Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2019, 15:35   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Sociale woningen

Citaat:
Sinds enige tijd laat de stad het bedrijf SozaXpert uitzoeken of sociale huurders wel voldoen aan de voorwaarden, zoals het niet bezitten van vastgoed of bouwgronden in het buitenland. De huurders kunnen er immers inkomsten uit halen en eigenlijk te veel verdienen.

Voor het eerst is in Antwerpen een koppel veroordeeld voor dit soort woonfraude. Het tweetal kocht eind 2015 in Turkije vier appartementen en zestien bouwgronden. De appartementen werden verhuurd. Het koppel moet nu hun huurkorting (zo’n 6.000 euro), maar ook het onderzoek (zo’n 4.000 euro) terugbetalen. Ze moeten ook op zoek naar een nieuwe woonst.
uit het Nieuwsblad online
Onze belastingbetalers betalen zich blauw aan opvangcentra en sociale woningen, en er kunnen er maar niet genoeg bij komen!
Als we dan zien door wie die sociale woningen worden gevuld, en daarbovenop nog moeten vernemen dat we onbeschaamd bedrogen worden door lieden die hier eigenlijk niet thuis horen en rijker zijn dan de meeste mensen die "geen recht hebben" op een sociale woning...
Sommige politiekers kunnen ons landje niet rap genoeg naar de afgrond leiden. Waar men nu vooral bezig mee zal zijn zal het uitzoeken zijn of we dat wel mochten onderzoeken, of de rechten van dat soort profiteurs niet geschonden werden enz
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 15:51   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Onze belastingbetalers betalen zich blauw aan opvangcentra en sociale woningen, en er kunnen er maar niet genoeg bij komen!
Als we dan zien door wie die sociale woningen worden gevuld, en daarbovenop nog moeten vernemen dat we onbeschaamd bedrogen worden door lieden die hier eigenlijk niet thuis horen en rijker zijn dan de meeste mensen die "geen recht hebben" op een sociale woning...
Sommige politiekers kunnen ons landje niet rap genoeg naar de afgrond leiden. Waar men nu vooral bezig mee zal zijn zal het uitzoeken zijn of we dat wel mochten onderzoeken, of de rechten van dat soort profiteurs niet geschonden werden enz
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 16:26   #3
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Onze belastingbetalers betalen zich blauw aan opvangcentra en sociale woningen, en er kunnen er maar niet genoeg bij komen!
Als we dan zien door wie die sociale woningen worden gevuld, en daarbovenop nog moeten vernemen dat we onbeschaamd bedrogen worden door lieden die hier eigenlijk niet thuis horen en rijker zijn dan de meeste mensen die "geen recht hebben" op een sociale woning...
Sommige politiekers kunnen ons landje niet rap genoeg naar de afgrond leiden. Waar men nu vooral bezig mee zal zijn zal het uitzoeken zijn of we dat wel mochten onderzoeken, of de rechten van dat soort profiteurs niet geschonden werden enz
Vrees dat dit vaak voorkomt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 18:37   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.274
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vrees dat dit vaak voorkomt.
De ex-echtgenoot van ons Macedonisch buurmeisje was ook zo'n figuur. Broer in de Belgische cel, ouders azielige zoekers, maar zijn pa ging wel elke maand de huurgelden ophalen van het appartementsgebouw dat ze er hadden.

Dat koppel is uit elkaar gegaan, nadat dat genie zijn vrouw verbood nog buiten te komen zonder hoofddoek en dat met geweld probeerde af te dwingen.

Gelukkig voor ons buurmeisje zijn haar ouders redelijk normale mensen die zichzelf wel moslim noemen, maar dat ongeveer even hard zijn als ik katholiek.
Oftewel, 1 haatbaard met een stamp in zijn kloten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 december 2019 om 18:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 10:29   #5
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De ex-echtgenoot van ons Macedonisch buurmeisje was ook zo'n figuur. Broer in de Belgische cel, ouders azielige zoekers, maar zijn pa ging wel elke maand de huurgelden ophalen van het appartementsgebouw dat ze er hadden.

Dat koppel is uit elkaar gegaan, nadat dat genie zijn vrouw verbood nog buiten te komen zonder hoofddoek en dat met geweld probeerde af te dwingen.

Gelukkig voor ons buurmeisje zijn haar ouders redelijk normale mensen die zichzelf wel moslim noemen, maar dat ongeveer even hard zijn als ik katholiek.
Oftewel, 1 haatbaard met een stamp in zijn kloten.
Dan heeft dat meisje inderdaad geluk. Maar het is wel zo dat veel huurders in sociale woningen in het buitenland eigendommen hebben.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 14:18   #6
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dan heeft dat meisje inderdaad geluk. Maar het is wel zo dat veel huurders in sociale woningen in het buitenland eigendommen hebben.
Wat is "veel"? Kun je daar een percentage op kleven?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 15:51   #7
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat is "veel"? Kun je daar een percentage op kleven?
Ik schat dat 60 procent eigendommen in het buitenland heeft onder vooral van origine Turkse en Marokkaanse maar ook in toenemende mate Afrikaanse bewoners van sociale woningen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:04   #8
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik schat dat 60 procent eigendommen in het buitenland heeft onder vooral van origine Turkse en Marokkaanse maar ook in toenemende mate Afrikaanse bewoners van sociale woningen.
En zijn er ook bij die geen eigendommen willen maar liever hun vette bankrekening houden ?
Wat is het verschil met een Marokkaan die in Agadir een flatje bezit van 100.000 euro of een Bulgaar in een sociale woning met een Mobilhome van 88.000 euro voor de deur ?
Ik ken persoonlijk een koppel die wonen in een sociale woning hebben beiden een peperdure Harley en een mooie 4x4 pick-up. Maar alles is ok.....ze hebben geen flatje van 82.000 euro.

Wie een eigendommetje heeft is precies een rijke stinkerd maar wie dikke auto's heeft en een vette bankrekening is dat niet ?

Weet U hoeveel mensen in een sociale woning wonen die een dikke erfenis hebben mogen opstrijken ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 december 2019 om 16:06.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:11   #9
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik schat dat 60 procent eigendommen in het buitenland heeft onder vooral van origine Turkse en Marokkaanse maar ook in toenemende mate Afrikaanse bewoners van sociale woningen.
Je slaat er dus maar een slag naar.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:19   #10
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En zijn er ook bij die geen eigendommen willen maar liever hun vette bankrekening houden ?
Wat is het verschil met een Marokkaan die in Agadir een flatje bezit van 100.000 euro of een Bulgaar in een sociale woning met een Mobilhome van 88.000 euro voor de deur ?
Ik ken persoonlijk een koppel die wonen in een sociale woning hebben beiden een peperdure Harley en een mooie 4x4 pick-up. Maar alles is ok.....ze hebben geen flatje van 82.000 euro.

Wie een eigendommetje heeft is precies een rijke stinkerd maar wie dikke auto's heeft en een vette bankrekening is dat niet ?

Weet U hoeveel mensen in een sociale woning wonen die een dikke erfenis hebben mogen opstrijken ?
Het is inderdaad allemaal erg dubbel. Zolang men geen algemene middelentoets invoert, maar enkel kijkt naar inkomen en eventuele eigendommen, krijg je mensen die de dans ontspringen.

Ten andere moet men zich de vraag stellen of sociale woningen enkel bedoeld zijn voor de allerarmsten dan wel - zoals initieel het geval was - ook voor mensen en gezinnen met een bescheiden inkomen. Sociale woningen werden aanvankelijk immers gebouwd om betaalbaar wonen mogelijk te maken voor jonge en werkende arbeidersgezinnen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:25   #11
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Je slaat er dus maar een slag naar.
Kun je het tegendeel aantonen dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:26   #12
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is inderdaad allemaal erg dubbel. Zolang men geen algemene middelentoets invoert, maar enkel kijkt naar inkomen en eventuele eigendommen, krijg je mensen die de dans ontspringen.

Ten andere moet men zich de vraag stellen of sociale woningen enkel bedoeld zijn voor de allerarmsten dan wel - zoals initieel het geval was - ook voor mensen en gezinnen met een bescheiden inkomen. Sociale woningen werden aanvankelijk immers gebouwd om betaalbaar wonen mogelijk te maken voor jonge en werkende arbeidersgezinnen.
Wat niet betekent dat de regelgeving niet telt, je mag geen eigendom hebben, punt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:30   #13
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kun je het tegendeel aantonen dan?
Ik doe daar geen uitspraken over. Jij wel. Moet ik nu een uitspraak van mezelf staven die ik niet heb gedaan?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:31   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat niet betekent dat de regelgeving niet telt, je mag geen eigendom hebben, punt.
Ik heb ook nergens beweerd "dat de regelgeving niet telt", wel dat ze niet helemaal deugt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:39   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

"Het zijn er veel" "Ik schat" ... allemaal dikke bla bla.

Het enige dat we weten:
a) "Er zijn er"
b) Sossen en groensels hebben altijd tegen gehouden om daar deftig in te controleren
c) Blauwsels hebben het ook wel tegen gehouden, in hun algemeen kader van "de overheid mag niet teveel weten".

Dat er nu iets aan gedaan wordt, is te danken aan:
- de bla bla van het Belang
- de daden van de NVA.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:39   #16
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik doe daar geen uitspraken over. Jij wel. Moet ik nu een uitspraak van mezelf staven die ik niet heb gedaan?
Jij beweert dat ik er een slag naar sla, maar aantonen waarom kun je dus niet, genoteerd
Al bedacht dat sommigen via hun werk er meer zicht op hebben? En dus een schatting maken op basis van feiten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:40   #17
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik heb ook nergens beweerd "dat de regelgeving niet telt", wel dat ze niet helemaal deugt.
Leg maar uit dan
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 16:51   #18
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jij beweert dat ik er een slag naar sla, maar aantonen waarom kun je dus niet, genoteerd
Al bedacht dat sommigen via hun werk er meer zicht op hebben? En dus een schatting maken op basis van feiten?
Leg dan maar eens uit hoe je aan die 60% komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Leg maar uit dan
Zie posts #8 en #10.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 17:45   #19
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is inderdaad allemaal erg dubbel. Zolang men geen algemene middelentoets invoert, maar enkel kijkt naar inkomen en eventuele eigendommen, krijg je mensen die de dans ontspringen.

Ten andere moet men zich de vraag stellen of sociale woningen enkel bedoeld zijn voor de allerarmsten dan wel - zoals initieel het geval was - ook voor mensen en gezinnen met een bescheiden inkomen. Sociale woningen werden aanvankelijk immers gebouwd om betaalbaar wonen mogelijk te maken voor jonge en werkende arbeidersgezinnen.
Men moet vooral maar eens stoppen met die ganse vreemde reutemeteut die zich hier komt installeren aan sociale woningen te voorzien! Dat is een spelletje dat maar blijft duren! Komen er hier hele groepen binnengewaaid waar we niet om gevraagd hebben, waar we niets mee kunnen aanvangen dan moeten die maar eens aan hun verstand worden gebracht dat ze het elders mogen gaan zoeken. Zoals in hun eigen land.
Die komedie met al die "vluchtelingen" uit die landen waar ze al decennia oorlogje spelen en die nu ontdekt hebben dat ze zich maar hier moeten komen installeren ipv in hun eigen landen orde op zaken te stellen brengt ons vooral een toekomst waarin het er straks hier zal uitzien zoals nu in hun thuislanden!
Het is voldoende om in onze steden in bepaalde buurten rond te lopen.

Laatst gewijzigd door andev : 11 december 2019 om 17:48.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2019, 20:32   #20
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik schat dat 60 procent eigendommen in het buitenland heeft onder vooral van origine Turkse en Marokkaanse maar ook in toenemende mate Afrikaanse bewoners van sociale woningen.
Ik schat ook dat meer dan 60% de dubbele nationaliteit heeft en erft in het buitenland? Wie zegt dat die eigendommen allemaal met 'huurkorting' zijn betaald? Ik vind dit niet helemaal fair, dus hopelijk gaan mensen in beroep waar nodig.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 11 december 2019 om 20:32.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be