Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2022, 18:38   #701
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Daar heb je een punt. Vlamingen doen meer aan uitlach-tv. Dat kan kloppen, want ik ken wel veel Vlamingen die ik wel kan uitstaan en Nederlanders die ik verschrikkelijk vind.

Schoolgaan en werken in Vlaanderen, haatte ik zo goed als altijd op één bedrijf na. Er zijn wel Vlaamse plekken waar ik het wel naar mijn zin zou hebben. De stereotiepe bange Vlaming moet er enkel niet de bovenmoot vieren.

Een onderdrukte Vlaming verziekt de sfeer minstens zo hard als een betweterige reformatorische Hollander met een kleine leefwereld.
Ik denk toch wel dat hollanders (oké, Nederlanders...) zowat het patent hebben op afzeik-televisie ? Paul De Leeuw heeft zowat het handboek daarvoor geschreven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 20:58   #702
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk toch wel dat hollanders (oké, Nederlanders...) zowat het patent hebben op afzeik-televisie ? Paul De Leeuw heeft zowat het handboek daarvoor geschreven.
Hollandse TV is nog een vrij vreemd terrein voor me, toegegeven.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 23:15   #703
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk toch wel dat hollanders (oké, Nederlanders...) zowat het patent hebben op afzeik-televisie ? Paul De Leeuw heeft zowat het handboek daarvoor geschreven.
Jaaa Paul de Leeuw van de jaren '90 was geniaal. Hij is inmiddels heel wat milder, sinds hij getrouwd is met z'n partner en ze kinderen hebben. Hij maakt nog wel eens opmerkingen, maar door die levenservaring is hij, heel begrijpelijk, wel milder geworden...

We zijn ook wel goed in het Vernederlandsen van Amerikaanse of Britse formats... Of de Slimste Mens (de Nederlandse versie is nu eindelijk ook wel leuk (poging 4), maar niet zo geniaal als de Vlaamse versie, toch vermoed ik dat die Vlaamse versie niet in heel Nederlands aan zou slaan).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2022, 23:31   #704
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Jaaa Paul de Leeuw van de jaren '90 was geniaal. Hij is inmiddels heel wat milder, sinds hij getrouwd is met z'n partner en ze kinderen hebben. Hij maakt nog wel eens opmerkingen, maar door die levenservaring is hij, heel begrijpelijk, wel milder geworden...

We zijn ook wel goed in het Vernederlandsen van Amerikaanse of Britse formats... Of de Slimste Mens (de Nederlandse versie is nu eindelijk ook wel leuk (poging 4), maar niet zo geniaal als de Vlaamse versie, toch vermoed ik dat die Vlaamse versie niet in heel Nederlands aan zou slaan).
De Slimste Mens heeft ondertussen het ‘FC de Kampioenen’ en ‘Blokken’ niveau bereikt in België.

Voor mij betekent dat: (zeer) professioneel gemaakt entertainment.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 07:14   #705
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Jaaa Paul de Leeuw van de jaren '90 was geniaal. Hij is inmiddels heel wat milder, sinds hij getrouwd is met z'n partner en ze kinderen hebben. Hij maakt nog wel eens opmerkingen, maar door die levenservaring is hij, heel begrijpelijk, wel milder geworden...

We zijn ook wel goed in het Vernederlandsen van Amerikaanse of Britse formats... Of de Slimste Mens (de Nederlandse versie is nu eindelijk ook wel leuk (poging 4), maar niet zo geniaal als de Vlaamse versie, toch vermoed ik dat die Vlaamse versie niet in heel Nederlands aan zou slaan).
Paul de Leeuw kwam ook eens op de VTM, maar werd te extreem bevonden ondanks dat het Vlaamse publiek hem graag had en dat zijn programma erg veel kijkcijfers haalde.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 07:15   #706
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Slimste Mens heeft ondertussen het ‘FC de Kampioenen’ en ‘Blokken’ niveau bereikt in België.

Voor mij betekent dat: (zeer) professioneel gemaakt entertainment.
De Slimste Mens in Nederland is veel te ernstig. Het origineel is beter. Er spelen dan ook Nederlanders (en Walen) in de Vlaamse versie mee.

Wel opvallend dat communisten als Raoul Hedebouw hebben meegedaan (wat ik prima vind), maar geen Blokkers.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2022 om 07:16.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 22:55   #707
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Paul de Leeuw kwam ook eens op de VTM, maar werd te extreem bevonden ondanks dat het Vlaamse publiek hem graag had en dat zijn programma erg veel kijkcijfers haalde.
Opmerkelijk want zo lang geleden is dat niet. Programma nooit kunnen kijken, omdat in de Nederlandstalige Wereld de commerciële zenders zijn gesplitst, daar waar Duits- of Franstalige commerciële zenders wel gewoon de grenzen overgaan....
Wel een interview gezien, dat hij het jammer vond, dat dit Vlaamse uitstapje maar zo kort heeft mogen duren.
Maar extreem? Dat was Paul de Leeuw in de jaren '90 nu echt niet meer...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 23:02   #708
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Opmerkelijk want zo lang geleden is dat niet. Programma nooit kunnen kijken, omdat in de Nederlandstalige Wereld de commerciële zenders zijn gesplitst, daar waar Duits- of Franstalige commerciële zenders wel gewoon de grenzen overgaan....
Wel een interview gezien, dat hij het jammer vond, dat dit Vlaamse uitstapje maar zo kort heeft mogen duren.
Maar extreem? Dat was Paul de Leeuw in de jaren '90 nu echt niet meer...
Ik snap ook niet waarom hij afgevoerd werd. Mijn ouders hebben hem leren appreciëren omdat dankzij hem Debby & Nancy eindelijk begon te floppen. De Vlaming keek immers veel liever naar Paul de Leeuw, de Hollander op Vlaamse grond.

Wat is de echte reden waarom de show niet verlengd werd? Zou iemand dat weten? Misschien paste het niet in de Belgische kraam van de VTM-baas? Zou zowaar kunnen. Hollander die goed klikt met Vlamingen, te goed, en andere, Vlaamse komieken achter zich laat in succes.

Het was niet omwille van een flop immers.

EDIT: Blijkbaar wegens een stunt waarin op de buis geblowd werd, wat in België hartstikke verboden is (met laagste prioriteit). Dat bezorgde de VTM problemen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2022 om 23:17.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 23:11   #709
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Programma nooit kunnen kijken, omdat in de Nederlandstalige Wereld de commerciële zenders zijn gesplitst, daar waar Duits- of Franstalige commerciële zenders wel gewoon de grenzen overgaan....
Dit valt mij dus ook op. Ik kijk zo naar 'Bake Off Vlaanderen' en 'Heel Holland Bakt'. Belgische Franstaligen hebben echter geen eigen versie en doen gewoon mee aan de Franse versie 'Le Meilleur Pâtissier'. En dat is zo met veel programma's daar.

Wel deed er een Belg mee aan de laatste editie van 'Heel Holland Bakt'. Eentje die in Nederland woont wel.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2022 om 23:20.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 06:23   #710
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Slimste Mens in Nederland is veel te ernstig. Het origineel is beter. Er spelen dan ook Nederlanders (en Walen) in de Vlaamse versie mee.

Wel opvallend dat communisten als Raoul Hedebouw hebben meegedaan (wat ik prima vind), maar geen Blokkers.
Lijkt me de logica zelve hé.

De coiffeur zou ieder moment aangrijpen om over politiek te beginnen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 15:27   #711
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Lijkt me de logica zelve hé.

De coiffeur zou ieder moment aangrijpen om over politiek te beginnen.
Hoe weet jij dat of heb je daar een bron van?
Heeft Van Grieken dat misschien tegen jou gezegd?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 15:36   #712
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Paul de Leeuw kwam ook eens op de VTM, maar werd te extreem bevonden ondanks dat het Vlaamse publiek hem graag had en dat zijn programma erg veel kijkcijfers haalde.
Gerard Cox zou met zijn uitspraak over Marokkanen ook levenslang geband worden op de rode VRT.

https://www.youtube.com/watch?v=xSB8UgyuAQ4
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 19:16   #713
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De Slimste Mens in Nederland is veel te ernstig. Het origineel is beter. Er spelen dan ook Nederlanders (en Walen) in de Vlaamse versie mee.

Wel opvallend dat communisten als Raoul Hedebouw hebben meegedaan (wat ik prima vind), maar geen Blokkers.
Dat is inderdaad opvallend.
Andere pol. partijvoorzitters kwamen er wel in.
Discriminatie...???


Laatst gewijzigd door Boduo : 4 augustus 2022 om 19:17.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 23:59   #714
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Gerard Cox zou met zijn uitspraak over Marokkanen ook levenslang geband worden op de rode VRT.

https://www.youtube.com/watch?v=xSB8UgyuAQ4
Geniaal Feitelijk geheel juist, gevolgd door echte Rotterdamse humor, heerlijk dit.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 5 augustus 2022 om 00:00.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2022, 23:30   #715
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard De heraldische beeldenstormerij van de Vlaamse regering.

/
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 september 2022 om 23:38.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be