Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2019, 22:42   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.993
Standaard Shift van het geld van de overkapping naar ...

Morgen ga ik de link geven, ik moet er wat naar zoeken.

Waar las ik ergens:
als men het vele geld dat de overkapping van de ring van Antwerpen zou investeren in het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit van de Vlaming, dan zou die overkapping helemaal overbodig zijn.

(doet me denken aan de geschiedenis van de kunst van grote militaire bouwwerken: tegen dat die af zijn, is er andere technologie die die bouwwerken volkomen nutteloos maakte. Een constante in de geschiedenis.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 22:59   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Morgen ga ik de link geven, ik moet er wat naar zoeken.

Waar las ik ergens:
als men het vele geld dat de overkapping van de ring van Antwerpen zou investeren in het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit van de Vlaming, dan zou die overkapping helemaal overbodig zijn.

(doet me denken aan de geschiedenis van de kunst van grote militaire bouwwerken: tegen dat die af zijn, is er andere technologie die die bouwwerken volkomen nutteloos maakte. Een constante in de geschiedenis.)
Want alleen Vlamingen rijden over die ring.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2019, 23:50   #3
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Morgen ga ik de link geven, ik moet er wat naar zoeken.

Waar las ik ergens:
als men het vele geld dat de overkapping van de ring van Antwerpen zou investeren in het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit van de Vlaming, dan zou die overkapping helemaal overbodig zijn.

(doet me denken aan de geschiedenis van de kunst van grote militaire bouwwerken: tegen dat die af zijn, is er andere technologie die die bouwwerken volkomen nutteloos maakte. Een constante in de geschiedenis.)
Dat vele geld zou beter worden geïnvesteerd in nuttige toepassingen en het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit behoort daar niet toe.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 01:46   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

de volledige hetze tegen automobiel is een van de pot gerukte doorgeslagen marketingpendel van de groene

concreet: diesels zijn slecht, doen iedereen switchen naar benzine en het verbruik stijgt

en hopla: nu moet iedereen elektrisch rijden, gaan ze elektr met gascentrales maken: resultaat 50% rendement in centrale = het rendement van een goeie motor in een auto, of je stoot evenveel co2 uit tenzij gewoon in de centrale

het enige dat men bereikt is dat we een stukje op windenergie rijden

moest daarentegen een AUTO GEKOPPELD worden aan een PV CARPORT dan zou de elktromobiliteit bijna een garantie zijn dat we een echte groene omwenteling beleven

en zo modderen we altijd verder


En idd LEZ zones in steden zijn even fout bezig, want NULuitstot bestata niet, en wat de burger in die zone doet is minstens even belangrijk als de auto.. De uitstoot in de stad moet ook aan banden gelegd worden zonder uitzondering en idemdito elektrificerne of anders ben je aan het discrimineren en gigantisch aan het lullen. Dus als LEZ elektriciteit betekent, dan betekent dat je ook elektrisch verwarmt, dat gen geen houtstook meer doet, en dat alle productie, haarden, cassettes, pellets verboden moetne worden, inclusief bbq, en dat overheid ook het voorbeeld moet geven met haar wagenpark etc

En idd projecten zoals overkappen zijn totaal zinloos geldbesteding, tenzij je die oppervlakte verkavelt door appartement te bouwen boven de ring zoals in rotterdam te zien is
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 01:48   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Want alleen Vlamingen rijden over die ring.
als binnen 10 jaar 90% van het wagenpark elektrisch wordt, vraag je u idd af, waar dat lawaai en dat stof en die uitstoot van diesels nog zal zijn? En waarom je nog auto's moet verbieden in steden of mobiliteit moet investeren in treinen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 08:50   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.693
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als binnen 10 jaar 90% van het wagenpark elektrisch wordt, vraag je u idd af, waar dat lawaai en dat stof en die uitstoot van diesels nog zal zijn? En waarom je nog auto's moet verbieden in steden of mobiliteit moet investeren in treinen ?
Hoeveel krijgt de NMBS extra van de restregering?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 09:12   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.041
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoeveel krijgt de NMBS extra van de restregering?
het spoor via alle indirecte steunmaatregelen van BTWvrij etiket, tot gratis abonnement voor ambtenaren en infrax steun krijgt 5mijard voor 10miljard km of 5ocent/km

een elektrische auto kost 30K, rijdt 200.000km met 4000euro stroom en en kost in bezettingsgraad 1 persoon 16cent/km, en kan zelfs vier mensen vervoeren... De auto's rijden 100miljard km en de overheid investeert geen één miljard in onderhoud van wegen laat staan nieuwe wegen

lijkt mij een verloren strijd ??
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 11:22   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de volledige hetze tegen automobiel is een van de pot gerukte doorgeslagen marketingpendel van de groene

concreet: diesels zijn slecht, doen iedereen switchen naar benzine en het verbruik stijgt
Maar niet de CO2 levenscyclus.
https://www.transportenvironment.org...rol-cars-study

Nederland heeft veel minder dieselpersonenwagens dan België, en zelfs de CO2 van het NL-wagenpark is veel lager dan dat van België.

Reeds in 2017 :
BE: 57,7 % dieselwagens: https://statbel.fgov.be/nl/themas/mo...enpark#figures
NL: 15,3 % dieselwagens (bron via download)

Bron: JATO

... en in 2018 doet NL het nog veel beter dan BE met de komst van meer EV.

Concreet: alweer een denkfout, die de Duitsers trouwens ook maakten en nu ingezien hebben, zie antwoord op vraag 8 van het milieuministerie:
https://www.umweltbundesamt.de/theme...tworten-diesel

De oorzaak is vooral omdat ze de grote verbruikers zoals de populaire SUVs niet durven aanpakken, en omdat de diesel aan de Duitse pomp veel goedkoper is dan de benzine. Dat is ook een hoofdoorzaak waarom dieselSUVs massaal werden gekocht. En nu zitten ze daar met hun zuipende sjoemelSUVs te bleiten. De NOx en fijnstof krijgen ze gratis meegeleverd.

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2019 om 11:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 11:57   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

-

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2019 om 11:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2019, 13:36   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Want alleen Vlamingen rijden over die ring.
Da's redelijk kortzichtig: in het buitenland elektrificeren ze ook, en dat gaan daar wat sneller dan bij ons.

Maar gene paniek: ge moogt er nog door met uwe ouden bak, maar ge gaat tol betalen.

En als nog maar een kwart zo elektrisch passeert, dat gaan wel een groot verschil geven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be