Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat is erger?
Nazisme 52 61,18%
Christendom 24 28,24%
Ze zijn allebei even erg 9 10,59%
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 januari 2003, 20:16   #21
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Turk, ik heb inderdaad de Islam erbij gehaald omdat je de kruistochten vernoemde. Je bent dus niet helemaal logisch. De kruistochten gingen over Christenen tegen moslims. Logisch dus dat ik daarover begon. Wat ne zever en wat voor onzin dat ne mens hier soms moet lezen. Bij die kruistochten waren toch moslims betrokken??? En die fout werd net gemaakt omdat er toen geen scheiding tussen kerk en staat was! Jongens toch!
De Christenen zijn de kruistochten begonnen slimmerik. Daarom heet het ook de KRUIStochten. Het is dus een Christelijke misdaad, geen islamitische.
Een Mohamedaan is per definitie slimmer want de koran zegt dat allaahtje de sluwste der sluwen is.....hihihihi
Vandaar dat mohamedanen continu met iq-spelletjes bezig zijn. De reacties van Turk4Ever bewijzen dat.
Iq-spelletje??? Turk beweert hier dat ik de kruistochten een Islamitische midaad noem! Te onnozel om op te reageren, eigenlijk. De onnozelheid dat ne mens hier aantreft is ongelofelijk. Alsof ik ontkende dat dat Christenen waren die naar Palestina trokken.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 20:34   #22
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Turk, ik heb inderdaad de Islam erbij gehaald omdat je de kruistochten vernoemde. Je bent dus niet helemaal logisch. De kruistochten gingen over Christenen tegen moslims. Logisch dus dat ik daarover begon. Wat ne zever en wat voor onzin dat ne mens hier soms moet lezen. Bij die kruistochten waren toch moslims betrokken??? En die fout werd net gemaakt omdat er toen geen scheiding tussen kerk en staat was! Jongens toch!
De Christenen zijn de kruistochten begonnen slimmerik. Daarom heet het ook de KRUIStochten. Het is dus een Christelijke misdaad, geen islamitische.
Een Mohamedaan is per definitie slimmer want de koran zegt dat allaahtje de sluwste der sluwen is.....hihihihi
Vandaar dat mohamedanen continu met iq-spelletjes bezig zijn. De reacties van Turk4Ever bewijzen dat.
Iq-spelletje??? Turk beweert hier dat ik de kruistochten een Islamitische midaad noem! Te onnozel om op te reageren, eigenlijk. De onnozelheid dat ne mens hier aantreft is ongelofelijk. Alsof ik ontkende dat dat Christenen waren die naar Palestina trokken.
Als je moslims tegenkomt in het dagelijks leven moet je maar eens hun gedrag analyseren ; een man is slimmer dan een vrouw en een moslim is de slimste van al. Allah gaat zijn volgelingen toch niet achteraan zetten zeker. En het doet niet echt terzake wat hun woordvoerders officieel verkondigen, maar wat in de praktijk door doorsnee moslims wordt geloofd. Een neef van mij (een moslim) beweerde zelfs dat ongelovigen die sterven een ander lijkgeur hadden dan moslims. Zelfs in de dood zijn ze reiner. Gedenk de moord in Nederland waar de ouders van de marokkaanse dader beweerden dat het allahs wil was omdat hun zoon een rechtgeaarde moslim was. Door de commotie die er daarop ontstaan is hebben die ouders hun woorden moeten terugtrekken. Maar ja gezegd is gezegd he.
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 20:49   #23
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Torvicx, ik snap helemaal niet wat Turk hier eigenlijk wilt. Hij komt met dat lijstje af. En dan? Eerst zet hij daar de kruistochten bij en dan kan hij niet verdragen dat de Islam hier genoemd wordt. En trouwens: Na de val van het West-Romeinse rijk onstond er chaos. Er was een machtsvacuüm. D�*�*r heeft dat mee te maken. Misschien dat Jan Van den Berghe een interessant boek gelezen heeft hierover? Afgelopen zomer was er in juli een reeks hierover op Canvas, maar jammer genoeg heb ik die aflevering gemist. Ik hoop dat ze dat nog eens gaan heruitzenden. Ik weet niet goed hoe ik me dat moet voorstellen, die val.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 21:00   #24
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
haha. Ik kom met een vergelijking tussen het Christendom en het Nazisime en jullie halen de Islam erbij. Ik wist dat dit zou gebeuren. Ik moet echt lachen om jullie reacties. Feit is dat er uit naam van het Christendom veel ergere misdaden zijn gepleegd dan uit naam van de Islam. Jullie begrijpen ook niet dat ik deze thread ben begonnen als reactie op Darwin's thread "wat is erger, Islam of Nazisisme". Wat me opvalt is dat er mensen nog serieus op die vraag ingaan.
Hier zie een voorbeeld hoe een islamiet "ongelovigen" te slim af kan zijn...... 8)
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 21:06   #25
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Torvicx, ik snap helemaal niet wat Turk hier eigenlijk wilt. Hij komt met dat lijstje af. En dan? Eerst zet hij daar de kruistochten bij en dan kan hij niet verdragen dat de Islam hier genoemd wordt. En trouwens: Na de val van het West-Romeinse rijk onstond er chaos. Er was een machtsvacuüm. D�*�*r heeft dat mee te maken. Misschien dat Jan Van den Berghe een interessant boek gelezen heeft hierover? Afgelopen zomer was er in juli een reeks hierover op Canvas, maar jammer genoeg heb ik die aflevering gemist. Ik hoop dat ze dat nog eens gaan heruitzenden. Ik weet niet goed hoe ik me dat moet voorstellen, die val.
Turk4Ever amuseert zich gewoon en laat zijn vlaggetje wapperen, en als je hem op zijn nummer zet kraam je onzin uit ....

Een van de redenen die ik me nog kan herinneren van mijn schooltijd was dat de Romeinen huurlingen gebruikten om hun buitengrenzen te bewaken. Deze werden hun op een zeker moment ontrouw....
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 21:09   #26
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ah, zo. Bedankt Torvicx. Ik heb er echt spijt van dat ik die aflevering afgelopen zomer op Canvas gemist heb. Echt jammer. Het was een reeks in vier delen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 23:16   #27
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Nog maar een post om mijn vlaggetje te laten wapperen. Speciaal voor torvicx.

Wat torvicx bezielt snap ik niet. Hij reageert op bijna iedere post van mij. Of hij is verliefd op mij, of hij vind mijn posts verschrikkelijk irritant. Hij doet zijn uiterste best om mijn argumenten te ontkrachten. Niet met tegenargumenten maar met voortdurende "genuanceerde" beledigingen. Alleen zijn z'n beledigingen van een laag niveau en verdienen ze niet eens een reactie. Ok torvicx. Jij mag de slimste zijn. Jij bent de sluwste der sluwsten en je bent alle moslims te slim af. Ben je nu blij?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2003, 23:40   #28
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Nog maar een post om mijn vlaggetje te laten wapperen. Speciaal voor torvicx.

Wat torvicx bezielt snap ik niet. Hij reageert op bijna iedere post van mij. Of hij is verliefd op mij, of hij vind mijn posts verschrikkelijk irritant. Hij doet zijn uiterste best om mijn argumenten te ontkrachten. Niet met tegenargumenten maar met voortdurende "genuanceerde" beledigingen. Alleen zijn z'n beledigingen van een laag niveau en verdienen ze niet eens een reactie. Ok torvicx. Jij mag de slimste zijn. Jij bent de sluwste der sluwsten en je bent alle moslims te slim af. Ben je nu blij?
Het is lang geleden dat ik nog op welk topic dan ook reageerde, dus maak je wat dat betreft geen illusies (je hebt er al genoeg). Ik reageerde nu omdat je bij een andere onderwerp op mijn reactie (van weken geleden )reageerde. Je stelde dat het je "koud" liet dat ik ex-moslim was, hoe kan ik nu daar heet van worden dan en verliefd raken ? De tegenargumenten van tegenstanders zijn altijd hun gewicht niet waard man. Dat heb ik hier wel ondervonden. Hoe kan iets EN genuanceerd EN van een laag niveau zijn. Dat veronderstelt een genialiteit, dicht je me dat toe dan ?
En neen ik ben niet de sluwste aller sluwste, uw god heeft daar een patent op en zoals u weet duldt hij geen medestanders. Trouwens jij bent hier de MO-SLIM.......
En ja ik ben blij en vrij.
Wie hoog van de toren blaast moet tegen een stootje kunnen sissy.
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 00:18   #29
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Het is lang geleden dat ik nog op welk topic dan ook reageerde, dus maak je wat dat betreft geen illusies (je hebt er al genoeg). Ik reageerde nu omdat je bij een andere onderwerp op mijn reactie (van weken geleden )reageerde. Je stelde dat het je "koud" liet dat ik ex-moslim was, hoe kan ik nu daar heet van worden dan en verliefd raken ? De tegenargumenten van tegenstanders zijn altijd hun gewicht niet waard man. Dat heb ik hier wel ondervonden. Hoe kan iets EN genuanceerd EN van een laag niveau zijn. Dat veronderstelt een genialiteit, dicht je me dat toe dan ?
En neen ik ben niet de sluwste aller sluwste, uw god heeft daar een patent op en zoals u weet duldt hij geen medestanders. Trouwens jij bent hier de MO-SLIM.......
En ja ik ben blij en vrij.
Wie hoog van de toren blaast moet tegen een stootje kunnen sissy.
Zoals je ziet heb ik genuanceerd tussen aanhalingstekens geplaatst. Hiermee tracht ik te laten zien dat jij een POGING waagt om de beledigingen genuanceerd te doen overkomen. Ik heb niet beweerd dat jouw geloofsovertuiging mij koud laat. Voor mij maakt het niet uit wat de overtuiging van een persoon is. Wat voor mij belangrijk is dat de persoon een mens is. . Dat komt voor mij op de eerste plaats. Voor mij is godsdienst geen discriminatie criterium. Ik vraag me af of je in de volgende reactie weer fouten in mijn post gaat zoeken om te proberen mij dom over te laten komen. Waaruit concludeer jij trouwens dat ik niet tegen een stootje kan?
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 00:25   #30
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Turk, ik heb inderdaad de Islam erbij gehaald omdat je de kruistochten vernoemde. Je bent dus niet helemaal logisch. De kruistochten gingen over Christenen tegen moslims. Logisch dus dat ik daarover begon. Wat ne zever en wat voor onzin dat ne mens hier soms moet lezen. Bij die kruistochten waren toch moslims betrokken??? En die fout werd net gemaakt omdat er toen geen scheiding tussen kerk en staat was! Jongens toch!
De Christenen zijn de kruistochten begonnen slimmerik. Daarom heet het ook de KRUIStochten. Het is dus een Christelijke misdaad, geen islamitische.
Hallo jong, even uw geschiedenisles herhalen aub! Het Heilig Land, sinds de Oudheid de bakermat van het Christendom, werd gewapenderhand ingenomen door hordes islamieten die moordend en plunderend het Arabisch schiereiland rondtrokken om uiteindelijk het Oost-Romeinse Rijk in te palmen. Het is niet meer dan normaal dat wij dit niet zomaar uit handen gaven en dat er reactie op gekomen is. Een kwestie van wettige zelfverdediging, gerechtvaardigde oorlogsvoering. Ik geloof dat jullie dat Jihad noemen.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 00:51   #31
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Hallo jong, even uw geschiedenisles herhalen aub! Het Heilig Land, sinds de Oudheid de bakermat van het Christendom, werd gewapenderhand ingenomen door hordes islamieten die moordend en plunderend het Arabisch schiereiland rondtrokken om uiteindelijk het Oost-Romeinse Rijk in te palmen. Het is niet meer dan normaal dat wij dit niet zomaar uit handen gaven en dat er reactie op gekomen is. Een kwestie van wettige zelfverdediging, gerechtvaardigde oorlogsvoering. Ik geloof dat jullie dat Jihad noemen.
Wettige zelfverdediging? Jullie werden helemaal niet aangevallen. Jullie waren veilig diep in Europa.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 00:58   #32
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Wettige zelfverdediging? Jullie werden helemaal niet aangevallen. Jullie waren veilig diep in Europa.
Niks van! Het Heilig Land (en ook Turkije ten andere) was Christelijk ten tijde van het Oost-Romeinse Rijk! Rovende en plunderende moslimbendes hebben na de dood van de profeet eerst heel het Arabisch schiereiland ingepalmd, om vervolgens, in al hun imperialistische drang, ook het CHRISTELIJKE Oost-Romeinse Rijk aan te vallen. Daarop heeft de byzantijnse keizer hulp gevraagd uit het Westen. Daarna zijn er wel enkele "accidents de parcours" gekomen, zoals de verwoesting van Constantinopel, maar da's een heel andere verhaal. De basisgedachte was de bevrijding van het Christelijk Heilig Land van vreemde Arabische bezetting.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:02   #33
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Awel, ik was dat hier net aan 't typen in die andere discussie. Zij wilden Palestina bevrijden zoals men Koeweit bevrijd heeft en België.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:03   #34
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Het is lang geleden dat ik nog op welk topic dan ook reageerde, dus maak je wat dat betreft geen illusies (je hebt er al genoeg). Ik reageerde nu omdat je bij een andere onderwerp op mijn reactie (van weken geleden )reageerde. Je stelde dat het je "koud" liet dat ik ex-moslim was, hoe kan ik nu daar heet van worden dan en verliefd raken ? De tegenargumenten van tegenstanders zijn altijd hun gewicht niet waard man. Dat heb ik hier wel ondervonden. Hoe kan iets EN genuanceerd EN van een laag niveau zijn. Dat veronderstelt een genialiteit, dicht je me dat toe dan ?
En neen ik ben niet de sluwste aller sluwste, uw god heeft daar een patent op en zoals u weet duldt hij geen medestanders. Trouwens jij bent hier de MO-SLIM.......
En ja ik ben blij en vrij.
Wie hoog van de toren blaast moet tegen een stootje kunnen sissy.
Zoals je ziet heb ik genuanceerd tussen aanhalingstekens geplaatst. Hiermee tracht ik te laten zien dat jij een POGING waagt om de beledigingen genuanceerd te doen overkomen. Ik heb niet beweerd dat jouw geloofsovertuiging mij koud laat. Voor mij maakt het niet uit wat de overtuiging van een persoon is. Wat voor mij belangrijk is dat de persoon een mens is. . Dat komt voor mij op de eerste plaats. Voor mij is godsdienst geen discriminatie criterium. Ik vraag me af of je in de volgende reactie weer fouten in mijn post gaat zoeken om te proberen mij dom over te laten komen. Waaruit concludeer jij trouwens dat ik niet tegen een stootje kan?
Hm, je ontkent dus niet dat je hoog van de toren blaast.....
"trachten" en "proberen" ik durf wedden dat je je postings leest en herleest .....
Al bij al mag je vertellen wat je wilt over je filantropische houding (pas op Hitler was ook een mens ) feit is en blijft doorsnee moslims zijn niet zo. Islam staat er nu eenmaal niet om bekend "tolerant" te zijn.
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:08   #35
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Awel, ik was dat hier net aan 't typen in die andere discussie. Zij wilden Palestina bevrijden zoals men Koeweit bevrijd heeft en België.
Eindelijk, het werd hoog tijd maar dan direct heeeeeel de islamitische wereld bevrijden....

OP NAAR MEKKA 8)
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:09   #36
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Godsdienst geen discriminatie criterium? En veelwijverij? Het verstoten van echtgenotes? Mannen die plots hun vrouw mogen slaan? Dat anti-semitisme? Oh, nee, jullie zijn tegen Israël en helemaal niet tegen de Joden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 01:25   #37
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Hm, je ontkent dus niet dat je hoog van de toren blaast.....
"trachten" en "proberen" ik durf wedden dat je je postings leest en herleest .....
Al bij al mag je vertellen wat je wilt over je filantropische houding, feit is en blijft doorsnee moslims zijn niet zo. Islam staat er nu eenmaal niet om bekend "tolerant" te zijn.
Je hebt gelijk dat de doorsnee moslims niet dezelfde gedachten erop na houden. In de Turkse cultuur maak ik een sterke verwestering mee. Bijna alle Turken die ik ken zijn heel openminded en zeer verwesterd. Deze verwestering zet zich gestaag voort. De Turkse televisie propageert voortdurend de westerse leefwijze. Ik weet niet of jij ooit de Turkse staatszender TRT hebt gezien. De Turkse commerciele omroepen zijn zelfs nog veel verder verwesterd. Een ruime meerderheid van de vrouwen in Turkije dragen tegenwoordig geen hoofddoek. In overheidsgebouwen is het zelfs verboden om hoofddoekjes te dragen. Ik juich deze ontwikkelingen in Turkije toe en ik hoop dat dit in andere landen ook gebeurd. Ik betwijfel echter dat dit in andere moslimlanden uberhaupt kan gebeuren. Er is daarvoor namelijk een Ataturk voor nodig. Ataturk had Turkije gered van Griekenland en had veel goodwill bij de bevolking. Het volk was letterlijk bereid alles voor hem te doen. Deze goodwill heeft Ataturk gebruikt om de hervormingen aan te brengen. Turkije is toch een voorbeeld dat verwestering van een moslimland mogelijk is. We moeten dus positief blijven denken en ontwikkelingen in de goede richting toejuichen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 11:59   #38
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Je gaat er dus prat op dat Turkije aan het "verwesteren" is, mooi zo. Nu die 1 miljard mohamedanen nog die godsdienst als een prive-zaak moeten beschouwen.
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2003, 12:43   #39
Turkse Nederlander
Minister-President
 
Turkse Nederlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2002
Berichten: 4.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Je gaat er dus prat op dat Turkije aan het "verwesteren" is, mooi zo. Nu die 1 miljard mohamedanen nog die godsdienst als een prive-zaak moeten beschouwen.
Ik denk dat het grotendeel van de moslims in de wereld ook een verwestering willen. Ik heb een aantal Iraanse vrienden en volgens hen is meer dan 70% van de bevolking tegen de sharia. Bij de verkiezingen was dat ook duidelijk geworden. De gematigde president Khatemi had met een ruime meerderheid de verkiezingen gewonnen. Hij kan echter niet veel doen omdat de conservatieve geestelijk leider Khamenei vetorecht heeft. Het is jammer dat in die landen een kleine minderheid van de bevolking het beleid bepaalt. De democraten kunnen in veel moslimlanden hun stem niet laten horen. Israel is ook een voorbeeld van extremisten die het beleid bepalen. Ik hoop ook dat de ondemocratische regimes daar omvergeworpen worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2003, 16:35   #40
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Hm, je ontkent dus niet dat je hoog van de toren blaast.....
"trachten" en "proberen" ik durf wedden dat je je postings leest en herleest .....
Al bij al mag je vertellen wat je wilt over je filantropische houding, feit is en blijft doorsnee moslims zijn niet zo. Islam staat er nu eenmaal niet om bekend "tolerant" te zijn.
Je hebt gelijk dat de doorsnee moslims niet dezelfde gedachten erop na houden. In de Turkse cultuur maak ik een sterke verwestering mee. Bijna alle Turken die ik ken zijn heel openminded en zeer verwesterd. Deze verwestering zet zich gestaag voort. De Turkse televisie propageert voortdurend de westerse leefwijze. Ik weet niet of jij ooit de Turkse staatszender TRT hebt gezien. De Turkse commerciele omroepen zijn zelfs nog veel verder verwesterd. Een ruime meerderheid van de vrouwen in Turkije dragen tegenwoordig geen hoofddoek. In overheidsgebouwen is het zelfs verboden om hoofddoekjes te dragen. Ik juich deze ontwikkelingen in Turkije toe en ik hoop dat dit in andere landen ook gebeurd. Ik betwijfel echter dat dit in andere moslimlanden uberhaupt kan gebeuren. Er is daarvoor namelijk een Ataturk voor nodig. Ataturk had Turkije gered van Griekenland en had veel goodwill bij de bevolking. Het volk was letterlijk bereid alles voor hem te doen. Deze goodwill heeft Ataturk gebruikt om de hervormingen aan te brengen. Turkije is toch een voorbeeld dat verwestering van een moslimland mogelijk is. We moeten dus positief blijven denken en ontwikkelingen in de goede richting toejuichen.
Mustapha Kemal heeft er in de jaren '20 wel voor gezorgd dat de bakermat van het westelijk denken, de Ionische Kust van Klein-Azië, etnisch gezuiverd werd van christelijke Grieken.

De moslimlanden hebben eerder een Gorbatchov nodig die hen zegt dat ze de islamnonsens maar best nemen voor wat het is: nonsens.

Desnoods komen wij westerlingen wel orde op zaken stellen bij jullie, maar voor Saudi Arabië is het bvb nog wat te vroeg.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be