Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2017, 07:28   #4561
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Quote: May wil namelijk wel dat in het vrijhandelsakkoord met de EU wordt afgesproken dat ze onderdelen uit de douane-unie kunnen behouden, bijvoorbeeld het tariefvrij en zo efficiënt mogelijk handel drijven.
Maar tegelijk wil May ook de mogelijkheid om ook akkoorden te sluiten met snelle groeimarkten elders in de wereld. En met de Verenigde Staten van Donald Trump, die eerder deze week al liet weten graag een snelle en goede deal met Groot-Brittannië te willen sluiten.
Alleen kan een land pas op eigen houtje vrijhandelsakkoorden sluiten als het geen deel meer uitmaakt van de douane-unie.
Eerst zaten ze binnen met veel opt-out en nu buiten willen ze veel opt-in hebben. Beter is een volledige scheiding van tafel en bed, de liefde is nu eenmaal voorgoed voorbij.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 08:25   #4562
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik vermoed dat u het niet begrijpt.

Vrijhandel en vrij verkeer van personen hebben in se niets met elkaar te maken. Vrijhandel gaat over goederen.

May wil een harde Brexit met daarna een vrijhandelsakkoord met de EU. Ik zeg niet dat ze daar zal in slagen, maar u doet alsof May geen vrijhandel met de EU wil.

Ik sta paraat als er nog iets is waar u over wil discussiëren maar waar u niets van begrijpt.
Ik denk dat gij op een andere planeet leeft. De EU sluit geen vrijhandelsakkoords met het VK zonder vrij verkeer van personen. Daar draait het allemaal om. De lusten maar ook de lasten of niets.

Zwitserland heeft dat onlangs ondervonden met hun onnozel referendum
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 12:04   #4563
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Eerst zaten ze binnen met veel opt-out en nu buiten willen ze veel opt-in hebben. Beter is een volledige scheiding van tafel en bed, de liefde is nu eenmaal voorgoed voorbij.
Bij May ziet u hetzelfde terug als bij Thatcher en ook overige premiers, chantage en dreigen
Ondanks haar huidige toespraak voegde ze er een onverholen dreiging aan toe.
Evenals Thatcher benadrukt ze dus dat de tactiek sindsdien niet veranderd is

Na al die jaren zou ik denken dat de EU inmiddels genoeg geleerd zou moeten hebben
Ben er niet zo zeker van of de EU voldoende bestand ertegen zal zijn en de UK uiteindelijk er ruim meer uit zal slepen
Alle jaren is het de UK gelukt er meer uit te halen dan het de UK toekwam.

Landbouw en UK
Wat landbouw betreft, de NL landbouw behaalde eveneens als vorig jaar een record aan export. Deze nam toe van €81,4 naar €85 miljard
(Totale export, het handelsoverschot steeg met 16,9% t.o.v. 2015)
Wat me opviel aan landbouw import van de UK naar NL, deze liep met 2,9% terug. De landbouwexport naar de UK bleef gelijk aan 2015

Laatst gewijzigd door Adrian M : 20 januari 2017 om 12:10.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 18:57   #4564
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
10%? NL, huidige inkomsten €263 miljard totaal overheid
Trek er de belastingen af die burgers opbrengen en doe daar 10% van
In dat geval kan de zorg vrijwel afgeschreven worden, geen geld voor de waterhuishouding, laat staan nog geld voor infrastructuur
Breng de belasting die bedrijven ophoesten tevens terug naar zo goed als nul dan draait een overheid in het geheel niet meer.
26 miljard moet meer dan volstaan.

De zorg mag 'afgeschreven' worden (lees: geprivatiseerd).

Citaat:
Met andere landen is de handel vele malen groter en wordt er eveneens hard onderhandeld
De UK koos ervoor alleen verder te willen gaan, hun goed recht
De consequentie is dan wel dat het niet anders is dan elk ander land en de EU voor zichzelf dient op te komen.
Onderhandelingen fair, maar ook niet meer dan dat.
Zeg mij eens met welk land wij (België/Nederland) meer handel voeren en waar we nog geen vrijhandelsakkoord mee hebben.

Faire onderhandelingen, die wil ik ook. Maar ik vrees ervoor. Sommigen willen het VK zien bloeden omdat zij durven opkomen voor hun soevereiniteit, zelfs al doet dat onszelf bloeden.

Citaat:
Als met name toeleveringsbedrijven voor Europese bedrijven wegtrekken uit de UK dan is dat vervelend voor de UK,
maar wel in het belang van de Europese industrie en EU landen.
Evengoed the city. Het zou totaal onzinnig zijn, handelen met Euro gerelateerd buiten de EU
Met wraak heeft het alles niets te maken, wel een EU dat voor zichzelf en haar eigenbelangen dient op te komen.
Ik moet die Britse exodus eerst nog zien. Ik geloof er geen bal van.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 19:03   #4565
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Quote: May wil namelijk wel dat in het vrijhandelsakkoord met de EU wordt afgesproken dat ze onderdelen uit de douane-unie kunnen behouden, bijvoorbeeld het tariefvrij en zo efficiënt mogelijk handel drijven.
Maar tegelijk wil May ook de mogelijkheid om ook akkoorden te sluiten met snelle groeimarkten elders in de wereld. En met de Verenigde Staten van Donald Trump, die eerder deze week al liet weten graag een snelle en goede deal met Groot-Brittannië te willen sluiten.
Alleen kan een land pas op eigen houtje vrijhandelsakkoorden sluiten als het geen deel meer uitmaakt van de douane-unie.
Tariefvrij handel voeren tussen de handelspartners heeft niets met een douane-unie te maken. U verwart een douane-unie met een interne markt.

1. vrijhandelszone (wat het VK wil)
2. douane-unie (EU + Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Monaco, Andorra en Turkije)
3. interne markt (EU + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein)
4. muntunie (Eurozone)
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 20 januari 2017 om 19:07.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 19:12   #4566
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vrijhandel gaat niet enkel over goederen, het gaat over goederen en diensten. En diensten worden door personen uitgevoerd.
Dat klopt. Meestal gebruik ik de term goederen als ik goederen en diensten bedoel.

Maar de vrijhandel inzake diensten impliceert niet dat iedere burger zomaar kan verhuizen. Dat houdt het vrij verkeer van personen wel in.

(Let op: persoonlijk ben ik wel voorstander van open grenzen.)
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 19:13   #4567
Nebur
Minister-President
 
Nebur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2010
Berichten: 5.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Vrijhandel impliceert dat de handel vrij is, dus de naam is niet helemaal juist. Vrijhandel betekend eigenlijk gewoon tariefvrij. Verder je vrij kunnen vestigen in een ander land is iets anders als je visum vrij kunnen bewegen in een ander land. Verder machineonderhoud en inzetten van personen daarbij als monteurs gaan vaak hand in hand. De vraag is dan ook hoe je vrijhandel kunt rijmen met visumplicht. In het ceta accoord is ook de visumplicht opgeheven tegenover dacht ik de Roemenen, zij hadden aanvankelijk bezwaar tegenover ceta.
Vrij verkeer van personen heeft geen jota met vrijhandel te maken. Werknemers vallen daar nu eenmaal niet onder.
__________________

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 19:36   #4568
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Dat klopt. Meestal gebruik ik de term goederen als ik goederen en diensten bedoel.

Maar de vrijhandel inzake diensten impliceert niet dat iedere burger zomaar kan verhuizen. Dat houdt het vrij verkeer van personen wel in.

(Let op: persoonlijk ben ik wel voorstander van open grenzen.)
Het vrij verkeer van personen binnen de EU is ook aan beperkingen onderworpen.

Verder is het simpelweg zo dat de EU geen vrijhandelsakkoord met buurland UK gaat toestaan zonder vrij verkeer van personen. Of jij dat nu spijtig vindt of niet maakt geen bal uit

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 20 januari 2017 om 19:41.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 20:10   #4569
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.605
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het vrij verkeer van personen binnen de EU is ook aan beperkingen onderworpen.

Verder is het simpelweg zo dat de EU geen vrijhandelsakkoord met buurland UK gaat toestaan zonder vrij verkeer van personen. Of jij dat nu spijtig vindt of niet maakt geen bal uit
De tienpuntenvraag is natuurlijk wie er dan het meeste nadeel van gaat ondervinden. Het VK, of, in dit geval Vlaanderen/Belgie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 20:15   #4570
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De tienpuntenvraag is natuurlijk wie er dan het meeste nadeel van gaat ondervinden. Het VK, of, in dit geval Vlaanderen/Belgie.
Ja maar je zit nu ook weer op lokaal vlak te denken. Ik denk dat we belang hebben bij Europa anders zijn we maar een boerengat.
Denk je dat North Dakota er belang bij heeft om zich van de USA af te scheiden?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 20:17   #4571
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Vrij verkeer van personen heeft geen jota met vrijhandel te maken. Werknemers vallen daar nu eenmaal niet onder.
Zit wel in ceta opgenomen, kan ik niets aan doen, is ook iets anders als vrije vestiging in een ander land.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 januari 2017 om 20:19.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 21:19   #4572
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Bij May ziet u hetzelfde terug als bij Thatcher en ook overige premiers, chantage en dreigen
Ondanks haar huidige toespraak voegde ze er een onverholen dreiging aan toe.
Evenals Thatcher benadrukt ze dus dat de tactiek sindsdien niet veranderd is

Na al die jaren zou ik denken dat de EU inmiddels genoeg geleerd zou moeten hebben
Ben er niet zo zeker van of de EU voldoende bestand ertegen zal zijn en de UK uiteindelijk er ruim meer uit zal slepen
Alle jaren is het de UK gelukt er meer uit te halen dan het de UK toekwam.

Landbouw en UK
Wat landbouw betreft, de NL landbouw behaalde eveneens als vorig jaar een record aan export. Deze nam toe van €81,4 naar €85 miljard
(Totale export, het handelsoverschot steeg met 16,9% t.o.v. 2015)
Wat me opviel aan landbouw import van de UK naar NL, deze liep met 2,9% terug. De landbouwexport naar de UK bleef gelijk aan 2015
NOOIT meer binnenhalen de Britten, gewoon via de WTO is al lastig zat. Bovendien zal zowel de UK als de EU echt niet failliet gaan door de handel via de WTO. De UK doe nu op het ogenblik aan "scaremongering" met hun dreigementen om van de UK een belastingparadijs te maken. De wereld is nu eenmaal groter dan de UK alleen dus zeker niets van aantrekken van hun dreigementen. Alleen ben ik bang dat de Barnier, Merkel en ook Rutte bij ons hun oren laten hangen naar de dreigementen van de UK.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 22:50   #4573
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
NOOIT meer binnenhalen de Britten, gewoon via de WTO is al lastig zat. Bovendien zal zowel de UK als de EU echt niet failliet gaan door de handel via de WTO. De UK doe nu op het ogenblik aan "scaremongering" met hun dreigementen om van de UK een belastingparadijs te maken. De wereld is nu eenmaal groter dan de UK alleen dus zeker niets van aantrekken van hun dreigementen. Alleen ben ik bang dat de Barnier, Merkel en ook Rutte bij ons hun oren laten hangen naar de dreigementen van de UK.
Bepaalde individuen willen ons bang maken maar
't zal allemaal koelen zonder blazen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 22:55   #4574
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
26 miljard moet meer dan volstaan.

De zorg mag 'afgeschreven' worden (lees: geprivatiseerd)
Wauw, 26 miljard! Als u econoom bent vraag ik me toch echt af waar u afgestuurd bent geraakt?

Met slechts €26 miljard en alleen al aan Defensie meer dan €8 miljard kwijt
Voor Defensie zal hoe dan ook het budget omhoog moeten met meer dan minimaal €2 miljard. In dat geval zit het budget nog maar op 1.4%

Hoeveel dacht u nog over te houden voor bijv. infra structuur, energie en de hoge kosten voor de NL waterwerken welke de komende veel geld zullen kosten
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 23:38   #4575
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Tariefvrij handel voeren tussen de handelspartners heeft niets met een douane-unie te maken. U verwart een douane-unie met een interne markt.

1. vrijhandelszone (wat het VK wil)
2. douane-unie (EU + Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, San Marino, Monaco, Andorra en Turkije)
3. interne markt (EU + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein)
4. muntunie (Eurozone)
Niet mijn woorden. Verklaart u het onderstaande dan maar eens
Quote: May wil namelijk wel dat in het vrijhandelsakkoord met de EU wordt afgesproken dat ze onderdelen uit de douane-unie kunnen behouden, bijvoorbeeld het tariefvrij en zo efficiënt mogelijk handel drijven.
Maar tegelijk wil May ook de mogelijkheid om ook akkoorden te sluiten met snelle groeimarkten elders in de wereld. En met de Verenigde Staten van Donald Trump, die eerder deze week al liet weten graag een snelle en goede deal met Groot-Brittannië te willen sluiten.
Alleen kan een land pas op eigen houtje vrijhandelsakkoorden sluiten als het geen deel meer uitmaakt van de douane-unie.

Niet toestaan vrij verkeer personen zou May nog wel eens flink op kunnen breken bij de onderhandelingen gezien landen als Polen en andere landen
Deze zouden zich tamelijk hard op kunnen stellen

Laatst gewijzigd door Adrian M : 20 januari 2017 om 23:46.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 23:42   #4576
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Niet mijn woorden. Verklaart u het onderstaande dan maar eens
Quote: May wil namelijk wel dat in het vrijhandelsakkoord met de EU wordt afgesproken dat ze onderdelen uit de douane-unie kunnen behouden, bijvoorbeeld het tariefvrij en zo efficiënt mogelijk handel drijven.
Maar tegelijk wil May ook de mogelijkheid om ook akkoorden te sluiten met snelle groeimarkten elders in de wereld. En met de Verenigde Staten van Donald Trump, die eerder deze week al liet weten graag een snelle en goede deal met Groot-Brittannië te willen sluiten.
Alleen kan een land pas op eigen houtje vrijhandelsakkoorden sluiten als het geen deel meer uitmaakt van de douane-unie.
Lol Nebur is een ancap. Die bekommeren zich niet over zo'n futiliteiten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 23:52   #4577
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Lol Nebur is een ancap. Die bekommeren zich niet over zo'n futiliteiten.
Ik zie niet zomaar gebeuren dat de UK gunstigere voorwaarden eruit zal kunnen slepen dan geldt voor landen als Noorwegen en Zwitserland.
In dat geval krijgt de EU volgens mij een fiks probleem

Stel dat het ongunstig uitpakt. In dat geval zullen Nederland en België schade lijden.
Maar uiteindelijk herstelt zich dit daar andere markten aangeboord zullen worden, dan wel markten raken uitgebreid.
Een goed voorbeeld is bijv Rusland, de landbouw zocht vrij snel andere mogelijkheden voor afzet.

Daarnaast geldt concurrentie. Waar de Britten denken de markt in de wereld aan te boren of uitbreiden zullen ze ook onze landen
tegenkomen om een zo goed als weggevallen markt helpen compenseren

Ook zonder de UK blijft de EU mondiaal een groot economisch blok waarbij vergeleken de UK een kleine speler is
Een land als bijv. Australië zal zeker ook verdragen sluiten met de UK, de EU daarentegen zullen ze zondermeer laten prevaleren gezien de grote markt.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 21 januari 2017 om 00:13.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2017, 23:59   #4578
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Ik zie niet zomaar gebeuren dat de UK gunstigere voorwaarden eruit zal kunnen slepen dan geldt voor landen als Noorwegen en Zwitserland.
In dat geval krijgt de EU volgens mij een fiks probleem
Ja inderdaad, maar ancap is zoiets al feng shui.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 00:15   #4579
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Ik zie niet zomaar gebeuren dat de UK gunstigere voorwaarden eruit zal kunnen slepen dan geldt voor landen als Noorwegen en Zwitserland.
In dat geval krijgt de EU volgens mij een fiks probleem
Zowel de EU als het VK krijgen fikse problemen + enorme vraagtekens die niet in 1,2,3 zullen opgelost raken.
In de City zitten er enkele duizenden mensen met slapeloze nachten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2017, 00:19   #4580
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zowel de EU als het VK krijgen fikse problemen + enorme vraagtekens die niet in 1,2,3 zullen opgelost raken.
In de City zitten er enkele duizenden mensen met slapeloze nachten.
Dat ze in de City in hun broek zitten te kakken vervult mij met vreugde.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be