Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2019, 10:37   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard De waarheid over euthanasie bij dementie: rusthuizenlobby vreest geld te verliezen

Woorden van een huisdokter die ik vaak zie. Als hoogbejaarden beslissingsrecht krijgen om een einde te maken aan de lijdensweg, komen rusthuizen financieel droog te staan. Dan kiezen mensen ervoor om thuis oud te worden en gaat geen mens nog naar een rustoord.

Ik denk ook dat de farmacie voornamelijk geld verdient aan hoogbejaarden die dagelijks een zware cocktail van medicatie moeten slikken. Niet aan de veertiger die 1 keer per jaar ziek wordt.

De discussie over wilsbeschikking bij o.a. dementie wordt via de media en de politiek voorgesteld als een morele discussie, maar in realiteit offert men de mens op voor geldgewin van rusthuizen + de farmacie.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 december 2019 om 10:39.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 10:57   #2
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 11:36   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik schat dat anders in.

Bejaardenhuizen zullen enkel het laatste jaar van een aantal van hun bewoners missen.
Net dat laatste jaar waar de verzorging op personeelsvlak het zwaarst doorweegt.

De problematiek zoals geschetst in de openingspost speelt voor geen millimeter in de koppen van de kamerleden die nu met euthanasie bezig zijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 12:43   #4
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Woorden van een huisdokter die ik vaak zie. Als hoogbejaarden beslissingsrecht krijgen om een einde te maken aan de lijdensweg, komen rusthuizen financieel droog te staan. Dan kiezen mensen ervoor om thuis oud te worden en gaat geen mens nog naar een rustoord.

Ik denk ook dat de farmacie voornamelijk geld verdient aan hoogbejaarden die dagelijks een zware cocktail van medicatie moeten slikken. Niet aan de veertiger die 1 keer per jaar ziek wordt.

De discussie over wilsbeschikking bij o.a. dementie wordt via de media en de politiek voorgesteld als een morele discussie, maar in realiteit offert men de mens op voor geldgewin van rusthuizen + de farmacie.
Meestal gaan mensen naar een rustoord omdat ze thuis niet oud kunnen worden zonder intensieve hulp.
Ge kunt het ook anders zien hé. Door mensen te 'stimuleren' om euthanasie aan te vragen, moet de overheid minder jaren pensioen uitkeren, en kan het serieus besparen op de sociale zekerheid.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 19:03   #5
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Meestal gaan mensen naar een rustoord omdat ze thuis niet oud kunnen worden zonder intensieve hulp.
Ge kunt het ook anders zien hé. Door mensen te 'stimuleren' om euthanasie aan te vragen, moet de overheid minder jaren pensioen uitkeren, en kan het serieus besparen op de sociale zekerheid.
De overheid is geen bedrijf met een lobby. Ik denk niet dat een bepaalde CEO er slecht van slaapt, of persoonlijk verlies draait als het begrotingstekort verder uitloopt. Het is toch de belastingbetaler maar die daarvoor opdraait.

De farma industrie is wel een zeer gekende en oppermachtige lobby, en rusthuizen zijn dat ook. Ziekenhuizen zijn ook bedrijven die zo veel mogelijk geld moeten opbrengen. Om u een voorbeeld te geven.. Mijn grootvader kreeg een beroerte op zijn 75ste en was hersendood. De chirurg presteerde het om toch de allerduurste stent te laten plaatsten, waarvoor mijn grootmoeder achteraf een stevige rekening kreeg. Het is uiteindelijk uitgedraaid op een rechtszaak. Of mijn oom moest in Leuven 3 dagen lang dure medische testen ondergaan. De operatie moest in een ander ziekenhuis doorgaan, en daar besliste men om de volledige testbatterij te herhalen (€ € €) Totaal onnodig maar het moet geld opbrengen.

Rusthuizen (peperduur), ziekenhuizen, en de farma industrie zijn allemaal bedrijven die zo veel mogelijk winst willen maken op de kap van de belastingbetaler. Kosten besparen (begroting) staat voor hen gelijk aan inkomsten verliezen. En wees maar zeker dat ze invloed hebben in onze politiek
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 1 december 2019 om 19:09.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2019, 22:25   #6
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
In the greater order of things money is insignificant.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 09:30   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Woorden van een huisdokter die ik vaak zie. Als hoogbejaarden beslissingsrecht krijgen om een einde te maken aan de lijdensweg, komen rusthuizen financieel droog te staan. Dan kiezen mensen ervoor om thuis oud te worden en gaat geen mens nog naar een rustoord.

Ik denk ook dat de farmacie voornamelijk geld verdient aan hoogbejaarden die dagelijks een zware cocktail van medicatie moeten slikken. Niet aan de veertiger die 1 keer per jaar ziek wordt.

De discussie over wilsbeschikking bij o.a. dementie wordt via de media en de politiek voorgesteld als een morele discussie, maar in realiteit offert men de mens op voor geldgewin van rusthuizen + de farmacie.
Dat is perfect onlogisch he. Jij zegt "als men meer euthanasie toelaat, dan gaan die lobbies verlies boeken" en dat is dan de zogezegde verklaring waarom men meer euthanasie zou willen toelaten, onder druk van die lobbies ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 09:33   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Meestal gaan mensen naar een rustoord omdat ze thuis niet oud kunnen worden zonder intensieve hulp.
Ge kunt het ook anders zien hé. Door mensen te 'stimuleren' om euthanasie aan te vragen, moet de overheid minder jaren pensioen uitkeren, en kan het serieus besparen op de sociale zekerheid.
dus besparing v gemeenschapsmiddelen op kosten farmacie en rusthuisindustrie ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 09:48   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus besparing v gemeenschapsmiddelen op kosten farmacie en rusthuisindustrie ...
Het is totaal onethisch een maatschappij die liefst zo vlug mogelijk dan haar oudjes verlost is omwille van geld.

Maar daar gaat het hier in essentie wel om.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 09:54   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het is totaal onethisch een maatschappij die liefst zo vlug mogelijk dan haar oudjes verlost is omwille van geld.

Maar daar gaat het hier in essentie wel om.
wat zou daar onethisch aan zijn?

dat er massaal geld gepompt wordt in die ouderlingen terwijl er onvoldoende middelen zijn voor jeugdpsychiatrie en jeugdgezondheidszorg, dat is onethisch.

dat die oude knarren de golden sixties beleefden en desondanks nog hun kinderen opzadelden met een gigantische staatsschuld, dat is onethisch!

godverdomme, humaan euthanasie en nog niet content ... , ze moesten ze met een verroeste schup de kop inslaan, ja!!

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 december 2019 om 10:01.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:21   #11
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat zou daar onethisch aan zijn?
Dat, alvorens uw eigen ouders af te maken, er nog enorm veel negers (*) af te maken zijn en te bestelen. Ge hebt uw prioriteiten verkeerd.


(*) heel ruime interpretatie, he, aziaten inbegrepen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 december 2019 om 10:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:25   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat, alvorens uw eigen ouders af te maken, er nog enorm veel negers (*) af te maken zijn en te bestelen. Ge hebt uw prioriteiten verkeerd.


(*) heel ruime interpretatie, he, aziaten inbegrepen.
ik begrijp dus dat het idd zoals ik stel, helemaal niet onetisch is, doch slechts een kwestie van volgorde voor u.

als iedereen voor zijn eigen stoep veegt, is heel de straat proper.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 december 2019 om 10:26.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:27   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik begrijp dus dat het idd zoals ik stel, helemaal niet onetisch is, doch slechts een kwestie van volgorde voor u.

als iedereen voor zijn eigen stoep veegt, is heel de straat proper.
Ja, maar ethiek is precies die volgorde he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:35   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ja, maar ethiek is precies die volgorde he !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:38   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hoezo ?

Ethiek is de volgorde waarin je anderen omzeep wil helpen he, dus een impliciet aanwijzen wie meer en wie minder waard is, en de criteria die je daarvoor gebruikt. Het is de volgorde van belangrijke zaken. Het zijn de principes waarop je je keuze (o.a. exterminatie) bepaalt. De fundamentele waarden van waaruit je je handelingen bepaalt in functie van de omstandigheden en de mogelijkheden, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:43   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hoezo ?

Ethiek is de volgorde waarin je anderen omzeep wil helpen he, dus een impliciet aanwijzen wie meer en wie minder waard is, en de criteria die je daarvoor gebruikt. Het is de volgorde van belangrijke zaken. Het zijn de principes waarop je je keuze (o.a. exterminatie) bepaalt. De fundamentele waarden van waaruit je je handelingen bepaalt in functie van de omstandigheden en de mogelijkheden, he.
we wijken af, de regionaliteit is ook belangrijk.

deze generatie ouderen kost bakkenvol geld, terwijl zij hun deel al meer dan spendeerden en hun kinderen achterlieten met een gigantische overheidsschuld, waardoor er geen middelen meer zijn voor normale basisfuncties zoals jeugdgezondheidszorg.

euthanasie vanaf 70 dus. en dan ben ik mild.

ivm uw neger opmerking, die hebben wij hier in dit land te weinig om significant verschil te maken hé, maar neem die gerust mee +70.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:47   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we wijken af, de regionaliteit is ook belangrijk.

deze generatie ouderen kost bakkenvol geld, terwijl zij hun deel al meer dan spendeerden en hun kinderen achterlieten met een gigantische overheidsschuld, waardoor er geen middelen meer zijn voor normale basisfuncties zoals jeugdgezondheidszorg.

euthanasie vanaf 70 dus. en dan ben ik mild.

ivm uw neger opmerking, die hebben wij hier in dit land te weinig om significant verschil te maken hé, maar neem die gerust mee +70.
Schuld heeft de oude generatie niet achter gelaten.
Erfenissen wel.
De jeugd teert op die erfenissen terwijl ze zelf schuld opbouwen door niet al teveel te werken of te studeren voor Jan Klaas.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:52   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
we wijken af, de regionaliteit is ook belangrijk.

deze generatie ouderen kost bakkenvol geld, terwijl zij hun deel al meer dan spendeerden en hun kinderen achterlieten met een gigantische overheidsschuld, waardoor er geen middelen meer zijn voor normale basisfuncties zoals jeugdgezondheidszorg.

euthanasie vanaf 70 dus. en dan ben ik mild.

ivm uw neger opmerking, die hebben wij hier in dit land te weinig om significant verschil te maken hé, maar neem die gerust mee +70.
Maar nee gij, ik heb het niet over die van hier, maar die van ginder. We moeten op roof en uitroeiingstocht. Daar kunnen we genoeg plunderen om de ouderen van hier mee te onderhouden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:53   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Het forum begint extreem te worden. Extreem in zijn conspiracy-theorieën en extreem in zijn andere fantasieën zoals het vergelijken van generaties.

Net de politiek. Ook zo extreem. Flaminganten zijn nazi's en wij kunnen gerust doorgaan met voor heel de wereld het ocmw te spelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 10:56   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Schuld heeft de oude generatie niet achter gelaten.
Erfenissen wel.
De jeugd teert op die erfenissen terwijl ze zelf schuld opbouwen door niet al teveel te werken of te studeren voor Jan Klaas.
wat voor leugens zijn dit ook weer??

net omdat we er zoveel middelen tegenaansmeren, leven die oude knarren die ons met de gigantische staatsschuld opzadelden en die zelf geen pensioenkassen aanlegden tot ze gemiddeld 90 zijn.

wie nogt is dus zelf al over de 60.

die oude knarren zijn dus de eerste generatie die hun kinderen NIET meer laat erven bovendien, dat vergat ik idd nog te vermelden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be