Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2013, 10:18   #1
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard Wat met een gehuurde kluis ???

Wat indien je bank over kop gaat of wanneer ze alle devidenten gaan bevriezen van een bepaalde bank, zoals in Cyprus, en wanneer je daar een kluis huurt ?
Volgens de wetgeving in Belgie, blijft de kluis ter aller tijde met de inhoud eigendom van de huurder.
Wie weet er hier meer van aub, want niets of niemand is in die banksektor ( + eigen regering) nog te betrouwen.
dANK BIJ VOORBAAT
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:25   #2
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

De tekst op de site dateert al wel uit 2008 maar toch ...
Zullen nog wel sites zijn die over dit potentieel 'probleem' iets weten te vertellen.

Mijn Geld!!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 maart 2013 om 10:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:27   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De regelgeving ter zake is duidelijk. Zolang het gerecht zich niet moeit, kan een bank een kluishuurder de toegang niet ontzeggen zolang de toegang binnen de afspraken valt noch mag de bank zich of anderen toegang verschaffen tot die kluis.
Met andere woorden, op't moment U een kluis huurt bij een bank, dan gaat U akkoord met onder andere de sluitingsuren en de maatregelen die de bank stelt voor het gebruik van die kluis.

Wat ze in Cyprus gaan doen , weet ik niet, maar dat gaat over spaargelden die op rekeningen staan, niet over de inhoud van een kluis. 't Is nogal moeilijk een waarde te plakken op die foto's van pikante spelletjes, de broche van grootmoe, de opgerolde tekeningen van DaVinci.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:31   #4
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Wat indien je bank over kop gaat of wanneer ze alle devidenten gaan bevriezen van een bepaalde bank, zoals in Cyprus, en wanneer je daar een kluis huurt ?
Volgens de wetgeving in Belgie, blijft de kluis ter aller tijde met de inhoud eigendom van de huurder.
Wie weet er hier meer van aub, want niets of niemand is in die banksektor ( + eigen regering) nog te betrouwen.
dANK BIJ VOORBAAT
Zoals je zelf al aangeeft - de inhoud van de kluis, net zoals effecten die je bij de bank in bewaargeving hebt, blijft ten alle tijde van jou. Dat blijft buiten het faillissement van de bank.
Anderzijds - dat is de situatie volgens de huidige wetgeving. Als er nieuwe wetten worden gestemd die confiscatie - sorry, eenmalige vermogensbelasting - mogelijk maken kan de situatie veranderen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:45   #5
Tomar
Vreemdeling
 
Tomar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2013
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
... die confiscatie - sorry, eenmalige vermogensbelasting - mogelijk maken ...
De kans op confiscatie, inbeslagname etc van edelmetalen wordt nu wel erg groot.
Een kluis is niet meer veilig meen ik.
Steek uw goudstaven en goudmunten onder uw matras. En vertrouw zeker geen overheid of bank, of hun goednieuwsshow.


Laatst gewijzigd door Tomar : 25 maart 2013 om 10:46.
Tomar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:48   #6
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Zoals je zelf al aangeeft - de inhoud van de kluis, net zoals effecten die je bij de bank in bewaargeving hebt, blijft ten alle tijde van jou. Dat blijft buiten het faillissement van de bank.
Anderzijds - dat is de situatie volgens de huidige wetgeving. Als er nieuwe wetten worden gestemd die confiscatie - sorry, eenmalige vermogensbelasting - mogelijk maken kan de situatie veranderen.
Bedankt allen voor de reeds gegeven antwoorden
@gertc
Men kan ten allertijde een confiscatie doen - maar nu moet je mijn boerenverstand eens even proberen te volgen.
Iemand huurt een kluis en legt daar voor een paar honderd duizend € in (op spaarboek brengt het toch niets op)
Men gaat een confiscatie doen - Ik ga er van uit dat dit niet op 1 dag kan geschieden en dat iedere huurder van een kluis wel de tijd zal hebben om deze te ledigen -
Deze confiscatie is een wet en moet vooraleer van kracht te gaan in het staatsblad verschijnen ( weer enkele weken)
Dus je inhoud van je kluis is op huidige dag de meest veilige om GEEN geld te verliezen ?
Zie ik iets over het hoofd ?
bEDANKT
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:55   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Bovenstaande lijkt me geen betrekking te hebben voor wie privé een kluis huurt en daar goud of ander waardepapier in opslaat.

Je kunt edelmetalen kopen aan de bank, zonder ze die fysiek te bezitten.
De bank heeft die.
Jij hebt de 'waarborg' van de waarde in die goudstaven.

In het geval Cyprus, is dit momenteel nog veilig, zolang er geen wet wordt gestemd, waarbij alle privékluizen in de bank algemeen kunnen worden gecontroleerd, en daar ook een confiscatie kan plaats vinden.

Momenteel is dit enkel mogelijk met een bevel van de rechtbank (bij schulden enz...)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 10:58   #8
Tomar
Vreemdeling
 
Tomar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2013
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Bedankt allen voor de reeds gegeven antwoorden
@gertc
Men kan ten allertijde een confiscatie doen - maar nu moet je mijn boerenverstand eens even proberen te volgen.
Iemand huurt een kluis en legt daar voor een paar honderd duizend € in (op spaarboek brengt het toch niets op)
Men gaat een confiscatie doen - Ik ga er van uit dat dit niet op 1 dag kan geschieden en dat iedere huurder van een kluis wel de tijd zal hebben om deze te ledigen -
Deze confiscatie is een wet en moet vooraleer van kracht te gaan in het staatsblad verschijnen ( weer enkele weken)
Dus je inhoud van je kluis is op huidige dag de meest veilige om GEEN geld te verliezen ?
Zie ik iets over het hoofd ?
bEDANKT
Ja, je vergeet iets.
Als ze confiscatie doen, gaan ze u echt geen kans meer geven om uw geld rustig af te halen (naar analogie Cyprus)
en het is niet omdat je dat papieren geld in handen hebt dan het ook zijn waarde houd. want ze drukken geld bij "�* volenté"
Oplossing? geld inruilen voor iets wat waarde houd, zoals onroerend goed, of fysiek zilver of goud en niet in een kluis steken.
Tomar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:00   #9
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Bedankt allen voor de reeds gegeven antwoorden
@gertc
Men kan ten allertijde een confiscatie doen - maar nu moet je mijn boerenverstand eens even proberen te volgen.
Iemand huurt een kluis en legt daar voor een paar honderd duizend € in (op spaarboek brengt het toch niets op)
Men gaat een confiscatie doen - Ik ga er van uit dat dit niet op 1 dag kan geschieden en dat iedere huurder van een kluis wel de tijd zal hebben om deze te ledigen -
Deze confiscatie is een wet en moet vooraleer van kracht te gaan in het staatsblad verschijnen ( weer enkele weken)
Dus je inhoud van je kluis is op huidige dag de meest veilige om GEEN geld te verliezen ?
Zie ik iets over het hoofd ?
bEDANKT
Je mag er van uitgaan, wanneer de regering in het geheim aan dergelijke plannen begint, alle kluizen met onmiddellijke ingang worden geblokkeerd.
Je zal dus nooit de kans hebben ze te legen. In Cyprus was het ook zo met de spaarrekeningen.
Eerst alle banken dicht (op een zon/ feestdag om dat de camoufleren) dan de bankautomaten stil leggen, en dan de aankondiging doen.
Begint iedereen nu te snappen waarom Milquet een vermogenskadaster wil aanleggen?

Laatst gewijzigd door giserke : 25 maart 2013 om 11:01.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:00   #10
Tomar
Vreemdeling
 
Tomar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2013
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je kunt edelmetalen kopen aan de bank, zonder ze die fysiek te bezitten.
De bank heeft die.
Jij hebt de 'waarborg' van de waarde in die goudstaven.
Dream on...
Je hebt dan niets meer dan een belofte, net zoals geld een belofte is
Je moet het spul in handen hebben.
Tomar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:02   #11
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomar Bekijk bericht
Dream on...
Je hebt dan niets meer dan een belofte, net zoals geld een belofte is
Je moet het spul in handen hebben.
Zoals je in mijn teksten kunt uitmaken, je moet een debiel zijn omvirtueel edelmetalen op papier te kopen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:06   #12
Tomar
Vreemdeling
 
Tomar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2013
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zoals je in mijn teksten kunt uitmaken, je moet een debiel zijn omvirtueel edelmetalen op papier te kopen.
ik spreek u dan ook niet tegen
Tomar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:17   #13
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Kluis thuis of in de bank, als je grote bedragen doorsluist (ook in kleinere schijven) dan zullen ze je wel vinden in de toekomst. Hun pyramidespel staat op instorten, maar spelen zult ge ...
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:25   #14
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

De voorspelling omtrent geld en betalingen beschreven in de Bijbel, komt akelig dicht bij de werkelijkheid.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 11:56   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zoals je in mijn teksten kunt uitmaken, je moet een debiel zijn omvirtueel edelmetalen op papier te kopen.
Zoals ik al langer hier schrijf. Ik geef liever geld nu uit om gereedschap te kopen dat binnen 20 jaar nog steeds gereedschap is, dan aandelen die van vandaag op morgen kunnen verdwijnen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:30   #16
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Als je geld in een kluis zit en ze sluiten de banken zoals in Cyprus, heb je er dus geen reet aan. M.a.w. je kan het doen omdat je dat gedeelte van je geld niet onmiddellijk nodig hebt, maar niet als je denkt dat geld wel nodig te hebben.

Best is het geld te verdelen over meerdere plaatsen als je dat van plan bent.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:38   #17
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je mag er van uitgaan, wanneer de regering in het geheim aan dergelijke plannen begint, alle kluizen met onmiddellijke ingang worden geblokkeerd.
Je zal dus nooit de kans hebben ze te legen. In Cyprus was het ook zo met de spaarrekeningen.
Eerst alle banken dicht (op een zon/ feestdag om dat de camoufleren) dan de bankautomaten stil leggen, en dan de aankondiging doen.
Begint iedereen nu te snappen waarom Milquet een vermogenskadaster wil aanleggen?
bla bla bla
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:50   #18
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
bla bla bla
Geef eens fatsoenlijk tegenargument. Hij heeft gelijk.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 18:59   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De regelgeving ter zake is duidelijk. Zolang het gerecht zich niet moeit, kan een bank een kluishuurder de toegang niet ontzeggen zolang de toegang binnen de afspraken valt noch mag de bank zich of anderen toegang verschaffen tot die kluis.
Met andere woorden, op't moment U een kluis huurt bij een bank, dan gaat U akkoord met onder andere de sluitingsuren en de maatregelen die de bank stelt voor het gebruik van die kluis.

Wat ze in Cyprus gaan doen , weet ik niet, maar dat gaat over spaargelden die op rekeningen staan, niet over de inhoud van een kluis. 't Is nogal moeilijk een waarde te plakken op die foto's van pikante spelletjes, de broche van grootmoe, de opgerolde tekeningen van DaVinci.
Afspraken: KLEINE LETTERTJES !!!
Het beste wat je nu kan doen: zelf een kluis(je) kopen en thuis verankeren in een muur...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 19:01   #20
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
bla bla bla
blablabla? Al wat de regering moet doen is een nieuwe wet maken dat ze kluizen mogen confisqueren, en ze mogen de kluizen confisqueren. Dat is nu eenmaal de macht van de wetgevende macht.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be