Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2020, 08:17   #1
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard "Toxische" mannelijkheid

Klara gaat een podcast van maar liefst drie afleveringen wijden aan "toxische" mannelijkheid, waarbij de "traditionele" man wordt geviseerd. Ik ben een "traditionele" man die van auto's, blote borsten en bier houdt. En wie daar niet mee om kan, kan voor mij part de boom in. Ik heb heus wel goede redenen om de auto te gebruiken (naast het feit dat het één van mijn passies is), ik bekijk vrouwen heus niet alleen als "kweekmachines" en "lustobjecten" en ik ga heel respectvol met vrouwen om en mijn alcoholverbruik is heel gematigd. Dus tolereer maar dat er mensen zoals ik bestaan en laat mij mijn leven naar mijn goeddunken leiden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 09:11   #2
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Compromissen maken.

Scherpe kantjes eraf.

Verandering is altijd goed.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 09:24   #3
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Kapot negeren.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 09:27   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Compromissen maken.

Scherpe kantjes eraf.

Verandering is altijd goed.
Naar mijn bescheiden mening is "verandering" geen synoniem van "goed". Verandering zal er inderdaad altijd zijn maar daarom niet altijd ten goede. Want wat we nu zien is het institutionaliseren van misandrie, ageïsme en nauwelijks verholen racisme tegen de blanke (oude) man. Het liefst van al zouden ze ons nog ons stemrecht afnemen. No pasaran!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 09:37   #5
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Naar mijn bescheiden mening is "verandering" geen synoniem van "goed". Verandering zal er inderdaad altijd zijn maar daarom niet altijd ten goede. Want wat we nu zien is het institutionaliseren van misandrie, ageïsme en nauwelijks verholen racisme tegen de blanke (oude) man. Het liefst van al zouden ze ons nog ons stemrecht afnemen. No pasaran!
Ik heb niets tegen de oudere blanke man. Er is een paranoïde zuivering bezig uit de hoek van hypocriete feministen die zelf niet willen veranderen.

Aanpassen of opkrassen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 09:42   #6
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Met andere woorden we moeten meer liegen.

De leugen is het antwoord tegen paranoia.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 09:53   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

De man lijkt in crisis.

Toxische mannelijkheid is een modewoord. De Amerikaanse Vereniging voor Pyschologen riep traditionele mannelijkheid uit tot een gevaar voor de gezondheid.


https://klara.be/zeitgeist-over-mannelijkheid

Een gevaar voor de gezondheid ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 09:53   #8
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Neen; we moeten meer backstabben. Zodat ze weten dat ze elk moment vervangbaar zijn.

Neen; we moeten ze negeren. We moeten onverschillig zijn.

Neen, we moeten pervers uit de hoek komen. Zodat ze vinden dat we allemaal varkens zijn. Laten ze ons gerust.



Vele wegen leiden naar Rome.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 10:06   #9
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Zoals het mij uitgelegd werd door mensen die geen radicalen waren:

Toxische mannelijkheid gaat om negatieve aspecten zoals: onderdrukken van emoties, verheerlijken van geweld, het opdringen van ‘traditionele’ mannelijkheid aan mannen die zich daar niet thuis in voelen, etc. Verwachtingen die de maatschappij aan mannen oplegt. Niet alleen wanneer vrouwen daar slachtoffer van zijn, maar ook vooral wanneer mannen er zelf aan lijden. Je kan gerust een bierdrinkende autofanaat zijn en blijven volgens deze theorieën.

Misschien wel ongelukkig dat de term 'gekaapt' werd door feministisch discours, want hij komt als ik het goed begrepen heb eigenlijk uit de mythopoetic men's movement.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 10:09   #10
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Zoals het mij uitgelegd werd door mensen die geen radicalen waren:

Toxische mannelijkheid gaat om negatieve aspecten zoals: onderdrukken van emoties, verheerlijken van geweld, het opdringen van ‘traditionele’ mannelijkheid aan mannen die zich daar niet thuis in voelen, etc. Verwachtingen die de maatschappij aan mannen oplegt. Niet alleen wanneer vrouwen daar slachtoffer van zijn, maar ook vooral wanneer mannen er zelf aan lijden. Je kan gerust een bierdrinkende autofanaat zijn en blijven volgens deze theorieën.

Misschien wel ongelukkig dat de term 'gekaapt' werd door feministisch discours, want hij komt als ik het goed begrepen heb eigenlijk uit de mythopoetic men's movement.
https://www.youtube.com/watch?v=BPTciNh3Etg

"Turk wordt beetje boos."

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 11:23   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Klara gaat een podcast van maar liefst drie afleveringen wijden aan "toxische" mannelijkheid, waarbij de "traditionele" man wordt geviseerd. Ik ben een "traditionele" man die van auto's, blote borsten en bier houdt. En wie daar niet mee om kan, kan voor mij part de boom in. Ik heb heus wel goede redenen om de auto te gebruiken (naast het feit dat het één van mijn passies is), ik bekijk vrouwen heus niet alleen als "kweekmachines" en "lustobjecten" en ik ga heel respectvol met vrouwen om en mijn alcoholverbruik is heel gematigd. Dus tolereer maar dat er mensen zoals ik bestaan en laat mij mijn leven naar mijn goeddunken leiden.
Lol, als je bepaalde mensen gaat wegzetten als "onwenselijk" dan heb je geen enkel recht meer om een moraalridder te zijn. Dan ben je gewoon een tegenstrever die op alle mogelijke manieren gekloot moet worden.

We kunnen mss eens wat suiker in hun benzinetank kappen.


Als er nu iets dat echt toxisch is dan is het die compleet doorgedraaide wokey-poco zotternij. De grootste pest sinds de Inquisitie.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 oktober 2020 om 11:24.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 11:26   #12
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Politieke correctheid aka wokeness is tot dusver slechts irritant. Zeer irritant dat wel. Ik vrees dat het gaat evolueren naar ronduit gevaarlijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 11:41   #13
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Politieke correctheid aka wokeness is tot dusver slechts irritant. Zeer irritant dat wel. Ik vrees dat het gaat evolueren naar ronduit gevaarlijk.
Het is nu al gevaarlijk.

Wetenschappelijk onderzoek dat tot andere conclusies komt dan de BLM dogma's wordt afgestraft met ontslag.

A Twitter Mob Takes Down an Administrator at Michigan State
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 11:44   #14
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Er bestaat blijkbaar ook zoiets als "toxic femininity".

https://www.psychologytoday.com/us/b...xic-femininity

Met dien verstande dat het zich enkel voordoet als een coping mechanism tegenover toxic masculinity.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 oktober 2020 om 11:44.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 11:50   #15
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het is nu al gevaarlijk.

Wetenschappelijk onderzoek dat tot andere conclusies komt dan de BLM dogma's wordt afgestraft met ontslag.

A Twitter Mob Takes Down an Administrator at Michigan State
Citaat:
Take that 2018 blog post, which responded to New York Times articles that, in his words, linked “genetic science to racism and white supremacy.”
De wetenschapper in kwestie, Stephen Hsu, heeft duidelijke een Aziatische achtergrond. En dan wordt hij ervan beticht om theorieen te onderbouwen die white supremacy moeten aantonen.

Waar Twitter toch allemaal niet goed voor is. Ze hadden het beter Babble genoemd. Of Bark.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 11:58   #16
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De wetenschapper in kwestie, Stephen Hsu, heeft duidelijke een Aziatische achtergrond. En dan wordt hij ervan beticht om theorieen te onderbouwen die white supremacy moeten aantonen.
Oost-Aziaten - meer nog dan blanken - dragen ijver, stiptheid en schroom hoog in het vaandel. Dus zijn ze blanker dan blank witter dan wit in de ogen van de woke CRT mob.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 12:00   #17
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er bestaat blijkbaar ook zoiets als "toxic femininity".
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 12:05   #18
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Oost-Aziaten - meer nog dan blanken - dragen ijver, stiptheid en schroom hoog in het vaandel. Dus zijn ze blanker dan blank witter dan wit in de ogen van de woke CRT mob.
Toen in LA de massarellen en plunderingen uitbraken nav de zaak Rodney King moesten in Koreatown de handelszaken gebarricadeerd worden en organiseerden de Koreanen zelf "brigades" om zichzelf en hun eigendommen te beschermen tegen woedende zwarte meutes.

Maak u geen illusies. In de nieuwe woke wereldorde staan de zwarten helemaal bovenaan in de pikorde. Ze zijn het meest gebeten op blanken omwille vh verleden maar denk maar niet dat ze een hoge dunk hebben van andere rassen. In zekere zin is dit racisme zelfs gevaarlijker. Daar waar de blanke al decennia lang onder "curatele" staat en zich continue moet bijschaven en verbeteren geldt deze zelfcensuur niet voor zwarten die ongeremd en ongestoord het varken mogen uithangen. Er zal altijd wel een of andere socio-culturele verklaring zijn om dit gedragspatroon te vergoeilijken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 oktober 2020 om 12:09.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 12:11   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toen in LA de massarellen en plunderingen uitbraken nav de zaak Rodney King moesten in Koreatown de handelszaken gebarricadeerd worden en organiseerden de Koreanen zelf "brigades" om zichzelf en hun eigendommen te beschermen tegen woedende zwarte meutes.

Maak u geen illusies. In de nieuwe woke wereldorde staan de zwarten helemaal bovenaan in de pikorde. Ze zijn het meest gebeten op blanken omwille vh verleden maar denk maar niet dat ze een hoge dunk hebben van andere rassen. In zekere zin is dit racisme zelfs gevaarlijker. Daar waar de blanke al decennia lang onder "curatele" staat en zich continue moet bijschaven en verbeteren geldt deze zelfcensuur niet voor zwarten die ongeremd en ongestoord het varken mogen uithangen. Er zal altijd wel een of andere socio-culturele verklaring zijn om dit gedragspatroon te vergoeilijken.
En hier kunnen we "zwarten" vervangen door... Je snapt wel waar ik heen wil.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2020, 12:16   #20
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Voorts lijkt me dat toxic masculinity ook betrekking heeft op bepaalde culturen en rassen. Met name de blanke man. Wat betreft de zwarte man of de Arabische man of mediterrane man geldt dit niet zozeer als toxisch. Daar heet het cultuur te zijn die we niet mogen bekijken door een westerse bril. Zwarte rappers mogen volop teksten debiteren over ho's and bitches en hoe fijn het wel is om een pooier te zijn. Heel erg edgy en hip.

Maar toxisch? Neen hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be