Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2020, 17:46   #4641
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Als mijn basiswiskunde mij niet in de steek laat, zouden de ziekenhuizen nu moeten uitpuilen van de coronapatiënten.
Het zou willen zeggen dat, aangezien er in Belgie ongeveer 1 miljoen mensen corona gehad hebben (bleek toch uit anti lichamen studies, en andere), er dus 200 000 hospitalisaties geweest zijn.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel er geweest zijn.

Wat waarschijnlijk juist is, is dat 1/5 van de GETESTE GEVALLEN DESTIJDS in het ziekenhuis terecht gekomen zijn, maar er was inderdaad een serieus ondertesten toen (nu nog altijd, maar minder denk ik).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 17:48   #4642
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.769
Standaard

Een heel zwaar virus. Dat is duidelijk.

https://www.pzc.nl/antwerpen/corona-...2017~afbcf2e5/
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 17:54   #4643
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zou willen zeggen dat, aangezien er in Belgie ongeveer 1 miljoen mensen corona gehad hebben (bleek toch uit anti lichamen studies, en andere), er dus 200 000 hospitalisaties geweest zijn.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel er geweest zijn.

Wat waarschijnlijk juist is, is dat 1/5 van de GETESTE GEVALLEN DESTIJDS in het ziekenhuis terecht gekomen zijn, maar er was inderdaad een serieus ondertesten toen (nu nog altijd, maar minder denk ik).
Het triestige aan dat artikel is dat het dateert van 3 dagen terug.

Verder ook nog:"het kan hersenschade veroorzaken", "het kan schade aan het hartweefsel veroorzaken". Als 1 patiënt op 10.000 deze symptomen vertoont dan zijn die uitspraken al correct.

Ik kan ook overreden worden als ik straks naar de bakker fiets en ik kan daar blijvende letsels aan overhouden, ik kan er zelfs van dood gaan. Dus best die fiets maar zoveel mogelijk vermijden.

Fredjes-modus:"Fietsen is definitief voorbij "
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.

Laatst gewijzigd door Rapture : 3 augustus 2020 om 17:56.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 17:57   #4644
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een heel zwaar virus. Dat is duidelijk.

https://www.pzc.nl/antwerpen/corona-...2017~afbcf2e5/
Oeioei !

Maar ja, in Antwerpen zijn ze dan ook bijzonder voorzichtig he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 18:00   #4645
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oeioei !

Maar ja, in Antwerpen zijn ze dan ook bijzonder voorzichtig he !
Ik heb de indruk dat heel geleidelijk aan toch ook tegengeluiden hoorbaar worden, of ben ik te optimistisch...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 18:05   #4646
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat heel geleidelijk aan toch ook tegengeluiden hoorbaar worden, of ben ik te optimistisch...
You can fool everbody for some time, and some all the time, he. Maar to fool everybody all the time, dat gaat meestal niet.

Ik denk dat we inderdaad eerst moeten wachten tot na de Amerikaanse verkiezingen. Eens Trump weg is, is het niet meer nodig om telkens het omgekeerde te doen van wat hij zegt. Tegen dan gaat de economische miserie echt zichtbaar worden. Als tegen dan het onderwijs ook op zijn gat ligt, maw, dan zijn er maar twee uitwegen he: een vaccin dat aangegrepen kan worden als excuus om er een einde aan te stellen, of direct vaststellen dat men in de stront zit.

Ik dacht dat men dat nu al zou zien, en men begon dat te zien, maar de stijgende cijfers geven weer munitie aan de paniekzaaiers die wat wind uit de zeilen hadden en beteuterd begonnen te zijn over het einde van hun gloriemoment.

Maar vroeg of laat gaat het zoveel zeer doen dat ik denk dat het onhoudbaar zal zijn.

Men kan niet eeuwig zo idioot blijven doen - hoop ik toch.

Het is een beetje zoals een Ponzi: de laatsten die onnozel doen, gaan het spel in hun bakkes zien ontploffen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 18:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 18:07   #4647
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.726
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een heel zwaar virus. Dat is duidelijk.

https://www.pzc.nl/antwerpen/corona-...2017~afbcf2e5/
Al die drama voor niets, hopelijk krijgen we meer dergelijke cijfers te horen en keert het gezond verstand terug
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 18:43   #4648
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is gewoon onmogelijk om daar voldoende van te maken op korte tijd, het was een stopgezet experimenteel middel tegen ebola als ik het goed begrijp.

En bovendien is het in testen ook maar van dezelfde orde als HQC, ttz, het verlaagt de virale lading, het verkort de ziekenhuis tijd van zij die genezen een beetje, en het beïnvloedt het aantal doden NIET.

Ik denk eerlijk gezegd dat het veel meer anti-Trump is dan een of andere snode berekening van een farma reus.

Want zelfs al werkt HCQ, het is geen mirakelmiddel ook niet. Dat haalt de zin of onzin niet weg van een vaccin. Een vaccin zal zijn nut hebben in elk geval. Het gaat wel ook het mirakelmiddel niet zijn, zoals iedereen het voorstelt.
Nu als men de 100.000 rusthuisbewoners in het begin al dadelijk een HCQ en zink kuur had gegeven een dan nog een hoge dosis vitamine D om het immuunsysteem wat op te vijzelen dan is 10 tot 15% minder besmettingen ook 10% minderen doden. Dat is meer dan wat al die mondmaskers buiten al hebben opgebracht.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 18:49   #4649
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Nu als men de 100.000 rusthuisbewoners in het begin al dadelijk een HCQ en zink kuur had gegeven een dan nog een hoge dosis vitamine D om het immuunsysteem wat op te vijzelen dan is 10 tot 15% minder besmettingen ook 10% minderen doden. Dat is meer dan wat al die mondmaskers buiten al hebben opgebracht.
Ik denk dat er voorlopig toch een groot deficit aan doden is, en dat mag niet blijven duren want er gaan er veel te snel belachelijk zijn.

Het "goe poeier" argument gaat een tijdje werken, maar is niet vol te houden omdat er klein smeerlapkes van dissidentjes zijn zoals Zweden en zo.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:05   #4650
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tegen dan gaat de economische miserie echt zichtbaar worden. Als tegen dan het onderwijs ook op zijn gat ligt, maw, dan zijn er maar twee uitwegen he: een vaccin dat aangegrepen kan worden als excuus om er een einde aan te stellen, of direct vaststellen dat men in de stront zit.

Ik dacht dat men dat nu al zou zien, en men begon dat te zien, maar de stijgende cijfers geven weer munitie aan de paniekzaaiers die wat wind uit de zeilen hadden en beteuterd begonnen te zijn over het einde van hun gloriemoment.

Maar vroeg of laat gaat het zoveel zeer doen dat ik denk dat het onhoudbaar zal zijn.

Men kan niet eeuwig zo idioot blijven doen - hoop ik toch.

Het is een beetje zoals een Ponzi: de laatsten die onnozel doen, gaan het spel in hun bakkes zien ontploffen he.
Even los van "Ethiopie", wat is je vermoeden, wordt dit een 'gewone' zware crisis met veel werkloosheid en een matige daling van het welvaartsniveau of een echte collapse? De machthebbers (achter de 'virologen' en de politiek op de voorgrond) moeten toch doorhebben dat dit serieus fout kan gaan, of zien ze dat als oligarchen gewoon niet als 'fout'? Maar wat dan met allerlei economen, hoe staan die ertegenover? Mij valt op dat ook mensen als De Grauwe, Noels, Van de Cloot veel tweeten over corona maar net zij zouden toch de grotere gevaren moeten zien?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 augustus 2020 om 19:09.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:42   #4651
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Even los van "Ethiopie", wat is je vermoeden, wordt dit een 'gewone' zware crisis met veel werkloosheid en een matige daling van het welvaartsniveau of een echte collapse?
Als er een "bevrijding" komt op een zeker ogenblik (een vaccin, zeg maar), dan kan dat werken zoals na een oorlog. Maar ik vrees dat het gevaar bestaat dat er ondertussen al zodanig veel perverse vrijheidsberovingen zijn ingesteld, dat onze geile en onbekwame machtshebbers dat niet gaan lossen.

Als ze het echter te bruin bakken, en er komt niet echt zo een bevrijdingsmoment, of onze geile machthebbers snappen niet dat de speeltijd voorbij is, en ze terug in hun hok moeten, dan vrees ik dat we oftewel in een Soviet achtige dictatuur blijven leven (we zitten daar nu eigenlijk in, maar we hebben nog de illusie dat het tijdelijk is) ; oftewel een totaal instorten van alle institutionele macht, om te vervangen door allerlei revolutionairen allerhande, een soort vage chaos die niet echt op een zeker moment begint, maar een totaal verloederen van alles wat gestructureerd is, en een groeien van allerlei subgroepen die hun eigen revolutietje langzaam doordrukken, waarbij de gewone burger totaal niet meer weet van welk hout pijlen maken. Maw, een zachtjes instellen van een anarchie zonder dat men het door heeft.

Citaat:
De machthebbers (achter de 'virologen' en de politiek op de voorgrond) moeten toch doorhebben dat dit serieus fout kan gaan, of zien ze dat als oligarchen gewoon niet als 'fout'?
Dat is een fout beeld, er zijn zo geen cigarenrokende oligarchen die samen in achterkamertjes de gang van de wereld bedisselen. Die zitten evengoed in een speltheoretisch systeem opgesloten. Nee, er zit geen oligarchische piloot in het vliegtuig, dit is gewoon een emergente dynamiek die geen piloot heeft. Er zit dus ook geen "wijze samenzweerder" erachter die plots "bij zijn verstand" kan komen. Dit is een gedistribueerde dynamiek die in gang gezet is door een speltheoretisch effect, genaamd groupthink, en nu is niemand daar de baas van.

Het is een prisoners' dilemma in het groot. Groupthink is ook niet iets dat door een paar samenzweerders gestuurd wordt ; het is een dynamisch fenomeen waar men nadien in gevangen zit.

Ik gok, vooral in Europa, op een Sovietunie. Dat zit er allang aan te komen.

Ik denk dat de USA een sprankeltje hoop heeft, dat men de waanzin met Trump kan begraven, ironisch genoeg, omdat hij niet mee wilde met die waanzin. Biden kan tegelijkertijd doen alsof hij het beter doet dan Trump, en die zijn initiele positie volgen, ook al zegt hij het omgekeerde.

Hij kan zeggen dat puur zijn verkozen zijn, de epidemie heeft beeindigd die Trump veroorzaakt had, en dat dus alle maatregelen daartoe ook opgeheven kunnen worden. Hij is seniel genoeg om dat verkocht te krijgen hoop ik.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 19:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 19:54   #4652
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Aan de andere kant heb je wel scenario's zoals het Lockstep-scenario van de Rockefellers (zo'n scenario kan naar gelang van de omstandigheden ingezet worden he, het punt is dat er wel geanticipeerd wordt). En is het 'toeval' dat deze crisis als vehikel voor een 'green deal' gebruikt kan worden etc. Vooral bij de Rockefellers valt op dat ze al sinds de jaren zeventig bezig zijn met het aansturen op een reconfiguratie van het politiek-economische stelsel (de reactionaire motivatie van de Trilaterale Commissie) en daarbij ook van de groene beweging gebruikt maakten (Club van Rome). Daarnaast heb je het Ponzi-karakter van de economie als zodanig dat in 2007/08 zichtbaar werd (maar nog ingedijkt of versluierd kon worden met onder andere het behoud van lage rentes etc.). Uiteindelijk zijn de echte machthebbers niet zo talrijk en veelvuldig vervlochten (denk nu aan Gates in de zorg ook). Het zou net raar zijn om te denken dat die geen scenario'tjes in hun hoofd hebben (tot en met het corona-scenario van Event201).

Wat tenslotte de meer modale economen betreft - De Grauwe, Noels, Van de Cloot - daarvan begrijp ik niet goed waarom ze zo meegaan in de paniek tenzij door hun vertrouwen op mathematische modellen, maar dan nog.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 augustus 2020 om 19:58.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:01   #4653
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Ik ben wel 'blij' dat je "de Sovjet-Unie" meer verwacht dan anarchie want in het laatste geval worden mensen echt panisch.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:02   #4654
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik ben wel 'blij' dat je "de Sovjet-Unie" meer verwacht dan anarchie want in het laatste geval worden mensen echt panisch.
Maar een soviet unie is veel erger. Want die anarchie blijft niet duren, die Soviet unie kan 2 of 3 generaties omzeep helpen. Zoals we gezien hebben.

Het probleem met een soviet unie is dat niks nog zin heeft, dat "iets proberen te doen" totaal tegengewerkt wordt. Dat alles gewoon holle leugen is. Terwijl een anarchie juist aanzet om uw plan te trekken.

Maar het is al voor 80% zo dat niks enige zin heeft, en dat alles leugen is in onze Europese maatschappij, he. Hier heeft "iets proberen te realiseren" nog maar heel weinig zin. Je moet liegen en praatjes verkopen, maar vooral niks proberen te doen. De corona affaire is dat, in het HEEL HEEL uitvergroot. Niks heeft daar zin, alles is praatjes verkopen, liegen, straffen omdat je even iets zinnigs wil doen. Kortom, de Soviet unie is de corona maatregelen die geuniversaliseerd worden. Niks werkt, niemand probeert iets doen te werken, geen enkele afspraak of regel heeft enige zin. Alles is fake.

Je moet niet denken aan de gloriejaren van de soviet unie, want toen wilden ze nog iets bewijzen. Ik bedoel een "mature" soviet unie zonder koude oorlog. Het Chernobyl-soort Soviet unie ding. De corona soviet unie.

De Kafkaiaanse en Orwelliaanse Soviet unie, zelfs zonder dat sprankeltje sadisme dat het nog een beetje pittig maakte. De perfecte non-sense, waarbij elke vorm van zingeving zwaar gestraft wordt.


Kortom, corona bestuur.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 20:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:15   #4655
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar een soviet unie is veel erger. Want die anarchie blijft niet duren, die Soviet unie kan 2 of 3 generaties omzeep helpen. Zoals we gezien hebben.

Het probleem met een soviet unie is dat niks nog zin heeft, dat "iets proberen te doen" totaal tegengewerkt wordt. Dat alles gewoon holle leugen is. Terwijl een anarchie juist aanzet om uw plan te trekken.

Maar het is al voor 80% zo dat niks enige zin heeft, en dat alles leugen is in onze Europese maatschappij, he. Hier heeft "iets proberen te realiseren" nog maar heel weinig zin. Je moet liegen en praatjes verkopen, maar vooral niks proberen te doen. De corona affaire is dat, in het HEEL HEEL uitvergroot. Niks heeft daar zin, alles is praatjes verkopen, liegen, straffen omdat je even iets zinnigs wil doen. Kortom, de Soviet unie is de corona maatregelen die geuniversaliseerd worden. Niks werkt, niemand probeert iets doen te werken, geen enkele afspraak of regel heeft enige zin. Alles is fake.

Je moet niet denken aan de gloriejaren van de soviet unie, want toen wilden ze nog iets bewijzen. Ik bedoel een "mature" soviet unie zonder koude oorlog. Het Chernobyl-soort Soviet unie ding. De corona soviet unie.

De Kafkaiaanse en Orwelliaanse Soviet unie, zelfs zonder dat sprankeltje sadisme dat het nog een beetje pittig maakte. De perfecte non-sense, waarbij elke vorm van zingeving zwaar gestraft wordt.


Kortom, corona bestuur.
Maar anarchie bedreigt zelfs de veilige binnenruimte waarin je altijd nog je eigen zinvolheid tot stand kan brengen. Angst legt pas echt alles plat, meer dan een soort collectieve stilstand, die zelfs reinigend zou kunnen werken op den duur.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:24   #4656
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar anarchie bedreigt zelfs de veilige binnenruimte waarin je altijd nog je eigen zinvolheid tot stand kan brengen.
Die bestaat niet in een Soviet unie, die binnenruimte. Kijk eens hoe indringend de corona dwaasheid uw "binnenruimte" betreedt met haar vuile voeten. Men zegt U nu zelf wie van uw vrienden ge moogt ontmoeten. Men geeft U boetes als ge mensen ontmoet. Men komt U bestraffen als gij bij iemand anders waar ge iets gaat eten of drinken, geen totaal waanzinnige en storende rituelen volgt. Vergeet uw binnenruimte, die is in maart aan diggelen gevlogen, en het mes snijdt almaar dieper. In de totalitaire soviet "welzijns"staat ga je een veel grotere waanzinnige indringing in uw binnensfeer meemaken dan men zelfs maar durfde inbeelden in Brave New World he.

Citaat:
Angst legt pas echt alles plat, meer dan een soort collectieve stilstand, die zelfs reinigend zou kunnen werken op den duur.
Wat heeft anarchie met angst te maken ? Ben jij bang als er geen betuttelende dwingeland meer is ?

Het punt is natuurlijk dat wij daar niet op voorbereid zijn, en niet weten hoe ons eigen bestaan in handen te pakken. Wij zijn koeien die, eens vrij, niet eens weten hoe we moeten grazen als de boer het ons niet komt zeggen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 20:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:34   #4657
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die bestaat niet in een Soviet unie, die binnenruimte. Kijk eens hoe indringend de corona dwaasheid uw "binnenruimte" betreedt met haar vuile voeten. Men zegt U nu zelf wie van uw vrienden ge moogt ontmoeten. Men geeft U boetes als ge mensen ontmoet. Men komt U bestraffen als gij bij iemand anders waar ge iets gaat eten of drinken, geen totaal waanzinnige en storende rituelen volgt. Vergeet uw binnenruimte, die is in maart aan diggelen gevlogen, en het mes snijdt almaar dieper. In de totalitaire soviet "welzijns"staat ga je een veel grotere waanzinnige indringing in uw binnensfeer meemaken dan men zelfs maar durfde inbeelden in Brave New World he.
Wat zou daar dan het doel van zijn, na de belangrijkste coronagolven? Waarom zou men zich daar nog mee bezig willen houden? En ja, er is nog een binnenruimte ja, je kan nog rustig een boek lezen, een wandeling maken, zeker zijn van spijs en drank; in grote delen van de geschiedenis was dat grote luxe.

Citaat:

Wat heeft anarchie met angst te maken ? Ben jij bang als er geen betuttelende dwingeland meer is ?

Het punt is natuurlijk dat wij daar niet op voorbereid zijn, en niet weten hoe ons eigen bestaan in handen te pakken. Wij zijn koeien die, eens vrij, niet eens weten hoe we moeten grazen als de boer het ons niet komt zeggen.
Als er op elk moment een of andere bende je kan lastigvallen, is het geen leven meer he. Zelfs als je je weet te 'wapenen' of te 'winnen'. Wat heb je daaraan? Dat lijkt me zelfs de hel, een zinloze en eindeloze 'beweging' van agressie.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:41   #4658
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat zou daar dan het doel van zijn, na de belangrijkste coronagolven? Waarom zou men zich daar nog mee bezig willen houden? En ja, er is nog een binnenruimte ja, je kan nog rustig een boek lezen, een wandeling maken, zeker zijn van spijs en drank; in grote delen van de geschiedenis was dat grote luxe.
Je begrijpt niet dat in een Soviet unie, niks een doel moet hebben. Het is gewoon een obsessioneel moeien. In de DDR was dat ook zo.

En nee, zelfs wandelen is in maart een verloren vrijheid geworden. En als sommigen hun goesting krijgen, zou je zelfs een vermageringskuur opgelegd kunnen krijgen. En een boek, dat zou wel eens een niet-essentieel object kunnen worden.

Citaat:
Als er op elk moment een of andere bende je kan lastigvallen, is het geen leven meer he. Zelfs als je je weet te 'wapenen' of te 'winnen'. Wat heb je daaraan? Dat lijkt me zelfs de hel, een zinloze en eindeloze 'beweging' van agressie.
Wel, die bende, dat is een staat, he. Blijkbaar valt een bende je lastig als je op de dijk wat frisse lucht wil snuiven. Of naar een zeehondje wil gaan. Of op een bankje zitten.

Je hebt duidelijk geen idee tot hoe ver tot op het bot uw "innerlijke ruimte" kapot is gegaan in maart he. Eens die heilige grens met de voeten is getreden, is er geen enkele reden dat doelloze regelneven en machtswellustelingen zich aan dat soort dingen te buiten blijven gaan.

De Europese soviet unie waar ik over spreek, dat is die van vandaag he. Niet een ingebeelde in de toekomst. Gewoon het bestendigen van wat nu het geval is, maar waarvan men ten onrechte denkt dat het een "voorlopig" karakter heeft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 20:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:46   #4659
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je begrijpt niet dat in een Soviet unie, niks een doel moet hebben. Het is gewoon een obsessioneel moeien. In de DDR was dat ook zo.

En nee, zelfs wandelen is in maart een verloren vrijheid geworden. En als sommigen hun goesting krijgen, zou je zelfs een vermageringskuur opgelegd kunnen krijgen. En een boek, dat zou wel eens een niet-essentieel object kunnen worden.



Wel, die bende, dat is een staat, he. Blijkbaar valt een bende je lastig als je op de dijk wat frisse lucht wil snuiven. Of naar een zeehondje wil gaan. Of op een bankje zitten.

Je hebt duidelijk geen idee tot hoe ver tot op het bot uw "innerlijke ruimte" kapot is gegaan in maart he. Eens die heilige grens met de voeten is getreden, is er geen enkele reden dat doelloze regelneven en machtswellustelingen zich aan dat soort dingen te buiten blijven gaan.

De Europese soviet unie waar ik over spreek, dat is die van vandaag he. Niet een ingebeelde in de toekomst. Gewoon het bestendigen van wat nu het geval is, maar waarvan men ten onrechte denkt dat het een "voorlopig" karakter heeft.
Goh, ik denk dat je toch wat overdrijft, op den duur gaan mensen ook zien dat ze het in Zweden beter doen en zo he. En de staat heeft tenminste een vorm van structuur (al bestaat staatsterreur ook), dat geldt niet voor willekeurige straatbendes, etnische strijdgroepen, etc.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 augustus 2020 om 20:47.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 20:48   #4660
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
De Europese soviet unie waar ik over spreek, dat is die van vandaag he. Niet een ingebeelde in de toekomst. Gewoon het bestendigen van wat nu het geval is, maar waarvan men ten onrechte denkt dat het een "voorlopig" karakter heeft.
Wie bepaalt dan of het een voorlopig karakter heeft of niet?
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks

Laatst gewijzigd door Reverberation : 3 augustus 2020 om 20:50.
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be