Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2018, 10:28   #301
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je gaat naar die KNO arts als de antiobiotica/cortisonenbehandeling niet aanslaat en er vermoeden is van chronische sinusitus en/of poliepen.

De huisarts volstaat in 90 % van de gevallen.

Werknemers werken voor hun inkomen. Niet voor uw zaak. Want het is hun zaak niet. Dat is iets wat veel ondernemers niet begrijpen.
Benieuwd op u dat ook durft te stellen bij een sollicitatiegesprek?

Ik twijfel niet aan uw competenties maar met een dergelijke attitude komt u er bij mij niet in!

In een bedrijf waar u aan de slag gaat maakt u, per definitie, deel uit van een geheel. Een geheel dat staat voor 'de zaak'. Het grootste kapitaal in een bedrijf bestaat hoofdzakelijk uit de medewerkers die aan de slag zijn in dat bedrijf.

Iedereen heeft er belang bij dat het goed gaat met 'die zaak' en dat je een carrière kunt uitbouwen waar u (en uw baas) een inkomen kunt uit genereren. U hebt dus gelijk dat u daar werkt om een inkomen te hebben.

Met uw andere argumenten zit u, mijn inziens, compleet fout! Dit is iets wat veel werknemers niet begrijpen!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 10:35   #302
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Benieuwd op u dat ook durft te stellen bij een sollicitatiegesprek?

Ik twijfel niet aan uw competenties maar met een dergelijke attitude komt u er bij mij niet in!

In een bedrijf waar u aan de slag gaat maakt u, per definitie, deel uit van een geheel. Een geheel dat staat voor 'de zaak'. Het grootste kapitaal in een bedrijf bestaat hoofdzakelijk uit de medewerkers die aan de slag zijn in dat bedrijf.

Iedereen heeft er belang bij dat het goed gaat met 'die zaak' en dat je een carrière kunt uitbouwen waar u (en uw baas) een inkomen kunt uit genereren. U hebt dus gelijk dat u daar werkt om een inkomen te hebben.

Met uw andere argumenten zit u, mijn inziens, compleet fout! Dit is iets wat veel werknemers niet begrijpen!
alsof gij als werkgever niet gewoon blij moet zijn dat er nog iemand opdaagt

demografie mon vieux ... er is gewoon te weinig werkvolk, ge zit op uw knieën en ge beseft het nog niet!!!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:20   #303
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alsof gij als werkgever niet gewoon blij moet zijn dat er nog iemand opdaagt

demografie mon vieux ... er is gewoon te weinig werkvolk, ge zit op uw knieën en ge beseft het nog niet!!!
Wat zijn werkgevers met ongemotiveerde werknemers? Gasten die enkel hun competenties ter beschikking stellen voor (uitsluitend) een loon? Niet veel hoor; dit kan hooguit een tijdelijke tewerkstelling opleveren (waar ik geen voorstander van ben) om acute noden op te vullen.

Werkgevers hebben het doorgaans vrij snel door als 'loon voor 39 uur (matig) presteren' de enige motivatie is hoor! Aangepaste remuneratie op basis van gedrevenheid, passie, open mind, out of the box (kortom..meedenken) en alle andere gewenste competenties maar vooral ATTITUDES maken het verschil.

Geen enkele werkgever, in eender welke cluster of sector, is ongevoelig voor attitudes. Zij willen weten wat voor (oneerbiedig misschien) 'vlees ze in de kuip hebben'.

Tot slot 'ma jeune'...mocht je van oordeel zijn dat ik geen weet heb van de arbeidskrapte op de markt, weet dan dat ik er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

Le vieux
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:21   #304
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Wat zijn werkgevers met ongemotiveerde werknemers? Gasten die enkel hun competenties ter beschikking stellen voor (uitsluitend) een loon? Niet veel hoor; dit kan hooguit een tijdelijke tewerkstelling opleveren (waar ik geen voorstander van ben) om acute noden op te vullen.

Werkgevers hebben het doorgaans vrij snel door als 'loon voor 39 uur (matig) presteren' de enige motivatie is hoor! Aangepaste remuneratie op basis van gedrevenheid, passie, open mind, out of the box (kortom..meedenken) en alle andere gewenste competenties maar vooral ATTITUDES maken het verschil.

Geen enkele werkgever, in eender welke cluster of sector, is ongevoelig voor attitudes. Zij willen weten wat voor (oneerbiedig misschien) 'vlees ze in de kuip hebben'.

Tot slot 'ma jeune'...mocht je van oordeel zijn dat ik geen weet heb van de arbeidskrapte op de markt, weet dan dat ik er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

Le vieux
dan weet je ook dat je zal moeten inbinden en de jeugd zal moeten aanvaarden zoals ze zijn, en dat houdt in dat ze zullen komen werken voor je ?*ls het op hun voorwaarden kan.

edit: ?*= a accent grave

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2018 om 11:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:30   #305
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Je kan die motivatieproblemen oplossen door gebruik te maken van een doordacht evaluatiesysteem dat de wortel gebruikt ipv de stok.

Ik krijg targets, inclusief financiele targets, en als ik die haal staan daar centen (loonsverhogingen) tegenover. Ga ik er ver boven (zoals verleden jaar) dan staat er een hogere loonsverhoging tegenover.

Zo werkt dat nu eenmaal. In veel KMO's zijn loonsverhogingen nog steeds een soort "iets dat de zaakvoerder u gunt". Dat werkt inderdaad niet bij mij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:31   #306
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Overigens, iedereen, van poetsvrouw tot het hoogste kader, komt werken voor zijn centen, en niet om "de zaakvoerder rijker te maken".

Maar we weten allemaal dat werkgevers graag in hun gezicht belogen willen worden tijdens sollicitatiegesprekken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:38   #307
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je kan die motivatieproblemen oplossen door gebruik te maken van een doordacht evaluatiesysteem dat de wortel gebruikt ipv de stok.

Ik krijg targets, inclusief financiele targets, en als ik die haal staan daar centen (loonsverhogingen) tegenover. Ga ik er ver boven (zoals verleden jaar) dan staat er een hogere loonsverhoging tegenover.

Zo werkt dat nu eenmaal. In veel KMO's zijn loonsverhogingen nog steeds een soort "iets dat de zaakvoerder u gunt". Dat werkt inderdaad niet bij mij.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens, iedereen, van poetsvrouw tot het hoogste kader, komt werken voor zijn centen, en niet om "de zaakvoerder rijker te maken".

Maar we weten allemaal dat werkgevers graag in hun gezicht belogen willen worden tijdens sollicitatiegesprekken.
²

en bovendien de enige attitude die je respect zal opleveren van laag tot hoog.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2018 om 11:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:39   #308
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dan weet je ook dat je zal moeten inbinden en de jeugd zal moeten aanvaarden zoals ze zijn, en dat houdt in dat ze zullen komen werken voor je ?*ls het op hun voorwaarden kan.

edit: ?*= a accent grave
En daar wringt het schoentje nietwaar? De werkgevers moeten niet inbinden...het is de jeugd die zal moeten aanvaarden dat ze hun competenties maar ook hun (door de werkgever gewenste) ATTITUdES TEN VOLLE zullen moeten aanwenden willen ze nog kans maken op de arbeidsmarkt!

Hun voorwaarden?? Wat zijn die dan? Leg eens glashelder uit wat u, als werkgever dan, als aanvaardbaar beschouwt? Waar gaat, volgens u, de werkgever het bos in bij die voorwaarden? Wat vragen zij te veel en waar is de werknemer these days niet meer mee akkoord?

Laat je maar gaan!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:40   #309
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
En daar wringt het schoentje nietwaar? De werkgevers moeten niet inbinden...het is de jeugd die zal moeten aanvaarden dat ze hun competenties maar ook hun (door de werkgever gewenste) ATTITUdES TEN VOLLE zullen moeten aanwenden willen ze nog kans maken op de arbeidsmarkt!

Hun voorwaarden?? Wat zijn die dan? Leg eens glashelder uit wat u, als werkgever dan, als aanvaardbaar beschouwt? Waar gaat, volgens u, de werkgever het bos in bij die voorwaarden? Wat vragen zij te veel en waar is de werknemer these days niet meer mee akkoord?

Laat je maar gaan!
Het zal een kleine lijst worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:44   #310
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
En daar wringt het schoentje nietwaar? De werkgevers moeten niet inbinden...het is de jeugd die zal moeten aanvaarden dat ze hun competenties maar ook hun (door de werkgever gewenste) ATTITUdES TEN VOLLE zullen moeten aanwenden willen ze nog kans maken op de arbeidsmarkt!

Hun voorwaarden?? Wat zijn die dan? Leg eens glashelder uit wat u, als werkgever dan, als aanvaardbaar beschouwt? Waar gaat, volgens u, de werkgever het bos in bij die voorwaarden? Wat vragen zij te veel en waar is de werknemer these days niet meer mee akkoord?

Laat je maar gaan!

wat een achtiende eeuwse werkgeverattitude, ik zal wel in een modern bedrijf gaan. byebye!

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:44   #311
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je kan die motivatieproblemen oplossen door gebruik te maken van een doordacht evaluatiesysteem dat de wortel gebruikt ipv de stok.

Ik krijg targets, inclusief financiele targets, en als ik die haal staan daar centen (loonsverhogingen) tegenover. Ga ik er ver boven (zoals verleden jaar) dan staat er een hogere loonsverhoging tegenover.

Zo werkt dat nu eenmaal. In veel KMO's zijn loonsverhogingen nog steeds een soort "iets dat de zaakvoerder u gunt". Dat werkt inderdaad niet bij mij.
Volledig mee eens. Een werkgever heeft er alle baat bij geëngageerde medewerkers te hebben. Dat heb ik ook nooit ontkend.

De vraag was of u bij een sollicitatiegesprek uw attitudes (zoals je in een eerdere post heeft omschreven) ook kenbaar maakt? Want, geloof me, daar komt men bijzonder snel achter (althans als het interview die naam waardig is).
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:46   #312
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Volledig mee eens. Een werkgever heeft er alle baat bij geëngageerde medewerkers te hebben. Dat heb ik ook nooit ontkend.

De vraag was of u bij een sollicitatiegesprek uw attitudes (zoals je in een eerdere post heeft omschreven) ook kenbaar maakt? Want, geloof me, daar komt men bijzonder snel achter (althans als het interview die naam waardig is).
dat gesprek zal moeten gaan over de verantwoordelijkheden en de opportuniteiten die ik krijg.

en dan zal ik daar eens rustig over nadenken en ik zal u wel laten weten of het genoeg is en of ik bij je wil komen werken.


noem het van mijn part solliciteren 2.0 als dat je helpt om in je nieuwe rol te groeien.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2018 om 11:47.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:47   #313
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Wat zijn werkgevers met ongemotiveerde werknemers? Gasten die enkel hun competenties ter beschikking stellen voor (uitsluitend) een loon? Niet veel hoor; dit kan hooguit een tijdelijke tewerkstelling opleveren (waar ik geen voorstander van ben) om acute noden op te vullen.

Werkgevers hebben het doorgaans vrij snel door als 'loon voor 39 uur (matig) presteren' de enige motivatie is hoor! Aangepaste remuneratie op basis van gedrevenheid, passie, open mind, out of the box (kortom..meedenken) en alle andere gewenste competenties maar vooral ATTITUDES maken het verschil.

Geen enkele werkgever, in eender welke cluster of sector, is ongevoelig voor attitudes. Zij willen weten wat voor (oneerbiedig misschien) 'vlees ze in de kuip hebben'.

Tot slot 'ma jeune'...mocht je van oordeel zijn dat ik geen weet heb van de arbeidskrapte op de markt, weet dan dat ik er dagelijks mee geconfronteerd wordt.

Le vieux
Tja , 60 uur werken in plaats van 38 zoals de restt voor 200 euro bruto meer en dat met beloftes in de wolken die zich nooit realiseren.
Dan kan je beter zelfstandige worden.

Laatst gewijzigd door Pericles : 8 februari 2018 om 11:48.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:47   #314
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Overigens, iedereen, van poetsvrouw tot het hoogste kader, komt werken voor zijn centen, en niet om "de zaakvoerder rijker te maken".

Maar we weten allemaal dat werkgevers graag in hun gezicht belogen willen worden tijdens sollicitatiegesprekken.
1) Iedereen werkt om centen te verdienen...dat is nogal wiedes

2) Kan best, en daar zijn middeltjes voor om 'het belogen worden' te doorprikken!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:53   #315
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

wat een achtiende eeuwse werkgeverattitude, ik zal wel in een modern bedrijf gaan. byebye!

Het ontgaat u, mijn inziens, op basis van uw reactie, volledig aan de werkgeverswensen anno 2018 en de maatstaven, de focus...waar headhunting-bureaus, HR-consultancy's, personeelsdiensten ....mee bezig zijn!

Zoveel is duidelijk!

Byebye
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:55   #316
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
En daar wringt het schoentje nietwaar? De werkgevers moeten niet inbinden...het is de jeugd die zal moeten aanvaarden dat ze hun competenties maar ook hun (door de werkgever gewenste) ATTITUdES TEN VOLLE zullen moeten aanwenden willen ze nog kans maken op de arbeidsmarkt!

Hun voorwaarden?? Wat zijn die dan? Leg eens glashelder uit wat u, als werkgever dan, als aanvaardbaar beschouwt? Waar gaat, volgens u, de werkgever het bos in bij die voorwaarden? Wat vragen zij te veel en waar is de werknemer these days niet meer mee akkoord?

Laat je maar gaan!
je lijkt steeds te vergeten dat je slechts 1 van de vele werkgevers bent die momenteel echt om capabele werknemers verlegen zitten, coro.

heb al heel mijn loopbaan een knelpuntberoep gehad, dat moet ik toegeven, maar het is pas de laatste twee jaar dat ik geen sociaal event, workshop of opleiding meer kan deelnemen of ik stap na drie uur buiten met minstens een drietal vragen of ik niet bij hen wil komen werken (desnoods voor een aantal uur per week) ...
wie denk je dat er t sterkst staat bij een sollicitatie? jij of ik? wat zeg ik, sollicitaties zelf zijn passé ... jullie staan nu bij mij in de lijn aan te schuiven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:56   #317
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat gesprek zal moeten gaan over de verantwoordelijkheden en de opportuniteiten die ik krijg.

en dan zal ik daar eens rustig over nadenken en ik zal u wel laten weten of het genoeg is en of ik bij je wil komen werken.


noem het van mijn part solliciteren 2.0 als dat je helpt om in je nieuwe rol te groeien.
Als u twijfelt dat die vragen tijdens een sollicitatiegesprek niet aan bod zouden komen, dan vraag ik me af of u onze dialoog wel ernstig neemt!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:59   #318
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Als u twijfelt dat die vragen tijdens een sollicitatiegesprek niet aan bod zouden komen, dan vraag ik me af of u onze dialoog wel ernstig neemt!
ik twijfel daar niet aan, en de dialoog is ernstig.

maar op deze manier kan ik u garanderen dat mijn besluit zal zijn dat ik te weinig respect kreeg.

u vangt dus bot.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2018 om 11:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 11:59   #319
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Als u twijfelt dat die vragen tijdens een sollicitatiegesprek niet aan bod zouden komen, dan vraag ik me af of u onze dialoog wel ernstig neemt!
In welke sector ben je actief?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 12:11   #320
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je lijkt steeds te vergeten dat je slechts 1 van de vele werkgevers bent die momenteel echt om capabele werknemers verlegen zitten, coro.

heb al heel mijn loopbaan een knelpuntberoep gehad, dat moet ik toegeven, maar het is pas de laatste twee jaar dat ik geen sociaal event, workshop of opleiding meer kan deelnemen of ik stap na drie uur buiten met minstens een drietal vragen of ik niet bij hen wil komen werken (desnoods voor een aantal uur per week) ...
wie denk je dat er t sterkst staat bij een sollicitatie? jij of ik? wat zeg ik, sollicitaties zelf zijn passé ... jullie staan nu bij mij in de lijn aan te schuiven.
Dat u kennelijk over een enorme competentie beschikt zal/kan ik niet ontkennen; althans op basis van uw niet mis te verstane zelfingenomenheid.

Maar of dat in de toekomst, per definitie, inhoudt dat u telkens weer opnieuw wordt aangeworven, betwijfel ik. Want dit is nu net het punt....

...werkgevers rekenen op een attitude en één van de attitudes is dat er verwacht wordt dat u als 'lid van het bedrijf' meedenkt in de groei van dat bedrijf. Voor alle partijen (werkgever en werknemer) is dit een win-win.

Jobhoppers die omwille van een (al dan niet) geringe verhoging in het remuneratiepakket switchen is voor de werkgever een onbetrouwbare partner en daar wordt rekening mee gehouden.

U hoeft niet overtuigd te zijn hoor. Leg gerust uw oor eens te luisteren bij de professionelen terzake.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be