Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 augustus 2019, 11:09   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard “Hij reed graag snel, maar kende zijn auto door en door”

Wat een onnozele titel is dat nu, bij een ongeval met een dode en een zwaar gekwetste?

Zum kotsen.

Naast de drugsoorlog zou er beter ook een oorlog tegen snelheidsmaniakken geopend moeten worden.
Een oorlog op meerdere fronten dan alleen maar flitsen.


titel: Broers crashen met Porsche: “Hij reed graag snel, maar kende zijn auto door en door”
https://www.hln.be/in-de-buurt/wijne...6e3ca692d12d59
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 11:29   #2
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een onnozele titel is dat nu, bij een ongeval met een dode en een zwaar gekwetste?

Zum kotsen.

Naast de drugsoorlog zou er beter ook een oorlog tegen snelheidsmaniakken geopend moeten worden.
Een oorlog op meerdere fronten dan alleen maar flitsen.


titel: Broers crashen met Porsche: “Hij reed graag snel, maar kende zijn auto door en door”
https://www.hln.be/in-de-buurt/wijne...6e3ca692d12d59
Hij kende hem precies niet goed genoeg.

Hoe snel moet die gereden hebben, er bleef bijna niks over van die auto.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 12:28   #3
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

erg voor de boom.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 12:30   #4
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Karma
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 12:58   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij kende hem precies niet goed genoeg.

Hoe snel moet die gereden hebben, er bleef bijna niks over van die auto.
En dat zijn niet de enigen die denken dat ze hun wagen door- en door kennen hoor.

Daarstraks nog tal van dat soort idioten gezien op de baan kust/Antwerpen.

Die denken dat ze een wagen kennen maar ...

Gas geven dat kan iedereen.

Die Porsches moeten echt goedkoop zijn tegenwoordig want je ziet ze best veel.

Kwam er zo nog eentje, let op nu!! bij ver op voorhand aangekondigde wegenwerken iets voor Antwerpen doorgestoven tegen een snelheid om u tegen te zeggen met een Porsche Cayenne.

Wel voorzien van een Commerciële nummerplaat.

Andere snelheidsduivels waren FR, NL, RO, BG, GB,PL,D ...



p.s.

Kende de wagen goed genoeg.

Dan steken we het even snel op de boom die probeerde over te lopen misschien?????
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 augustus 2019 om 12:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 13:22   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een onnozele titel is dat nu, bij een ongeval met een dode en een zwaar gekwetste?

Zum kotsen.

Naast de drugsoorlog zou er beter ook een oorlog tegen snelheidsmaniakken geopend moeten worden.
Een oorlog op meerdere fronten dan alleen maar flitsen.


titel: Broers crashen met Porsche: “Hij reed graag snel, maar kende zijn auto door en door”
https://www.hln.be/in-de-buurt/wijne...6e3ca692d12d59
“Sportief rijden” noemen ze dat dan. Voor mij staat dat gelijk met in het wilde weg schieten met een AK 47. Met die broertjes heb ik geen medelijden, ze hebben het gezocht en... gevonden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:16   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
“Sportief rijden” noemen ze dat dan. Voor mij staat dat gelijk met in het wilde weg schieten met een AK 47. Met die broertjes heb ik geen medelijden, ze hebben het gezocht en... gevonden.
Ik kan er ook geen medelijden met hebben.

Dat soort van 'racers' moet van de banen af daar die een gevaar zijn voor de andere weggebruikers.

Als er zijn die willen racen, dat ze zich inschrijven bij een auto race club, clubs genoeg in België.

Of ze daar ver gaan geraken met hun 'kunstjes' dat denk ik niet.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2019 om 08:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:26   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Die gasten reden met een Porsche met 540pk, met dat soort auto's mag je je auto nog door en door kennen, als je daarmee volle gas geeft dan kan er altijd iets gebeuren waarbij je de controle verliest.

Zeer triestig dat ze zo aan hun einde komen maar inderdaad, voor 100% hun eigen schuld en een geluk dat er geen andere, onschuldige slachtoffers gevallen zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:55   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Er zijn tv programma's zwaar dat 'sportief rijden' gestimuleerd wordt. Waarom hebben auto's geen snelheidsbegrenzer in feite? Wie lobbyt daar tegen?


"Ik smeek al zes jaar om trajectcontrole." Zegt de burgemeester. Dat is een oplossing voor de staatskas maar houdt rijke snelheidsduivels niet tegen hun eigen leven en dat van anderen in gevaar te brengen door veel te hard te rijden.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2019 om 09:02.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 09:21   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er zijn tv programma's zwaar dat 'sportief rijden' gestimuleerd wordt. Waarom hebben auto's geen snelheidsbegrenzer in feite? Wie lobbyt daar tegen?


"Ik smeek al zes jaar om trajectcontrole." Zegt de burgemeester. Dat is een oplossing voor de staatskas maar houdt rijke snelheidsduivels niet tegen hun eigen leven en dat van anderen in gevaar te brengen door veel te hard te rijden.
Dat weet ik niet hoor.
Een straf, bij snelheidsovertredingen die de spuigaten uitlopen, gelinkt aan het inkomen!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 09:51   #11
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat weet ik niet hoor.
Een straf, bij snelheidsovertredingen die de spuigaten uitlopen, gelinkt aan het inkomen!
Dat is een stap in de richting van een effectief beleid dat veiligheid voorop stelt.

Er bestaat een soort van macho cultuur rond snel rijden op de openbare weg. Fierheid over je topsnelheid. De vrienden die dan denken "die kan nogal" of "die durft nogal" of per extensie van het ego "wat een snelle wagen".

Regelmatig dat ik op de autostrade rij in België dat ik zo'n kerel (bij hoge uitzondering vrouwen schat ik. Die hebben dat niet nodig) voorbij zie scheuren een heel stuk boven de maximum snelheid. Het gaat hier om een doodscultuur met een aanzienlijk aantal adepten waar de overheid in feite niets aan wenst te doen.

Levenslang (of pak 10 jaar in sommige gevallen) rijverbod als je betrapt wordt boven de 180 km per uur (dat is van voldoende marge voor vergissingen lijkt me), boete gerelateerd aan inkomen zoals u suggereert, verbod om achter het stuur van een auto zonder snelheidsbegrenzer te kruipen,...er zijn middelen genoeg. Jammer genoeg stelt men veel te gemakkelijk wetjes op die een uitzondering voor de rijken betekenen in de praktijk (trajectcontrole is er zo een). En dan krijg je fenomenen zoals dat iemand tientallen boetes krijgt voor zijn macho snelheidsgedrag en dat weglacht.

In feite houdt de overheid deze doodscultuur een hand boven het hoofd. Ten koste van het leven van onschuldige burgers. Laten we die politici identificeren die hier spreken voor die snelheidsduivels en hun doodscultuur.

Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2019 om 09:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:14   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

In Duitsland is nog altijd geen politieke meerderheid voor een algemene snelheidslimiet van 130 kmh op hun Autobahnen.

Onlangs door de Bundestag besloten. Voor wslk de honderdste keer geprobeerd.
CDU/CSU en FDP zijn tegen. Rechts wslk ook (maar staat er niet in)
SPD, Groenen en Linken die "voor 130 kmh zijn" is niet voldoende.

Bijna 2/3 van de snelwegkms in Duitsland blijven dus zonder snelheidslimiet.

Citaat:
https://eurotuner.de/deutscher-bunde...mit-abgelehnt/

Bundestag lehnt Antrag auf Tempolimit ab

25. Juni 2019

Weiterhin freie Fahrt

Eine für Autofans und Petrolheads erfreuliche Nachricht kommt heute aus Berlin: Der Petitionsausschluss des deutschen Bundestages hat eine von der Evangelischen Kirsche Mitteldeutschland eingereichten Antrag mit 66.000 Unterschriften zur Einführung eines generellen Tempolimits auf deutschen Autobahnen abgelehnt. Die Petition war im März gestartet worden und strebte eine allgemeine Begrenzung der Geschwindigkeit auf 130 km/h an.

Unterstützung hat diese durch die Bundestagsfraktion der Grünen erhalten und auch die Linken und die SPD konnten sich mit dem Antrag anfreunden.

Aufgrund der Ablehnung von FDP und der Union scheiterte er aber dennoch. Eine solche Begrenzung würde laut Bundesregierung weder zur Senkung der Verkehrstoten noch zum Klimaschutz einen sinnvollen Beitrag leisten können. Und so wird die deutsche Autobahn wohl (vorläufig) auch weiterhin ein Paradies für Highspeed-Jünger aus Deutschland und ganz Europa bleiben – zumindest auf den knapp zwei Dritteln der Streckenabschnitte, auf denen nicht ohnehin schon eine dauerhaftes Limit herrscht.
Door de afwijzing van de FDP en de Unie faalde hij echter. Volgens de federale overheid zou een dergelijke limiet geen betekenisvolle bijdrage kunnen leveren aan het verminderen van verkeersdoden of het beschermen van het klimaat. En dus zal de Duitse Autobahn waarschijnlijk (voorlopig) een paradijs blijven voor high-speed discipelen uit Duitsland en heel Europa - althans op de bijna tweederde van de secties, waarop toch al geen permanente limiet is.

Uiteraard gaat het topic over een gewone weg, daar zijn overal in de wereld wettelijke snelheidslimieten... euh behalve op het eiland Man, gewoon ter info.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2019 om 10:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:15   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er zijn tv programma's zwaar dat 'sportief rijden' gestimuleerd wordt. Waarom hebben auto's geen snelheidsbegrenzer in feite? Wie lobbyt daar tegen?


"Ik smeek al zes jaar om trajectcontrole." Zegt de burgemeester. Dat is een oplossing voor de staatskas maar houdt rijke snelheidsduivels niet tegen hun eigen leven en dat van anderen in gevaar te brengen door veel te hard te rijden.
Fast & The Furious movies niet vergeten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:18   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die gasten reden met een Porsche met 540pk, met dat soort auto's mag je je auto nog door en door kennen, als je daarmee volle gas geeft dan kan er altijd iets gebeuren waarbij je de controle verliest.

Zeer triestig dat ze zo aan hun einde komen maar inderdaad, voor 100% hun eigen schuld en een geluk dat er geen andere, onschuldige slachtoffers gevallen zijn.
Mijn verontschuldigingen maar ik kan daar echt geen compassie met hebben, met dat soort van snelheidsfreaks.

Gelukkig maakten ze geen andere slachtoffers bij het ongeval.

Laat ik hierbij even 'gekscheren' in het geval van de 'racers': Learn the rules and listen to the law.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2019 om 10:20.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:18   #15
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.787
Standaard

Iedereen die zo'n crash doet heeft daarvoor inderdaad zonder ongelukken te snel gereden. Dat is net het probleem als ze daaruit afleiden dat het best veilig is.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:20   #16
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

De titel is verkeerd. Er had moeten staan: 'Hij reed graag snel en nu is zijn wagen middendoor'
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:24   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
De titel is verkeerd. Er had moeten staan: 'Hij reed graag snel en nu is zijn wagen middendoor'
Hij lag in meer dan twee stukken verspreid.

Moet niet vragen hoe hard die gegaan zijn.

Kom, kom de schuldige was de boom.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2019 om 10:24.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:25   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hij lag in meer dan twee stukken verspreid.

Moet niet vragen hoe hard die gegaan zijn.

Kom, kom de schuldige was de boom.
Of een overlopend everzwijn...

Laatst gewijzigd door Micele : 18 augustus 2019 om 10:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:44   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat weet ik niet hoor.
Een straf, bij snelheidsovertredingen die de spuigaten uitlopen, gelinkt aan het inkomen!
Spuit 11 geeft ook weer water.
Vooral het inkomen van zelfstandigen?
Of het inkomen van mensen die veel buitenlandse bezittingen hebben?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:47   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er zijn tv programma's zwaar dat 'sportief rijden' gestimuleerd wordt. Waarom hebben auto's geen snelheidsbegrenzer in feite? Wie lobbyt daar tegen?


"Ik smeek al zes jaar om trajectcontrole." Zegt de burgemeester. Dat is een oplossing voor de staatskas maar houdt rijke snelheidsduivels niet tegen hun eigen leven en dat van anderen in gevaar te brengen door veel te hard te rijden.
Omdat het gevaarlijker is om aan 50 per uur door een 30 km zone te rijden op sommige momenten, dan aan 250 op de autostrade, ook op sommige momenten.

Ik pleit wel voor trajectcontroles.
Check het forum: ik pleit daar al lang voor.

En niet zomaar hier en daar een trajectcontrole, maar veeeeel. Heeeeel veeel.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be