Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2016, 10:52   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het was 'ga ik persoonlijk op de sporen liggen'. Al vele malen hebben wij hem verzocht zijn woord gestand te doen. Maar helaas, zoals het geval is met zijn andere verkiezingsbeloften bleek ook deze...
Hij kon zijn woord niet houden, zo sprak hij zelf, want toen hij die woorden uitsprak was hij oppositie en dus tegen de TGV, toen de TGV dan eindelijk aankwam was hij in de regering en dus pro TGV.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 10:58   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als het dan toch voor een serieus topic moet doorgaan:


Citaat uit Wikipedia.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frenologie

Frenologie (Grieks: φρήν, phrēn, "geest"; and λόγος, logos, "leerstelling", letterlijk "de leer van de geest") is een, thans geheel verlaten leer, die stelde dat aanleg en karakter bepaald worden door de groei van bepaalde hersendelen. Het karakter zou dan afgeleid kunnen worden uit de vorm van de schedel, die bepaalde knobbels zou vertonen. Hieruit zijn de in het spraakgebruik ingeburgerde termen wiskundeknobbel en talenknobbel ontstaan. De studie naar vorm en afmetingen van de schedel noemt men craniometrie.

Grondlegger van de frenologie was de Duitse (later Franse) geneeskundige Franz Joseph Gall (1758-1828). De naam frenologie is pas door zijn belangrijkste leerling Johann Gaspar Spurzheim ingevoerd. Als wegbereiders van de frenologie kunnen de fysionomen Giovanni Battista della Porta (1535-1615) en Johann Kaspar Lavater (1741-1801) genoemd worden.


In de negentiende eeuw introduceerde Cesare Lombroso een forensische tak van de frenologie (al noemde hij het zelf niet zo), waarin hij stelde dat een aangeboren aanleg voor crimineel gedrag gepaard gaat met de ontwikkeling van zekere gelaatskenmerken. Op grond van deze kenmerken zouden mogelijke criminelen kunnen worden herkend. De Duitser Carl Huter (1861-1912) ontwikkelde uit de frenologie en de fysionomie een eigen psychologisch systeem, dat hij kallisophie noemde.

In de twintigste eeuw zette de Belgische priester Paul Bouts (1900-1999) het wetenschappelijk onderzoek naar de frenologie voort. Zijn broer, Camille Bouts, doceerde deze wetenschap zelfs aan Zuid-Amerikaanse universiteiten. Maar met de hedendaagse kennis van de anatomie van de hersenen is er nauwelijks reden meer om nog waarde te hechten aan de frenologie.


Wetenschap: mijn reet.
lol, was ook mijn eerste gedacht... de schedelmetingen zijn terug ... wellicht niet de bedoeling vd topictarter.

was t topic nog ff aan t door scrollen maar je bent me dus voor met deze opmerking.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 11:48   #63
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, was ook mijn eerste gedacht... de schedelmetingen zijn terug ... wellicht niet de bedoeling vd topictarter.

was t topic nog ff aan t door scrollen maar je bent me dus voor met deze opmerking.
Terecht. Maar het is te laat.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 12:50   #64
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Terecht. Maar het is te laat.
dat is een vorm en niveau van humor waarmee je hier niet iedereen mee gaat hebben.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 13:40   #65
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is een vorm en niveau van humor waarmee je hier niet iedereen mee gaat hebben.
Ik wil niet mee!
Ik ben en blijf het schoolvoorbeeld van de crenologisch superieuren!
Onder mijn leiding zullen wij de wereld bevrijden van de inferieuren!
Resistance is futile!
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 13:59   #66
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is een vorm en niveau van humor waarmee je hier niet iedereen mee gaat hebben.
Anna, het is een feit dat het gemiddeld IQ van negers lager is dan dat van andere rassen.
Een schedelmeting is gewoon grappig. Ik vind dat het mag.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 14:19   #67
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Ik vind het wel amusant dat vooral links met zulke zaken afkomt. 'Wetenschappen' zoals de hier vernoemde zijn historisch onlosmakelijk verbonden met de meest halstarrig weerkerende en ook (zogezegd) meest gehate praktische toepassing van dit soort 'wetenschappen'... de Eugenetica.
Men vindt deze terug doorheen heel de westerse geschiedenis van Plato tot PS en SPA nu.
Dank zij politieke correctheid denkt men hier onmiddellijk aan de NAZI's, en vergeet men even onmiddellijk dat deze hun mosterd halen aan het anticommunistische Amerika, met Californië op kop dacht ik.
Excuseer? Mag ik PS en SPA hier niet noemen?
De meest verguisde vorm van Eugenetica zijn toch net de sterilisatie en euthanasie op door bepaalde 'wetenschappen' als minderwaardige mensen gecatalogiseerden?
Men vond dat bij de communisten, Adolf... en bij heel wat zogenaamde grote linkse denkers.
Men is dit, en dan vooral van linkse kant, terug aan het invoeren. Mits een beetje newspeak.
Euthanasie is, indien men eerlijk is, gewoon zelfmoord door middel van een dokter. Van het moment dat men Euthansie gaat uitbreiden naar categorieën waarvan men stelt dat die niet voor zichzelf kunnen beslissen gaat het om moord.
http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/art...handicap.dhtml
Voor dementen en kinderen is het ok dus... op naar de volgende stap.
Is er hier dan enig verschil afgezien van het feit dat het om post coïtus eugenetica gaat? Iets meer in de stijl van de Spartanen dus aanvaardbaar?
Abortus vanwege een handicap of zelfs maar een grote kans op een handicap bij de ongeborene is al een feit.

Is het simpele feit dat identieke zaken gebeuren onder een andere noemer (abortus en euthanasie op mensen die daar niet zelf voor kiezen ten overstaan van Eugenetica) genoeg reden om daar anders tegenover te staan?
Hoe hypocriet is dat?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 14:28   #68
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik vind het wel amusant dat vooral links met zulke zaken afkomt. 'Wetenschappen' zoals de hier vernoemde zijn historisch onlosmakelijk verbonden met de meest halstarrig weerkerende en ook (zogezegd) meest gehate praktische toepassing van dit soort 'wetenschappen'... de Eugenetica.
Men vindt deze terug doorheen heel de westerse geschiedenis van Plato tot PS en SPA nu.
Dank zij politieke correctheid denkt men hier onmiddellijk aan de NAZI's, en vergeet men even onmiddellijk dat deze hun mosterd halen aan het anticommunistische Amerika, met Californië op kop dacht ik.
Excuseer? Mag ik PS en SPA hier niet noemen?
De meest verguisde vorm van Eugenetica zijn toch net de sterilisatie en euthanasie op door bepaalde 'wetenschappen' als minderwaardige mensen gecatalogiseerden?
Men vond dat bij de communisten, Adolf... en bij heel wat zogenaamde grote linkse denkers.
Men is dit, en dan vooral van linkse kant, terug aan het invoeren. Mits een beetje newspeak.
Euthanasie is, indien men eerlijk is, gewoon zelfmoord door middel van een dokter. Van het moment dat men Euthansie gaat uitbreiden naar categorieën waarvan men stelt dat die niet voor zichzelf kunnen beslissen gaat het om moord.
http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/art...handicap.dhtml
Voor dementen en kinderen is het ok dus... op naar de volgende stap.
Is er hier dan enig verschil afgezien van het feit dat het om post coïtus eugenetica gaat? Iets meer in de stijl van de Spartanen dus aanvaardbaar?
Abortus vanwege een handicap of zelfs maar een grote kans op een handicap bij de ongeborene is al een feit.

Is het simpele feit dat identieke zaken gebeuren onder een andere noemer (abortus en euthanasie op mensen die daar niet zelf voor kiezen ten overstaan van Eugenetica) genoeg reden om daar anders tegenover te staan?
Hoe hypocriet is dat?
Een zaag spannen. Ik dacht het al.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2016, 23:20   #69
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Een zaag spannen. Ik dacht het al.
Waar zit de fout dan?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 14:41   #70
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Echt, ik kreeg onlangs een fanbericht dat mij wees op "de aantoonbaar kleinere hersenen van rechts georiënteerden".
Ik moest onmiddellijk aan deze post denken.
Wat niet lachend gezegd kan worden is de waarheid niet placht mijn grootmoeder te zeggen...
Ik heb gereageerd met een link naar deze draad... ????

Op "het door mij gevraagde aantonen" aan de auteur wacht ik nog.
Moest dat er toch nog komen zal ik dat met plezier hier plaatsen waar het hoort.
Bij kolder en CO alias koetjes en repliek van kalfjes...
????
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 15:02   #71
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Echt, ik kreeg onlangs een fanbericht dat mij wees op "de aantoonbaar kleinere hersenen van rechts georiënteerden".
Ik moest onmiddellijk aan deze post denken.
Wat niet lachend gezegd kan worden is de waarheid niet placht mijn grootmoeder te zeggen...
Ik heb gereageerd met een link naar deze draad... ????

Op "het door mij gevraagde aantonen" aan de auteur wacht ik nog.
Moest dat er toch nog komen zal ik dat met plezier hier plaatsen waar het hoort.
Bij kolder en CO alias koetjes en repliek van kalfjes...
????
2

Het is toch opvallend hoe de "politiek correcte" goegemeente, in haar ijver om het Vlaams Belang te demoniseren, keer op keer blijft vervallen in nazi-argumenten en nazi-taal.

Ik heb daar vorig jaar een draadje aan gewijd:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=250274

Zie ook de uitspraak van Knack-directeur Bert Bultinck:

Citaat:
Wie nog wil ontkennen dat racistische stereotypen diep in het Vlaamse DNA zijn ingebakken, is ziende blind en heeft een uitzonderlijk talent voor geheugenverlies.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be