Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 februari 2009, 22:20   #21
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

"Zo slecht nog niet" is nog altijd "slecht".
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:20   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Verhofstadt is één van de slechtste, meest schadelijke politici, die Vlaanderen ooit heeft gekend.
U lult komplete onzin die totaal uit de lucht is gegrepen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:22   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Men kan van Verhofstadt vertellen wat men wil.

Hij was tenminste nog een staatsman, een eerste Minister met gezag en respect, ook in het buitenland.

Hij zal ook wel dingen minder goed gedaan hebben.

Feit is echter dat er niemand van de huidige "lands-top" ook maar in de buurt komt wat uitstraling en allure betreft.
Leterme héél zeker niet.
Van Rompuy verdient volgens zelfs het voordeel van de twijfel niet.
Verhofstadt is de man die de dictatoriale censuur-negationismewet heeft ingevoerd, die het opslokken van de stemmen van de kleinere partijen heeft bewerkstelligd met de kiesdrempel, die geprobeerd heeft het VB kapot te maken via het CGKR, die te laf was om de kwestie BHV nu eens eindelijk op te lossen, en die een groot deel van onze reserves heeft opgesoepeerd om bij de verkiezingen te kunnen pronken met een begroting "in evenwicht" (wat twee keer opnieuw een leugen bleek te zijn, overigens).

Verhofstadt heeft zijn politieke carriere gewijd aan het vergroten van zijn eigen macht, niet meer dan dat.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:23   #24
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U lult komplete onzin die totaal uit de lucht is gegrepen.
Het is nochthans een mooie samenvatting van de man.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:28   #25
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Verhofstadt is de man die de dictatoriale censuur-negationismewet heeft ingevoerd, die het opslokken van de stemmen van de kleinere partijen heeft bewerkstelligd met de kiesdrempel, die geprobeerd heeft het VB kapot te maken via het CGKR, die te laf was om de kwestie BHV nu eens eindelijk op te lossen, en die een groot deel van onze reserves heeft opgesoepeerd om bij de verkiezingen te kunnen pronken met een begroting "in evenwicht" (wat twee keer opnieuw een leugen bleek te zijn, overigens).

Verhofstadt heeft zijn politieke carriere gewijd aan het vergroten van zijn eigen macht, niet meer dan dat.
Rake analyse mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 22:43   #26
The Joker
Vreemdeling
 
The Joker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Verhofstadt is de man die de dictatoriale censuur-negationismewet heeft ingevoerd, die het opslokken van de stemmen van de kleinere partijen heeft bewerkstelligd met de kiesdrempel, die geprobeerd heeft het VB kapot te maken via het CGKR, die te laf was om de kwestie BHV nu eens eindelijk op te lossen, en die een groot deel van onze reserves heeft opgesoepeerd om bij de verkiezingen te kunnen pronken met een begroting "in evenwicht" (wat twee keer opnieuw een leugen bleek te zijn, overigens).

Verhofstadt heeft zijn politieke carriere gewijd aan het vergroten van zijn eigen macht, niet meer dan dat.
Ik begrijp dat je uit Vlaams-radicaal oogpunt natuurlijk Verhofstadt verafschuwt.

Maar daarover wil ik het eignelijk niet hebben, proberen we eens te redeneren vanuit de huidige situatie. Federaal België, 21ste eeuw, geglobaliseerde wereldeconomie en geen pure Vlaamse input in economische zaken.

Wat hij met VB, CGKR, BHV, negationismewetten etc. doet, buiten beschuwing gelaten.

Vergelijk het met wijlen Reagan. Door hoeveel progressief-liberalen en libertariërs wordt de man niet geroemd vanwege zijn economisch beleid, terwijl zijn ethische en mondiale denkbeelden haaks staan op hun gedachtegang.
The Joker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2009, 23:10   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Joker Bekijk bericht
Ik begrijp dat je uit Vlaams-radicaal oogpunt natuurlijk Verhofstadt verafschuwt.
Ik verafschuw Verhofstadt in de eerste en voornaamste plaats vanuit democratisch oogpunt. La Belgique is nooit in de buurt gekomen van een democratie, maar van de afgelopen legislaturen zijn die van Verhofstadt veruit diegene die het land nog veel verder van een democratie hebben afgebracht. Verhofstadt is een autoritair politicus met meer trekjes van een dictator dan van een "groot staatsman".

Citaat:
Maar daarover wil ik het eignelijk niet hebben, proberen we eens te redeneren vanuit de huidige situatie. Federaal België, 21ste eeuw, geglobaliseerde wereldeconomie en geen pure Vlaamse input in economische zaken.
En dan merken we op dat VHS onze reserves opgesoepeerd heeft om een goede indruk te maken bij de verkiezingen. Zelfs in een periode van economische groei is hij er niet in geslaagd om de begroting in evenwicht te krijgen zonder economisch kannibalisme. VHS was een economische ramp voor dit land.

Citaat:
Wat hij met VB, CGKR, BHV, negationismewetten etc. doet, buiten beschuwing gelaten.
Welja, als je de slechte dingen buiten beschouwing laat, was VHS uiteraard een toffe gozer.

Citaat:
Vergelijk het met wijlen Reagan. Door hoeveel progressief-liberalen en libertariërs wordt de man niet geroemd vanwege zijn economisch beleid, terwijl zijn ethische en mondiale denkbeelden haaks staan op hun gedachtegang.
Over de doden niets dan goed. Wat mensen denken over iemand verandert niets aan wat die persoon daadwerkelijk "gepresteerd" heeft.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 01:47   #28
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie de cijfers. En aan de hand van de cijfers is het voor mij duidelijk dat u zo maar wat vertelt. Tijdens de periode van Verhofstadt hadden nooit zoveel Vlamingen een job, konden nog nooit zoveel Vlamingen geld opzij zetten, hebben Vlamingen zelden zo massaal gebouwd, en gingen er nog nooit zoveel Vlamingen op vakantie. Zo liggen de feiten. Maar ja, zulke realiteit gaat u niet goed af natuurlijk. Dat is dan pech voor u.
Dat zegt toch helemaal niets! Je zou op die manier dezelfde kunnen conclusies trekken over al de West-Europese leiders want in die periode floreerde de economie. Grote staatsmannen komen bovendrijven in slechte tijden en die heeft paars niet gekend.

Bovendien bent u blijkbaar al vergeten op welke manier paars de begroting heeft proberen op te fleure(eenmalige maatregelen, anyone?).

Laatst gewijzigd door alpina : 21 februari 2009 om 01:51.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 02:46   #29
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Denk je dat als Verhofstadt er nog was, er geen economische problemen zouden geweest zijn?

De crisis is een wereldgebeuren, geen enkel land ontsnapt er aan, wie er ook aan de macht is, welke politicus, links of rechts, het maakt geen verschil.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 03:29   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie de cijfers.
U ziet cijfers die u wilt zien, ja. Zoveel is mij al lang duidelijk.

Citaat:
En aan de hand van de cijfers is het voor mij duidelijk dat u zo maar wat vertelt. Tijdens de periode van Verhofstadt hadden nooit zoveel Vlamingen een job, konden nog nooit zoveel Vlamingen geld opzij zetten, hebben Vlamingen zelden zo massaal gebouwd, en gingen er nog nooit zoveel Vlamingen op vakantie. Zo liggen de feiten. Maar ja, zulke realiteit gaat u niet goed af natuurlijk. Dat is dan pech voor u.
U verwart de globale economsisch golven met het beleid van Verhofstadt. Verhofstadt heeft geen fluit te maken met de economische trend die zich voordoet tijdens zijn ambt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 03:30   #31
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Joker Bekijk bericht
Ik moet roeien met de riemen die ik ter beschikking krijg.

http://www.nbb.be/pub/06_00_00_00_00...00_00.htm?l=nl

Ja, als je mensen in die richting wilt sturen dan moet je dat idd doen. Ik kan hier ook willekeurig wat statistieken quoten waaruit blijkt dat Verhofstadt er niets van gebakken heeft.

Laatst gewijzigd door Savatage : 21 februari 2009 om 03:32.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 03:32   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Men kan van Verhofstadt vertellen wat men wil.
.
Dat hij een platte leugenaar was/is staat voor mij wel vast.

Steeds kwam hij af met zijn grijs gedraaide plaat dat de werknemer minder belastingen op zijn loon moest betalen. Ik heb daar nochtans in de praktijk niets van ondervonden hoor. Elk jaar moest ik steeds iets meer bijleggen op de eindafrekening van de belastingen, bij gelijk gebleven verdiensten.

Was het trouwens niet onder zijn beleid dat Belgié tot de top van Europa behoorde qua belastingen op het loon?

Laatst gewijzigd door daiwa : 21 februari 2009 om 03:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 03:33   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U lult komplete onzin die totaal uit de lucht is gegrepen.
Beschikt u misschien ook over enige inhoudelijke reactie?

Ik weet dat het misschien (te)veel gevraagd is, maar een kort/duidelijk antwoord geven kan toch niet zo moeilijk zijn ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 07:58   #34
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
In de zegebulletins wordt wél verzwegen dat, ondanks de gunstige economie en dus hoge inkomsten gekoppeld aan een relatief laag interestniveau, en dus lage interest terugbetalingen, de staatschuld ondanks de zogenaamde daling (in % van het BBP) wel is gestegen van 271 miljard eurootjes in 2.000 naar 281 miljard € in 2007 en door de plotse verslechtering van de economie in 2008 plots is gestegen naar 310 miljard €.

En de kelder waarin de crisis ons dit jaar duwt is genoegzaam bekend. Dat laatste is natuurlijk niet op conto van paars te schrijven.

Het échte probleem dat paars dank zij de gunstige conjunctuur had kunnen en moeten aanpakken is net die torenhoge staatschuld die als een wurggreep boven ons blijft hangen. Maar dat heeft ze niet gedaan, ze heeft cadeautjes uitgedeeld en het dus nog 'niet zo slecht' gedaan.

Maar de factuur volgt: minder gunstige economie, later door het vele geld in die economie pompen hogere inflatie en dus hogere interestbetalingen én de vergrijzing die zich doorzet. Dan zitten we in zesde versnelling bergaf.

De krekel en de mier.

De eerste kan mooier tsilpen.
Een gigantische staatsschuld dat wel is gecreëerd door de diverse regeringen Martens hé.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 08:01   #35
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Oké, het is beschamend.

Noem mij eens een regering van de laatste 40 jaar die ooit gespaard heeft voor eventuele moeilijke tijden of een crisis als deze ?

Denk jij dat een beetje spaargeld ertoe zou doen in een crisis als deze ?

U bent wel erg naief ......
Tja ... ik weet niet ... een beetje spaargeld in tegenstelling to een grote staatsschuld. Ik denk wel dat dit nu net een groot verschil kan maken.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 09:42   #36
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

"You can fool all people some of the time. You can fool some people all of the time, but you can never fool all people all of the time.” – A. Lincoln
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 10:25   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Verhofstadt is één van de slechtste, meest schadelijke politici, die Vlaanderen ooit heeft gekend.
Kunt U er 3 van de laatste 50 opnoemen die beter deden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 10:27   #38
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Kunt U er 3 van de laatste 50 opnoemen die beter deden ?
Het politieke optreden wordt met de minuut schrijnender, wie is de minst slechte? Het einde der mensheid is daadwerkelijk niet veraf.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 13:24   #39
The Joker
Vreemdeling
 
The Joker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2008
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja, als je mensen in die richting wilt sturen dan moet je dat idd doen. Ik kan hier ook willekeurig wat statistieken quoten waaruit blijkt dat Verhofstadt er niets van gebakken heeft.


Ik hou je niet tegen hoor.
The Joker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2009, 13:32   #40
Aldous
Burger
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Een gigantische staatsschuld dat wel is gecreëerd door de diverse regeringen Martens hé.
Die staatsschuld had sneller afgebouwd kunnen worden indien Verhofstadt de primaire uitgaven constant had gehouden op 42%, ipv ze te laten stijgen tot 45%. Nota bene in hoogconjunctuur, waar men door de stijging van de werkgelegenheid die uitgaven perfect onder de 42% had kunnen brengen.
Aldous is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be