Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2017, 16:41   #161
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dat schreef u al eerder.

Ik weet even niet wat "veilig stellen" nu concreet inhoudt. Al meerder malen gevraagd; nog nooit beantwoord.
Wat dacht u van " alle democratische middelen". Denk niet dat er ooit iets anders werd gesuggereerd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 16:44   #162
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens, Jan zet God boven de mens net zoals veel moslims doen. Jan streeft evengoed als veel moslims doen naar een samenleving waar God bepaald wat mag en niet, dus evengoed staat hij voor een religieuze dictatuur. Maar hij gebruikt wanneer dit kan democratie om zijn doelstellingen te bereiken, evengoed zeg ik dat we ons mogen beschermen tegen religieus fundamentalisme, ongeacht of Jezus of Allah het vertrekpunt is.
Zoals ik al schreef, Alice: "Dan is het de taak van het parlement, om uw en elkeens verworven rechten te vrijwaren, mochten die ooit in het gedrang komen."
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 16:48   #163
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zoals ik al schreef, Alice: "Dan is het de taak van het parlement, om uw en elkeens verworven rechten te vrijwaren, mochten die ooit in het gedrang komen."
Nou dan hoop ik dat daar iemand op dat moment wakker is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 16:50   #164
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou dan hoop ik dat daar iemand op dat moment wakker is!
Dat hoop ik alvast met je mee.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 16:52   #165
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat hoop ik alvast met je mee.
Allé das fijn en gezellig zo met de kerst!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 19:36   #166
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens, Jan zet God boven de mens net zoals veel moslims doen. Jan streeft evengoed als veel moslims doen naar een samenleving waar God bepaald wat mag en niet, dus evengoed staat hij voor een religieuze dictatuur. Maar hij gebruikt wanneer dit kan democratie om zijn doelstellingen te bereiken, evengoed zeg ik dat we ons mogen beschermen tegen religieus fundamentalisme, ongeacht of Jezus of Allah het vertrekpunt is.
Dat weten we ondertussen wel. Scheiding van kerk en staat is al X aantal jaren in voegen. Wat is uw probleem eigenlijk? Je bent hier gwn een pak aan t zagen over niets. Is hetzelfde als de symptomen van een ziekte opnoemen zonder een diagnose te stellen. Dat noemen ze een arts van mijn kloten die zijn werk niet fatsoenlijk doet.

Jan mag zijn mening hebben over religie; maar uw faaldiagnoses zijn hilarisch. Jij zou iemand morfine geven bij een kleine verkoudheid... om het zo te stellen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 23:39   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat dacht u van " alle democratische middelen". Denk niet dat er ooit iets anders werd gesuggereerd.
Ik stelde de vraag wat dit concreet betekende. Daar gaat u nog steeds niet op in.

Eerder luidde het: we moeten "religie aan banden" als die te veel invloed krijgt. Nu stipt u aan - na lang aandringen - dat dit met "alle democratische middelen" moet gebeuren.

Wat houdt dit nu concreet in?

Een wet in het parlement laten stemmen om gelovigen ieder spreekrecht te ontnemen? Of laat de regering alle partijen ontbinden die zich inspireren vanuit de religie?

Wat gaat er dus gebeuren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2017, 23:42   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zoals ik al schreef, Alice: "Dan is het de taak van het parlement, om uw en elkeens verworven rechten te vrijwaren, mochten die ooit in het gedrang komen."
Dat is niet echt correct. Net zo kan een parlementaire meerderheid bepaalde wetten veranderen of zelfs gewoonweg afschaffen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 09:56   #169
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik stelde de vraag wat dit concreet betekende. Daar gaat u nog steeds niet op in.

Eerder luidde het: we moeten "religie aan banden" als die te veel invloed krijgt. Nu stipt u aan - na lang aandringen - dat dit met "alle democratische middelen" moet gebeuren.

Wat houdt dit nu concreet in?

Een wet in het parlement laten stemmen om gelovigen ieder spreekrecht te ontnemen? Of laat de regering alle partijen ontbinden die zich inspireren vanuit de religie?

Wat gaat er dus gebeuren?
Is wat u aanhaalt democratisch?
Maar zoals een andere forummer stelde, je mag verwachten dat een parlement verworven rechten beschermt.
De "invloed van religie aan banden leggen" is niet gelijk aan de invloed van religie aan banden leggen wanneer ze verworven rechten bedreigt, waarom manipuleert u constant de discussie?

Nu, uw gedachtengoed staat voor een marginale groep die nooit zoveel invloed zal krijgen dat u bijvoorbeeld abortus kunt afschaffen, dus is dit eigenlijk niet aan de orde om me daar zorgen over te maken.

Ik heb er geen moeite mee de aanwezigheid van religie te aanvaarden is de samenleving, ik vind religie pure waanzin, maar op die waanzin heeft u recht. Maar wanneer u aan het zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen raakt en dat lijkt u van plan mocht u ooit de kans krijgen, dan weiger ik om omwille van uw religie mijn rechten te laten inperken.
Dat is immers een dictatuur waarbij u mij oplegt uit naam van uw God wat ik wel of niet aan keuze mag hebben.
Die waanzin is onacceptabel en ik verwacht dat een parlement dat zelfbeschikkingsrecht beschermt maar zoals gezegd, denk niet dat dit hele probleem zich zal stellen omdat u voor een marginale groep staat wat uw denken betreft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 09:57   #170
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is niet echt correct. Net zo kan een parlementaire meerderheid bepaalde wetten veranderen of zelfs gewoonweg afschaffen.
Denk niet dat uw marginaal gedachtengoed ooit die invloed in een parlement zou hebben hoor. Komt goed!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 22:59   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Is wat u aanhaalt democratisch?
Maar zoals een andere forummer stelde, je mag verwachten dat een parlement verworven rechten beschermt.
Waarom mag je dat verwachten? Heeft het parlement dan een andere taak dan uiting te geven aan de wil van het soevereine volk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:00   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De "invloed van religie aan banden leggen" is niet gelijk aan de invloed van religie aan banden leggen wanneer ze verworven rechten bedreigt, waarom manipuleert u constant de discussie?
Nog steeds gaat u niet in op de vraag wat "religie van banden leggen" nu concreet betekent. Wat zal er nu juist gebeuren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:02   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nu, uw gedachtengoed staat voor een marginale groep die nooit zoveel invloed zal krijgen dat u bijvoorbeeld abortus kunt afschaffen, dus is dit eigenlijk niet aan de orde om me daar zorgen over te maken.
Heel merkwaardig dat u dan toch met de grote stormram tegenaan gaat in discussies rond ethiek. Waarover maakt u zich dan toch zo druk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:09   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb er geen moeite mee de aanwezigheid van religie te aanvaarden is de samenleving, ik vind religie pure waanzin, maar op die waanzin heeft u recht. Maar wanneer u aan het zelfbeschikkingsrecht voor vrouwen raakt en dat lijkt u van plan mocht u ooit de kans krijgen, dan weiger ik om omwille van uw religie mijn rechten te laten inperken.
Dat is immers een dictatuur waarbij u mij oplegt uit naam van uw God wat ik wel of niet aan keuze mag hebben.
Neen, er is op geen enkele wijze sprake van dictatuur. Als bepaalde m.i. ongelukkige uitschieters in onze wetgeving weggesnoeid worden, dan zal dat uitsluitend op een democratische wijze horen te gebeuren.

En ja, u mag zich daartegen verzetten. D.i. op een democratische wijze: protest op allerlei wijze, parlementaire initiatieven, enzovoort. Gaat u een andere weg op om gelovigen de mond te snoeren, dan bent u het die de dictatuur naderbij brengt.

U schijnt evenwel niet te beseffen dat de huidige wetgeving over bepaalde ethische zaken nu eenmaal ook "oplegt wat ik wel of niet aan keuze mag hebben". Zo laat de wetgeving niet toe dat u een abortus laat uitvoeren als de vrucht zeven maanden oud is. Zo laat de wetgeving evenmin toe dat u tot euthanasie mag overgaan zonder het volgen van de correcte procedure. Zo laat de wetgeving ook niet toe dat u met twee vrouwen tegelijkertijd mag huwen ook al wilt u dat doodgraag.

In al die gevallen legt de wetgever duidelijk beperkingen op. Bijgevolg legt de wetgever u eenmaal bepaalde krijtlijnen op.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:10   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk niet dat uw marginaal gedachtengoed ooit die invloed in een parlement zou hebben hoor. Komt goed!
Begin jaren tachtig had ook niemand het voor mogelijk gehouden dat de Berlijnse Muur zou vallen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:17   #176
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is niet echt correct. Net zo kan een parlementaire meerderheid bepaalde wetten veranderen of zelfs gewoonweg afschaffen.
Dat bedoelde ik daar ook mee, al kwam dat mss niet zo direct tot uiting.
Als het parlement in de toekomst een wet zou stemmen, die bv verbiedt dat holebi-koppels kinderen zouden kunnen adopteren, dan zou de (huidige) wet die dat toelaat teniet gedaan worden.

Daarom schreef ik ook aan Alice dat, wanneer een conservatieve partij zo'n wetsvoorstel zou indienen, het dan aan de andere partijen gelegen is, om daarop tegen te stemmen en dus de bestaande wetgeving en de daaruit vloeiende rechten te bestendigen/vrijwaren.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:24   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat bedoelde ik daar ook mee, al kwam dat mss niet zo direct tot uiting.
Als het parlement in de toekomst een wet zou stemmen, die bv verbiedt dat holebi-koppels kinderen zouden kunnen adopteren, dan zou de (huidige) wet die dat toelaat teniet gedaan worden.

Daarom schreef ik ook aan Alice dat, wanneer een conservatieve partij zo'n wetsvoorstel zou indienen, het dan aan de andere partijen gelegen is, om daarop tegen te stemmen en dus de bestaande wetgeving en de daaruit vloeiende rechten te bestendigen/vrijwaren.
Alice heeft uw tekst duidelijk op een andere manier geïnterpreteerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:25   #178
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom mag je dat verwachten? Heeft het parlement dan een andere taak dan uiting te geven aan de wil van het soevereine volk?
Dat belooft nu het "soevereine" volk meer en meer bestaat uit religieuze idioten en/of middeleeuwse importculturen. Leve de democratie, maar het zijn nog enkel idioten die er gelukkig mee zijn.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2017, 23:37   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat belooft nu het "soevereine" volk meer en meer bestaat uit religieuze idioten en/of middeleeuwse importculturen. Leve de democratie, maar het zijn nog enkel idioten die er gelukkig mee zijn.
U bent een mooi voorbeeld van mensen die maar democraat zijn als "het volk" een beslissing neemt waarmee ze akkoord zijn. Gaat het een andere richting uit, dan vervellen ze verbazend snel tot kleine Hitlertjes en Francootjes die eens gaan vertellen hoe het echt moet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 00:07   #180
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U bent een mooi voorbeeld van mensen die maar democraat zijn als "het volk" een beslissing neemt waarmee ze akkoord zijn. Gaat het een andere richting uit, dan vervellen ze verbazend snel tot kleine Hitlertjes en Francootjes die eens gaan vertellen hoe het echt moet.
Als er enige Hitlertjes en Francootjes rondlopen dan zitten ze eerder bij de religieuze betweters en middeleeuwse culturen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be