Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2022, 18:50   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Grimbergen zit inderdaad vol Franstaligen. Ik heb daar mijn hele jeugd gewoond en ik kan u verzekeren, die passen zich geen kloot aan!

Nee, nog eisen dat ze in de gemeente in het Frans werden aangesproken.

Ben daar samen met Bart Laeremans véél stickertjes en posters van de VU gaan rondplakken !
En weet je waarom ? Wel opdat de Vlamingen hun broek afdoen en ze bedienen en aanspreken in het Frans.
Als die Franstaligen morgen naar Duitsland of Engeland gaan wonen zal je eens zien hoe snel ze zich zullen integreren want daar zal het buigen of barsten zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 18:52   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tot als het puntje bij het paaltje komt ...
Daar kan ik je wel geen volledig ongelijk in geven. Ik heb dat al in de praktijk mogen ervaren.

Ik dacht dat ook maar plots sta je toch tegen die muur en is in discussie gaan helemaal taboe.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 18:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 18:56   #23
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Iedereen zal wel een paar excuus-islamieten kennen. In Europa zou 10% islamitisch zijn, wat overeenkomt met 50.000.000 stuks.
Als nog maar 1% daarvan extremistisch zou zijn (wat imo serieus onderschat is), dan lopen hier in de EU nog altijd 500.000 wacko's vrij rond.
Maw volgens uw eigen uitleg zijn er 99% niet extremistisch.
Die 1% extremisten die volgens uw berekening in België overeen komen met +/- 11.000 personen lijken mij biezonder lui van aard te zijn, gezien het aantal terroristische aanslagen in België de laatste jaren.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 19:11   #24
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10405157.html

"
Recordaantal Brusselaars verhuist naar Vlaanderen
Vooral de uittocht van Brusselaars richting Vlaanderen valt op: een recordaantal van 23.980 Brusselaars trok naar Vlaanderen. "


Om deze toevloed van anderstalige nieuwkomers in de Vlaamse Rand te kunnen assimileren moeten we zo vlug mogelijk de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen.

Dan pas zullen die Brusselse inwijkelingen beseffen dat ze niet meer in La Belgique/belgië wonen ,maar in de Nederlandstalige Republiek Vlaanderen.
Wanneer komt het gejammer van meer verfransing Witte ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 19:33   #25
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En weet je waarom ? Wel opdat de Vlamingen hun broek afdoen en ze bedienen en aanspreken in het Frans.
Als die Franstaligen morgen naar Duitsland of Engeland gaan wonen zal je eens zien hoe snel ze zich zullen integreren want daar zal het buigen of barsten zijn.
De Fransen die in Duitsland of in Engeland gaan wonen die gaan heel snel Duits of Engels spreken, als ze het al niet spreken, maar thuis, generaties lang, zal de Franse cultuur de bakermat zijn, zoals bij de Spanjaarden, de Italianen, de Grieken, enz.
De Vlamingen zullen hun eigen cultuur verloochenen, vanaf de tweede generatie. Assimilatie, slavenmentaliteit.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 19:43   #26
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De Vlamingen zullen hun eigen cultuur verloochenen, vanaf de tweede generatie. Assimilatie, slavenmentaliteit.
Li flamin on n'en a nin besoin. Dat zou die vader van Onkelinx in zijn beste koeterwaals gezegd hebben.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2022 om 19:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 19:47   #27
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Li flamin on n'en a nin besoin. Dat zou die vader van Onkelinx in zijn beste koeterwaals gezegd hebben.
Dat is een voorbeeld. Maar in de US of A net hetzelfde. Italianen van de vierde of vijfde generatie spreken nog steeds Italiaans, houden vast aan Italiaanse culturele elementen, in tegenstelling tot Vlamingen die hun eigen roots niet meer kennen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 19:50   #28
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is een voorbeeld. Maar in de US of A net hetzelfde. Italianen van de vierde of vijfde generatie spreken nog steeds Italiaans, houden vast aan Italiaanse culturele elementen, in tegenstelling tot Vlamingen die hun eigen roots niet meer kennen.
Of Vlamingen zoals jij die hun eigen roots verloochenen en zich voor een Franstalige uitgeven ... om vervolgens door de mand te vallen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.

Laatst gewijzigd door DebianFox : 3 augustus 2022 om 19:50.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 19:53   #29
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Of Vlamingen zoals jij die hun eigen roots verloochenen en zich voor een Franstalige uitgeven ... om vervolgens door de mand te vallen
Dag double-nick.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 20:51   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De Fransen die in Duitsland of in Engeland gaan wonen die gaan heel snel Duits of Engels spreken, als ze het al niet spreken, maar thuis, generaties lang, zal de Franse cultuur de bakermat zijn, zoals bij de Spanjaarden, de Italianen, de Grieken, enz.
De Vlamingen zullen hun eigen cultuur verloochenen, vanaf de tweede generatie. Assimilatie, slavenmentaliteit.
Ik vind het altijd grappig als ik in Brussel Vlamingen iets hoor bestellen in hun beste frans bij een winkelier of bediende die dan ook een Vlaming blijkt te zijn

De Vlaming heeft nu eenmaal een groot gebrek aan taalbewustzijn en verloochent zijn taal als geen enkel ander volk.

Maar stilaan lijkt me daar toch wat verandering in te komen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2022 om 20:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:09   #31
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En weet je waarom ? Wel opdat de Vlamingen hun broek afdoen en ze bedienen en aanspreken in het Frans.
Als die Franstaligen morgen naar Duitsland of Engeland gaan wonen zal je eens zien hoe snel ze zich zullen integreren want daar zal het buigen of barsten zijn.
Als Vlaanderen een onafhankelijk land zal zijn zoals Duitsland en Frankrijk zullen de Franstaligen zich ook aanpassen .Nu verschuilen ze zich steeds achter hun slagzin;
"Nous sommes quand même en Belgique ici" en de Belgicisten geven daar dan maar al te graag aan toe.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:13   #32
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Vlamingen hebben wegens de nasleep van een strenge katholieke cultuur ook die onderdanige houding behouden. Dat vermoed ik. Veel Vlaamse films en series bezitten ook een boodschap waar je het kleindorpse parochiale in kan herkennen.

Het is wat het is. Ik overdrijf niet als ik zeg dat Vlamingen een zeer onmondig braaf volkje zijn. Nederlandse collega's en kennissen die in België (Vlaanderen) hebben gestudeerd vertellen me dat steeds.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2022 om 21:17.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:14   #33
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is een voorbeeld. Maar in de US of A net hetzelfde. Italianen van de vierde of vijfde generatie spreken nog steeds Italiaans, houden vast aan Italiaanse culturele elementen, in tegenstelling tot Vlamingen die hun eigen roots niet meer kennen.
Hoeveel Franstaligen spreken nog Frans in Detroit Duc?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:15   #34
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind het altijd grappig als ik in Brussel Vlamingen iets hoor bestellen in hun beste frans bij een winkelier of bediende die dan ook een Vlaming blijkt te zijn

De Vlaming heeft nu eenmaal een groot gebrek aan taalbewustzijn en verloochent zijn taal als geen enkel ander volk.

Maar stilaan lijkt me daar toch wat verandering in te komen.
De Vlaamse onafhankelijkheid zal daar een positieve noot aan geven.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:19   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10405157.html

"
Recordaantal Brusselaars verhuist naar Vlaanderen
Vooral de uittocht van Brusselaars richting Vlaanderen valt op: een recordaantal van 23.980 Brusselaars trok naar Vlaanderen. "


Om deze toevloed van anderstalige nieuwkomers in de Vlaamse Rand te kunnen assimileren moeten we zo vlug mogelijk de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen.

Dan pas zullen die Brusselse inwijkelingen beseffen dat ze niet meer in La Belgique/belgië wonen ,maar in de Nederlandstalige Republiek Vlaanderen.
Vrij normaal, er zijn meer Vlaamse ‘suburbs’ dan Waalse.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:23   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Daar mogen zoveel Franstaligen uit Brussel en Wallonië emigreren naar Vlaanderen, dat kan me niet schelen: ik blijf flamingant en strijdbaar.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:25   #37
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als Vlaanderen een onafhankelijk land zal zijn zoals Duitsland en Frankrijk zullen de Franstaligen zich ook aanpassen .Nu verschuilen ze zich steeds achter hun slagzin;
"Nous sommes quand même en Belgique ici" en de Belgicisten geven daar dan maar al te graag aan toe.
Vrijheid van taal is 1 van de fundamentele Mensenrechten.
Hoe gaat Forza Flandria daar een mouw aan passen? Microfoons bij de mensen thuis?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:26   #38
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vrij normaal, er zijn meer Vlaamse ‘suburbs’ dan Waalse.
Maar in Wallonië is er meer groen en zijn de huizen veel goedkoper en toch gaan die Brusselaars naar Vlaanderen waar de huizen duurder zijn en er rminder groen is.

Wat zou daar achter zitten ?

De angst dat Wallo-Brux ,na de Vlaamse onafhankelijkheid niet meer in staat zal zijn om later hun pensioen te betalen natuurlijk.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:29   #39
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vrijheid van taal is 1 van de fundamentele Mensenrechten.
Hoe gaat Forza Flandria daar een mouw aan passen? Microfoons bij de mensen thuis?
Thuis spreken ze wat ze willen ,maar met de openbare diensten zullen ze Nederlands moeten spreken.

Hoe controleren ze in Engeland dat de Fransen daar Engels leren?
Toch ook door de wet "Geen Engels geen openbare diensten".
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 21:29   #40
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vrijheid van taal is 1 van de fundamentele Mensenrechten.
Hoe gaat Forza Flandria daar een mouw aan passen? Microfoons bij de mensen thuis?
Een totalitair Vlaams systeem waar de IJzerwake zonder iets aan de vorm te wijzigen overal van overheidswege zal worden uitgedragen.

https://youtu.be/YeNWGk1TAJ8

Merk de Princevlaggen op. Nederland heeft ervoor bedankt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 3 augustus 2022 om 21:30.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be