Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 augustus 2019, 22:17   #10161
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik denk dat het allemaal ingewikkelder is dan dat.
Verkiezingen & referenda in Zwitserland verlopen normaal zeer goed.
(Natuurlijk is er nu & dan een uitzondering hé).
In 1992 stemde de bevolking tegen een EU lidschap met een simpele ja-nee, met slechts een 50.3% meerderheid. Nog nipter dan in de UK. Daar was eveneens geen nuance, multiple choice of "ifs, ands, or buts".

In 2005 stemde ze voor een deelname in Schengen met 55% die 'ja' stemden.

Dus identiek aan het Brexit referendum maar dan zonder het gezever.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 22:18   #10162
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ga eens na wie er voor en wie er tegen een eventuele Brexit is.
Het milieu waarin ze leven, hun opleiding, welvaartsniveau, enz... en je weet voldoende.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 22:21   #10163
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In 1992 stemde de bevolking tegen een EU lidschap met een simpele ja-nee, met slechts een 50.3% meerderheid. Nog nipter dan in de UK. Daar was eveneens geen nuance, multiple choice of "ifs, ands, or buts".

In 2005 stemde ze voor een deelname in Schengen met 55% die 'ja' stemden.

Dus identiek aan het Brexit referendum maar dan zonder het gezever.
Wat versta je onder dat 'gezever' ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 22:38   #10164
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ga eens na wie er voor en wie er tegen een eventuele Brexit is.
Het milieu waarin ze leven, hun opleiding, welvaartsniveau, enz... en je weet voldoende.
Geen fake news verspreiden aub

Volgens dit onderzoek was de demografie nogal heterogeen, geen verschil tussen werklozen of hoogopgeleiden. Het grootste verschil zat in de middenklasse die het steeds financieel moeilijker krijgt.
https://blogs.lse.ac.uk/politicsandp...ueezed-middle/

Ze hebben dat hier ook onderzocht maar begrijp er zelf de kl*ten van, misschien kun jij hier iets uit halen.
https://www.sciencedirect.com/scienc...76268018301320

Dus, wat zou nu voldoende duidelijk moeten zijn volgens jou?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 23:03   #10165
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Geen fake news verspreiden aub...
Sinds wanneer is een vraag stellen fake nieuws verspreiden ?

Nee, je moet het bekijken met wat 'het volk' wist ten tijde van het referendum, en wat ze nadien te weten gekomen zijn.

Populisme... dat woordje staat hier ook best op zijn plaats.
(ook uit je link)
Migratie, nog zo'n heet hangijzer, heeft hen ook deels blind doen stemmen.

Grosso mode komt het er op neer dat de koopkracht, het welzijn van Jan Modaal er met een bokkesprong op achteruit zal gaan bij een Brexit.

Eigenlijk simpel om in te zien.
Bijna heel de bedrijfswereld is er tegen.
Een economie, de welvaart van een land maw, draait eigenlijk vooral rond economie.
Het feit dat bijna heel de bedrijfswereld er tegen is, zegt dan toch al voldoende denk ik hé.
Daar zitten toevallig ook economen tussen, mensen die weten waarover ze praten.
Jan Modaal, vooral de laaggeschoolden, die lopen maar mee met de grote hoop.
Opvallend was ook dat heel wat studenten niet deelgenomen hebben aan dat referendum. Het waarom snap ik niet helemaal, maar als die (grote) groep ook had gestemd, dan zou het resultaat wel anders geweest zijn vrees ik.
En het is ook uit die groep dat er vooral vraag kwam voor een 2de referendum.
De oudere garde, dat waren toevallig ook pro-Brexit stemmers. Toevallig ?
Chauvinisme ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2019, 23:53   #10166
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Sinds wanneer is een vraag stellen fake nieuws verspreiden ?

Nee, je moet het bekijken met wat 'het volk' wist ten tijde van het referendum, en wat ze nadien te weten gekomen zijn.

Populisme... dat woordje staat hier ook best op zijn plaats.
(ook uit je link)
Migratie, nog zo'n heet hangijzer, heeft hen ook deels blind doen stemmen.

Grosso mode komt het er op neer dat de koopkracht, het welzijn van Jan Modaal er met een bokkesprong op achteruit zal gaan bij een Brexit.

Eigenlijk simpel om in te zien.
Bijna heel de bedrijfswereld is er tegen.
Een economie, de welvaart van een land maw, draait eigenlijk vooral rond economie.
Het feit dat bijna heel de bedrijfswereld er tegen is, zegt dan toch al voldoende denk ik hé.
Daar zitten toevallig ook economen tussen, mensen die weten waarover ze praten.
Jan Modaal, vooral de laaggeschoolden, die lopen maar mee met de grote hoop.
Opvallend was ook dat heel wat studenten niet deelgenomen hebben aan dat referendum. Het waarom snap ik niet helemaal, maar als die (grote) groep ook had gestemd, dan zou het resultaat wel anders geweest zijn vrees ik.
En het is ook uit die groep dat er vooral vraag kwam voor een 2de referendum.
De oudere garde, dat waren toevallig ook pro-Brexit stemmers. Toevallig ?
Chauvinisme ?
Bedrijven zijn ook maar mensen, die gaan dus evengoed gelijk verdeeld zijn.

Dat de Brexit een negatieve impact kan hebben is waar, zeker op korte termijn. Hetzelfde kan ook gezegd worden over milieumaatregelen, hogere lonen of wat dan ook. Een moreel vraagstuk mag een prijs hebben, de economie is geen beslissende factor.

De oudere garde zijn nog de echte Britten, die hebben nog de Britse mentaliteit van zelfbestuur en de grandeur van een wereldmacht. Wat is er verkeerd met populisme, patriottisme of zelfs chauvinisme? Hun stem is evenveel waard als een ander.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 augustus 2019 om 23:54.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 00:05   #10167
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Bedrijven zijn ook maar mensen, die gaan dus evengoed gelijk verdeeld zijn.

Dat de Brexit een negatieve impact kan hebben is waar, zeker op korte termijn. Hetzelfde kan ook gezegd worden over milieumaatregelen, hogere lonen of wat dan ook. Een moreel vraagstuk mag een prijs hebben, de economie is geen beslissende factor.

De oudere garde zijn nog de echte Britten, die hebben nog de Britse mentaliteit van zelfbestuur en de grandeur van een wereldmacht. Wat is er verkeerd met populisme, patriottisme of zelfs chauvinisme? Hun stem is evenveel waard als een ander.
Bedrijven zijn idd ook maar mensen, maar wel een groep die meestal wel weten waarover het juist gaat. Maw, wat de gevolgen zijn.

En zijn de bedrijven ook daadwerkelijk gelijk verdeeld ?

En wat het moreel vraagstuk betreft.
Omschrijf dat eens, en heeft iedereen daar (jaarlijks) gemiddeld anderhalf maandloon voor over ?
Als puntje-bij-paaltje komt, wordt het meestal wel wat anders vrees ik.
Denk jij eerlijk gezegd ook niet ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 11 augustus 2019 om 00:06.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 00:22   #10168
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Bedrijven zijn idd ook maar mensen, maar wel een groep die meestal wel weten waarover het juist gaat. Maw, wat de gevolgen zijn.

En zijn de bedrijven ook daadwerkelijk gelijk verdeeld ?

En wat het moreel vraagstuk betreft.
Omschrijf dat eens, en heeft iedereen daar (jaarlijks) gemiddeld anderhalf maandloon voor over ?
Als puntje-bij-paaltje komt, wordt het meestal wel wat anders vrees ik.
Denk jij eerlijk gezegd ook niet ?
We hebben net gezien dat grootverdieners en hoogopgeleiden ook gelijk verdeeld zijn (ik lijk wel een leraar met een klas die niet luistert), net zoals laag opgeleiden en werklozen. Het is de middenklasse die de beslissende duw gaf.

Mensen met bedrijven zijn middenklasse en grootverdieners (ja toch?) dus net iets meer pro Brexit.

Van mezelf hetzelfde, ik ga waarschijnlijk ook last ondervinden van die Brexit want ik koop daar regelmatig in, meer schulden voor ons land en wat nog meer. En toch vind ik dat de Britten gelijk hebben en dat Vlaanderen dezelfde keuze mag maken. Niet iedereen stemt naar z'n portemonnee, zeker niet bij one issue referendums.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 11 augustus 2019 om 00:23.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 00:45   #10169
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
We hebben net gezien dat grootverdieners en hoogopgeleiden ook gelijk verdeeld zijn (ik lijk wel een leraar met een klas die niet luistert), net zoals laag opgeleiden en werklozen. Het is de middenklasse die de beslissende duw gaf.

Mensen met bedrijven zijn middenklasse en grootverdieners (ja toch?) dus net iets meer pro Brexit.

Van mezelf hetzelfde, ik ga waarschijnlijk ook last ondervinden van die Brexit want ik koop daar regelmatig in, meer schulden voor ons land en wat nog meer. En toch vind ik dat de Britten gelijk hebben en dat Vlaanderen dezelfde keuze mag maken. Niet iedereen stemt naar z'n portemonnee, zeker niet bij one issue referendums.

.
Dus de bedrijven zijn vooral pro-Brexit ?
Raar om dat te horen.
Ik hoor helemaal net het tegenovergestelde.
Ook lokale bedrijf(jes) zijn er tegen want de koopkracht van de mensen zal er op achteruitgaan dus ook hun omzet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 01:09   #10170
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dus de bedrijven zijn vooral pro-Brexit ?
Raar om dat te horen.
Ik hoor helemaal net het tegenovergestelde.
Ook lokale bedrijf(jes) zijn er tegen want de koopkracht van de mensen zal er op achteruitgaan dus ook hun omzet.
Ik geloof niet dat bedrijven zo overweldigend anti-Brexit zijn, half half lijkt me correct. De pakistani pita bar zal inderdaad wel negatief zijn maar die ging waarschijnlijk niet eens stemmen.

Op korte termijn is er misschien een neergang al doen ze het momenteel beter dan Duitsland, met een VS deal kan dat ook zeer vlug omslaan naar kassa kassa, de UK zou dan de hub worden met de EU.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 11 augustus 2019 om 01:11.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 07:18   #10171
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb tijdens de discussies in het UK parlement een rare meneer gezien die aan de Brexiteers probeerde uit te leggen wat een douane unie is.

Wil jij zo’n bestuur?
Ik ben pro-Europa.
Dat is een van de redenen waarom ik wel nva-lid ben en niet Belang-lid.

Op de as pro - contra Europa, ben ik zelfs iets meer Europees dan de nva gemiddeld aanhoudt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 07:22   #10172
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Blijkbaar?
Ik heb niet veel blijkbaars gezien in het Britse parlement.

Het enige wat ik blijkbaar vind, is dat ze enorm gesplitst zijn: een grote massa pro en een grote massa contra.

En die pro-brexiteers hebben 1 voordeel: zij kregen "We voted".
Ik ben ervan overtuigd: bij een eventueel voorstel van nieuw referendum gaat het land bijna in een burgeroorlog.
Sorry voor mijn tikfout in: zij kregen "We voted"

Het moet zijn: zij kreten "We voted".
Zij hebben nu het voordeel dat zij tegen de anderen kunnen zeggen dat er een referendum geweest is, en dat het Britse volk gestemd heeft.
Zo kunnen zij handig versmoren dat de kiezer inderdaad grovelijk verkeerd ingelicht werd.
Dikke fout van de anti-brexiteers.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 07:28   #10173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Herhaling: de Engelsen die ik gesproken heb, zegden in meerderheid (en ik citeer wat 1 er zei, want dit is een goede samenvatting):
It's social. Fuck the economy.

Nog duidelijker? Ze willen gerust 10 procent inleveren, als ze zich daarna terug "thuis" kunnen voelen.

En de meesten met wie ik sprak, wonen niet in council blocks.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 07:37   #10174
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Natuurlijk het simpele volk werd een vijandsbeeld ingepompt en dat was Europa en dan simpel ja of nee antwoorden. Alsof een debiele kloot zonder kennis van zaken in een operatie kamer ja of nee tegen een chirurg moet zeggen waar hij moet snijden of niet.
Die vergelijking is deels juist, maar je vergeet een punt hier: dat is dat in een democratie, het volk beslist, niet (alleen) over de methoden (keuze die misschien te technisch is, en waar jij op alludeert), maar ook over de DOELSTELLINGEN.

Jij gaat er bijvoorbeeld van uit dat het evident zou moeten zijn dat die chirurg de patient "verzorgt". Maar de keuze kan evengoed zijn om die te verminken, af te maken, of vreselijk doen af te zien. DAT is een waardenkeuze die niet a priori vastligt, en die enkel maar via een democratische keuze kan bepaald worden. De chirurg kan dus OOK niet weten waar hij moet snijden, want hij weet niet welke de doelstelling is: genezen, verminken, afmaken, folteren ? Die fundamentele waardenkeuze is niet aan hem van te maken. Maar aan het volk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 09:03   #10175
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Sinds wanneer is een vraag stellen fake nieuws verspreiden ?

Nee, je moet het bekijken met wat 'het volk' wist ten tijde van het referendum, en wat ze nadien te weten gekomen zijn.

Populisme... dat woordje staat hier ook best op zijn plaats.
(ook uit je link)
Migratie, nog zo'n heet hangijzer, heeft hen ook deels blind doen stemmen.

Grosso mode komt het er op neer dat de koopkracht, het welzijn van Jan Modaal er met een bokkesprong op achteruit zal gaan bij een Brexit.

Eigenlijk simpel om in te zien.
Bijna heel de bedrijfswereld is er tegen.
Een economie, de welvaart van een land maw, draait eigenlijk vooral rond economie.
Het feit dat bijna heel de bedrijfswereld er tegen is, zegt dan toch al voldoende denk ik hé.
Daar zitten toevallig ook economen tussen, mensen die weten waarover ze praten.
Jan Modaal, vooral de laaggeschoolden, die lopen maar mee met de grote hoop.
Opvallend was ook dat heel wat studenten niet deelgenomen hebben aan dat referendum. Het waarom snap ik niet helemaal, maar als die (grote) groep ook had gestemd, dan zou het resultaat wel anders geweest zijn vrees ik.
En het is ook uit die groep dat er vooral vraag kwam voor een 2de referendum.
De oudere garde, dat waren toevallig ook pro-Brexit stemmers. Toevallig ?
Chauvinisme ?
Het waarom ligt in het feit dat de jongeren, studenten inbegrepe, naar allerlei festivals waren of zich amuseerden buiten de politiek die hen onverschillig laat.
Nu is het te laat.

Laatst gewijzigd door Boduo : 11 augustus 2019 om 09:06.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 10:25   #10176
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat komt ervan als je het klootjesvolk laat beslissen over iets waar ze zelfs het bestaan niet van afweten.
Het was een referendum voor of tegen de makakken.
Ja, dat was ook een belangrijk onderdeel van het referendum zonder die bij naam te noemen. De UK kreunt onder de toevloed aan moslims en de EU maakt het alleen maar erger met verplichtte gezinshereniging en dies meer.

Dit aspect wordt maar weinig besproken en kan economisch heel positief uitdraaien bij een Brexit.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 10:45   #10177
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja, dat was ook een belangrijk onderdeel van het referendum zonder die bij naam te noemen. De UK kreunt onder de toevloed aan moslims en de EU maakt het alleen maar erger met verplichtte gezinshereniging en dies meer.
Hoofdzakelijk (pakistaanse en indische) Niet-EU moslims, die dus niet binnen het vrije verkeer binnen de EU vallen en die het UK gewoon kan uitzetten als ze willen of weigeren volgens hun eigen immigratie-regels. (die op niet veel trekken overigens)

het UK valt overigens net als Ierland en Denemarken NIET onder de regel van de EU voor verplichte gezinshereniging.

Je verspreid dus -alweer- fake news.

https://ec.europa.eu/home-affairs/wh...unification_en

Citaat:
The Directive on the right to family reunification establishes common rules for exercising the right to family reunification in 25 EU Member States (excluding the United Kingdom, Ireland and Denmark). It determines the conditions under which family reunification is granted, establishes procedural guarantees and provides rights for the family members concerned.

Voor de zoveelste keer verwijt je de EU iets wat volledig binnen de bevoegdheid van het UK valt, dit is typisch iets wat de UK leugen pers nu al ruim 20 aan het doen is en ongetwijfeld de hoofdreden is waarom het kaduuke en klungelige referendum van 2016 uitdraaide op winst voor het LEAVE-kamp. (samen met een hoop russisch geld uiteraard en een uitgekiende Social Media Campagne , zie het Cambridge analytics schandaal)

Laatst gewijzigd door parcifal : 11 augustus 2019 om 10:53.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 14:18   #10178
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.754
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hoofdzakelijk (pakistaanse en indische) Niet-EU moslims, die dus niet binnen het vrije verkeer binnen de EU vallen en die het UK gewoon kan uitzetten als ze willen of weigeren volgens hun eigen immigratie-regels. (die op niet veel trekken overigens)

het UK valt overigens net als Ierland en Denemarken NIET onder de regel van de EU voor verplichte gezinshereniging.

Je verspreid dus -alweer- fake news.

https://ec.europa.eu/home-affairs/wh...unification_en

Voor de zoveelste keer verwijt je de EU iets wat volledig binnen de bevoegdheid van het UK valt, dit is typisch iets wat de UK leugen pers nu al ruim 20 aan het doen is en ongetwijfeld de hoofdreden is waarom het kaduuke en klungelige referendum van 2016 uitdraaide op winst voor het LEAVE-kamp. (samen met een hoop russisch geld uiteraard en een uitgekiende Social Media Campagne , zie het Cambridge analytics schandaal)
Om eerlijk te zijn nam ik dit gewoon aan, immigratie was een onderdeel van het Brexit verhaal maar het heeft inderdaad compleet niets te maken met de islamisatie. Het gaat 'm puur over EU migratie, de UK was 1 van de weinige landen die immigratie uit Oost-Europa toelieten waardoor op korte termijn 1 miljoen dergelijke laaggeschoolde immigranten het land binnenstroomden.
Ik was volledig verkeerd, het gaat 'm over Polen, Hongaren en dergelijk, niet moslims.

https://www.financierworldwide.com/b...u#.XVAPHpMzYc0

De islamisatie van de UK gaat echter onverminderd voort, daar heeft de Brexit geen invloed op. Wat stom.

https://www.gatestoneinstitute.org/1...n-islamization

De 'leugenpers' had het veel over migratie maar dan Europees, niet de migratie die ik in gedachten had. Wat de Russen en Cambridge analytics hier mee te maken hebben weet ik echter niet, dit was mijn fout.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 09:23   #10179
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn nam ik dit gewoon aan, immigratie was een onderdeel van het Brexit verhaal maar het heeft inderdaad compleet niets te maken met de islamisatie. Het gaat 'm puur over EU migratie, de UK was 1 van de weinige landen die immigratie uit Oost-Europa toelieten waardoor op korte termijn 1 miljoen dergelijke laaggeschoolde immigranten het land binnenstroomden.
Ik was volledig verkeerd, het gaat 'm over Polen, Hongaren en dergelijk, niet moslims.

https://www.financierworldwide.com/b...u#.XVAPHpMzYc0
Als je dat dus leest, was dat een PUUR BRITSE beslissing om de remmen op EU migratie de eerste zeven jaar los te laten. En dus NIET opgelegd door de EU.

Maw, de initiele "overrompeling" door Oost-Europeanen was een BRITSE beslissing, die niet gedeeld werd door de andere EU landen. Ondertussen zijn die 7 jaar voorbij (die waren al voorbij op het moment van het referendum) en mogen die Oost-Europeanen overal in de EU gaan, wat natuurlijk de flux naar enkel het UK vermindert (wat een van de weinige landen was die zelf de grens had opengezet).

Maw, het gros van de immigratie problemen die aan de basis lagen van een BREXIT zijn terug te brengen tot Britse beslissingen (commonwealth moslims en initiele Oost-Europeanen), en geen opgelegde EU toestanden.

De ENIGE immigratie die EU-gebonden is, is die van andere EU burgers, en in het geval van nieuwe EU leden zit daar dus een moratorium op van 7 jaar, juist precies om zo een overrompeling te vermijden, een moratorium dat de Britten eenzijdig hadden beslist om NIET toe te passen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 augustus 2019 om 09:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2019, 09:32   #10180
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ook in Zwitserland ???
Nee. In Zwitserland heeft een referendum kracht van wet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be