Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2017, 18:18   #61
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Oorlog tussen CD&V en NVA op komst
Die is er al.

CD&V gaat de komende kiezing pijn hebben me dunkt. Schauvliege is een...schaap. Een boerenbondwicht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2017, 19:01   #62
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Het ligt er vingerdik op dat Schauwvlieg na de overhandiging van die symbolische bijl door Wilfried Van Daele gedacht heeft: "we zullen ne keer een draak van een bosplan in elkaar flansen zie", goed wetende dat half Vlaanderen zich daarin zal verslikken. Het is iets te doorzichtig...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 05:45   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.991
Standaard

Met alle respect, maar Joke was geen voorstander van de boskaart.
Enkele N-VAers waren dit wel (niet alleen N-Vaers).
De boskaart en het plan erachter zaten bijzonder slecht in elkaar.

De felle kritiek, die uit iedere hoek kwam, heeft het bosplan met kaart en alles opgeblazen.

Resultaat, de boskaart is van de tafel geveegd.
Nog even wachten tot het decreet on hold gezet wordt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 20 mei 2017 om 05:54.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 08:27   #64
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
kunnen ze nu echt niet EERST nadenken over de gevolgen???
Wat een figuur slaan ze nu?
Vlamingen die eerst nadenken
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 08:48   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met alle respect, maar Joke was geen voorstander van de boskaart.
Enkele N-VAers waren dit wel (niet alleen N-Vaers).
De boskaart en het plan erachter zaten bijzonder slecht in elkaar.
Onder wiens rechtstreekse bevoegdheid valt de dienst die deze kaarten heeft opgesteld?

Juist.

Joke Schauvliege.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 10:21   #66
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Ik had graag eens geweten waar dat manneke die in de krant kwam zijn bouwgrond ligt, want het artikel was duidelijk subjectief en misleidend.
De titel alleen al "Bouwgrond afgepakt voor een paar bomen". Op TV zag je dan een enorm bos. In de krant een kleine foto met vooral de ouders ... en een klein kind. Dat laatste werkt altijd om uw standpunt wat kracht bij te geven.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 10:23   #67
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Simplisme is het probleem reduceren tot "grootte". De cijfers van jullie eigen statistische diensten spreken het tegen dat Vlaanderen "volgebouwd" is. In 2011 zaten jullie nog op 73,4% niet bebouwde oppervlakte in het Vlaams gewest, dus gezien de trending zal dat nu op zowat 72% zitten. Dat is niet wat je kan noemen "volgebouwd".

Vlaanderen is inefficiënt bebouwd, maar dat is een ander probleem dan mere sizing. Focussen op grootte gaat jullie niet helpen jullie probleem op te lossen.



"Verplichten" is de doorsnee attitude van zij die hun eigen visie aan anderen willen opleggen, zonder daar concrete argumenten voor te hebben of voor te willen zoeken, zodat je de andere kan overtuigen. Intellectuele armoede is dat.

Zie die met graagte in een commune willen gaan leven, die graag als kiekens in een kot leven in gigantische studio-blokken van 50 vierkante meter elk, of die 150 vierkante meter voor een gezin plenty of room vinden, die moeten dat vooral maar doen. Er is een duidelijke aanbod-zijde, en er zal ongetwijfeld ook een vraag-zijde zijn.

Zij die groter willen leven, die moeten dat ook maar doen, inclusief de meerkost dat dat met zich meebrengt. Waarom zou je jezelf unhappy maken door kleiner te gaan leven dan je zelf wil en dan je jezelf kan veroorloven?

Toen wij nog in Belgie zaten, hebben we met ons tweetjes een hele tijd in een appartement van 100m² gewoond; toen we bouwden was dat 250m² voor ons twee, en kleiner dan dat is voor ons absoluut een no go. Hier zitten we nu aan net geen 400m² met ons drie, en dat is perfect. Ruimtelijkheid, geen zoektocht naar waar deze of gene aankoop te zetten, genoeg ruimte voor de praktijk en een logeerkamer, genoeg ruimte voor zijn en haar hobbykamers, genoeg ruimte voor een ruime badkamer en dressing, een knusse eigen bibliotheek met gashaard waar het heerlijk toeven is van zodra het wat te koud wordt buiten, ruimte voor een vierde als we daar zin in krijgen... It's what we want, and we wouldn't settle for anything less. Maar als jij jezelf goed voelt met minder (om niet te zeggen als je jezelf beter voelt dan een ander als je kleiner woont), by all means, have a ball.
Ik heb dus garages en een grote opslag op mijn 3 aan elkaar grenzende stukjes bouwgrond staan, nu heb ik een aanvraag gedaan om alles af te breken en er appartementen op te zetten, een dikke njet was het antwoord, ik mag drie bel-etage woningen bouwen (wat ben ik daar nu mee) omdat de woningen elk een garage en een tuintje moeten hebben. Goed dus vraag ik of ik dat magazijn samen met die garages mag plat gooien en een nieuwe indeling mag maken zodat ik nieuwe garages en meer in aantal momenteel 18)kan bouwen, njet maar ik mag alles wel restaureren grrr.
Bon dus het enige wat ik mag doen is of alles restaureren of 3 aan elkaar grenzende bell- etage woningen met tuin en garage bouwen, maar de stad kwam nog met een derde oplossing aandraven lees nu goed: " U kan ook uw eigendom aan de stad verkopen daar er in het dorp (fusiegemeente) waar uw eigendom gelegen is er een parkeerprobleem bestaat zou de stad er dan eventueel een parking van maken." Bende onozelaars.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 10:30   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb dus garages en een grote opslag op mijn 3 aan elkaar grenzende stukjes bouwgrond staan, nu heb ik een aanvraag gedaan om alles af te breken en er appartementen op te zetten, een dikke njet was het antwoord, ik mag drie bel-etage woningen bouwen (wat ben ik daar nu mee) omdat de woningen elk een garage en een tuintje moeten hebben. Goed dus vraag ik of ik dat magazijn samen met die garages mag plat gooien en een nieuwe indeling mag maken zodat ik nieuwe garages en meer in aantal momenteel 18)kan bouwen, njet maar ik mag alles wel restaureren grrr.
Bon dus het enige wat ik mag doen is of alles restaureren of 3 aan elkaar grenzende bell- etage woningen met tuin en garage bouwen, maar de stad kwam nog met een derde oplossing aandraven lees nu goed: " U kan ook uw eigendom aan de stad verkopen daar er in het dorp (fusiegemeente) waar uw eigendom gelegen is er een parkeerprobleem bestaat zou de stad er dan eventueel een parking van maken." Bende onozelaars.
Appartementen in een gemeente bouwen is dikwijls niet zo simpel. Meestal mag dat enkel in de dorpskern. Wat men hier in de streek meestal doet is breedgebouwde huizen platleggen en halfopen bebouwing plaatsen (1->4 woningen).

En wat betreft de zonevreemde bossen. Na de vernietiging van de Boskaart zijn er gouden tijden in het verschiet voor boskappers.

Boskapper: hét beroep van de toekomst
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 10:40   #69
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Appartementen in een gemeente bouwen is dikwijls niet zo simpel. Meestal mag dat enkel in de dorpskern. Wat men hier in de streek meestal doet is breedgebouwde huizen platleggen en halfopen bebouwing plaatsen (1->4 woningen).

En wat betreft de zonevreemde bossen. Na de vernietiging van de Boskaart zijn er gouden tijden in het verschiet voor boskappers.

Boskapper: hét beroep van de toekomst
Wat ik bedoel is, het hoeven niet altijd bomen te zijn, wij dachten indertijd zoiets van : We zetten er garages op en verhuren deze op die manier is die bouwgrond beschermd, blijkt dat we onze eigen ruiten ingeslagen hebben, hadden er huizen op gestaan dan was een blok appartementen geen probleem geweest.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 15:06   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik heb dus garages en een grote opslag op mijn 3 aan elkaar grenzende stukjes bouwgrond staan, nu heb ik een aanvraag gedaan om alles af te breken en er appartementen op te zetten, een dikke njet was het antwoord, ik mag drie bel-etage woningen bouwen (wat ben ik daar nu mee) omdat de woningen elk een garage en een tuintje moeten hebben. Goed dus vraag ik of ik dat magazijn samen met die garages mag plat gooien en een nieuwe indeling mag maken zodat ik nieuwe garages en meer in aantal momenteel 18)kan bouwen, njet maar ik mag alles wel restaureren grrr.
Bon dus het enige wat ik mag doen is of alles restaureren of 3 aan elkaar grenzende bell- etage woningen met tuin en garage bouwen, maar de stad kwam nog met een derde oplossing aandraven lees nu goed: " U kan ook uw eigendom aan de stad verkopen daar er in het dorp (fusiegemeente) waar uw eigendom gelegen is er een parkeerprobleem bestaat zou de stad er dan eventueel een parking van maken." Bende onozelaars.
Beetje bij beetje sijpelt het door dat het dringend tijd wordt om zomaar overal van alles te bouwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 15:06   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En wat betreft de zonevreemde bossen. Na de vernietiging van de Boskaart zijn er gouden tijden in het verschiet voor boskappers.
Hoezo? Om welke reden zullen de betrokken overheden plotseling kapvergunningen naar believen afleveren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2017, 15:22   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoezo? Om welke reden zullen de betrokken overheden plotseling kapvergunningen naar believen afleveren?
Ja maar als ze op de boskaart stonden mocht in principe niet gekapt worden. Nu volstaat een kapvergunning van de gemeente.

En je kan altijd betwisten dat het een bos is:

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...BwMjctfEKgsg1A

http://www.bosplus.be/nl/wat-is-een-bos
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2017, 01:54   #73
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar als ze op de boskaart stonden mocht in principe niet gekapt worden. Nu volstaat een kapvergunning van de gemeente.

En je kan altijd betwisten dat het een bos is:

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j...BwMjctfEKgsg1A

http://www.bosplus.be/nl/wat-is-een-bos
Voor het kappen van een bos is een ontbossing vereist, geen kapvergunning. Belangrijke nuance, want de ontbossing wordt verleend door het ministerie, niet door de lokale politiek.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 10:21   #74
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Voor het kappen van een bos is een ontbossing vereist, geen kapvergunning. Belangrijke nuance, want de ontbossing wordt verleend door het ministerie, niet door de lokale politiek.
Ja maar dat is juist wat ik zeg: een lap grond van enkele tientallen are met kreupelhout en dennebomen kan je moeilijk een bos noemen.

Trouwens Bourgeois wil nu grote stukken grond in de boskaart opnemen. Dat wordt llachen geblazen, want dat zal waarschijnlijk landbouwgrond zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 20:48   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Voor het kappen van een bos is een ontbossing vereist, geen kapvergunning. Belangrijke nuance, want de ontbossing wordt verleend door het ministerie, niet door de lokale politiek.
Correctie: het Agentschap Natuur en Bos.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2017, 20:49   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat is juist wat ik zeg: een lap grond van enkele tientallen are met kreupelhout en dennebomen kan je moeilijk een bos noemen.

Trouwens Bourgeois wil nu grote stukken grond in de boskaart opnemen. Dat wordt llachen geblazen, want dat zal waarschijnlijk landbouwgrond zijn.
Vrij normaal als men uiteindelijk tot een zeker aaneengesloten geheel van bos wil komen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2017, 14:33   #77
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Kunnen ze in Afrika geen bos kopen? Dan moeten ze geen propere lucht meer kopen ..
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 21:45   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.920
Standaard

Voor degenen die terugkijk TV hebben: kijken naar De Afspraak op Vrijdag.

Liesbeth Van Impe, vertegenwoordigster van de onbetrouwbare fake news Tsjevenkrant Het Nieuwsblad zet Kris Peeters (CD&V) op zijn plaats.

Toch wel straf hé die MSM
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 23:14   #79
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vrij normaal als men uiteindelijk tot een zeker aaneengesloten geheel van bos wil komen.
Inderdaad. De natuurwaarde van een paar takjes in de tuin is zo goed als zero.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 23:20   #80
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Correctie: het Agentschap Natuur en Bos.
Het Agentschap Natuur en Bos heeft een aantal aanspreekpunten. Hieronder te vinden. In de tweede link alle formulieren om eventuele aanvragen te doen. De aanvragen dienen terecht te komen bij de respectievelijke aanspreekpunten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 26 mei 2017 om 23:21.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be