericht
Madammeke, allochtoon betekent letterlijk " van een andere grond, aarde" Allo =anders , chtonos=grond, aarde
Maar manneke toch... het is niet omdat een woord ontstaan is uit een vreemde taal, dat die letterlijke betekenis ten eeuwigen dage blijft.

Auto - komt van autos=zelf. Dus alles wat zelf is, is een auto????
Vergeet dit voorbeeld. ik heb er nog een beter voor je:
pedofiel.

paidi (pedi uitgesproken in modern Grieks) = kind
filos = vriend
Dus een pedofiel is een vriend van een kind.... toch volgens jouw stelling
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 25 januari 2007 om 17:21.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 19:28   #39
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Grootouders tellen niet mee. De definitie die in Nederland door het CBS wordt gehanteerd luidt: "Persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. De persoon woont in Nederland en is opgenomen in de Gemeentelijke Basisadministratie persoonsgegevens (GBA)."

Daarmee is dus niet het héle Nederlandse en Belgische koningshuis allochtoon.
Volgens deze definitie zijn dus veel van de "marokkaanse" en "turkse"
etc.. "allochtonen" dus géén allochtoon (en ben ik er zelf wel een).
Dit is dus een onwerkbare, onnuttige definitie ; ze sluit niet aan bij het taalgebruik en is op gebied van discriminatie door werkgevers bij sollicitaties ook totaal onwerkbaar.

Ik blijf er bij het woord "allochtoon" heeft in de praktijk geen enkele, behalve een discriminerande denigrerende betekenis, ondanks het feit dat het aanvankelijk allicht de bedoeling had om een beschaafder woord dan "makak" te introduceren. Dat men de koningshuizen van Saksen-Coburg en Oranje-Nassau nu in het schuitje "Allochtonen" steekt is een mooie illustratie waar men met dergelijke "definities" geraakt. Yves Leterme is
vanuit het perspectief "Vlaamse staat" geboren zijnde in Henegouwen met een Waalse vader waarschijnlijk ook allochtoons.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 09:31   #40
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Volgens deze definitie zijn dus veel van de "marokkaanse" en "turkse" etc.. "allochtonen" dus géén allochtoon
75% haalt zijn huwelijkspartner nog steeds uit het moederland, zelfs na de 3de of ondertussen 4de generatie.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be