Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2018, 21:01   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Yep, da's hetzelfde als ik geschreven heb, met bronvermeldingen die Jan van den Berge vroeg.
Jan vroeg helemaal niet verzen te citeren uit de koran, maar wel de toepassing zoals in de rechtsscholen wordt geleerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:29   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jan vroeg helemaal niet verzen te citeren uit de koran, maar wel de toepassing zoals in de rechtsscholen wordt geleerd.
Citaat:
welke moslimgeleerde van welke traditionele rechtsschool zegt dat, zoals in het verhaaltje beweerd wordt, iedere moslim verplicht is niet-moslims te doden. Geef naam, bron en uitspraak.
Neen, u bent nog specifieker, en vraagt naar een naam van een moslim geleerde in een traditionele rechtsschool, die exact hetzelfde zegt en dat in een publiek dat hem (haar is niet mogelijk) niet goed gezind is.

Oftewel, wat iemand ook brengt als informatie, u glibbert daaruit als een paling groene zeep.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:43   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, u bent nog specifieker, en vraagt naar een naam van een moslim geleerde in een traditionele rechtsschool, die exact hetzelfde zegt en dat in een publiek dat hem (haar is niet mogelijk) niet goed gezind is.

Oftewel, wat iemand ook brengt als informatie, u glibbert daaruit als een paling groene zeep.
Als er ook maar enige waarheid zit in heel dat verhaaltje, zal er ook wel een moslimgeleerde zijn die dit leert. Volgens het verhaaltje zou dat immers een plicht zijn van iedere moslim. En zal het nu zo zijn dat men deze belangrijke plicht nergens vermeld ziet staan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:47   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als er ook maar enige waarheid zit in heel dat verhaaltje, zal er ook wel een moslimgeleerde zijn die dit leert. Volgens het verhaaltje zou dat immers een plicht zijn van iedere moslim. En zal het nu zo zijn dat men deze belangrijke plicht nergens vermeld ziet staan?
Net zoals een doorsnee pastoor zich niet zou mogen vergrijpen aan 1 van zijn kudde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 23:52   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Net zoals een doorsnee pastoor zich niet zou mogen vergrijpen aan 1 van zijn kudde.
Al die schijnmanoeuvres, want schijnbaar kan hier niemand naar een verifieerbaar element verwijzen. Alleen dat raar verhaaltje dat we blijkbaar zomaar voor waar zouden moeten aannemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 01:07   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al die schijnmanoeuvres, want schijnbaar kan hier niemand naar een verifieerbaar element verwijzen. Alleen dat raar verhaaltje dat we blijkbaar zomaar voor waar zouden moeten aannemen.
Dus, de grondtekst van de Islam, waar niemand aan mag toornen, en waar we dagelijks bewijs van krijgen dat er genoeg idioten letterlijk naar leven, is niet verifiëerbaar?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 01:13   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, de grondtekst van de Islam, waar niemand aan mag toornen, en waar we dagelijks bewijs van krijgen dat er genoeg idioten letterlijk naar leven, is niet verifiëerbaar?
Ik herhaal wat ik eerder al zei: in de islamitische wereld is het, behoudens een handjevol koranieten, niet gebruikelijk om de koran te lezen zoals de protestanten de bijbel bekijken. "Sola Scriptura" is totaal ongebruikelijk. De reden is heel eenvoudig: al die verzen zijn naar de islamitische traditie in een bepaalde historische context geopenbaard en moeten dan ook vanuit die context begrepen worden. Door er enkele verzen uit te lichten en de traditionele tafsir aan de kant te schuiven, doet u iets wat onder moslims ongebruikelijk is. Bijgevolg kunt u die methode niet toepassen om iets de moslims aan te wrijven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 01:30   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik herhaal wat ik eerder al zei: in de islamitische wereld is het, behoudens een handjevol koranieten, niet gebruikelijk om de koran te lezen zoals de protestanten de bijbel bekijken. "Sola Scriptura" is totaal ongebruikelijk. De reden is heel eenvoudig: al die verzen zijn naar de islamitische traditie in een bepaalde historische context geopenbaard en moeten dan ook vanuit die context begrepen worden. Door er enkele verzen uit te lichten en de traditionele tafsir aan de kant te schuiven, doet u iets wat onder moslims ongebruikelijk is. Bijgevolg kunt u die methode niet toepassen om iets de moslims aan te wrijven.
En daarom dat kerstmarkten, zoals die van Luik en Straatsburg bekogeld zijn geweest door atheïsten?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 22:27   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En daarom dat kerstmarkten, zoals die van Luik en Straatsburg bekogeld zijn geweest door atheïsten?
Als elke moslim de dwingende plicht zou hebben om iedere niet-gelovige te doden, dan gebeurde er wel wat anders...

Doe zelf eens de oefening: het aantal kerstmarkten in Europa en dan het aantal aanslagen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 22:29   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als elke moslim de dwingende plicht zou hebben om iedere niet-gelovige te doden, dan gebeurde er wel wat anders...

Doe zelf eens de oefening: het aantal kerstmarkten in Europa en dan het aantal aanslagen.
Elke moslim mag kiezen wanneer die plicht uit te voeren, zoals Mo de rovershoofdman redelijk pragmatisch heeft voorgeschreven.

Uiteindelijk is het of groepsdruk, of de vrees voor het missen van het paradijs die zulke grappen uitlokt
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 23:29   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Elke moslim mag kiezen wanneer die plicht uit te voeren, zoals Mo de rovershoofdman redelijk pragmatisch heeft voorgeschreven.
Kunt u die "Mo de rovershoofdman" eens citeren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 23:29   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uiteindelijk is het of groepsdruk, of de vrees voor het missen van het paradijs die zulke grappen uitlokt
Herinnert u zich de grappen van de CCC?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 02:02   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Herinnert u zich de grappen van de CCC?
Yep, ambtenarenzoontjes die met hun vrije tijd geen blijf wisten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 02:07   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u die "Mo de rovershoofdman" eens citeren?
Neen, die kwiet is al een paar eeuwen dood, dus ik heb die nergens een toespraak horen houden.
Ik moet dus afgaan op de Koran en de Hadiths, die U al afgewezen hebt in 1 van mijn vorige postings.

U vraagt telkens iets, en het maakt niet uit welk antwoord er komt, u vraagt dan iets anders om het hele parkoers te laten verwateren.

Iets dat ik al eerder heb geschreven, en ja, ik erken dat ik eigenlijk dom ben om er weer voor te vallen.
U bent niet meer dan een broertje van Another Jack.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 14:09   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, die kwiet is al een paar eeuwen dood, dus ik heb die nergens een toespraak horen houden.
Ik moet dus afgaan op de Koran en de Hadiths, die U al afgewezen hebt in 1 van mijn vorige postings.
Nu zegt u daar iets: koran én hadiths. En op die manier zult u leren dat de tafsir een lezing vanuit de context leert. Geen "we halen er één vers uit".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 15:59   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu zegt u daar iets: koran én hadiths. En op die manier zult u leren dat de tafsir een lezing vanuit de context leert. Geen "we halen er één vers uit".
De latere verzen maken dat de eerste verzen geen rechtsgeldigheid meer hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 17:31   #57
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Arme Andev, te kakken gezet omdat hij zo goedgelovig is en te mottig om dat toe te geven, daarom blijft die spartelen als een paling in een emmer snot.
Arme Andev? Hoe kom je erbij...
Maar toch bedankt om in te gaan op de vraag of de vetgedrukte tekst inderdaad in het islamgedoe terug te vinden is!
Arme dpg, met zo'n lastige vragen bestookt worden!
Maar ik ben blij met je antwoord, je hebt blijkbaar veel opzoekingswerk verricht!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 17:34   #58
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de tekst enig waarheidsgehalte heeft, dan zouden er ook andere bronnen moeten zijn die hetzelfde bevestigen.

Heeft u ergens een uitspraak van een gezaghebbend moslimgeleerde die ook stelt dat iedere moslim gehouden is om niet-moslims te doden?
Wel, die heb ik niet naast me liggen en ik leg er geen verzameling van aan.
Alleen zijn er al genoeg verwijzingen en quotes over dat onderwerp ook hier op het forum terechtgekomen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 17:35   #59
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Arme Andev? Hoe kom je erbij...
Maar toch bedankt om in te gaan op de vraag of de vetgedrukte tekst inderdaad in het islamgedoe terug te vinden is!
Arme dpg, met zo'n lastige vragen bestookt worden!
Maar ik ben blij met je antwoord, je hebt blijkbaar veel opzoekingswerk verricht!
Gij deed dat duidelijk niet met uw fantazieke verhaaltjes die je post, verhaaltjes die voor het dom klootjesvolk gemaakt worden waarvan men weet dat die ze voor waarheid houden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 21:28   #60
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wel, die heb ik niet naast me liggen en ik leg er geen verzameling van aan.
Alleen zijn er al genoeg verwijzingen en quotes over dat onderwerp ook hier op het forum terechtgekomen.
Hoe komt het dan dat u nog leeft? Dat moslims.niet massaal aan het moorden zijn...? Want wij zijn eigenlijk simpele mensen die echt proberen te doen wat God zegt..

Als u oprecht interesse heeft in de islam, zijn er geleerden die het ook eenvoudig kunnen uitleggen: bv op YouTube, mufti Menk, Nouman Ali Khan etc. Ik kijk die leerrijke video's soms ook als ik me afvraag wat de islam wil.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 20 december 2018 om 21:31.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be