Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2002, 10:36   #41
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Een duim van Duym
THNX Duym!
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 10:50   #42
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

www.geocities.com/muslimfreethinkers

Dit is wat S. "gewoonweg zielig" vind :


[size=4]MUSLIMFREETHINKERS[/size]


[size=5]MISSION STATEMENT[/size]



This site is dedicated to Islamic Humanists and Freethinkers. Its goal is to combat against dogmatism and blind faith. It offers progressive intellectual secular Muslims a philosophy of life that integrates the value of Muslim identity with a belief in the importance of human reason and human power. It declares that reason, rather than unexamined faith is the source of truth, and that human intelligence and experience are capable of guiding our lives. This site is for those who believe in freedom of thought, freedom of expression and other humanistic values. It is the antithesis to fundamentalism.
We invite all Islamic freethinkers and humanists to contribute with their articles to this site. We hope that this will eventually become the intellectual meeting ground for progressive secular Muslims who yearn to see peace on Earth with justice, equality for women, religious tolerance, harmony of science and faith, and hope to establish a more humane society everywhere in the world.






Commentaar overbodig.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 11:04   #43
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De moslims in België passen zich dus niet in in de Europese maatschappelijke context, maar zowel sociaal als demografisch gedragen ze zich zelfs fundamentalistischer en fanatieker dan hun geloofsgenoten in hun moederlanden!!!
Andermaal vertelt de realiteit een ander verhaal. In de VS woont ook een grote groep moslims, die daar vrij goed geïntegreerd is. In Turkije is de scheiding van Kerk en Staat een feit. En jawel, ook in ons land zijn er (helaas niet allemaal) een groot aantal moslims zeer goed geïntegreerd. Sommigen schoppen het zelfs tot parlementslid.

Conclusie: U heeft een mooie veralgemenende tekst geschreven, die voor een deel verklaart waarom de toestand in delen van de Arabische zo slecht is. Maar zoals uit de realiteit blijkt, zijn de gegevens die U aanhaalt geen realiteiten waar men niet kan aan ontsnappen.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 11:06   #44
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

En ik bedoelde dat de site een zielige opmaak had (komt dan ook van geocities) en dat er achter de site blijkbaar niet echt een grote organisatie zat.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 12:24   #45
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Andermaal vertelt de realiteit een ander verhaal. In de VS woont ook een grote groep moslims, die daar vrij goed geïntegreerd is. In Turkije is de scheiding van Kerk en Staat een feit. En jawel, ook in ons land zijn er (helaas niet allemaal) een groot aantal moslims zeer goed geïntegreerd. Sommigen schoppen het zelfs tot parlementslid.

Conclusie: U heeft een mooie veralgemenende tekst geschreven, die voor een deel verklaart waarom de toestand in delen van de Arabische zo slecht is. Maar zoals uit de realiteit blijkt, zijn de gegevens die U aanhaalt geen realiteiten waar men niet kan aan ontsnappen.
1. U noemt het "goed geïntegreerd zijn" als de moslimbevolking in België jaarlijks aangroeit met 3,35% tegenover 0,20% voor de niet-moslimbevolking???

2. Mijn ervaring met 40 jaar moslim-immigratie in België heeft mij geleerd dat de eerste moslims die hier kwamen zich beter aanpasten dan de moslims vandaag. Toen de eerste moslimvrouwen hier aankwamen droegen die al snel geen hoofddoeken meer. Maar dat duurde maar hooguit tien jaar. Dan zette het fundamentalisme in, en dat gaat steeds maar verder, zodanig dat burka-achtige spoken nu ook al het straatbeeld beginnen teisteren. In onze zwembaden willen de moslims aparte zwemtijden voor mannen en vrouwen invoeren. Nu zijn er zelfs islampartijen in België die apart openbaar voor mannen en vrouwen willen invoeren.


"Goed geïntegreerd" zei u toch?

En voor een goed begrip, ik heb het nu niet over Amerika of Marokko of Turkije maar over België en meer bepaald over de steden in Vlaanderen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 12:32   #46
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

U stelt dat er een realiteit X is (de Islam). Daarna geeft U de hypothese dat door X het enkel mogelijk is voor mensen die in X geloven gedrag Y uit te brengen. U haalt daarvoor het falend integratiebeleid aan. Wat U echter vergeet, is dat er evengoed mensen zijn die in X geloven, maar gedrag Z uitbrengen, wat volgens Uw hypothese van hierboven niet mogelijk is. Daarom weigert U ook te reageren op de vaststelling dat er ook mensen zijn die in X geloven, maar toch gedrag Z uitbrengen. Een denkfout noemen ze zoiets in de logica...
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 12:55   #47
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Ik stel alleen maar vast dat X zorgt voor een Y van +3,35% per jaar.

Als er van die 3,35% zelfs de helft zich Europees gedragen (=+0,20% per jaar), dan is dat op zich al angstaanjagend genoeg. Dat zou immers betekenen dat de andere helft die dat niet doet de volledige jaarlijkse groei met 3,35% van de gehele moslimbevolking in België voor zijn rekening zou nemen, en dan zou die niet-geïntegreerde helft niet met 3,35% maar zelfs met 6,50% per jaar aangroeien.

De geïntegreerden zullen dus sowieso, ongeacht hun aantal, binnen de kortste keren overvleugeld zijn door de niet-geïntegreerden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 13:27   #48
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Mensen die ooit gedrag Z uitbrachten, hebben misschien ooit ook gedrag Y uitgebracht. Ik ben al blij dat U nu erkent dat niet alle moslims slaafse volgers van de Koran zijn. Nu, zou het niet mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat er meer Z-mensen komen? Als we daar nu eens een kader voor zouden scheppen? Het is de Y-mensen toch gelukt om Z-mensen te worden? Wat waren daar de oorzaken van? Welke factoren hebben daar voor gezorgd? Als we die kennis zouden hebben, kunnen we er voor zorgen dat er meer Z-mensen zijn!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 13:49   #49
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Mensen die ooit gedrag Z uitbrachten, hebben misschien ooit ook gedrag Y uitgebracht. Ik ben al blij dat U nu erkent dat niet alle moslims slaafse volgers van de Koran zijn. Nu, zou het niet mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat er meer Z-mensen komen? Als we daar nu eens een kader voor zouden scheppen? Het is de Y-mensen toch gelukt om Z-mensen te worden? Wat waren daar de oorzaken van? Welke factoren hebben daar voor gezorgd? Als we die kennis zouden hebben, kunnen we er voor zorgen dat er meer Z-mensen zijn!
Mijn mening in deze kwestie is : laat ons de Z's redden en de Y's hun gang gaan ... op een plaats waar wij en de Z's geen last van hen en zij geen last van ons hebben.

En welke plaats is daar beter geschikt voor dan die waar X vandaan komt?

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 18:40   #50
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

U heeft niet op mijn post gereageerd.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2002, 21:52   #51
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
U heeft niet op mijn post gereageerd.
OK, OK

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Mensen die ooit gedrag Z uitbrachten, hebben misschien ooit ook gedrag Y uitgebracht. Ik ben al blij dat U nu erkent dat niet alle moslims slaafse volgers van de Koran zijn. Nu, zou het niet mogelijk zijn om ervoor te zorgen dat er meer Z-mensen komen? Als we daar nu eens een kader voor zouden scheppen? Het is de Y-mensen toch gelukt om Z-mensen te worden? Wat waren daar de oorzaken van? Welke factoren hebben daar voor gezorgd? Als we die kennis zouden hebben, kunnen we er voor zorgen dat er meer Z-mensen zijn!

[size=4]misschien ooit ook --- zou het niet mogelijk zijn om --- als we die kennis zouden hebben ... [/size]

Daar hebben we al 40 jaar tijd voor gehad. Als we nog eens 40 jaar gaan verspelen aan al die intellectuele oefeningen hoeft het niet meer. Want dan zijn de 'echte moslims' waarschijnlijk al met meer dan een miljoen. De enkele duizenden 'goede moslims' zullen dan niet meer het verschil maken.

Wat ik vandaag om me heen zie is de realiteit, niet wat ze over 40 jaar misschien zou kunnen zijn, als de wolf en het lam geleerd hebben om met elkaar te dansen. Dat is ook zo'n sprookje waar de Jehovah-getuigen graag in willen geloven.

Wij moeten hier niet de hele wereld willen redden. Dat de moslims hun eigen problemen zelf oplossen. En als ze daarbij onze hulp willen, dan kunnen ze die krijgen. En als ze dat niet willen, dan knoeien ze nog maar een paar eeuwen langer voort.

Het is niet met de problemen van andere landen te importeren dat de problemen in de wereld opgelost worden. Laat ons maar eens eerst zorgen om in eigen huis orde op zaken te stellen. En de moslims? Die zijn niet gebaat bij paternalisme of neo-kolonialisme. Die moeten er maar zelf hun hoofd over breken hoe sommigen onder hen ertoe gekomen zijn om van Y naar Z over te stappen, en als ze dat écht willen moeten ze daar maar zelf het kader voor creëren om dat te vergemakkelijken.


En nu ga ik stoppen met die X en die Y en die Z, of ik wordt er nog 'Zot' van.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 14:06   #52
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

U reageert weer niet echt. Ik zei dus dat er gematigde moslims bestaan en dat die gematigde moslims vroeger misschien minder gematigd waren. Daar was dus een reden voor. Ze hebben bvb. een job. Ik ben de eerste om toe te geven dat het integratiebeleid niet gelukt is. Maar in plaats van in een soort vage onrealistische oplossing te geloven, zoals U, geloof ik in een meer pragmatische oplossing. Moslims zijn niet per definitie radicaal. Als je mij vraagt wat er voor zorgt dat moslims niet overgaan tot radicaliteit dan is het een mix van het leren van de taal, het hebben van een job en een uitzicht op een goede toekomst. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn om moslims in België dat aan te bieden? Daarbij, velen vergeten dat een betere integratie ook in ons voordeel is.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 17:31   #53
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
U reageert weer niet echt. Ik zei dus dat er gematigde moslims bestaan en dat die gematigde moslims vroeger misschien minder gematigd waren. Daar was dus een reden voor. Ze hebben bvb. een job. Ik ben de eerste om toe te geven dat het integratiebeleid niet gelukt is. Maar in plaats van in een soort vage onrealistische oplossing te geloven, zoals U, geloof ik in een meer pragmatische oplossing. Moslims zijn niet per definitie radicaal. Als je mij vraagt wat er voor zorgt dat moslims niet overgaan tot radicaliteit dan is het een mix van het leren van de taal, het hebben van een job en een uitzicht op een goede toekomst. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn om moslims in België dat aan te bieden? Daarbij, velen vergeten dat een betere integratie ook in ons voordeel is.
Mijn ervaring is eerder omgekeerd. Ik heb gematigde moslims meer fundamentalistisch zien worden. En ik praat hier nu even niet over de moslim-migranten in het algemeen, maar over buren die ik persoonlijk ken uit de straat. Ik heb ze hier zien rondlopen die moeders wier kinderen ik heb zien opgroeien. Eerst liepen die moeders hier zonder hoofddoek rond. Na enkele jaren liepen diezelfde moeders wél met hoofddoeken rond. Doordat ze zonder werk gevallen waren? Doordat ze het verleerd waren om Nederlands te praten? Ik geloof er niks van. Hetzelfde met die kleuters die plots hoofddoeken gingen dragen. Toch ook niet omdat ze plots zonder werk waren gevallen, of hun Nederlands plots gebrekkig werd?


Ik vind het streven naar integratie eerder een onrealistische oplossing en het uitwerken van terugkeerbevorderende maatregelen pragmatisch.


De waardensystemen van de moslims en van de Europeanen zijn strijdig met elkaar. Een samenleving waarin culturen bij mekaar gestopt worden met elkaar vijandige waardensystemen moet aanleiding geven tot problemen. Dat wordt elke dag bevestigd door de ervaring. Neem daarbij dan nog eens het gegeven dat de moslimcultuur hier bijna om de 20 jaar verdubbelt. Nu zijn er al meer dan 400.000, over 20 jaar zijn het er dan 800.000 en over 40 jaar mogelijks meer dan 1.600.000 enz.


In plaats van de multiculturele droom -die meer en meer een echte nachtmerrie aan het worden is- te blijven koesteren, is het daarom meer aangewezen om ervoor te zorgen dat het aantal moslims in België uiteindelijk wordt teruggebracht tot de grootte-orde van het aantal joden dat in België woont, en dat zijn er zo'n 31.000.

Die enkele tienduizenden moslims zouden dan uiteraard tot de gematigde moslims dienen te behoren. Zoals bvb een Salman Rushdie of een Ayaan Hirsi Ali.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 17:37   #54
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

INTEGRATIE EN EREMOORD

Kledingcode

"De beveiliging begint bij de kleren. De beste formule is blijkbaar een losse, wijde trui, die de meisjes pas uittrekken als ze op school aankomen. Een rok, een decolleté of make-up zijn uit den boze, want daarmee lopen ze het risico de stempel van 'slet' opgeplakt te krijgen."

Beledigingen

"Een meisje dat allen op straat loopt, maakt weinig kans om aan beledigingen te ontsnappen."

Sluier

"Meisjes vinden het in sommige Franse voorsteden verstandiger om zoveel mogelijk in groep op stap te gaan. Soms nemen ze hele omwegen om jongens te vermijden. De gesluierde meisjes zijn de enigen die overal doorheen geraken."

Gemengd onderwijs

"In de middelbare scholen vormen gemengde klassen gevaarlijk terrein. Vanaf vijftien worden de relaties een stuk gevaarlijker. Dat gaat van verbaal geweld tot rake klappen."

Seks in de multiculturele samenleving

"Bij de leerlingen ontwikkelt zich het idee dat een meisje moet gedwongen worden tot seks. Wanneer ze tegen haar wil genomen wordt, schreeuwt ze, en in de logica van de jongens betekent dat dat ze het leuk vindt."

Sluipend gif

"Mocht het geweld tegen jonge vrouwen tot doel hebben hun een aantal levensregels op te leggen, dan lijkt het op dat punt zijn effect niet te missen. Om zichzelf te beschermen, heeft Fatia besloten om voor haar huwelijksnacht niet met haar vriend naar bed te gaan. Want haar maagdelijkheid verliezen, staat gelijk met grote problemen."

Vanessa Debruyne in De Morgen, 02.11.2002
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 20:01   #55
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

[size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Als je mij vraagt wat er voor zorgt dat moslims niet overgaan tot radicaliteit dan is het een mix van het leren van de taal, het hebben van een job en een uitzicht op een goede toekomst.
[/size]

[size=3][/size]1) leren van de taal:Ik zit bijna dagelijks in een fitnesscentrum waar ruim de helft van de klanten Turken en Marokanen zijn. Dat zijn bijna uitsluitend jonge mannen van de tweede en derde generatie. Maar de taal onderling is iets met veel keelgeschraap dat beslist geen Nederlands is.
2)job: Hoe minder je kent, hoe moeilijker om een job te doen en dus te vinden. Hoeveel van die immigranten kennen iets? Hoeveel zie je er in avondscholen of bibliotheken? Hoeveel volgen vrijwillige opleidingen? Hoeveel doen een heel klein beetje moeite in de gewone, verplichte dagschool? Welke opleidingen of cursussen die kunnen leiden tot het gemakkelijker vinden van een job worden er gegeven in hun zgz Culturele VZW's?
Ik heb enkele Marokanen gekend, in Brussel, die wel iets geleerd hadden (technisch tekenen). Geen enkele van hen zat zonder werk.
3) uitzicht op de toekomst: daarover mogen de immigranten niet klagen. Zonder een poot te verzetten zijn ze verzekerd van een inkomen tot hun dood en dat hoger ligt dan wat ze in eigen land zouden kunnen verdienen met werken. Zelfs de huishuur betalen van hun sociale woning is niet echt noodzakelijk want ze weten met zekerheid dat ze er niet buitengezet zullen worden. (Huisvesting in Antwerpen heeft af te rekenen met bijna de helft huurders die geen huishuur betalen maar er is nog nooit iemand, correctie: er is nog nooit een immigrant buiten gezet.)
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 20:17   #56
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Fijn, laten we der dan vanuit gaan dat ze wel uitzicht hebben op een goeie toekomst. Dan hebben we nog de taal en een job. De taal moet voor mijn part verplicht worden aangeleerd. Wat natuurlijk niet betekent dat migranten hier onder elkaar pakweg geen Turks meer mogen praten. Dat zou trouwens ingaan tegen de mensenrechten. En een job: ook daar moet voor gezorgd worden. Quota zijn daartoe een middel, maar dat zal in de toekomst niet nodig zijn. Vandaag kwam immers nog in het nieuws dat het aantal jobaanbiedingen voor laaggeschoolden gevoelig zal stijgen in de toekomst.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2002, 20:33   #57
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

Voor kinderen is de school verplicht tot 18 jaar en het leren van de taal Nederlans ook.
Maar er zijn geen sankties voor wie daar zijn gat aan vaagt. Het resultaat is genoegzaam bekend. (Ik heb niet gezegd dat dit ook bij S. bekend is)

Als de vraag naar ongeschoolden gevoelig gaat stijgen in de nabije toekomst, (wat ik zelf sterk betwijfel), dan is mijn prognostiek dat de bedrijven veel moeite zullen hebben om de vacatures opgevuld te krijgen.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 09:51   #58
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke
Als de vraag naar ongeschoolden gevoelig gaat stijgen in de nabije toekomst, (wat ik zelf sterk betwijfel), dan is mijn prognostiek dat de bedrijven veel moeite zullen hebben om de vacatures opgevuld te krijgen.
Waarom? Zijn migranten lui? Is het dat wat U wil zeggen? U doet ook alsof de meerderheid van de migrantenkinderen op 18 geen nederlands kent, maar laat na om zoiets op de een of andere manier te staven.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 23:01   #59
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

[[size=2]quote="S."]Waarom? Zijn migranten lui? Is het dat wat U wil zeggen? [/quote][/size]

[size=3][/size]Misschien zijn ze niet meer of minder lui dan de Vlaamse kinderen maar ze kennen wel bijna niets, dus kunnen ze alleen maar de slechtst betaalde jobs krijgen. Wat ze dan meer verdienen door te werken dan door te stempelen is niet meer de moeite, temeer omdat ze niets meer zwart kunnen verdienen als ze de ganse dag gaan werken.
Ik zal er maar meteen bijvertellen waarom ze bijna niets kennen want anders kom je daarvoor weer met een argument aangedraafd. Dit komt eens te meer door de Islam. Alles wat je moet weten staat in de Koran. Wat niet in de Koran staat zijn leugens of misleidingen van de duivel. Bovendien zijn de minderwaardige kristenhonden (wij allemaal dus) niet direct de personen waarvan zij iets te leren hebben. Over onze vrouwelijke leerkrachten zal ik maar al helemaal zwijgen.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2002, 23:09   #60
Swakke
Burger
 
Swakke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2002
Locatie: Tisselt
Berichten: 150
Standaard

[size=2]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
U doet ook alsof de meerderheid van de migrantenkinderen op 18 geen nederlands kent, maar laat na om zoiets op de een of andere manier te staven.
[/size]

[size=3][/size]Ik heb dat hier helemaal niet beweerd maar mijn overtuiging is wel dat inderdaad de meerderheid van de migrantenkinderen geen BEHOORLIJK Nederlands kent. Ik ben daar van overtuigd omdat ik dat zo vaak moet vaststellen dat er geen wetenschappelijke studie voor nodig is om te weten dat het een meerderheid is. Over het juiste percentage spreek ik mij niet uit.
Heb jij cijfermateriaal om aan te tonen dat de meerderheid van de (moslim)migrantenkinderen WEL goed Nederlands spreekt?
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be