Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2020, 10:17   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Wielertoeristen .....

https://www.hln.be/binnenland/ongedu...enen~a94543ca/

En deze reed hier nog alleen, met een groepje maken ze er helemaal terror van.
Hij heeft wel geluk dat het kind een "brave" vader heeft.
Een kind weg schoppen dat onschuldig geniet van de sneeuw, hoe laag kan je je vallen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 11:16   #2
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/ongedu...enen~a94543ca/

En deze reed hier nog alleen, met een groepje maken ze er helemaal terror van.
Hij heeft wel geluk dat het kind een "brave" vader heeft.
Een kind weg schoppen dat onschuldig geniet van de sneeuw, hoe laag kan je je vallen.

Het desbetreffend artikel is gazettenpraat en zit achter een betaalmuur.
Spijtig voor die gazet maar ze kunnen de pot op.
Ik kan mijn geld wel voor andere zaken gebruiken dan betalen voor een mogelijke hoop leugens. Dus dezen die er zich van af maken op die manier met te betalen nieuws te verspreiden mogen dus voor mij met hun gazet de pot op. Ik weet dat e een probleem is. We leven met teveel op dezen bol.
De ene loopt in de weg van de andere.
Zo zat ik ooit te hengelen aan de kanaalkant tot er een hoop terroristen kwam aangereden. Als de bende door was bleek mijn rug een schilderij van smurrie te zijn.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 12:45   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Hier wat verder is er een verkeerslicht. Je ziet daar heel vaak die wieler-egoïsten passeren. Allemaal hebben die blijkbaar een vergunning om door het rood te mogen rijden.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 12:52   #4
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het desbetreffend artikel is gazettenpraat en zit achter een betaalmuur.
Je kan wel lezersreacties lezen. Er zijn er blijkbaar veel van die Wieler-egoïsten bij die dat kind en de ouders de schuld geven.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 12:52   #5
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Merkwaardig hoe zo'n video zoveel kwade reacties oproept. Ook in het nieuws dit weekend: een vijfvoudig moordenaar gaat vrijuit omdat de Belgische Justitie de feiten te lang geleden vindt, maar weinig reactie.

Doet me denken aan die video van die man in Bosnië die vijf katjes verdronk: doodsbedreigingen van over heel de wereld kreeg die. In diezelfde periode lekt ook een video uit, gemaakt in datzelfde land 20 jaar eerder: een slachtpartij tijdens de Bosnische oorlog, maar daar ging het maar om mensen...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 13:23   #6
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.065
Standaard

1 beeld van 1 onnozelaar --> wielertoeristen zijn crapuleus. Tjah.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 13:38   #7
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/ongedu...enen~a94543ca/

En deze reed hier nog alleen, met een groepje maken ze er helemaal terror van.
Hij heeft wel geluk dat het kind een "brave" vader heeft.
Een kind weg schoppen dat onschuldig geniet van de sneeuw, hoe laag kan je je vallen.
Het is bizar in die zin, dat de vader (althans het artikel) de man kon tegenhouden. Wat volgt is een situatie waarbij die nozem zich ten eerste niet excuseert en zelfs zijn laffe daad denkt te rechtvaardigen door te stellen dat hij zijn bel had gebruikt.

Het toont aan dat de vader gewoon te verbouwereerd moet zijn geweest. Wie verwacht ook zoiets...
Als vader zijnde kan ik me niet voorstellen dat ik die man niet van zijn fiets sleur.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 13:56   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1 beeld van 1 onnozelaar --> wielertoeristen zijn crapuleus. Tjah.
Juist, we hebben maar 1 voorbeeld van wangedrag bij wielertoeristen...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 14:03   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het is bizar in die zin, dat de vader (althans het artikel) de man kon tegenhouden. Wat volgt is een situatie waarbij die nozem zich ten eerste niet excuseert en zelfs zijn laffe daad denkt te rechtvaardigen door te stellen dat hij zijn bel had gebruikt.

Het toont aan dat de vader gewoon te verbouwereerd moet zijn geweest. Wie verwacht ook zoiets...
Als vader zijnde kan ik me niet voorstellen dat ik die man niet van zijn fiets sleur.
Twee dingen:

- als die man op tijd zijn bel gebruikt heeft is het heel onvoorzichtig van de vader/moeder om het kind niet even opzij te zetten. Getuigt van arrogantie die sommige wandelaars ook niet vreemd is.

- om zo door te rijden getuigt ook niet van veel verstand. Moest ik in zijn situatie geweest zijn en ik had echt op tijd gebeld dan zou ik stoppen en aan die ouders eens goed mijn gedacht zeggen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 december 2020 om 14:04.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 14:06   #10
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Geachte heren

Er dienen enkele zaken aangestipt te worden.

1. Heel wat wielrenners maken tijdens het weekeinde nutteloze rijwielritjes, terwijl zij tijdens de week met hun vervuilende wagen de (drukke) wegen verzadigen om naar hun werk te gaan of om boodschappen te doen.
Het ware beter (zowel voor de leefomgeving als het verkeer) om deze nuttige afstanden met het rijwiel af te leggen en tijdens het weekeinde te rusten.
Enkele van deze wielrenners hebben waarschijnlijk geen zo'n leuke baan of zitten in een niet zo gelukkige betrekking vast. Dit komt jammer genoeg tijdens hun rijwielritjes tot uiting.

2. Kinderen worden steeds losser opgevoed. Er heerst geen tucht meer. Ze zijn grof gebekt en lopen als wilde dieren op de rijbaan of jaagpaden. Veel kinderen kunnen van hun ouders niets meer verkeerd doen.
Bv. Een kind doet iets dat algemeen door de buitenstaander als verkeerd beschouwd zal worden. U wijst dit kind vriendelijk hierop. U zal meestal een snak en een beet van diens ouders krijgen!
Daarom zal Dhr. K. Depuydt pogen om nog waakzamer te zijn indien er kinderen op de rijweg of het jaagpad bevinden.

3. De Michielshut (Michelshütte, Baraque Michelle) kan ook bezocht worden als het niet gesneeuwd is.
De mensen moesten tijdens het voorbije jaar thuis blijven maar als de wegen besneeuwd of spekglad zijn, moet er wel gewerkt worden. Ongelofelijk!

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.

Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 27 december 2020 om 14:08.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 14:10   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Twee dingen:

- als die man op tijd zijn bel gebruikt heeft is het heel onvoorzichtig van de vader/moeder om het kind niet even opzij te zetten. Getuigt van arrogantie die sommige wandelaars ook niet vreemd is.

- om zo door te rijden getuigt ook niet van veel verstand. Moest ik in zijn situatie geweest zijn en ik had echt op tijd gebeld dan zou ik stoppen en aan die ouders eens goed mijn gedacht zeggen.
Je hebt de beelden toch ook gezien ? Hoe hij bewust zijn knie uitsteekt om dat kleine kind uit te weg te schoppen alsof het vuilnis was ?

Bestaat daar een uitleg voor ? Ik zie die in elk geval niet...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 14:15   #12
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt de beelden toch ook gezien ? Hoe hij bewust zijn knie uitsteekt om dat kleine kind uit te weg te schoppen alsof het vuilnis was ?

Bestaat daar een uitleg voor ? Ik zie die in elk geval niet...
Ja, maar dat is wat ik ook zeg: wat hij deed is heel dom en ongepast. Hij moet er rekening mee houden dat hij op tijd moet kunnen stoppen.

Ik wil maar zeggen: als er een fiets aankomt en die belt dan is de regel van goed gedrag om plaats te maken en zeker om kinderen die onverwacht dingen kunnen doen bij de hand te houden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 14:27   #13
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

staat dit nu plots bij "Sport"
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 15:22   #14
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja, maar dat is wat ik ook zeg: wat hij deed is heel dom en ongepast. Hij moet er rekening mee houden dat hij op tijd moet kunnen stoppen.

Ik wil maar zeggen: als er een fiets aankomt en die belt dan is de regel van goed gedrag om plaats te maken en zeker om kinderen die onverwacht dingen kunnen doen bij de hand te houden.
Als een volwassene niet kan inschatten dat zo een kind niet meteen begrijpt wat een belgeluid is, dan moet zo een volwassene misschien beter binnen blijven en 24u/dag bewaakt worden...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 27 december 2020 om 15:23.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 15:31   #15
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Het desbetreffend artikel is gazettenpraat en zit achter een betaalmuur.
Spijtig voor die gazet maar ze kunnen de pot op.
Ik kan mijn geld wel voor andere zaken gebruiken dan betalen voor een mogelijke hoop leugens. Dus dezen die er zich van af maken op die manier met te betalen nieuws te verspreiden mogen dus voor mij met hun gazet de pot op. Ik weet dat e een probleem is. We leven met teveel op dezen bol.
De ene loopt in de weg van de andere.
Zo zat ik ooit te hengelen aan de kanaalkant tot er een hoop terroristen kwam aangereden. Als de bende door was bleek mijn rug een schilderij van smurrie te zijn.
Deze morgen stond het niet achter een betaalmuur.
Het fimpje was duidelijk geen gazettepraat maar een kniestoot aan een klein kind.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 15:36   #16
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je kan wel lezersreacties lezen. Er zijn er blijkbaar veel van die Wieler-egoïsten bij die dat kind en de ouders de schuld geven.

Niet te geloven een modderweggetje in de sneeuw en daar mag dat kind dan niet van genieten?
Alsof die 30 seconden de zaak uitmaken tegenover het plezier van het kind.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 15:43   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.991
Standaard

https://www.dumpert.nl/item/8035267_fa21f61f

Op deze Nederlandse wepsijt kan je het filmpje bekijken.

Wat een schande. Ik hoop dat er klacht wordt ingediend, en de dader gevonden en veroordeeld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 15:52   #18
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Merkwaardig hoe zo'n video zoveel kwade reacties oproept. Ook in het nieuws dit weekend: een vijfvoudig moordenaar gaat vrijuit omdat de Belgische Justitie de feiten te lang geleden vindt, maar weinig reactie.

Doet me denken aan die video van die man in Bosnië die vijf katjes verdronk: doodsbedreigingen van over heel de wereld kreeg die. In diezelfde periode lekt ook een video uit, gemaakt in datzelfde land 20 jaar eerder: een slachtpartij tijdens de Bosnische oorlog, maar daar ging het maar om mensen...
Van justitie zijn we veel gewoon en ja er is schandalig veel barbaarsheid.
Dagelijks wordt er tegenwoordig wel ergens een vrouw dood gemarteld.
Ook daar heb in een eerdere post op gewezen maar op Kerstdag een kind omver schoppen daar moet je wielerterrorist voor zijn en een lafaard.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 15:54   #19
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Het is bizar in die zin, dat de vader (althans het artikel) de man kon tegenhouden. Wat volgt is een situatie waarbij die nozem zich ten eerste niet excuseert en zelfs zijn laffe daad denkt te rechtvaardigen door te stellen dat hij zijn bel had gebruikt.

Het toont aan dat de vader gewoon te verbouwereerd moet zijn geweest. Wie verwacht ook zoiets...
Als vader zijnde kan ik me niet voorstellen dat ik die man niet van zijn fiets sleur.

Hij heeft heel veel geluk dat het mijn zoon met zijn zoontje niet overkwam, hij ging dan op z'n minst zonder fiets te voet naar huis.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 15:59   #20
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt de beelden toch ook gezien ? Hoe hij bewust zijn knie uitsteekt om dat kleine kind uit te weg te schoppen alsof het vuilnis was ?

Bestaat daar een uitleg voor ? Ik zie die in elk geval niet...
Ik ook niet en hij kon door rijden met misschien wat in te houden als dat nu al niet meer kan?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be