Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2022, 11:36   #61
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Je kan overwegen om een voorraad van aan te leggen , gezien het feit dat spaarboekjes toch niks opleveren is het zeker een optie.
Volgende producten hebben een houdbaarheid van minstens 2 a 3 jaar of langer.
Deegwaren zoals spaghettti, macaroni en alle aanverwanten.
Witte rijst, geen bruine, die bederft sneller.
Alle groenten en fruit in blik, ook minstens 2 jaar.
Vis in blik.
Vlees in blik, corned beef, zwan worsten, hotdogs, enz...
Bereid vlees in glazen bokalen ( vol au vent, stoofvlees, balletjes in tomaten saus, min 2 jaar .
Water, best koolzuur houdend.
bier in blik, wijn.
Beschuit.
Opgelegde groenten, tomaten, augurken, enz..
Sauzen, specerijen zoals mayo, ketchup, peper, kruiden.
Soep in blik.
De mogelijkheden zijn legio, veel sucses er mee.
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2022, 13:44   #62
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde
 
Philemon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 november 2021
Berichten: 830
Standaard

Niet echt gezond, voortdurend datzelfde dieet van chips.
Al eens eraan gedacht om je frigo te vullen met wat McDonalds cheeseburgers.
Die zijn nu nog prijswaardig aan 1.50 euro tegenover BurgerKing voor 2.45 euro.
Vacuum trekken, frigo binnen en het is een afwisseling op die chips.

Laatst gewijzigd door Philemon : 31 juli 2022 om 13:44.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2022, 14:18   #63
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Niet echt gezond, voortdurend datzelfde dieet van chips.
Al eens eraan gedacht om je frigo te vullen met wat McDonalds cheeseburgers.
Die zijn nu nog prijswaardig aan 1.50 euro tegenover BurgerKing voor 2.45 euro.
Vacuum trekken, frigo binnen en het is een afwisseling op die chips.
De energie die ik verbruik is licht, wekkerradio en deze computer. Soms een apart toestel om muziek te spelen.
Geen gas, geen verwarming, geen koeling.
Een kelder en dat is het.
Vlees eet ik al decennia niet meer, niet uit een principe of zo, gewoon omdat ik er vies van beginnen worden ben. Nog een tijdje tonijn, wat ook passeerde.
Brood en kaas, heel lang, tot recent dus. Chips zijn véél praktischer voor me. Gemakkelijk te eten, mee te pakken, redelijk wat energie, en mijn "afwisseling" momenteel is aardappel- en mais - chips. Brood en kaas nog altijd, maar veel minder, voorheen at ik 2 broden en > een halve kilo kaas dagelijks. Het grootste voordeel dat ik zie in die chips is dat ze bijna een half jaar (bewaardatum) te hamsteren zijn. Daarmee is die ellende van brood MOETEN vinden, en tot 3 Aldi's te moeten aflopen om er nog te vinden savonds, voorbij. Het is nu veel meer: wanneer het me uitkomt.
Ik zit nu 2 weken quasi elke openingsdag een doos chips te kopen. Omdat het nu vakantie is, goed weer, en ik kan. Als het straks slecht weer wordt, rapper donker, is het OPTIE, geen MOETEN.
Dat is hoe ik hamsteren zie: onafhankelijkheid.
Als de Nazi's in september terug beginnen met hun klooierijen en opblazen van vanalles om zich een uitleg te verschaffen om achter weg te steken: ik hoef geen winkels meer binnen, hopelijk raak ik voorbij de klooierij periode, en dan weer op korte termijn hamsteren.
Trouwens, en als de Nazi's het nog gortiger maken dan nu, stop ik met werken. Ze kunnen de pot op. Doe het zelf. Als ik zie wat ik moet doen in de economie, en wat ik kan terugkopen, voor wat doe je nog de moeite? Een ander loopt ermee weg. Ik leef sober, dus kom met weinig lang toe.
En als het nodig blijkt, Nazi's blijven doorgaans hardnekkig verder sturen tot extremen, wordt ik zwerver. Dan stop ik de echt nodige spullen (onderdelen voor velo en zo) in plastiekzakken in sterke zakken, en verstop die her en der, als een eekhoorn dat doet met eikels. Leef ik op "den buiten", met wat ik cash kon sparen. Overheid, de pot op.
Mijn eigen "Atlas Shruggeke".
Dus als ik hier plots stop met posten, is het zover geraakt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 31 juli 2022 om 14:19.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 00:12   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Als ik het goed begrijp Erw heb jij dus géén koelkast, kook jij nooit???

Euhhhhh. En zo iedere dag chips (2 zakken?????) dat steekt echt niet tegen?

Vergeet niet dat je zo enorm veel zout binnen krijgt he...........

Laatst gewijzigd door bembem : 3 augustus 2022 om 00:13.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 00:40   #65
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp Erw heb jij dus géén koelkast, kook jij nooit???

Euhhhhh. En zo iedere dag chips (2 zakken?????) dat steekt echt niet tegen?

Vergeet niet dat je zo enorm veel zout binnen krijgt he...........
Ja ik kook nooit.
Ik eet al decennia altijd dezelfde enkele producten.
Maar recent door die prijsstijgingen gewijzigd dus.
Nog eens: ik dacht dat chips pure brol waren, maar dat bleek dus niet zo, heb de bestanddelen hier al gelijst meen ik.
Zonet nog eens gekeken.
In de Boni "tortilla natuur" chips zit 0.9 gram zout / 100 gram
In het Boni brood zit 1.2 gram zout / 100 gram.
Dus zelfs nog minder dan in brood.
En wat zout is okee als je veel transpireert.
Zelfs verzadigde vetten erg weinig, vooral koolhydraten en onverzadigde. Eigenlijk had ik liever wat meer verzadigde, dan heb je niet zo rap opnieuw hongergevoel.
Feit is dat de blackout momenten compleet weg zijn ermee. Voor de chips at ik 2 broden en 500-600 gram kaas dagelijks, en dat was blijkbaar onvoldoende, of niet lang genoeg energie leverend.
Ik kan nu een hele namiddag fietsen zonder een klop te krijgen, waarmee ik bedoel, een erg moe gevoel en uitzien naar thuis komen. Nu kan ik dat wel, zelfs na een paar uur honger te voelen. Ik kan een hongergevoel uit mijn gedachten zetten, dat moe gevoel niet. Nu pak ik vaak zelfs op tlaatst nog een omweg bij terug rijden. Met dat moe gevoel had ik die fut totaal niet meer.
Het zou beter zijn als die chips wat meer verzadigde vetten hadden, dan zou ik dat hongergevoel minder rap hebben, maar tja, het is zonnebloem en maisolie meen ik, daar zit weinig van die graad in.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 00:49   #66
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Mja I see..... En fruit & groenten eet je die?
Nu ik had het al gezegd: ik zou dat echt niet kunnen zo iedere dag hetzelfde loooooooool!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2022, 21:28   #67
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja I see..... En fruit & groenten eet je die?
Nu ik had het al gezegd: ik zou dat echt niet kunnen zo iedere dag hetzelfde loooooooool!
Ik zou meer appels en wortels enz willen kopen maar ze zijn veel te duur voor de energie. Je koopt 90% of zoiets water. Dat mensen een euro voor een liter water kunnen geven, heb ik last mee te verstaan. Ik heb een batterij flesjes en bidons die ik gevuld hou met kraantjeswater. Dat is véél goedkoper water, je hebt het afval niet en je moet het niet meesleuren van de winkel. Vooral met de fiets is dat klooie, veel plaats, veel gewicht, zo een sixpack 1.5 liter. Heb dat een tijd lang geleden gedaan, maar toen reed ik maar de werk kilometers.

Ik eet sinds een kleine maand dagelijks 2 a 3 zakken van 200 gram tortilla natuur met af en toe een paprika die wat ongezonder zijn door 4 a 5 gram suiker per 100.
Een doos is 20 zakken, dat is dus 1 week.
ik heb nu 12 dozen gehamsterd, dat is dus 3 maanden, dus augustus september oktober, ze blijven 6 maanden houdbaar dus ik kan tot 24 dozen gaan als ik er plaats voor maak dan. Ik schrijf dag/maand op de doos telkens, zodat ik de oudste eerst opeet.

Maandag terug werken, hele doos meepakken dan minder evident. En als weer slecht wordt, hoogstens enkele zakken want pakken teveel ruimte waar regen niet kan. Daarom dat ik nu versneld hamster, het is het moment, met vakantie en goed weer.

Ik zie hamsteren als preventie van geklooid te worden. Door weer, door tegenslag, en door nazi's.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 19:56   #68
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik zou meer appels en wortels enz willen kopen maar ze zijn veel te duur voor de energie. Je koopt 90% of zoiets water. Dat mensen een euro voor een liter water kunnen geven, heb ik last mee te verstaan. Ik heb een batterij flesjes en bidons die ik gevuld hou met kraantjeswater. Dat is véél goedkoper water, je hebt het afval niet en je moet het niet meesleuren van de winkel. Vooral met de fiets is dat klooie, veel plaats, veel gewicht, zo een sixpack 1.5 liter. Heb dat een tijd lang geleden gedaan, maar toen reed ik maar de werk kilometers.

Ik eet sinds een kleine maand dagelijks 2 a 3 zakken van 200 gram tortilla natuur met af en toe een paprika die wat ongezonder zijn door 4 a 5 gram suiker per 100.
Een doos is 20 zakken, dat is dus 1 week.
ik heb nu 12 dozen gehamsterd, dat is dus 3 maanden, dus augustus september oktober, ze blijven 6 maanden houdbaar dus ik kan tot 24 dozen gaan als ik er plaats voor maak dan. Ik schrijf dag/maand op de doos telkens, zodat ik de oudste eerst opeet.

Maandag terug werken, hele doos meepakken dan minder evident. En als weer slecht wordt, hoogstens enkele zakken want pakken teveel ruimte waar regen niet kan. Daarom dat ik nu versneld hamster, het is het moment, met vakantie en goed weer.

Ik zie hamsteren als preventie van geklooid te worden. Door weer, door tegenslag, en door nazi's.
Mja..........

En het zal nog erger worden.....:

https://www.hln.be/economie/lege-rek...rlog~ac285423/

bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 21:21   #69
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja..........

En het zal nog erger worden.....:

https://www.hln.be/economie/lege-rek...rlog~ac285423/

Lege rekken door prijzenoorlog, dat vind ik een rare.
Lege rekken komen door productie die niet rendabel is, omdat prijzen te laag zijn daarvoor.
Dat legt een vloer onder de prijs van ELKE kandidaat leverancier. Anders gezegd: concurrentieel maakt het niks uit, het is enkel dat de concurrentie op een hoger prijsniveau gebeurt.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 22:38   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.453
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Je kan overwegen om een voorraad van aan te leggen , gezien het feit dat spaarboekjes toch niks opleveren is het zeker een optie.
Volgende producten hebben een houdbaarheid van minstens 2 a 3 jaar of langer.
Deegwaren zoals spaghettti, macaroni en alle aanverwanten.
Witte rijst, geen bruine, die bederft sneller.
Alle groenten en fruit in blik, ook minstens 2 jaar.
Vis in blik.
Vlees in blik, corned beef, zwan worsten, hotdogs, enz...
Bereid vlees in glazen bokalen ( vol au vent, stoofvlees, balletjes in tomaten saus, min 2 jaar .
Water, best koolzuur houdend.
bier in blik, wijn.
Beschuit.
Opgelegde groenten, tomaten, augurken, enz..
Sauzen, specerijen zoals mayo, ketchup, peper, kruiden.
Soep in blik.
De mogelijkheden zijn legio, veel sucses er mee.
Na 7 weken vol au vent uit nen bokal en spam bij het ontbijt begint het wel te vervelen denk ik.

Maar het is waar dat zijn de dingen die lang goed blijven, ook ingeblikte soep bvb, voedzaam ook en het is eens iets anders als pastasaus of vol au vent uit nen bokal
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2022, 07:57   #71
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Na 7 weken vol au vent uit nen bokal en spam bij het ontbijt begint het wel te vervelen denk ik.

Maar het is waar dat zijn de dingen die lang goed blijven, ook ingeblikte soep bvb, voedzaam ook en het is eens iets anders als pastasaus of vol au vent uit nen bokal
Twee 300l diepvriezers vol, 50kg bloem en een generator voor als den elentriek uitvalt.

edit, ah ja, en nog een paar 100kg patatten en groenten in de moestuin.

En 2000 patronen allerlei om het boeltje tegen ongenode gasten te beschermen...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 augustus 2022 om 08:00.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 20:52   #72
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Ik heb nu 20 dozen van 20 zakken chips, overgrote deel "gezondere" tortilla, een paar paprika. 400 zakken en mijn kelder is nu vol
Aan 2 a 3 per dag is dat een half jaar zo ongeveer, de bewaartijd is een paar maanden meer. Dus ik ga nu pas een doos bijkopen bij een doos leeg, ik schrijf er telkens datum op zo weet ik wat de oudste zijn, en roteren maar.
Als de Nazi's straks toch weer durven hun masker en andere klooierijen terug dwingen, gaan ze me niet meer chanteren via eten.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 21:21   #73
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb nu 20 dozen van 20 zakken chips, overgrote deel "gezondere" tortilla, een paar paprika. 400 zakken en mijn kelder is nu vol
Aan 2 a 3 per dag is dat een half jaar zo ongeveer, de bewaartijd is een paar maanden meer. Dus ik ga nu pas een doos bijkopen bij een doos leeg, ik schrijf er telkens datum op zo weet ik wat de oudste zijn, en roteren maar.
Als de Nazi's straks toch weer durven hun masker en andere klooierijen terug dwingen, gaan ze me niet meer chanteren via eten.
Wanneer begint uw winterslaap? De gehamsterde hoeveelheden lijken me zo gering, dat u dit waarschijnlijk niet meer haalt. Ik ben echt bezorgd.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 21:30   #74
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wanneer begint uw winterslaap? De gehamsterde hoeveelheden lijken me zo gering, dat u dit waarschijnlijk niet meer haalt. Ik ben echt bezorgd.
Winterslaap?
Dat is hamsteren van lichaamsvet, nu eten voor energie tijdens winterstandby.
Eekhoorns hamsteren eten om dat in de winter op te eten, en fluks te blijven rondhossen tussen de takken van de bomen.
Je gooit hier wat zaken door elkaar vrees ik.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 21:42   #75
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Gisteren zag ik in een Colruyt voor de 1ste keer sinds lang, een plakkaat max zoveel per klant, 10 stuks, aan het rek bloem voor brood. Dat bewaart lang, eindeloos?, en kan dus voor lang gehamsterd worden.
Dat is dus ook iets dat de nazi's introduceerden ten tijde van hun 1ste lockdown 2020, en een blijverke in hun "Nieuwe Normaal" is geworden.
Winkels die niet asap alles verkocht willen krijgen, en de klanten gaan rantsoeneren, dat is nogal kaduuk.
Ik zag de laatste weken veel indicaties van hamsteren. In Colruyt 2 mannen elk zo een grote kar, volgeladen alsof ze een half jaar verder wilden kunnen. Hun kassier was wel een kwartier bezig met inscannen voor hen alleen, en ze zaten die tijd op hun smartphone te kijken.
Net zo die 0.59>0.55 geroosterde gezouten pindanoten die bij "snacks" staan, ik ben die zelf al een paar maand aan het hamsteren, gisteren en vandaag nog 16 telkens, een jaar houdbaarheid. Gisteren stonden er nog 6 dozen vol, vandaag maar 1 en een deelse over. wel een drukke zaterdag maar toch, nog niet eerder zo snel zien minderen.
Maandag zal waarschijnlijk een vierde bank overkop gaan, die de estafettestok van Silicon Valley Bank gaat overnemen als grootste faling na Lehman Brothers in de VS geschiedenis.
Hoe gaan banken overkop: door mensen die geld gaan hamsteren, ipv uit de winkel halen, uit de bank halen. Er zijn niet veel hamsters nodig, 5 man en een peerdekop en de "reserves" van de bank zijn ribbedebie.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2023, 22:02   #76
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja..........

En het zal nog erger worden.....:

https://www.hln.be/economie/lege-rek...rlog~ac285423/

Was me toen niet opgevallen, maar, "jaarlijkse prijsdeals"?
Supermarkten en merken spreken prijzen af, voor een heel jaar?
Ik had gedacht dat elke levering een onderhandelde prijs was, niet dus?
De elektriekleveranciers hebben zogezegd een slimme meter nodig om hun financien te regelen haha.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2023, 00:11   #77
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het is nu vakantsie.

De centrale plannerkes hebben ook gezinnen en kinderkes en gaan ook op vakantie om wat te bekomen van zo lang te zitten achter bureaus.

Het is dus stilte voor de storm.

Het wordt steeds duidelijker dat de regimes deze oorlog 2500 km ver richting escaleren drijven. Dat betekent dat ze weer stapels andermans bankrekeninggeld en bijgemaakt geld gaan uitgeven aan een verzameling wapentuig, Wat ze van hier naar ginds versluizen gaan ze hier natuurlijk vervangen door meer en beter, het modernste van het modernste, dit is immers DE zelfgeschapen opportuniteit.
Anderzijds, gaan ze natuurlijk, net als bij dat virus, hun resem economische sabotages verder uitbreiden. Energie is het begin van heel veel / alle productie, en gas vooral, voor opwarming / verhitting, nodig bij heel veel / alle industriele processen.
Er zal dus veel productie ingeperkt worden, tot gestopt. Vanalles niet meer voorradig zoals voorheen, en ze gaan natuurlijk rantsoeneren, tov corona in tkwadraat en meer.
Wanneer: na de vakantsie.
Op den tv tijdens de 9152ste aflevering van Thuis: REGERINGSMEDEDELING OM 20:00.
De dag erop, een Zwarte shoppingdag. Waarom zwart: ze gaan uiteraard de supermarkten en winkels al instructies hebben gegeven zodat ze ipv in 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 zoals bij de 2020 lockdown, nu in 1 2 3 hun producten al kunnen rantsoeneren.
En daar sta je dan, in de lange rijen, met je ene pot choco genoeg voor je 5 kinderen als je ze niet te dik smeert, in het vooruitzicht dat de volgende dag dezelfde figurant in dezelfde scene gaat zijn.
Eekhoorns wachten niet tot de winter om eikels te gaan zoeken en veilig te stockeren. Ze doen dat in the times of plenty, de herfst. Vroeger kan niet, want de eikels zijn dan nog in hun groei.

Iemand die wil ontsnappen aan de klooierij van de Nazi winter, dient dus voorraad aan te leggen VOOR die regeringsmededeling.
Dat is dus nu, tijdens de vakantsie.

Ik had al voorraden van vanalles zelfs voor hun corona sabotage, en ben dat gewoon verder blijven doen. Alleen eten was moeilijker, door beperkte houdbaarheden. Echter, door de prijsstijgingen ben ik beginnen kijken voor goedkoper eten, zonder daar zot ongezond in te wezen. Dus geen dozen koeken of chocolade, zakken snoep, gedroogde worst enz. Ik kwam op chips uit, en uiteindelijk, op tortilla chips (mais ipv aardappelen), die zo te zien nog eens 2-3 maanden langer houdbaar zijn dan de aardappelchips.
Ik ben ze na beslissen in de leverdozen van 20 x 200 gram beginnen kopen, nu 5 stuks, in een 2 weken. Aan 2 zakken per dag, is elke doos 10 dagen, dus heb ik nu voor 50 dagen + nog een voorraad van de aardappelchips die ik dus stopte te kopen. Ik kan dus 2 maanden verder hiermee.

Als de Zwarte Shoppingdag daar is, ga ik met mijn voeten omhoog in mijn zetel liggen, knabbelende op gebakken mais, en naar de Simpsons kijken, terwijl jullie met boze gezichten tussen andere boze gezichten met jullie 2 zakskes rantsoen aan het aanschuiven zijn.
Een beetje a la Cyprus, waar ze een dagelijkse cash afhaal limiet instelden, maanden lang, en ze stonden daar, de spaarders.

Niettemin wens ik jullie natuurlijk veel succes!
Je weet toch dat producten met "ten minste houdbaar tot" langer goed blijven dan hun datum, hoop ik?

Je kan chips 3 jaar na vervaldatum nog eten. Of ze nog lekker zijn daar ga ik met niet over uitspreken. Producten in blik blijven zeker 10 tot 20 jaar goed. Ook al staat er op de verpakking maar 3 tot 5 jaar.

Enkel "te gebruiken tot" moet je mee uitkijken. Iets dat tenminste houdbaar is tot een zekere datum, kan je ... wel het woord zegt het zelf... TEN MINSTE zonder problemen eten tot die datum. Als de datum vertrekken is, is het niet automatisch rot alsof er een wekker afgaat die zegt "rot worden". Nee, nadien zal je zelf moeten bepalen of het eetbaar is.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be