Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2003, 12:01   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Nadat acht Europese leiders opgeroepen hebben tot solidariteit met VS in de strijd om de ontwapening van Irak (Groot-Brittannië, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Denemarken en de Tsjechische Republiek) begint dikke Lowie in te zien hoe onnozel België weer bezig is geweest.

Maar ja, met dikke Lowie op buitenlandse zaken en de groenlinkse Bout als staatssecretaris kon het ook niet anders.

Dat komt ons landje nog zeeeeeeer duur te staan!
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 15:09   #2
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Solidariteit met de VS is zo goed als landsverraad. Nu al wordt dit land technisch gezien militair bezet door de VS.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 15:37   #3
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
... begint dikke Lowie in te zien hoe onnozel België weer bezig is geweest.

Maar ja, met dikke Lowie op buitenlandse zaken en de groenlinkse Bout als staatssecretaris kon het ook niet anders.

Dat komt ons landje nog zeeeeeeer duur te staan!
Wat een idioot! Zowaar zijn eigen mening verdedigen, hoe komt hij erbij!
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 16:06   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Nadat acht Europese leiders opgeroepen hebben tot solidariteit met VS in de strijd om de ontwapening van Irak (Groot-Brittannië, Italië, Spanje, Portugal, Polen, Hongarije, Denemarken en de Tsjechische Republiek) begint dikke Lowie in te zien hoe onnozel België weer bezig is geweest.

Maar ja, met dikke Lowie op buitenlandse zaken en de groenlinkse Bout als staatssecretaris kon het ook niet anders.

Dat komt ons landje nog zeeeeeeer duur te staan!
Stel je voor!
Tegen een oorlog zijn!
Tegen een militair ingrijpen dat Uncle Sam's economische belangen dient!
Al wie er niet achter staat dat de grootste kernmacht ter wereld een kamelenstaat gaat platleggen met als geloofwaardig voorwendsel dat daar wapens zitten, maar in realiteit enkel om zijn eigen economie op te krikken, zijn olieprijs betaalbaar te houden en zijn wapenlobby iets te gunnen, dat moet toch wel een doortrapte perverte schoelie zijn.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 16:17   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Stel je voor!
Tegen een oorlog zijn!
Tegen een militair ingrijpen dat Uncle Sam's economische belangen dient!
Al wie er niet achter staat dat de grootste kernmacht ter wereld een kamelenstaat gaat platleggen met als geloofwaardig voorwendsel dat daar wapens zitten, maar in realiteit enkel om zijn eigen economie op te krikken, zijn olieprijs betaalbaar te houden en zijn wapenlobby iets te gunnen, dat moet toch wel een doortrapte perverte schoelie zijn.
Maar die kamelenstaat is dan wel iran binnengevallen, koeweit binnengevallen, heeft in eigen land volkeren uitgemoord (koerden...), kortom hitlers gelijke.
Verder is het wel europa die zijn olie betrekt uit het midden-oosten (amerika betrekt de zijne uit zuid-amerika), en zou een beetje objectieve berichtgeving wel op plaats zijn. Ge lijkt den vrt wel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 16:47   #6
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Er is nog steeds geen oorlog. Laten we wachten op 5 februari. Op die dag zullen de Verenigde Staten onweerlegbare bewijzen geven van het doorbreken van verscheidene resoluties door Irak.

Op dat ogenblik zullen we dan een betere conclusie kunnen trekken over een mogenlijke oorlog.

In the meanwhile I'll enjoy reading your conspiracy theories.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 17:02   #7
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Maar die kamelenstaat is dan wel iran binnengevallen, koeweit binnengevallen, heeft in eigen land volkeren uitgemoord (koerden...), kortom hitlers gelijke.
Verder is het wel europa die zijn olie betrekt uit het midden-oosten (amerika betrekt de zijne uit zuid-amerika), en zou een beetje objectieve berichtgeving wel op plaats zijn. Ge lijkt den vrt wel.
U vergeet wel iets... Saddam is inderdaad Iran binnengevallen, maar dat was onder het waakzame oog van de VS. Iran was toen nog meer dan nu de aartsvijand van de VS. De oorlog tussen Saddam en Iran kwam de VS goed uit. Rumsfeld is toen zelfs Saddam gaan bezoeken en in tegenstelling tot wat hij zegt, heeft hij van de chemische wapens van Irak helemaal geen probleem gemaakt. Zolang er in de oorlog geen winnaars of verliezers waren, was er voor de VS geen probleem.

De tweede wandaad waar U naar verwijst, is de inval in Koeweit. Ook hier vergeet U de tijdgeest van toen. De Koude Oorlog was juist gedaan, en de internationale orde was nog zeer onzeker. Bovendien kon Irak steunen op een lange goede relatie met de VS. Dat Saddam Koeweit is binnengevallen heeft zo zijn logische redenen, maar (en dit wordt steeds vergeten) hij had dat nooit gedaan moest hij geweten hebben dat de wereld zou terugslaan. Hij was er dus van overtuigd dat het een gezellig uitstapje zou worden, zonder dat de rest van de wereld erom zou malen. Een grote misrekening uiteraard...

En dat is juist waarom Saddam geen echt gevaar vormt: Hij weet gewoon dat dat internationaal een aanvallende oorlog van Irak niet zal gepikt worden. Om daaraan te ontsnappen zijn er 2 wegen die je kunt bewandelen: de weg van de vrede, en de weg van de massavernietigingswapens. Irak heeft zeker geprobeerd de tweede weg te pakken, maar of ze nu echt massavernietigingswapens hebben, is maar zeer de vraag. Waar zeer weinig aan gedacht wordt, is dat de VS het allerbeste spionagesysteem hebben dat er ooit op deze planeet is geweest. Sinds de Golfoorlog, weet de VS dat Irak een mogelijke bedreiging vormt. Er moeten daar dan toch spionnen aan het werk zijn? Ook met hun sattelieten kunnen de VS alles in het oog houden. Powell zegt nu dat er eindelijk bewijzen gaan komen tegen Irak, deels aan de hand van sattelietfoto's. Ik vraag mij eigenlijk af waarom. Als ze dat soort zaken in het oog kunnen houden, dan kunnen ze toch ook die informatie direct aan de wapeninspecteurs geven? Een manier die veel meer mensen zou overtuigen, maar bon...

Maar om mijn punt dus te herhalen: Op dit moment vormt Saddam absoluut geen gevaar.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 20:48   #8
Hansi
Burger
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 161
Standaard

Ik ben beschaamd Belg te zijn. Kan ik ergens mijn nationaliteit afleggen?
Hansi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 21:33   #9
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dat komt ons landje nog zeeeeeeer duur te staan!
ow, maar dan zijn onze noorderburen ook de pineut hoor!
(Nederland heeft ook niet getekend). Andere buurlanden zijn Duitsland en Frankrijk. Ik zie niet helemaal goed waar onze Lowie zijn isolement ziet??
Omdat hij vreest dat hij ooit niet meer naar Londen kan gaan shoppen?
London bridge is falling down, falling down, falling down :o
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 21:43   #10
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Toch even terugkomen op die sattelietfoto's: Ik vraag mij toch af in hoeverre die geloofwaardig gaan zijn. Irak zou toch idioot zijn om te denken dat de VS niet zou toekijken?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 21:54   #11
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Er is nog steeds geen oorlog. Laten we wachten op 5 februari. Op die dag zullen de Verenigde Staten onweerlegbare bewijzen geven van het doorbreken van verscheidene resoluties door Irak.

Op dat ogenblik zullen we dan een betere conclusie kunnen trekken over een mogenlijke oorlog.

In the meanwhile I'll enjoy reading your conspiracy theories.
Maar man toch jij leeft in Tombstone City zeker! Als ze al een litertje antrax vinden in de kleerkast van Sadam verzinkt dat in het niet ivm de dreiging die jouw Amerikaanse vrienden vertegenwoordigen!
Trouwens die bomaanslagen plegen doen ze toch of gaan ze anders die 250.000 geuniformeerde terorristen terughalen naar Disneyland zeker!
In feite zou de rest van de wereld een alliantie TEGEN de VS moeten oprichten en daar eens orde op zaken gaan stellen om de dreiging van Bush c.s.weg te nemen.
Om te beginnen:wereldwijde boycot van alle Amerikaanse producten.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 22:02   #12
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Maar om mijn punt dus te herhalen: Op dit moment vormt Saddam absoluut geen gevaar.
Natuurlijk niet. Ik twijfel aan de verstandelijke vermogens van Europeanen die denken van wel. Van de Amerikanen weet ik al lang dat ze olie-dom zijn. Maar dat is ook hun zwakte: met al hun machtsvertoon bibberen ze van schrik voor echte en vermeende terroristen. Daar valt nog voordeel uit te halen.
Iedereen hier op dit forum die een oorlog met Irak wilt wens ik een Tomahawk van General Dynamics raket op hun kot toe.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 22:04   #13
chr.wouters
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Berichten: 784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hansi
Ik ben beschaamd Belg te zijn. Kan ik ergens mijn nationaliteit afleggen?
Ga maar naar Amerika en schrijf u in als vrijwilliger bij de Navy Seals: die kunnen nuttige id***** als jij gebruiken!
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 23:01   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Toch even terugkomen op die sattelietfoto's: Ik vraag mij toch af in hoeverre die geloofwaardig gaan zijn. Irak zou toch idioot zijn om te denken dat de VS niet zou toekijken?
Irak heeft wel een hele tijd tegengewrongen alvorens inspecteurs toe te laten. Het is niet onmogelijk dat dit was om belastend materiaal uit verdachte plaatsen, elders onder te brengen. Zelfs met de wetenschap dat dit kon onderschept worde door sattelietfoto's. Men had dan de keuze tussen ofwel elders onderbrengen, ofwel inspecteurs blijven weigeren.

Vraag mij wel af, hoever men met sattelietspionnage kan gaan, en of deze 's nachts ook beelden geven. Maw kan een kolonne hiermee gevolgd worden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 23:10   #15
S.
Minister
 
S.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Vraag mij wel af, hoever men met sattelietspionnage kan gaan, en of deze 's nachts ook beelden geven. Maw kan een kolonne hiermee gevolgd worden ?
Ja dat wil ik ook wel weten. Iemand informatie daarover?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen.
Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA.
6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen».
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 23:11   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters

Iedereen hier op dit forum die een oorlog met Irak wilt wens ik een Tomahawk van General Dynamics raket op hun kot toe.
Nogmaals, het zijn de europeanen die de olie van het midden-oosten opgebruiken (de leverancier van noord-amerika, is zuid-amerika).
Ik denk dat er zeer weinigen een oorlog om de oorlog met irak willen, doch zeer velen willen hoessein weg. Die man is nu eenmaal onbetrouwbaar.
Als hij blijft, zou het probleem wel eens kunnen zijn, dat al degenen die geen oorlog met irak wensten een of andere irakeze raket op kun kot krijgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 23:31   #17
vivanter007
Burgemeester
 
vivanter007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Berichten: 588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Er is nog steeds geen oorlog. Laten we wachten op 5 februari. Op die dag zullen de Verenigde Staten onweerlegbare bewijzen geven van het doorbreken van verscheidene resoluties door Irak.

Op dat ogenblik zullen we dan een betere conclusie kunnen trekken over een mogenlijke oorlog.

In the meanwhile I'll enjoy reading your conspiracy theories.
Maar man toch jij leeft in Tombstone City zeker! Als ze al een litertje antrax vinden in de kleerkast van Sadam verzinkt dat in het niet ivm de dreiging die jouw Amerikaanse vrienden vertegenwoordigen!
Trouwens die bomaanslagen plegen doen ze toch of gaan ze anders die 250.000 geuniformeerde terorristen terughalen naar Disneyland zeker!
In feite zou de rest van de wereld een alliantie TEGEN de VS moeten oprichten en daar eens orde op zaken gaan stellen om de dreiging van Bush c.s.weg te nemen.
Om te beginnen:wereldwijde boycot van alle Amerikaanse producten.
Wel, to make a start... kan ik je wel alvast een handig boodschappenlijstje bezorgen :
http://www.howtobuyamerican.com/b-db...ion-made.shtml
__________________
KVV - VVA
Kristus voor Vivant
Vivant voor Allen
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 23:38   #18
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Er is nog steeds geen oorlog. Laten we wachten op 5 februari. Op die dag zullen de Verenigde Staten onweerlegbare bewijzen geven van het doorbreken van verscheidene resoluties door Irak.

Op dat ogenblik zullen we dan een betere conclusie kunnen trekken over een mogenlijke oorlog.

In the meanwhile I'll enjoy reading your conspiracy theories.
Maar man toch jij leeft in Tombstone City zeker! Als ze al een litertje antrax vinden in de kleerkast van Sadam verzinkt dat in het niet ivm de dreiging die jouw Amerikaanse vrienden vertegenwoordigen!
Trouwens die bomaanslagen plegen doen ze toch of gaan ze anders die 250.000 geuniformeerde terorristen terughalen naar Disneyland zeker!
In feite zou de rest van de wereld een alliantie TEGEN de VS moeten oprichten en daar eens orde op zaken gaan stellen om de dreiging van Bush c.s.weg te nemen.
Om te beginnen:wereldwijde boycot van alle Amerikaanse producten.
Ik woon niet in Tombstone, alhoewel het zuiden van Arizona me wel zou liggen. Weinig vervuiling, altijd mooi weer en veel plaats.

Het lijkt me dat u een nogal grote haat koestert jegens de Amerikanen, wat wel jammer is want ze kennen hier geen Mr. Wouters en wat hij doet hechten ze geen belang aan.

Ik wens u veel success met uw boycot tegen Amerikaanse producten en vooral dan met uw coalitie tegen de mateloze aggressie van de Verenigde Staten.

Begin nu alvast maar met uw eerste Amerikaans producten te boycotten: Het Internet Protocol en het operating systeem van uw computer.

Bye bye.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2003, 23:48   #19
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
U vergeet wel iets... Saddam is inderdaad Iran binnengevallen, maar dat was onder het waakzame oog van de VS. Iran was toen nog meer dan nu de aartsvijand van de VS. De oorlog tussen Saddam en Iran kwam de VS goed uit. Rumsfeld is toen zelfs Saddam gaan bezoeken en in tegenstelling tot wat hij zegt, heeft hij van de chemische wapens van Irak helemaal geen probleem gemaakt. Zolang er in de oorlog geen winnaars of verliezers waren, was er voor de VS geen probleem.

De tweede wandaad waar U naar verwijst, is de inval in Koeweit. Ook hier vergeet U de tijdgeest van toen. De Koude Oorlog was juist gedaan, en de internationale orde was nog zeer onzeker. Bovendien kon Irak steunen op een lange goede relatie met de VS. Dat Saddam Koeweit is binnengevallen heeft zo zijn logische redenen, maar (en dit wordt steeds vergeten) hij had dat nooit gedaan moest hij geweten hebben dat de wereld zou terugslaan. Hij was er dus van overtuigd dat het een gezellig uitstapje zou worden, zonder dat de rest van de wereld erom zou malen. Een grote misrekening uiteraard...

En dat is juist waarom Saddam geen echt gevaar vormt: Hij weet gewoon dat dat internationaal een aanvallende oorlog van Irak niet zal gepikt worden. Om daaraan te ontsnappen zijn er 2 wegen die je kunt bewandelen: de weg van de vrede, en de weg van de massavernietigingswapens. Irak heeft zeker geprobeerd de tweede weg te pakken, maar of ze nu echt massavernietigingswapens hebben, is maar zeer de vraag. Waar zeer weinig aan gedacht wordt, is dat de VS het allerbeste spionagesysteem hebben dat er ooit op deze planeet is geweest. Sinds de Golfoorlog, weet de VS dat Irak een mogelijke bedreiging vormt. Er moeten daar dan toch spionnen aan het werk zijn? Ook met hun sattelieten kunnen de VS alles in het oog houden. Powell zegt nu dat er eindelijk bewijzen gaan komen tegen Irak, deels aan de hand van sattelietfoto's. Ik vraag mij eigenlijk af waarom. Als ze dat soort zaken in het oog kunnen houden, dan kunnen ze toch ook die informatie direct aan de wapeninspecteurs geven? Een manier die veel meer mensen zou overtuigen, maar bon...

Maar om mijn punt dus te herhalen: Op dit moment vormt Saddam absoluut geen gevaar.
De beste analyse van deze zaak tot nog toe, wat S vertelt.
Daar wil ik nog aan toevoegen:
Van welke moslims hebben wij nu last? De fundamentelisten, de ayatholla's, de conservatieve imans...
Wie was de eerste molimstaatsman die openlijk het fundamentelisme bevocht? Juist. Saddam.
Vòòr de golfoorlog had men nergens last van Irakese immigranten. En het is toch d�*t wat hier wil hé? Zoweinig mogelijk migranten.
Irak was veruit het meest "verwesterd" van alle moslimlanden.
Er was een goede schoolopleiding, een sociaal verzekeringsstelsel, hospitalen, enz....

Nogmaals, ik wil Saddam niet goedpraten, maar we moeten wel objectief blijven in een paar zaken.
Men komt ook steeds terug op het geval met de Koerden.
Ik denk dat weinigen hier weten wat er zich daar juist heeft afgespeeld.
Ik bedoel: de verschrikkelijke beelden van de wraakactie van de Irakese politie, DIE hebben ze laten zien.
Hoé die beruchte situatie tot stand is gekomen, heeft d�*�*r iemand beelden van gezien? Nou, ik wèl dus. Om dat hele verhaal hier nu te gaan neerpennen, dat zou veel te lang duren. Maar ik kan wel kort een vergelijking maken, waar het hele verhaal eigenlijk op neer komt.
Stel: ze laten je toekijken hoe iemand je kind vermoord.
Dan sluit men u op, men geeft u een baseball-knuppel, en men gooit dan de dader bij in die kamer en laten u alleen met die gast.
En DAT wordt dan gefilmd.

Tot slot, en nogmaals, ik mag die kerel òòk niet. Maar hadden alle moslimstaten vanaf de jaren '70 dezelfde binnenlandse politiek gevoerd als Irak, hadden we nu niet zo'n grote problemen met de moslimwereld.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2003, 00:15   #20
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

En dit wil ik er ook nog over zeggen.
Saddam, een dictator? Wel , laten we zeggen: ja
Maar je hebt "dictators" in alle soorten en maten. Men zegt dat hij z'n volk onderdrukt. Nounounou. Ze staan ALLEMAAL achter hem.
Kijk, als er vandaag een bepaald volk écht word onderdrukt door een tiran, dan komt men dat heus wel te weten hoor.
En Saddam zelf, tja wat wil je? Die man is uiteraard zo achterdochtig en wantrouwig tegenover alles en iedereen geworden, dat hij de gekste dingen doet. Dat is toch logisch als er al ik weet niet hoeveel aanslagen op je leven zijn geweest. Aanslagen door Irakese opstandelingen? Neen hoor. Irakese dissidenten, betaald door de CIA.
De Amerikanen leren het niet af hé? Nu zijn ze weer Irakese gangsters aan het helpen om het regime van Saddam omver te werpen. Dat regime wordt dan overgenomen door een zootje ongeregeld, dat zich nadien weer tégen de VS richt. Wat natuurlijk het ergste is, is dat dat nieuwe regime geen zier geeft om de bevolking en alleen zichzelf verrijkt.
Gevolg: het land word opnieuw een ontwikkelingsland, en dan kan Europa beginnen met z'n 11.11.11., en weet ik vele akties om de hongersnood in Irak te gaan bestrijden.
En zo blijft de geschiedenis zich herhalen. En zolang er idioten de wereldpolitiek beheersen, zal de geschiedenis zich BLIJVEN herhalen.
Elke keer denk je: NU zullen ze het toch wel geleerd hebben zeker?
Maar nee hoor. Ooit was er een tijd dat ik triest werd van zulke vaststellingen. Gelukkig ben ik d�*�*r van af.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be