Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2017, 23:55   #101
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Men smeekt om personeel op dit moment overigens.

Om de paar dagen zit er wel een recruiter aan mijn telefoon. Mijn klanten hebben moeite om zelfs poetsvrouwen te vinden....en dan spreken we nog niet over lassers, mecaniekers, electro-mannen....
loodgieters, tandartsen
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 00:05   #102
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op dit moment is er bijzonder veel vraag naar werkkrachten, inclusief laaggeschoolden. Men moet veel mensen uit Oost Europa importeren voor laaggeschoold en midden-geschoold werk.
Is geweten.
Het is ook geweten dat die hier samenhokken met velen in onafgewerkte appartementen, in het WE met 5 in de wagen naar huis rijden en hun verdiende centen meenemen om na het WE opnieuw richting België te trekken met de koffer vol gerief om de week door te komen.

Als je wil zal ik eens even een foto gaan nemen van een parking van een bedrijf waar zo'n laaggeschoolde Oost Europeanen te werk zijn gesteld.

De reden voor deze toestanden is even simpel als pijnlijk: een Belg komt niet rond met het loon die voor zulke jobs is voorzien.
Wie is hier verantwoordelijk voor?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 00:39   #103
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is geweten.
Het is ook geweten dat die hier samenhokken met velen in onafgewerkte appartementen, in het WE met 5 in de wagen naar huis rijden en hun verdiende centen meenemen om na het WE opnieuw richting België te trekken met de koffer vol gerief om de week door te komen.

Als je wil zal ik eens even een foto gaan nemen van een parking van een bedrijf waar zo'n laaggeschoolde Oost Europeanen te werk zijn gesteld.

De reden voor deze toestanden is even simpel als pijnlijk: een Belg komt niet rond met het loon die voor zulke jobs is voorzien.

Wie is hier verantwoordelijk voor?
Ik geloof dat niet.

Laatst gewijzigd door Tavek : 4 december 2017 om 00:42.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 07:17   #104
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Het is de laatste maanden weer trist geweest met de FILES.

FILES van 200 km, 300 km, 400 km en uren aanschuiven.
De verantwoordelijke politici kunnen het niet oplossen.

Daarom een nieuwe link om de FILES op te lossen.

Welke voorstellen hebt u?

- Meer openbaar vervoer
- Kleine bussen die u tot op uw werk brengen
- Oprittaks voor wagens, met 1 persoon in, van 10 euro, 's morgens
- Een treinverbinding Antwerpen-Eindhoven
- Een treinverbinding Antwerpen-Maastricht
- Autostrades in de hoogte verdubbelen tussen Antwerpen en Brussel
- Extra taks voor werknemers en hun bedrijven als je op >10 km woont
-
Iedereen laten thuis blijven met een basisinkomen van 1500€ => geen files meer.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 08:44   #105
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof dat niet.
Nochtans een gewone rekensom hoor.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 08:49   #106
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Iedereen laten thuis blijven met een basisinkomen van 1500€ => geen files meer.
Even een kleine nuance aan toevoegen en je stelling zal er al wat realistischer uitzien.

Iedereen de keuze laten om thuis blijven met een basisinkomen van xxx€
en enkel diegenen die effectief nuttig werk leveren belonen met een extra inkomen => geen files meer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 december 2017 om 08:50.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 09:02   #107
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het mooie van de zaak is dat Vlaanderen zodanig dichtbevolkt is, dat je vrijwel overal werk kan vinden in je branche (uitgezonderd niche, maar dan moet je maar verhuizen).
Hoeveel werklozen hebben we in Vlaanderen? En hoeveel nieuwe legale import van werklozen hebben we?
Citaat:
Het is simpelweg zo dat men dankzij de bedrijfswagens zonder meerkost naar Brussel kan pendelen om daar een hoger loon te vangen. Die bedrijfswagens zijn gewoon een pest: ze reduceren iedere incentive om dichter bij het werk te wonen tot niets.
Als die kwispels met een bedrijfswagen elke dag een paar uur willen aanschuiven, laat ze maar doen. Ook dat is een kost die kan tellen. Ik heb al eerder aangegeven dat ik 1 uur woon-werk verkeer zie als €45 of als tijd die ik niet kan besteden aan leven.
Citaat:
We moeten pendelen terug een kost geven en ontmoedigen.
De kost van woon-werk verkeer is puur kassa-kassa voor onze overheid. Een wagen in de file is een pure melkkoe.
Brandstofverbruik per kilometer file-start-stop is een pak hoger dan bij 120km/u, laat staan het zeer economische 90km/u.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 09:04   #108
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Men smeekt om personeel op dit moment overigens.

Om de paar dagen zit er wel een recruiter aan mijn telefoon. Mijn klanten hebben moeite om zelfs poetsvrouwen te vinden....en dan spreken we nog niet over lassers, mecaniekers, electro-mannen....
En dat met een werkloosheid die kan tellen. Bembemmetjes genoeg....

En dan improteren we nog een hoop geitenhoeders, kamelelkakkneders, karavaanrovers en bananenbladvlechters.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 09:07   #109
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind het voorstel van Zweden goed: men wilt daar de btw op herstellingen afschaffen.

Ik heb onlangs mijn vaatwasser zelf hersteld. Delen online besteld, ding opengedraaid, vervangen en voila, voor 150 een reparatie gedaan die me anders 450 euro kostte (voorrijkosten, werkuren + kost onderdeel).
Als je zulke dingen leuk vind is dat zeer zeker een optie.
Zelfs voor mensen met 2 linkerhanden is het tegenwoordig mogelijk. Repaircafe's en YouTube tutorials zijn niet bepaald onbekend meer.

Alleen, die bestelwagen die de onderdelen aan je deur leverde, deed die dat 's nachts?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 09:21   #110
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De kost van woon-werk verkeer is puur kassa-kassa voor onze overheid. Een wagen in de file is een pure melkkoe.
Niet alleen de wagen in de file.
De onmogelijkheid om op een normale manier terug thuis te geraken heeft zware gevolgen voor de geldbeurs van de pendelaar.
Kinderopvang kost een fortuin / voor kleine reparaties , tuinonderhoud, enz.. moet beroep gedaan worden op externe betaalde hulp ..
Het economisch verlies voor de pendelaar is enorm en de overheid grinnikt en vult de zakken.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 09:49   #111
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je zulke dingen leuk vind is dat zeer zeker een optie.
Zelfs voor mensen met 2 linkerhanden is het tegenwoordig mogelijk. Repaircafe's en YouTube tutorials zijn niet bepaald onbekend meer.

Alleen, die bestelwagen die de onderdelen aan je deur leverde, deed die dat 's nachts?
Als ik een nieuwe vaatwasser kocht moesten ze die mij ook leveren he.

En de hersteller zou ook met een bestelwagen zijn gekomen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 09:49   #112
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Hittepompen zelf repareren, zo ver ben ik nog niet
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 10:45   #113
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is geweten.
Het is ook geweten dat die hier samenhokken met velen in onafgewerkte appartementen, in het WE met 5 in de wagen naar huis rijden en hun verdiende centen meenemen om na het WE opnieuw richting België te trekken met de koffer vol gerief om de week door te komen.

Als je wil zal ik eens even een foto gaan nemen van een parking van een bedrijf waar zo'n laaggeschoolde Oost Europeanen te werk zijn gesteld.

De reden voor deze toestanden is even simpel als pijnlijk: een Belg komt niet rond met het loon die voor zulke jobs is voorzien.
Wie is hier verantwoordelijk voor?
Een zeer goed betaalde arbeider bij Ford in Craiova rond de 300 euro netto, een ingenieur rond de 800-1000 euro.

Als die hier dus voor een minimumloon komt werken en de leef en woonkosten deelt is die beter af dan iemand die de uni deed daar.

Hij kan zelfs onder het minimumloon gaan werken en het nog steeds beter hebben als iemand daar.

Dat is de realiteit, en ook de reden waarom ze naar hier zullen blijven komen en de eigen werklozen wegdringen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 10:52   #114
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Oplossingen van mobiliteitsknoop is een samenraapsel van allerhande deeloplossingen.
Bijna 50 procent woont op minder dan 10 km van het werk, 70 procent op minder dan 20 km. De fiets is een uitstekend en beter alternatief dan de auto, vandaar dan men ook hierin moet investeren ( fietssnelwegen ). Auto’s weren uit stadscentra, parkeren duurder maken, meer verkeersvrije straten. Naast investeringen in openbaar vervoer, wat eveneens een evidentie is.

Autogebruik meer belasten. Autorijden is veel te goedkoop waardoor mensen te ver van hun werk gaan wonen of omgekeerd. Ofwel worden ze terug betaald ofwel gratis firmawagen.

Beperk terugbetaling woon-werk tot bepaalde afstand, schaf kosten autobezit af, alles via gebruikskosten, rekeningrijden.
Meer thuiswerk, decentralisatie van werk.

Oplossingen zijn welbekend, doch niemand durft ze door te voeren met als resultaat dat de situatie steeds verder escaleert. Het is nu reeds 5 na twaalf.
Gratis bestaat niet. Salariswagen, waarvoor gewerkt moet worden.
Geeft een bedrijf dat niet, dan mogen ze zeer zwaar in de zak tasten om het netto bedrag te matchen.

Als je salariswagens eruit wil belasten, dan moet je met een oplossing komen die fiscaal haalbaar is voor bedrijven die hun werknemers willen houden. Welke is dat?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:02   #115
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Gratis bestaat niet. Salariswagen, waarvoor gewerkt moet worden.
Geeft een bedrijf dat niet, dan mogen ze zeer zwaar in de zak tasten om het netto bedrag te matchen.

Als je salariswagens eruit wil belasten, dan moet je met een oplossing komen die fiscaal haalbaar is voor bedrijven die hun werknemers willen houden. Welke is dat?
Het verlagen van de belastingen op arbeid. Uw dus een pak meer netto loon laten overhouden.

Helaas kan je dit niet selectief doen. Het mobiliteitsbudget zoals voorgesteld door de regering wordt al afgekraakt door de raad van state, de werkgevers en vakbonden en zal waarschijnlijk ook bij het grondwettelijk hof problematisch worden.

Citaat:
De Raad van State plaatst ernstige vraagtekens bij het systeem van mobiliteitsvergoeding dat de federale regering heeft uitgedokterd. Bedoeling daarvan is dat werknemers hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor een vergoeding en voor meer duurzame vervoersmiddelen kiezen, wat het fileprobleem mee moet helpen aanpakken. Maar volgens de Raad van State zijn zowel de algemene opzet als bepaalde aspecten van de concrete uitwerking “problematisch” op het vlak van de beginselen van gelijkheid en non-discriminatie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:04   #116
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als ze ook maar 1/3 van hun plannen van vóór de oliecrisis van 1973 nu eens gingen uitvoeren...vooral in Vlaanderen...

Snelwegenplan 1972:

ik had deze niet gezien de eerste keer dat ik dit topic opendeed.

het is eigenlijk wel interessant om aan de oostkant van Mechelen te blijven - vanuit Ranst.

En door die paarse en lichtgroene lijn met de verbinding tussen die twee bezuiden Mechelen, bouw je eigenlijk een soort grote ring rond Brussel.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:05   #117
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het mooie van de zaak is dat Vlaanderen zodanig dichtbevolkt is, dat je vrijwel overal werk kan vinden in je branche (uitgezonderd niche, maar dan moet je maar verhuizen).

Het is simpelweg zo dat men dankzij de bedrijfswagens zonder meerkost naar brussel kan pendelen om daar een hoger loon te vangen. Die bedrijfswagens zijn gewoon een pest: ze reduceren iedere incentive om dichter bij het werk te wonen tot niets.

We moeten pendelen terug een kost geven en ontmoedigen.
Vele interessante bedrijven zitten in en rond Brussel. Moeten we allemaal in Brussel en Vl Brabant gaan wonen dan?

En telkens we van job veranderen, moeten we verhuizen, met gezin en al?

Wat een wollige, onvriendelijke en ondoordachte stelling.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:06   #118
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie zal dat betalen, wie heeft zoveel geld?

Kost 30 jaar en honderden miljoenen € alleen al aan onderzoeken. Dan hebben we het nog niet over de vergunningen en bezwaarschriften, al de processen.

En bij elke regeringswissel gaan de plannen de vuilbak in en beginnen ze opnieuw, want wie eerst in de regering zat en pro was die is nu oppositie en contra.
En weerom bewezen dat België niet werkt...
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:07   #119
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Vele interessante bedrijven zitten in en rond Brussel. Moeten we allemaal in Brussel en Vl Brabant gaan wonen dan?

En telkens we van job veranderen, moeten we verhuizen, met gezin en al?

Wat een wollige, onvriendelijke en ondoordachte stelling.
De realiteit is dat indien je geen firmawagen kreeg je niet naar Brussel pendelde.

En ik zoek gewoon een job in het bereik van mij woning.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 11:22   #120
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De realiteit is dat indien je geen firmawagen kreeg je niet naar Brussel pendelde.

En ik zoek gewoon een job in het bereik van mij woning.
Je gaat dus niet pendelen voor een brutto loon van bijna 7K als je geen firmawagen krijgt ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be