Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2020, 10:39   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.008
Standaard

Als ik opsta heb ik gauw een flinke honger en veel goesting.
Dus ontbijt ik flink.

En of dat nu gezond is of niet, kan mij geen kloten schelen.

(evengoed: ik eet graag vlees. Dus eet ik veel vlees. Maar ik begrijp wel dat ik niet echt teveel vlees moet eten. Dus heel af en toe eens vegetarisch, en nooit meer dan een dubbele portie vlees op mijn bord.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 12:00   #42
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.075
Standaard

Ik ontbijt niet in de week. Ik drink wel veel water gedurende de voormiddag, waardoor er niet echt hongergevoel is. In het weekend is het eerder brunchen dat ik doe.

Op hotel echter eet ik altijd een zeer royaal ontbijt. Daar kan ik echt van genieten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 12:37   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ontbijt niet in de week. Ik drink wel veel water gedurende de voormiddag, waardoor er niet echt hongergevoel is. In het weekend is het eerder brunchen dat ik doe.

Op hotel echter eet ik altijd een zeer royaal ontbijt. Daar kan ik echt van genieten.
die reuze buffetten zijn dan ook altijd zeer uitnodigend.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 15:49   #44
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vroeger stelde men:

je moet:
's Morgens eten als een keizer.
's Middags als een koning.
's Avonds als een bedelaar.

Klopt dit wel? Steeds meer mensen slaan het ontbijt over in strijd met het overgewicht.

Mijn ervaring is dat, de zeldzame keer dat ik een ontbijt oversla, ik rond 10u00 een geweldige honger krijg en dan grijp naar een snack, meestal is dat ne Leo koek of ne reep chocolade. Ik denk dat dit pas ongezond is.

Echte studies bestaan hier niet over en wetenschappers weten het blijkbaar ook niet.

Ik probeer zo regelmatig mogelijk te eten.




https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201023_94710662
Ik ken uw probleem.
Trouwens en dit geheel off-topic, maar ik bewonder BDW echt heel erg omdat hij zijn gewicht op zo'n fantastische manier onder controle heeft.
Ik ben ooit tot bij een voedingsdeskundige van UGhent geraakt.
Die bezweerde mij niet te luisteren naar alle valse voedingsprofeten ala P. Naessens te luisteren maar de door u aangehaalde "boerenwijsheid" in acht te nemen. Hij heeft zelfs de woorden die u hier hebt neergeschreven, letterlijk gezegd.
Samen met minimaal 30 min "intensieve" beweging per dag, bvb wandelen.

(Maar ik blijf te veel eten en dus te veel wegen, maar dat is enkele en alleen mijn eigen fout. Trouwens die andere volkswijsheid, elk pondje gaat door het mondje, blijft ook geldig natuurlijk)
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2020, 17:06   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik ken uw probleem.
Trouwens en dit geheel off-topic, maar ik bewonder BDW echt heel erg omdat hij zijn gewicht op zo'n fantastische manier onder controle heeft.
Ik ben ooit tot bij een voedingsdeskundige van UGhent geraakt.
Die bezweerde mij niet te luisteren naar alle valse voedingsprofeten ala P. Naessens te luisteren maar de door u aangehaalde "boerenwijsheid" in acht te nemen. Hij heeft zelfs de woorden die u hier hebt neergeschreven, letterlijk gezegd.
Samen met minimaal 30 min "intensieve" beweging per dag, bvb wandelen.

(Maar ik blijf te veel eten en dus te veel wegen, maar dat is enkele en alleen mijn eigen fout. Trouwens die andere volkswijsheid, elk pondje gaat door het mondje, blijft ook geldig natuurlijk)
Leg eens wat meer uit. Wandelen is zeer gezond, maar niet zo intensief (dus zet je dat tussen haakjes). Maar waarom vermeld je het dan?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2020, 10:34   #46
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Leg eens wat meer uit. Wandelen is zeer gezond, maar niet zo intensief (dus zet je dat tussen haakjes). Maar waarom vermeld je het dan?
Omdat gezondheid blijkbaar niet alleen te maken heeft met eten en drinken. Maar ook met bewegen. En inderdaad wandelen hoeft niet intensief te zijn, het is wel bewegen.
Vanaf een bepaalde leeftijd lukt meer intensieve beweging niet altijd. Zo is lopen of joggen niet meer aan mij besteed.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be