Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2018, 09:08   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Trump: “Amerikaanse soldaten kunnen op migranten schieten als ze stenen gooien”

Trump: “Amerikaanse soldaten kunnen op migranten schieten als ze stenen gooien”

Bekijkt u de foto's bij het artikel en leer daar uit dat de media weer maar eens een vreselijk vuile rol aan het spelen is bij die zaak.

Weer alleen maar kinderen op de foto's.

Op de gevoelens werken van de vele enorm vrome zieltjes in de EU?

Vrachtwagenchauffeur dient ontslagen te worden die ze allemaal heeft opgeladen.

Licence to kill geven als de illegalen de militairen gaat stenigen, het klinkt grof maar op een andere manier lukt het precies niet meer.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 november 2018 om 09:09.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:19   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Enkel de ouders zijn dan verantwoordelijk. Ze weten dat ze er niet in komen. Had men gisteren in Frankrijk ook maar eens in de stenengooiers geschoten.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:34   #3
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.516
Standaard

Met scherp schieten op stenengooiers. Waar heeft Trump dat ideetje opgepikt? Gaza? Maar er zullen schat ik camera's opstaan dus hij zal zal zich dan inhouden.

Er worden trouwens elk jaar een paar dozijn migranten afgeknalt aan die grens door overijverige grenswachten en gun fanatics. Daar besteedt de media weinig aandacht aan.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:42   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met scherp schieten op stenengooiers. Waar heeft Trump dat ideetje opgepikt? Gaza? Maar er zullen schat ik camera's opstaan dus hij zal zal zich dan inhouden.

Er worden trouwens elk jaar een paar dozijn migranten afgeknalt aan die grens door overijverige grenswachten en gun fanatics. Daar besteedt de media weinig aandacht aan.
Men zou dat in Euopa ook beter doen voor het hier echt in Gazaanse toestanden verandert.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:48   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Trump: “Amerikaanse soldaten kunnen op migranten schieten als ze stenen gooien”

Bekijkt u de foto's bij het artikel en leer daar uit dat de media weer maar eens een vreselijk vuile rol aan het spelen is bij die zaak.

Weer alleen maar kinderen op de foto's.

Op de gevoelens werken van de vele enorm vrome zieltjes in de EU?

Vrachtwagenchauffeur dient ontslagen te worden die ze allemaal heeft opgeladen.

Licence to kill geven als de illegalen de militairen gaat stenigen, het klinkt grof maar op een andere manier lukt het precies niet meer.
Een steen is een wapen waarmee je iemand kan doden.
Daar het gaat over mensen die het grondgebied betreden zonder zich aan te melden en zonder toelating, is dit volgens de internationale krijgswet een vijandige invasie en een gewapende aanval op de krijgsmacht van dat land.
Volgens de internationale regels van de VN mag de VS zich verdedigen en de gewapende aanval beantwoorden met dodelijk wapengeweld.
Klinkt grof, maar dat zijn gewoon de feiten.
Trump past dus gewoon de VN-regels toe.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:50   #6
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met scherp schieten op stenengooiers. Waar heeft Trump dat ideetje opgepikt? Gaza? Maar er zullen schat ik camera's opstaan dus hij zal zal zich dan inhouden.

Er worden trouwens elk jaar een paar dozijn migranten afgeknalt aan die grens door overijverige grenswachten en gun fanatics. Daar besteedt de media weinig aandacht aan.
U maakt hier een kapitale denkfout. Wat heeft de stenengooiers het recht gegeven om met stenen te gooien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:51   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

had Europa in 2015 ook maar een leider gehad met zulke reactie ipv het 'wir schaffen das' verhaal.

er zou Europa veel onheil en leed bespaard zijn gebleven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:52   #8
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met scherp schieten op stenengooiers. Waar heeft Trump dat ideetje opgepikt? Gaza? Maar er zullen schat ik camera's opstaan dus hij zal zal zich dan inhouden.

Er worden trouwens elk jaar een paar dozijn migranten afgeknalt aan die grens door overijverige grenswachten en gun fanatics. Daar besteedt de media weinig aandacht aan.
Het is maar normaal dat de US de grenzen bewaakt en dat er op jaarbasis enkele immigranten die geen gevolg geven aan verwittigingen en bevelen van grenswachters neergeschoten worden in laatste instantie. Eerlijk gezegd vind ik dat geen interessant nieuws en heb geen zin dat te lezen. Dat men een paar keer per jaar de situatie schetst OK, dat zal ik lezen. Maar als u uw anti-US gal dagelijks wilt ventileren waarom geen blog starten I Hate America. Gelijkgezinden kunnen zich daar dan op masturberen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 09:55   #9
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Met scherp schieten op stenengooiers. Waar heeft Trump dat ideetje opgepikt? Gaza? Maar er zullen schat ik camera's opstaan dus hij zal zal zich dan inhouden.

Er worden trouwens elk jaar een paar dozijn migranten afgeknalt aan die grens door overijverige grenswachten en gun fanatics. Daar besteedt de media weinig aandacht aan.
Dat idee is al zo oud als het vuurwapen zelf.
Zelfs de Romeinen, Grieken en Egytenaren gebruikten in het verleden al pijl en boog om aanvallers met stokken, rieken, zwaarden, speren en andere mogelijke wapens uit te schakelen voor ze binnen het bereik van die wapens kwamen.
In het verleden werden vijanden eerst vanop afstand zo veel mogelijk uitgeschakeld met alle mogelijke middelen voor de eigen mensen werden ingezet om lijf aan lijf gevechten aan te gaan.
Kwestie van de eigen slachtoffers zo laag mogelijk te houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 10:02   #10
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kwestie van de eigen slachtoffers zo laag mogelijk te houden.
Ik ben er vrij zeker van dat het hier niet om zelfverdediging gaat maar eerder om excessief geweld.

Ik denk dat Trump's acties hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.

Laatst gewijzigd door Bach : 2 november 2018 om 10:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 10:06   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van dat het hier niet om zelfverdediging gaat maar eerder om excessief geweld.

Ik denk dat Trump's actues hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.
waarom denk je dat? een steen die door de lucht vliegt om iemands hoofd te raken is toch overal hetzelfde, met hetzelfde gevolg?

als die je hoofd raakt, of je gezicht, dan is die potentieel dodelijk, punt. niks meer, niks minder.

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 november 2018 om 10:07.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:08   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van dat het hier niet om zelfverdediging gaat maar eerder om excessief geweld.

Ik denk dat Trump's acties hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.
Weet je dat volgens de krijgswetten, er niet eens geweld moet gepleegd worden door de invaller.
Het niet wederrechtelijk betreden van het grondgebied is volgens de krijgswet al voldoende om dodelijk geweld te mogen gebruiken.
Weet je dat volgens de krijgswet zelfs het wegvluchten van militairen op een door hen gecontroleerd grondgebied voldoende is om als spion of niet herkenbare vijand te worden beschouwd en hen het recht geeft om dodelijk geweld te gebruiken.
Het gebruiken van een wapen ( zelfs een rotte tomaat naar hen gooien) word enkel als bevestiging van vijandige bedoelingen beschouwd en rechtvaardig het dodelijke geweld.
Het benaderen van een grondgebied in groep met een vreemde vlag in de hand, mag beschouwd worden als een poging tot bezetten en verovering van dat grondgebied en geeft de rechtmatige overheid het recht om zijn grondgebied met alle mogelijke en beschikbare middelen te verdedigen.

Het enige dat Trump doet door de krijgsmacht, niet de politiemachten, toelating te geven voor het niet te rapporteren gebruik van vuurwapens, is de internationale krijgswetten boven de Europese rechten van de mens stellen. Het zelfbehoud van de Amerikaanse burger voorrang geven op de humanitaire houding van westerlingen met een zelfsvernietigingsdrang.
Hij heeft beslist de invasie te stoppen aan de grens van het grondgebied waarover hij een democrtaisch beslist bestuursmandaat heeft en overtreed hiermee geen enkele internationale regel.
En eigenlijk mogen de leden van die invasie nog blij zijn, dat hij enkele toelating geeft voor het gebruik van handvuurwapens, want volgens de internationale regels mag hij zelfs artillerie en luchtgeschut inzetten om zijn grondgebied te beschermen.
Het enige dat hij niet mag, is de afgeschoten munitie op buitenlands grondgebied laten terecht komen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:15   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van dat het hier niet om zelfverdediging gaat maar eerder om excessief geweld.

Ik denk dat Trump's acties hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.
Ge hoort liever het verhaal van David en Goliat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:19   #14
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Het feit dat de VS het recht heeft om met scherp te schieten is onvoldoende als argument binnen de ruime discussie.
Ik hoor liever waarom dat een "eindoplossing" zou zijn.

De vergelijking met Gaza - als in : dan wordt het hier gaza! - is net pas volledig zodra men met scherp begint te schieten. De eeuwige oorlog weet u wel.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 2 november 2018 om 11:19.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 11:52   #15
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Het is idd beter om het wettelijk instrumentarium te wijzigen dat automatisch burgerschap afschaft ipv het zover te laten komen met die al die grenstoestanden. Een vroeger klasgenootje van mijn zus was geboren in Hawaii toen haar ouders daar toevallig op vakantie waren. Ze kreeg dus de dubbele nationaliteit. Nog nooit is ze nadien teruggekeerd naar de States. Belachelijk gewoon.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 12:25   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik ben er vrij zeker van dat het hier niet om zelfverdediging gaat maar eerder om excessief geweld.

Ik denk dat Trump's acties hier vooral gericht zijn op de mid term elections echter. Blijkbaar hoort de achterban graag dit soort van agressieve taal. Ze willen bloed en de keizer belooft hen dat. Het bloed en spelen principe. Of zo iets. Niets voor mij.
Waarom zou geweld proportioneel moeten zijn? Meteen keihard orde op zaken zetten om het boeltje niet verder te laten escaleren zoals hier in Europa.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 16:17   #17
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dit catalogiseert men onder een "unlawful" order.
Geen enkele officier zal zijn soldaten deze opdracht geven. Al komt het van de president.

Rules of Engagement zijn vrij duidelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 16:19   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Alweer de rechtse meute die er mee vertrokken is als de president iets doet wat niet mogelijk is.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 16:26   #19
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Een steen op je kop krijgen is dodelijk.

Met een steen smijten is poging tot moord.

Schieten is dan de enige juiste verdediging.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2018, 16:34   #20
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Such a valiant fellow.

I hope Trump gets stoned by midterm voters.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be