Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2018, 22:09   #21
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht ik na al die jaren stoppen als zelfstandige zou ik 3 jaar moeten kunnen gaan werken om een beetje dop te krijgen.

Die vreemde luizen 1 dag?
Een beetje menselijkheid en verdraagzaamheid zou u sieren. U zou er fier moeten op zijn dat we die arme mensen kunnen helpen.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 11 december 2018 om 22:09.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 22:15   #22
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht ik na al die jaren stoppen als zelfstandige zou ik 3 jaar moeten kunnen gaan werken om een beetje dop te krijgen.

Die vreemde luizen 1 dag?
Waar lees jij dat ergens ?
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 11 december 2018 om 22:16.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 22:21   #23
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Is dat ook niet de regeling die men voor migranten/asylanten heeft voorzien in het Marrakeshpakt ?
Nee. In dat pakt staat wel iets over recht op basisvoorzieningen, maar staat er ook letterlijk bij dat dit NIET betekent dat ze recht hebben op dezelfde sociale voorzieningen als autochtonen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 22:26   #24
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zijn ze daar in "Europa" helemaal op hun kop gevallen?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026547
Stemgedrag kun je hier terugvinden.

De tekst hier.

Het gaat dus over een uitgebreide tekst over de harmonizering van de verschillende sociale zekerheidsystemen in Europa. Ik heb geen tijd om het allemaal te lezen, maar daarin staat inderdaad 1 artikel
Citaat:
In the area of unemployment benefits, the rules on the aggregation of periods of insurance should be applied uniformly by all Member States. With the exception of cross-border workers referred to in Article 65(2), the rules on the aggregation of periods for the purpose of conferring entitlement to unemployment benefits should be subject to the condition that an insured person has most recently completed at least one day of insurance in that Member State.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 22:34   #25
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Mocht ik na al die jaren stoppen als zelfstandige zou ik 3 jaar moeten kunnen gaan werken om een beetje dop te krijgen.
Die vreemde luizen 1 dag?
Door overdreven hygiëne is de luizenpopulatie in West-Europa compleet uitgedund geworden. Iedere verantwoordelijke groene politicus weet nu dat de luis hier een bedreigde diersoort geworden is.

Maatregelen dienden genomen, daarom worden nu zoveel mogelijk 'vreemde luizen' ingevoerd om tot de vroeger bestaande normale populaties te komen.

Om een evenwichtige toestand te bekomen dienen alle luizen-verdelgingsmiddelen (meestal kankerverwekkend) verboden te worden en de overdaad met meer mechanische middelen (luizenkam of scheerbeurt) te lijf gegaan worden.

Toch nog een optimistisch bericht: de schaamluis-populatie lijkt zich volgens universitaire vorsers compleet hersteld te hebben.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 22:36   #26
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ahum....

Alles lezen hé.

'...Dat betekent niet dat werklozen uit andere lidstaten in België meteen een vergoeding zouden ontvangen. Ze moeten eerder al elders in de Europese Unie een bepaalde periode gewerkt hebben....'
Ja maar... stel een Bulgaar die 5 jaar in eigen land gewerkt heeft aan een daar gangbaar loon van 600 euro per maand, en dan werkloos wordt. Vervolgens werkt hij 1 dag in België - en dan voldoet hij aan de voorwaarde om enkele maanden lang Belgische werkloosheidssteun te krijgen - ergens rond de 1000 euro per maand als alleenstaande... Ik las ergens dat hij die steun ook nog enkele maanden moet blijven krijgen als hij na die ene dag terug naar Bulgarije verhuist. Je moet blind zijn om daar geen mogelijkheid voor misbruik te zien.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 22:56   #27
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ja maar... stel een Bulgaar die 5 jaar in eigen land gewerkt heeft aan een daar gangbaar loon van 600 euro per maand, en dan werkloos wordt. Vervolgens werkt hij 1 dag in België - en dan voldoet hij aan de voorwaarde om enkele maanden lang Belgische werkloosheidssteun te krijgen - ergens rond de 1000 euro per maand als alleenstaande... Ik las ergens dat hij die steun ook nog enkele maanden moet blijven krijgen als hij na die ene dag terug naar Bulgarije verhuist. Je moet blind zijn om daar geen mogelijkheid voor misbruik te zien.
De details, die ken ik nu ook niet.

Maar wat me wat tegen de borst stootte was dat er hier in deze draad al een paar weg waren met ' 1 dag werken is voldoende voor een uitkering ', en dat is helemaal niet zo.

Wat de uitkering betreft, die is meestal berekend op het loon dat je voordien had. Ik ga me dus ook niet uitspreken over dit gedeelte.

Enne wat misbruik betreft, daar keren wij, Belgen, ons handje ook niet voor om hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 23:01   #28
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Enne wat misbruik betreft, daar keren wij, Belgen, ons handje ook niet voor om hé.
Dat ga ik zeker niet ontkennen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2018, 23:39   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zijn ze daar in "Europa" helemaal op hun kop gevallen?

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181211_04026547

Dat is weer een slag in het gezicht van al de mensen die wel op een normale manier aan werk zijn geraakt en elke dag aan de slag gaan!
Moeten we niet alleen de hele wereld opvangen, moeten we ook nog gans Europa aan werkloosheidsgeld en uiteraard al de rest helpen?
Hoe moeilijk zal dat zijn om bij bepaalde lieden 1 dag te gaan werken, of te doen alsof, daarna ontslagen worden en klaar is Kees! Uit te betalen door onze werkende bevolking voor de rest van hun dagen?
Dat "Europa" moet dringend naar de bliksem geholpen worden als het maar daarvoor dient! Dikke weddes voor politici die uitgediend zijn in hun eigen land, Europa laten vollopen met al de miserie van de ganse planeet, en nu nog dat erbij?
Europa is een stinkende draak waar we zo snel mogelijk vanaf moeten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 01:30   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De details, die ken ik nu ook niet.

...
Ahum....

Alles lezen hé.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 02:14   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
De details, die ken ik nu ook niet.

Maar wat me wat tegen de borst stootte was dat er hier in deze draad al een paar weg waren met ' 1 dag werken is voldoende voor een uitkering ', en dat is helemaal niet zo.
Wat de uitkering betreft, die is meestal berekend op het loon dat je voordien had. Ik ga me dus ook niet uitspreken over dit gedeelte.
Enne wat misbruik betreft, daar keren wij, Belgen, ons handje ook niet voor om hé.
Woorvoerder van de NGO wereld, als ik al dat proza zo lees, Kojak.
Et tu, Brute?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2018, 06:00   #32
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Drie maanden was eigenlijk al een lachertje en nu maken ze er verdorie één dag van. De EU idioten verliezen almaar meer de voeling met de werkelijkheid en vooral met de wil van het volk. Wat moeten wij hier in België armoezaaiers uit Oost Europa dikke uitkeringen gaan geven nadat ze hier één dag gewerkt zouden hebben? Dan moet men de uitkeringen overal in Europa gelijkschakelen: in België is het €1200 per maand en in Oost Europa is het €250 per maand, wel laat ons dan overal €500 per maand geven. Dan zullen de Oost Europeanen in hun eigen land kunnen blijven als ze willen profiteren.

Het is door dit soort onbegrijpelijk beslissingen dat almaar meer mensen zich afkeren van Europa.

Het lijkt wel alsof politici die in Europa gaan zetelen de voeling met de werkelijkheid compleet kwijt zijn ofwel speelt er nog iets anders.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be