Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2016, 14:22   #301
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'n onzinnige, warrige polemiek over "nonsens", en niemand weet meer waar 't oorspronkelijk over ging.

Geert vond dat water in wijn veranderen ea mirakels(tovenarij) 'nonsens' waren, net als elk weldenkend mens dacht ik zo. JvdB vond dat geen nonsens want hij gelooft in mirakels of beter gezegd, hij moet dat van zijn geloof geloven, k�*n dat water-in-wijn-verhaal dus niet afdoen als nonsens.
Idereen springt ineens op de kar zonder te weten waarover 't gaat.

Wat mij zorgen baart is dat sinterklaas niet bestaat, wat 'n teleurstelling. Dat is pas nonsens, want wie brengt me dan elk jaar weer die chocolade in m'n schoen? 🤔
dat water in wijn vond ik altijd nog zowat t enige aannemelijke mirakel ... als t tenminste maar laat genoeg is, of liever vroeg genoeg op de ochtend is en iedereen zat genoeg...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2016, 14:56   #302
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou dit een beginpunt zijn en atheïsme niet?
Betekent dit niet dat u zegt" ik sta boven anderen omdat ik " het ware geloof " aanhang, en daarom andere Goden verzaak, wat niet gelijk is aan wie gewoon niet gelooft, zonder uitzondering.
Jan kan ik even antwoord krijgen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 22:08   #303
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Sommige dingen zijn zo groot en duidelijk dat het deksel niet stand houd op de rode beerput.
Het gaat inderdaad van kwaad naar erger. Het probleem wordt steeds groter.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 22:12   #304
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Ik heb een déj�* vu, hebben we dit niet al eens besproken?
Atheïstische cultuur is inderdaad niet perfect, maar ik wil 'seculier' niet gebruiken omdat het al beladen is.
Beladen??? Ik snap dat niet. Belgen hebben RECHT op een seculiere staat, ik bedoel op vrije verkiezingen en vrije meningsuiting. Ieder mens heeft het RECHT om te zeggen dat hij of zij GEEN sjaria wil. Zoiets mag niet beladen zijn. Ik vind dat zoiets gewoon moet mogen. Punt.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2016, 21:00   #305
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Politieke correctheid heeft een dark twin: populisme.
De een kan niet zonder de andere, en omgekeerd.
Dat de term 'populisme' verworden is tot zo'n negatief beladen woord hebben we te danken aan de politieke correctheid.
Dus de ene die niet zonder de andere kan: my a r s e
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2016, 21:03   #306
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jan kan ik even antwoord krijgen?
Een antwoord van de pilarenbijter?? Daar is hij niet goed in. Hij kan enkel bewegen gelijk een worm op het droge.

Deze draad gaat over politieke correctheid en de jean is wéér aan 't memmen over godsdienst.

Some things never change....
__________________
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 9 mei 2016 om 21:05.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2016, 22:32   #307
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Weet niet of dit het antwoord is.

Citaat:
Toch valt op dat sprekers zoals Tim Cook en Eric Schmidt (voorzitter van Google's moederbedrijf Alphabet) het vooral over Europa hadden en niet zozeer over Nederland.

Zo zei Cook dat Europa ruimhartiger om zou moeten gaan met zijn migratiebeleid. Daarmee doelt hij op de vluchtelingencrisis, waar de Europese regeringsleiders maar geen grip op weten te krijgen. Daarnaast benadrukte de Apple-topman het belang van leren programmeren op school.

Laatst gewijzigd door Stefanie : 24 mei 2016 om 22:33.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2016, 22:21   #308
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

In "de ochtend" zei die studiogast dat België zijn deel doet wat vluchtelingen betreft. Gewoonlijk hoor je klagen dat Europa te weinig doet.
Verder wil ik nog even kwijt dat Apple veel geld heeft. Er is een economisch belang. Vandaar mijn bericht van gisteren. Ik had dat gelezen op de website van de NOS. Ik weet nu niet in hoeverre ze bij Apple hun zin kunnen doordrukken. Ik denk wel dat sommigen erg onder de indruk zijn van het succes van Apple en las de baas van Apple dat zegt... Sommigen apen succesvolle en rijke mensen na.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2022, 02:25   #309
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht



Salman Rushdie is nog springlevend hoor.
Laat de spring er al maar af:

Citaat:
Na 34 jaar vol doodsbedreigingen door “heiligschennis”: wereldberoemde schrijver Salman Rushdie (75) vlak voor toespraak neergestoken. Een man, getooid in een zwart gewaad, stak hem meerdere keren in de nek. Zijn motief is nog onbekend.
Een verwarde man vermoedelijk ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be