Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2013, 19:33   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
blablabla? Al wat de regering moet doen is een nieuwe wet maken dat ze kluizen mogen confisqueren, en ze mogen de kluizen confisqueren. Dat is nu eenmaal de macht van de wetgevende macht.
Pfff...
Al eens de kleine lettertjes van je kontrakt met de bank gelezen ???

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 19:39   #22
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Als u niets te verliezen heeft, kan u eigenlijk beter emigreren. Je kan hier toch niets meer bereiken.

Voor bedragen kleiner dan 100.000 euro kan je zeker een kluis overwegen, maar dan wel één die thuisstaat he.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 19:41   #23
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Als u niets te verliezen heeft, kan u eigenlijk beter emigreren. Je kan hier toch niets meer bereiken. Voor bedragen kleiner dan 100.000 euro kan je zeker een kluis overwegen, maar dan wel één die thuisstaat he.
Het hangt ervan af wat je k�*n...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 19:53   #24
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het hangt ervan af wat je k�*n...
Als je goed kan mouwvegen kan je het misschien nog ver schoppen in de politiek of ambtenarij.
Je kan natuurlijk ook een of ander supertalent hebben. Wees gerust, ik blijf want ik ben één van de gelukkigen.
(soms wel depressief)
Los daarvan, als je niet meer k�*n bereiken dan bvb. een afbetaald krot dan vraag ik me af wat de mensen eigenlijk nog in dit landje houdt.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 20:01   #25
december
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2008
Berichten: 569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Pfff...
Al eens de kleine lettertjes van je kontrakt met de bank gelezen ???

Inderdaad maar het blijft een vetrouwenskwestie.

Als de overheid de inhoud van de kluizen wilt kennen, dan zal ze ze kennen. Jouw bank zal wel enige tijd op vakantie zijn, en dan zal het ambtenaartje je vriendelijk bijstaan wanneer jij met je sleuteltje het slot van je kluis opendraait.

Daarbij, wat ga je dan in die kluis leggen? Als de overheid al genoopt is tot zulke maatregelen, dan is de kans dat jij iets kan doen met de inhoud van die kluis vrij klein.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 20:08   #26
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Bedankt allen voor de reeds gegeven antwoorden
@gertc
Men kan ten allertijde een confiscatie doen - maar nu moet je mijn boerenverstand eens even proberen te volgen.
Iemand huurt een kluis en legt daar voor een paar honderd duizend € in (op spaarboek brengt het toch niets op)
Men gaat een confiscatie doen - Ik ga er van uit dat dit niet op 1 dag kan geschieden en dat iedere huurder van een kluis wel de tijd zal hebben om deze te ledigen -
Deze confiscatie is een wet en moet vooraleer van kracht te gaan in het staatsblad verschijnen ( weer enkele weken)
Dus je inhoud van je kluis is op huidige dag de meest veilige om GEEN geld te verliezen ?
Zie ik iets over het hoofd ?
bEDANKT
het gaat hier om rentedragende spaartegoeden. (dat maakt onderdeel uit van de balans van de bank). Kluisinhoud is iets heel anders, dat is gewoon een plek om wat kostbaarheden veilig te stallen, een heel ander soort doenstverlening.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 20:15   #27
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

maar ik bedoelde uiteraard 'dienstverlening' en geen 'doenstverlening' (wat dat ook moge zijn)
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 20:37   #28
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
blablabla? Al wat de regering moet doen is een nieuwe wet maken dat ze kluizen mogen confisqueren, en ze mogen de kluizen confisqueren. Dat is nu eenmaal de macht van de wetgevende macht.
Nu moet ik wel zeggen dat zelfs in het Amerika van de jaren '30 (massale faillissementen, en verboden om goud te bezitten, ...) de inhoud van je kluis privé bleef.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 21:04   #29
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

----

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 25 maart 2013 om 21:05.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 21:14   #30
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Nu moet ik wel zeggen dat zelfs in het Amerika van de jaren '30 (massale faillissementen, en verboden om goud te bezitten, ...) de inhoud van je kluis privé bleef.
Ken je het spreekwoord :wie wind zaait zal storm oogsten ?

Wat denk je dat er gebeurt als de overheid zich tot extreme maatregelen zoals in beslagnames etc wendt ? Hoeveel keer en hoelang zal dat lukken ?

De volgende vraag is dan : hoelang zal men de gevolgen van zo'n beslissing blijven dragen. Ik kan de reactie van mijn grootouders nog, die WW2 en Gutt hebben meegemaakt. Je wil niet geloven hoe wantrouwig gedurende decennia die waren t.o.v. banken en de overheid. Zelfs mijn ouders hebben dat nog relatief lang meegedragen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 21:38   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ken je het spreekwoord :wie wind zaait zal storm oogsten ?

Wat denk je dat er gebeurt als de overheid zich tot extreme maatregelen zoals in beslagnames etc wendt ? Hoeveel keer en hoelang zal dat lukken ?

De volgende vraag is dan : hoelang zal men de gevolgen van zo'n beslissing blijven dragen. Ik kan de reactie van mijn grootouders nog, die WW2 en Gutt hebben meegemaakt. Je wil niet geloven hoe wantrouwig gedurende decennia die waren t.o.v. banken en de overheid. Zelfs mijn ouders hebben dat nog relatief lang meegedragen.
Dan hoor je zo:

Allez zeg, na hebben ze mijn kluis opengedaan...
Ja zeg, erg hey...
Hedde Markske gezien van de kampioenen?
Ja, die is grappig hey...
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 maart 2013 om 21:39.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 22:00   #32
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hemorrhoid Bekijk bericht
Nooit begrepen waarvoor die kilo's suiker en koffie dienden tot ik 16-17 was ...
Stel je maar eens voor dat de banken hier een volledige week toe zouden zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 23:03   #33
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Bedankt allen voor de reeds gegeven antwoorden
@gertc
Men kan ten allertijde een confiscatie doen - maar nu moet je mijn boerenverstand eens even proberen te volgen.
Iemand huurt een kluis en legt daar voor een paar honderd duizend € in (op spaarboek brengt het toch niets op)
Men gaat een confiscatie doen - Ik ga er van uit dat dit niet op 1 dag kan geschieden en dat iedere huurder van een kluis wel de tijd zal hebben om deze te ledigen -
Deze confiscatie is een wet en moet vooraleer van kracht te gaan in het staatsblad verschijnen ( weer enkele weken)
Dus je inhoud van je kluis is op huidige dag de meest veilige om GEEN geld te verliezen ?
Zie ik iets over het hoofd ?
bEDANKT
Dit soort mannen niet vergeten :http://fr.wikipedia.org/wiki/Albert_Spaggiari

Laatst gewijzigd door meneer : 25 maart 2013 om 23:04.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 23:10   #34
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Afspraken: KLEINE LETTERTJES !!!
Het beste wat je nu kan doen: zelf een kluis(je) kopen en thuis verankeren in een muur...
Het worden weer Gouden Tijden voor inbrekers en voetenbranders.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2013, 23:12   #35
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Als je goed kan mouwvegen kan je het misschien nog ver schoppen in de politiek of ambtenarij.
Je kan natuurlijk ook een of ander supertalent hebben. Wees gerust, ik blijf want ik ben één van de gelukkigen.
(soms wel depressief)
Los daarvan, als je niet meer k�*n bereiken dan bvb. een afbetaald krot dan vraag ik me af wat de mensen eigenlijk nog in dit landje houdt.
Tja, maar naar waar zouden ze moeten emigreren in deze onzekere tijden ?
In andere landen zijn ze niet zo vrijgevig, tolerant en onderdanig met vreemdelingen als hier in West Europa, meer bepaald in België, hoor ! Daar moet je al zeer kapitaalkrachtig zijn om goed ontvangen te worden. En dan alles 10 x zo duur betalen als de mensen van ginder.

Laatst gewijzigd door meneer : 25 maart 2013 om 23:15.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 02:20   #36
de luis
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 november 2012
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Wat indien je bank over kop gaat of wanneer ze alle devidenten gaan bevriezen van een bepaalde bank, zoals in Cyprus, en wanneer je daar een kluis huurt ?
Volgens de wetgeving in Belgie, blijft de kluis ter aller tijde met de inhoud eigendom van de huurder.
Wie weet er hier meer van aub, want niets of niemand is in die banksektor ( + eigen regering) nog te betrouwen.
dANK BIJ VOORBAAT
Je kan eventueel een kluis huren bij een prive bedrijf (heeft niets te maken met een bank!); ik zie het niet direkt gebeuren dat ze die ook zullen confisceren indien de systeemcrisis in Europa doorbreekt. Er is bij mijn weten een bedrijf in Mechelen dat privé-kluizen verhuurt. (voor een schappelijke prijs)

Laatst gewijzigd door de luis : 26 maart 2013 om 02:22.
de luis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 08:17   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.608
Standaard

In de tuin een bunker/schuilkelder/atoomschuilkelder beginnen graven met een ingebouwde op en top beveiligde safe dat is een beetje ver gezocht zeker of toch net niet?

Ik zet het alvast op een graven van die put, hopelijk val ik er niet zelf in ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 maart 2013 om 08:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 00:20   #38
Pin en Puk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 1.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In de tuin een bunker/schuilkelder/atoomschuilkelder beginnen graven met een ingebouwde op en top beveiligde safe dat is een beetje ver gezocht zeker of toch net niet?

Ik zet het alvast op een graven van die put, hopelijk val ik er niet zelf in ...
Die put hoef jij niet te graven want aan je antwoord te zien heb je deze al financieel aan je kloten
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 00:45   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Tegen een kleine vergoeding wil ik wel geld bijhouden van anderen.
Mag ook goud zijn. Vanaf 10 kilo kost u dat 5 € per jaar.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2013, 08:35   #40
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
blablabla? Al wat de regering moet doen is een nieuwe wet maken dat ze kluizen mogen confisqueren, en ze mogen de kluizen confisqueren. Dat is nu eenmaal de macht van de wetgevende macht.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be