Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2021, 14:35   #381
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Precies of sex is louter en alleen fysisch.
De seks bij verkrachting toch, he. Je gaat mij niet zeggen dat daar 'gevoelens" bij komen.

Trouwens, zachtjes zoenen is ook niet louter fysisch, maar een dreun op uw bakkes krijgen, wel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 14:38   #382
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De vergelijking loopt scheef aangezien ze voorbij gaat aan psychische schade en sociale schade van verkrachting.
Dat is juist gans het punt. Die is puur sociaal geschapen. Dat is wat ik zeg: verkrachting is zo vreselijk ondragelijk, omdat we sociaal vinden dat het zo erg is. Als we ophouden met te vinden dat het "anders" is dan elke andere fysieke brutaliteit, dan houdt het ook op om voor het slachtoffer "erger" te zijn.

Mijn punt is niet dat verkrachting "te verschonen" is. Mijn punt is dat we het voor de slachtoffers van verkrachting ondragelijk maken, tot aan zelfmoord toe, JUIST OMDAT we daar zoveel meer spel van maken dan van een andere fysische brutaliteit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2021 om 14:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 16:43   #383
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is juist gans het punt. Die is puur sociaal geschapen. Dat is wat ik zeg: verkrachting is zo vreselijk ondragelijk, omdat we sociaal vinden dat het zo erg is. Als we ophouden met te vinden dat het "anders" is dan elke andere fysieke brutaliteit, dan houdt het ook op om voor het slachtoffer "erger" te zijn.

Mijn punt is niet dat verkrachting "te verschonen" is. Mijn punt is dat we het voor de slachtoffers van verkrachting ondragelijk maken, tot aan zelfmoord toe, JUIST OMDAT we daar zoveel meer spel van maken dan van een andere fysische brutaliteit.
In essentie ben ik het zoals eerder gezegd daarmee eens. Een voetnoot betreft wel kinderen en jongeren: de associatie misbruik en intimiteit - dus het stellen van handelingen die normaal gezien de uitdrukking zijn van groot vertrouwen en een goede mentale band - kan erg ontwrichtend werken. Het kind dat door Stawrogin in De Demonen werd verkracht pleegt eveneens zelfmoord, ook in een nog niet seksueel overgevoelige maatschappij.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2021, 16:46   #384
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, de twee doen zeer en zijn bijzonder onaangenaam, maar de fysische gevolgen van dat glas in uw gezicht zijn veel en veel erger dan die piet in uw gat.
Mits een PEP-behandeling...
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be