Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 mei 2019, 08:20   #11981
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is de munt eenheid van het land waar gij in leeft. Bovendien heeft Belgie een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van een gemeenschappelijke munt. En gij zit dat hier uit te lachen. Het is overduidelijk dat uw nationaliteit puur administratief is.
Als ik het ooit te zeggen heb, of ik heb een adviserende rol, dan zorg ik ervoor dat de criteria voor het afpakken van de nationaliteit uitgebreid worden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 10:57   #11982
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, met een goede fles vodka en Natalia op uw schoot ... ge zoudt voor minder







De KGB denkt aan alles.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 mei 2019 om 11:03.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2019, 10:59   #11983
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het is de munt eenheid van het land waar gij in leeft. Bovendien heeft Belgie een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van een gemeenschappelijke munt. En gij zit dat hier uit te lachen. Het is overduidelijk dat uw nationaliteit puur administratief is.
Als ik het ooit te zeggen heb, of ik heb een adviserende rol, dan zorg ik ervoor dat de criteria voor het afpakken van de nationaliteit uitgebreid worden.
Het is niet DE munt van de wereld zoals U beweert.

Gelukkig zult U het nooit voor het zeggen hebben.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 17:23   #11984
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is niet DE munt van de wereld zoals U beweert.

Gelukkig zult U het nooit voor het zeggen hebben.
Wat een rare reactie. Eigenlijk geeft ge mij impliciet gelijk.

Normaal gezien zoudt ge moeten claimen dat ge u 100 % Belg voelt, en dat het daarom onterecht zou zijn dat ge de belgische nationaliteit zou afgepakt worden.
Maar dat doet ge helemaal niet.
Nee, uw reactie is: oh, ik hoop dat u niet gaat lukken.

Ge hebt nog altijd niet geantwoord op de vraag wanneer marokkanen hier een historische minderheid zullen vormen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 18 mei 2019 om 17:23.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 17:27   #11985
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
OK dan naar Omsk is niet zo ver van waar ik moet zijn.
Ik ga terugkeren als toerist, beloofd.



Putin zal ongetwijfeld zwaar onder de indruk zijn. Ik zal het alvast doorgeven aan mijn KGB werkgevers, in wiens opdracht ik hier natuurlijk actief ben.

[IMG]https/14795976.jpg[/IMG]
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ting~a3057387/

hebt gij u weer efkes vergist in Zelenski! Gij dacht omdat hij Russisch sprak dat hi voor de Russen zou zijn!
HHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Ik wist dat al lang! Russisch sprekende Oekrainers haten de Russen evenveel als alle andere oostblokkers.

Dat gij dat nog altijd niet beseft is hilarisch!

E is niks zo pathetisch als mensen die denken dat ze geliefd zijn, maar eigenlijk gehaat worden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 18:09   #11986
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...ting~a3057387/

hebt gij u weer efkes vergist in Zelenski! Gij dacht omdat hij Russisch sprak dat hi voor de Russen zou zijn!
HHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Ik wist dat al lang! Russisch sprekende Oekrainers haten de Russen evenveel als alle andere oostblokkers.

Dat gij dat nog altijd niet beseft is hilarisch!

E is niks zo pathetisch als mensen die denken dat ze geliefd zijn, maar eigenlijk gehaat worden.
Zelensky is een acteur, en het is bekend dat die blabla verkopen. Dat is hun job.
Zelensky heeft al vanalles gezegd, ook dat hij absoluut geen oorlog zal beginnen om de Krim. (zie boven)
Hij is zowat de Oekraïense versie van Zirinovsky, de clown van dienst in de Russische politiek.
Zelensky trad regelmatig op in Rusland en heeft er zakelijke belangen.

Als Oekraïne de Krim wil binnenvallen moeten ze dat vooral proberen. Het tweede grootste leger ter wereld is er klaar voor.
Maar ze kunnen nog niet winnen tegen een bende gewapende mijnwerkers in Donbas, dus ik denk dat het Russische leger net iets te hoog gegrepen is.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 18:29   #11987
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat een rare reactie. Eigenlijk geeft ge mij impliciet gelijk.

Normaal gezien zoudt ge moeten claimen dat ge u 100 % Belg voelt, en dat het daarom onterecht zou zijn dat ge de belgische nationaliteit zou afgepakt worden.
Maar dat doet ge helemaal niet.
Nee, uw reactie is: oh, ik hoop dat u niet gaat lukken.

Ge hebt nog altijd niet geantwoord op de vraag wanneer marokkanen hier een historische minderheid zullen vormen.
Ik ben al lang geleden opgehouden met U serieus te nemen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 22:43   #11988
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben al lang geleden opgehouden met U serieus te nemen.
Alsof dat uw bekommernis is. Het enige wat gij hier 15 jaar probeert te doen is anderen bekeren. Zoals zoveel anderen op dit forum proberen: religieuze fundamentalisten, zionisten, extreem rechts, blowers, ultra libertairen, vlaams nationalisten. En allemaal hebben ze evenveel succes als gij.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 22:44   #11989
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zelensky is een acteur, en het is bekend dat die blabla verkopen. Dat is hun job.
Zelensky heeft al vanalles gezegd, ook dat hij absoluut geen oorlog zal beginnen om de Krim. (zie boven)
Hij is zowat de Oekraïense versie van Zirinovsky, de clown van dienst in de Russische politiek.
Zelensky trad regelmatig op in Rusland en heeft er zakelijke belangen.

Als Oekraïne de Krim wil binnenvallen moeten ze dat vooral proberen. Het tweede grootste leger ter wereld is er klaar voor.
Maar ze kunnen nog niet winnen tegen een bende gewapende mijnwerkers in Donbas, dus ik denk dat het Russische leger net iets te hoog gegrepen is.
Tuurlijk, schiet maar op de boodschapper, en niet op de boodschap ....

Hoogmoed voor de ..
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2019, 00:07   #11990
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Persoonlijk denk ik dat Zelensky gaat praten met de separatisten. Maar hij moet eerst een meerderheid hebben in het parlement, dat nu overheerst wordt door nationalisten.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 02:47   #11991
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Enkele nieuwe evoluties.
De nieuwe president heeft een stafchef van het leger benoemd die zich steeds verzette tegen bewapening van en steun aan de rechtse milities.
De huidige stafchef, de procureur, de ministers van defensie en binnenlandse zaken, en de chef van de geheime dienst, worden ontslagen. Als je deze figuren een beetje gevolgd heb kun je dit alleen maar toejuichen. (Parcival zal ontgoocheld zijn, het zijn deze figuren die moordaanslagen tegen pro-Russen bedachten en uitvoerden)
Een deel van zn speech was in het Russisch. Hij zei dat de gevoelens van de pro-Russische delen van het land gedurende 4 jaar genegeerd werden. Dat Oekraïne terug een land moet worden, en dat hij vrede wil in Donbas, door te praten. (Hij zei niet met wie maar dat lijkt vrij duidelijk, Poroshenko heeft dat altijd geweigerd).
Hij zei ook dat hij iets wil doen aan de corruptie, niet door te praten maar door actie.
Tenslotte heeft hij als voornaamste adviseur iemand benoemd die adviseur was van de eerste minister onder Yanukovich, en tevens advocaat van Kholomoisky.

We zullen zien of het bij woorden blijft of niet. Maar de woorden zijn alvast bemoedigend.
Een dikke streep door de rekening door degene die meer confrontatie en meer Oekraiens anti-Russisch nationalisme willen.
Bekende Russenhaters als Liachko en Alexander Motyl vertrouwen Zelensky alvast voor geen haar. Zij willen geen vrede maar oorlog.
In tegenstelling tot hen geloof ik niet dat Zelensky pro-Russisch is of een agent van Putin. Maar hij lijkt alvast veel pragmatischer en gematigder dan de huidige regering.(Die hij trouwens naar huis stuurt)

Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2019 om 02:59.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 07:54   #11992
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als Oekraïne de Krim wil binnenvallen moeten ze dat vooral proberen. Het tweede grootste leger ter wereld is er klaar voor.
Maar ze kunnen nog niet winnen tegen een bende gewapende mijnwerkers in Donbas, dus ik denk dat het Russische leger net iets te hoog gegrepen is.
Je maakt jezelf eindeloos belachelijk.

Er zijn honderden zo niet duizend of meer russische militairen gesneuveld in Donbas, vooral in de veldslagen rond Debaltseve en Ilovaisk waar de russen overigens de Oekraieners een vrije aftocht hadden beloofd uit de omsingeling en dan -wie had dat gedacht- toch aanvielen en hen afslachten.
Je kan -uiteraard- NOOIT een rus geloven, bedrog zit er genetisch ingebakken, ze KUNNEN niet anders.

https://www.kyivpost.com/thousands-r...hundred-killed

Citaat:
The Russian opposition politician Boris Nemtsov, who was shot dead next to the Kremlin on Feb. 27, 2015, estimated in his report on Russian aggression in eastern Ukraine, which was published after his killing, that at least 150 Russian soldiers were killed in the Donbas in fighting around Ilovaisk. Nemtsov and his team analyzed eyewitness testimony, as well as the number of coffins that were ordered by Russian armed forces at that time.

Nemtsov’s report also indicated that the Kremlin had silenced relatives of the slain Russian soldiers, paying them some 3 million Russian rubles (about $81,000) in compensation and making them sign non-disclosure agreements concerning the fates of their loved ones.
De kerkhoven nabij Pskov liggen vol militairen die sneuvelden in Donbas.


Laatst gewijzigd door parcifal : 22 mei 2019 om 07:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 15:23   #11993
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je maakt jezelf eindeloos belachelijk.

Er zijn honderden zo niet duizend of meer russische militairen gesneuveld in Donbas, vooral in de veldslagen rond Debaltseve en Ilovaisk waar de russen overigens de Oekraieners een vrije aftocht hadden beloofd uit de omsingeling en dan -wie had dat gedacht- toch aanvielen en hen afslachten.
Je kan -uiteraard- NOOIT een rus geloven, bedrog zit er genetisch ingebakken, ze KUNNEN niet anders.

https://www.kyivpost.com/thousands-r...hundred-killed



De kerkhoven nabij Pskov liggen vol militairen die sneuvelden in Donbas.

Dat er Russen meevochten geloof ik gerust. Maar niet dat de meerderheid Russen waren.

De nieuwe president zegt niet dat bedrog genetisch ingebakken zit bij Russen, hij zegt in tegendeel dat Oekraïne de hand moet reiken naar de Russisch taligen, etnische Russen en de pro-Russen die 4 jaar gemarginaliseerd werden. Hij hield een deel van z'n speech in het Russisch.

Dat is iets helemaal anders dan wat U al jaren zegt samen met andere extremisten. De Russisch taligen en pro-Russen moeten niet gemarginaliseerd worden, niet heropgevoed, in tegendeel er moet naar hen geluisterd worden, dat is wat de nieuwe president zegt. En het is zeker een goed begin, al zal hij zeker tegengewerkt worden en is z'n programma nogal onduidelijk.


Duidelijk een evolutie in de goede richting, hij wil ook iedereen ontslaan die banden heeft met de extreem-rechtse milities en noemde Oekraïense nationalisten in het verleden meermaals racisten en antisemieten.

Dus volgens U waarschijnlijk een agent van Putin. Volgens mij niet, in tegendeel, geen vriend van Putin, maar wel een evolutie in de goede richting.

Hopelijk komen er nu vlug onderhandelingen met de separatisten, iets waar 73% van de Oekraïense bevolking voor gestemd heeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2019 om 15:25.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 15:30   #11994
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

https://foreignpolicy.com/2019/04/01...y-pro-russian/

Foreign policy is zowat de spreekbuis van wat er leeft in Washington DC wat betreft buitenlandse politiek.

Ukraine’s TV President Is Dangerously Pro-Russian
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 23:36   #11995
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Overigens ik heb niet gezegd dat ik Zelensky vertrouw, het blijft een acteur.
Maar hij heeft wel de juiste woorden gezegd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 11:36   #11996
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Het Oekraïense parlement en de regering weigeren zichzelf te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Volgens de nieuwe president zijn beide instellingen een nest van corruptie en verval.
Hij heeft zn administratie gevuld met vertrouwelingen en medewerkers van zn tv programma waarin hij de president speelde.

Laatst gewijzigd door tomm : 23 mei 2019 om 11:36.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 00:32   #11997
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hij heeft zn administratie gevuld met vertrouwelingen en medewerkers van zn tv programma waarin hij de president speelde.
Medewerkers van het tv-programma waarin hij de president speelde?

Cfr. de simulacrum-theorie van Jean Baudrillard.
Baudrillards simulacrumtheorie gaat over de echtheid en werkelijkheid van beelden die wij denken te kennen. In deze theorie wordt gesteld dat de mens het contact met de echte wereld is verloren, doordat hij een beeld van de wereld creëert aan de hand van wat hij in de media ziet.
BRON
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 13:35   #11998
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Medewerkers van het tv-programma waarin hij de president speelde?

Cfr. de simulacrum-theorie van Jean Baudrillard.
Baudrillards simulacrumtheorie gaat over de echtheid en werkelijkheid van beelden die wij denken te kennen. In deze theorie wordt gesteld dat de mens het contact met de echte wereld is verloren, doordat hij een beeld van de wereld creëert aan de hand van wat hij in de media ziet.
BRON
Ja idd

Maar wat Oekraïne betreft de Oekraïners hebben vooral een foert stem geuit.
Al 28 jaar lang wordt het land geplunderd door dezelfde elite. Maidan heeft daar niets aan veranderd, in tegendeel.

Ukraine’s Zelenskiy appoints screenwriter and TV studio CEO to his staff
https://bnn-news.com/ukraine-s-zelen...s-staff-201098


Ukraine's Zelensky picks TV colleagues for presidential staff
Ukraine's new president, Volodymyr Zelensky, has announced his administration - and several positions have gone to his former TV colleagues.
The deputy head of the presidency, Serhiy Trofimov, was a producer in Mr Zelensky's Kvartal 95 studio.

A scriptwriter, studio co-founder, and producer were also awarded roles in the administration or as aides.

He has also given the job of deputy head of Ukraine's SBU security service to an old friend, Ivan Bakanov, who ran the TV studio.

Among the other political appointees were:

Serhiy Shefirm, who was a co-founder of the Kvartal 95 production company, as first aide to the president
Yuriy Kostiuk, a scriptwriter for Kvartal 95, as a deputy of the administration
Andriy Yermak, a lawyer and producer

Andriy Bohdan, a lawyer who previously worked for one of Ukraine's richest men, Ihor Kolomoisky, and who had a role in Mr Zelensky's election campaign was handed the key job of head of administration.

But a row has broken out over his appointment.

Once an official under ousted President Viktor Yanukovych, he is technically barred from holding any government post under a law adopted in 2014. Mr Zelensky's team argues the president's administration is not covered by the ban - but critics firmly disagree.

When he was sworn in on Monday, President Zelensky, 41, said his first task was securing a ceasefire in the east. "We didn't start this war but it is up to us to end it," he said.

In a phone-call late on Tuesday, President Emmanuel Macron of France and Germany's Angela Merkel urged Russia's Vladimir Putin to make "the necessary gestures to create conditions favourable to dialogue," the Elysée palace said.


https://www.bbc.com/news/world-europe-48364794

Laatst gewijzigd door tomm : 26 mei 2019 om 14:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 13:46   #11999
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Rebel Leader Says East Ukraine Wants to Join Russia



https://www.themoscowtimes.com/2019/...-russia-a65162

The first office in Ukraine’s breakaway Donetsk region to offer expedited Russian citizenship applications opened for business on May 3. RIA Novosti published photographs of a crowd lined up outside the building. Beginning on May 7, 32 more immigration offices offering Russian passport applications in the self-styled Donetsk People’s Republic will also begin accepting applicants.

On April 24, Russian president Vladimir Putin signed an order granting an expedited citizenship process to residents of the Donetsk and Luhansk regions. The Ukrainian government has threatened to revoke the Ukrainian citizenship of those who take advantage of the new order.

86 percent of the people living in Ukraine's separatist-controlled region reportedly want Russian citizenship


https://meduza.io/en/news/2019/05/03...enship-process


Tenzij Zelensky een heel andere koers gaat varen dan z'n voorganger, is het duidelijk welke richting dit uitgaat. Donbas wordt deel van Rusland.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 mei 2019 om 13:53.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 14:07   #12000
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Positief is dat hij als opperbevelhebber voor het leger iemand gekozen heeft die voor dialoog met de separatisten en tegen samenwerking met de uiterst-rechtse milities is.

Parcival zal dit niet graag horen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be