Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2018, 15:49   #161
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik koop me dus beter een tweedehands Porsche van zo rond de 9500 euro dan een nieuwe Dacia van 13000 euro ?
Je rijd inderdaad beter met een oude Porsche, dan met een Dacia als je vrouwen wil kunnen oppikken.
Hij mag echter niet te oud zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 15:59   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Geciviliseerde mannen kijken ook naar het totaalpakket bij een vrouw. Ja, we leven niet meer in tijden waarin enkel het hebben van een bepaald geslacht bepaalt of je (een deel van) je leven met de andere persoon doorbrengt. Dat was nooit zo, trouwens.
Klopt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 19:10   #163
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, getrouwde vrouwen, die denken enkele uren in luxe te kunnen doorbrengen met een andere man.
ihihi
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2018, 19:10   #164
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Het gebeurt te zelden daarvoor, denk ik. En fietsen die tegenwoordig ook al mee naar je huis?

In elk geval, je m'en fou eigenlijk, buiten het feit dat hij een heel huis voor zichzelf heeft. Ik begrijp niet dat je dat als alleenstaande zou willen: om dag en nacht voor de lol te onderhouden.
lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 07:26   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je rijd inderdaad beter met een oude Porsche, dan met een Dacia als je vrouwen wil kunnen oppikken.
Hij mag echter niet te oud zijn.
Och....behalve een paar merken die hun goed in de oren klinken kennen de meeste vrouwen niks over de modellen. Sowieso roesten die bakken toch niet meer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 februari 2018 om 07:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 08:29   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel ik kan je zeggen dat het een rol speelt, niet altijd maar toch. (Waarom zien nogal wat mannen anders auto's als een verlengstuk v hun mannelijkheid, toch wel omdat ze denken er vrouwtjes mee te imponeren.)
Lopen de vrouwtjes dan ook met die onzin weg? Daar lijkt het G. om te doen te zijn. Het lijkt erop dat ze redeneert "hij heeft geen auto, daarom geraakt hij niet van straat".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 08:32   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jou zou er inderdaad raar van opkijken.
Er zijn reeds wetenschappelijke studies gedaan naar dat gedracht van vrouwen.
Job, auto, bezittingen, uiterlijk vertoon zijn belangrijke zaken waar vrouwen hun mening over een man op baseren.
Er zijn ook studies gedaan naar het gedrag van vrouwen tegenover mannen volgens het types van auto's waarmee ze rondrijden.
En ja, die studies hebben uitgewezen dat vrouwen makkelijker vallen voor een man die hen in een dure auto kan vervoeren, dan voor een man die hen achterop de fiets neemt.
Mij lijkt het vrij eenvoudig: soort zoekt soort. Materialistisch ingestelde mensen zoeken blijkbaar dan elkaar.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 16:33   #168
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mij lijkt het vrij eenvoudig: soort zoekt soort. Materialistisch ingestelde mensen zoeken blijkbaar dan elkaar.

Dat is jouw vaststelling. Mogelijk heb je veel geluk en vindt/vond je een niet-materialistisch ingestelde vrouw.
Maar ik zal U een verhaaltje geven van mijn bevindingen uit mijn jeugd.
In mijn omgeving waren destijds 9 (negen!) dancings of afstand van 5 km en er waren regelmatig optredens van Rocco Granada en Adamo.
Daar kwam een massa "fils ?* papa" op af. Van Brussel; Antwerpen en Luik.
En allemaal met een wagen van de schroothoop; verdiend met hun eerste geld dat ze verdienden in de mijn. Vooral de Berbers waren actief.
Dat was een belevenis voor de boeredochters van de buiten.
Een auto had bijna niemand van het wit werkvolk.
Het resultaat was vlug te zien. Op korte tijd liep de streek vol met chocolatten ventjes zonder vader. Die had nadien geen uitstaans meer met de witte hoeren van bij ons.
Zij verdwenen na een tijdje en gingen een door hun ouders uitgezochte maagd huwen in het Atlas-gebergte.
En nu? Wel nu zijn wij de racisten. Het zijn toch zo'n sukkelaars nietwaar.
Kinderen maken konden ze nog wel. Maar de verantwoordelijkheid van het ouderschap opnemen was teveel gevraagd.
Wie is er dan begonnen met racist te zijn?
De auto's hebben het gelapt. Het was toen veel knusser om met uw benen open in een wagen te foeteren. Gezellig warm en verstoken van winters guur weer. Het doet dus wel iets; die auto.
Toen er meer kwamen; ook bij het witte werkvolk; kwam er een einde aan die frivole tijd. Toen kregen die Marokanen lik op stuk.
De "boeredochtere" was slimmer geworden. Ze deed het niet meer.
Alhoewel; mijn voorouders kwamen van Zichem. Een dorp waar destijds ook een Spaans Galjoen feest gevierd heeft. Ik had ook een bruine tint maar.....geen wagen. Maar ik heb dat opgelost? Het volstondt om een paar woorden school-frans te serveren en een weinig de "poco-loco" uit te hangen om aan mijn trekken te komen. Natuurlijk niet op de Marokaanse manier want daar was ik nog te onnozel voor. Volgens de christelijke leer was "de zonde des vleesch" nog heiligschennis. Verdomd heb ik wat gemist! Ze moesten mij nu nog eens loslaten!

Laatst gewijzigd door werkman : 10 februari 2018 om 16:58.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 16:48   #169
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Tijd om de 'kitchen rules' even rond te bazuinen: Less is more!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 17:04   #170
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tijd om de 'kitchen rules' even rond te bazuinen: Less is more!

Een beetje lachen en gelijktijdig de waarheid vertellen moet kunnen nietwaar?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 17:35   #171
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dat is jouw vaststelling. Mogelijk heb je veel geluk en vindt/vond je een niet-materialistisch ingestelde vrouw.
Maar ik zal U een verhaaltje geven van mijn bevindingen uit mijn jeugd.
In mijn omgeving waren destijds 9 (negen!) dancings of afstand van 5 km en er waren regelmatig optredens van Rocco Granada en Adamo.
Daar kwam een massa "fils ?* papa" op af. Van Brussel; Antwerpen en Luik.
En allemaal met een wagen van de schroothoop; verdiend met hun eerste geld dat ze verdienden in de mijn. Vooral de Berbers waren actief.
Dat was een belevenis voor de boeredochters van de buiten.
Een auto had bijna niemand van het wit werkvolk.
Het resultaat was vlug te zien. Op korte tijd liep de streek vol met chocolatten ventjes zonder vader. Die had nadien geen uitstaans meer met de witte hoeren van bij ons.
Zij verdwenen na een tijdje en gingen een door hun ouders uitgezochte maagd huwen in het Atlas-gebergte.
En nu? Wel nu zijn wij de racisten. Het zijn toch zo'n sukkelaars nietwaar.
Kinderen maken konden ze nog wel. Maar de verantwoordelijkheid van het ouderschap opnemen was teveel gevraagd.
Wie is er dan begonnen met racist te zijn?
De auto's hebben het gelapt. Het was toen veel knusser om met uw benen open in een wagen te foeteren. Gezellig warm en verstoken van winters guur weer. Het doet dus wel iets; die auto.
Toen er meer kwamen; ook bij het witte werkvolk; kwam er een einde aan die frivole tijd. Toen kregen die Marokanen lik op stuk.
De "boeredochtere" was slimmer geworden. Ze deed het niet meer.
Alhoewel; mijn voorouders kwamen van Zichem. Een dorp waar destijds ook een Spaans Galjoen feest gevierd heeft. Ik had ook een bruine tint maar.....geen wagen. Maar ik heb dat opgelost? Het volstondt om een paar woorden school-frans te serveren en een weinig de "poco-loco" uit te hangen om aan mijn trekken te komen. Natuurlijk niet op de Marokaanse manier want daar was ik nog te onnozel voor. Volgens de christelijke leer was "de zonde des vleesch" nog heiligschennis. Verdomd heb ik wat gemist! Ze moesten mij nu nog eens loslaten!
Mijnwerkers dus die in Brussel en Antwerpen woonden ? Ik heb geen weet van mijnen in die steden.En die gingen vogelen met Vlaamse meisjes ergens in de verre provincie ? En die vlaamse meisjes deden dat in de jaren 60 massaal met die berbers ?
Wel ik kan u enkel zeggen dat in de jaren 70 in de meeste Vlaamse dancings geen berbers binnenmochten ( toen kon dat nog heel legaal).De portiers hielden die stuk voor stuk buiten. Dus kan ik me moeilijk voorstellen dat dat in de tijd van Rocco Granata niet zo zou zijn geweest.
Ik ga niet beweren dat er in uw streek niet zo één verhaaltje zal zijn geweest tussen een berber een een vlaamse deerne maar voor de rest is uw verhaaltje een flutverhaaltje...en al zeker van die massa's halfbloedkindjes....Maar al bij al plezant om te vertellen aan uw vrienden als die er een paar te veel op hebben

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 februari 2018 om 17:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2018, 17:44   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijnwerkers dus die in Brussel en Antwerpen woonden ? Ik heb geen weet van mijnen in die steden.En die gingen vogelen met Vlaamse meisjes ergens in de verre provincie ? En die vlaamse meisjes deden dat in de jaren 60 massaal met die berbers ?
Wel ik kan u enkel zeggen dat in de jaren 70 in de meeste Vlaamse dancings geen berbers binnenmochten ( toen kon dat nog heel legaal).De portiers hielden die stuk voor stuk buiten. Dus kan ik me moeilijk voorstellen dat dat in de tijd van Rocco Granata niet zo zou zijn geweest.
Ik ga niet beweren dat er in uw streek niet zo één verhaaltje zal zijn geweest tussen een berber een een vlaamse deerne maar voor de rest is uw verhaaltje een flutverhaaltje...en al zeker van die massa's halfbloedkindjes....Maar al bij al plezant om te vertellen aan uw vrienden als die er een paar te veel op hebben
Werkman komt altijd met zulke instantverhalen af. Je hoeft geen studies te hebben gedaan om te zien dat hij steeds weer opnieuw van alles bij elkaar fantaseert. Gewoon negeren, die rommel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 05:15   #173
Yog Sothoth
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Locatie: Dieper in de aarde, dieper in je gat
Berichten: 1.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Massa-immigratie is maar een van de vele instrumenten die ze daarbij gebruiken. Daarnaast gebruiken ze onder meer feminisme, degeneratieve cultuur, het voeden van blanke schuldcomplexen, het vernietigen van familiewaarden en het pushen van de holebi-transgender agenda.
De "holebi-transgender agenda"?



En welke sinistere plannen hebben die dan volgens jou met de dappere, heldhaftige krijgers van de galactische god-keizer zoals jij?
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2018, 20:22   #174
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
De "holebi-transgender agenda"?
Je bent jezelf aan ‘t uitlachen:

Biden: Jewish heritage is American heritage

“Vice President Joe Biden spoke at length Tuesday night about the influence of Judaism on the United States, dating back to the country's founding and to the present day as Jews helped shape views on gay rights.”

“Think behind of all that, I bet you 85 percent of those changes, whether it’s in Hollywood or social media are a consequence of Jewish leaders in the industry. The influence is immense, the influence is immense. And, I might add, it is all to the good,” he said.”

https://www.politico.com/blogs/polit...eritage-164525

Aldus kinderenfan Joe Biden, vice-president van Obama.
En wat Prezze Obongo zelf betreft:

“Obama spoke before the world’s largest gay rights political group, the Human Rights Campaign, on October 10, 2009.

Promising to “change America’s laws” and the “hearts and minds” of all Americans at the HRC’s Annual Dinner in Washington DC, Obama delivered the keynote address with a speech that drew an enthusiastic response.

The Human Rights Campaign has emerged as a powerful lobby, curried up to by Jews on Capitol Hill such as Diane Feinstein and Joseph Lieberman, funded by major corporations, and of course, given huge support by American Jewry.

I’ve required all agencies in the federal government to extend as many benefits as possible to LGBT (lesbian, gay, bisexual, and transgender ) families. And I’ve called on Congress to repeal the Defense of Marriage Act and to pass the Domestic Partners Benefits and Obligations Act.“

http://www.realjewnews.com/?p=458

Yup, the holebi-transgender agenda, indeed sir.
Citaat:
En welke sinistere plannen hebben die dan volgens jou met de dappere, heldhaftige krijgers van de galactische god-keizer zoals jij?
Deze dame geeft daar ’n ondubbelzinnig antwoord op:

https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

Ik kan je nog wel wat into-your-face-info geven, maar voor ’n slimme verstaander als jij is dat niet nodig, vermoed ik.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 12 februari 2018 om 20:24.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 02:11   #175
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

The influence is imense, imense...
Nigel Farage
Citaat:
Ondertussen proberen enkele tegenstanders van de brexit in het Britse Parlement alsnog de Europees-Britse breuk tegen te houden. Zij sporen parlementsleden aan om het toekomstige officiële terugtrekkingsakkoord tussen de Unie en Groot-Brittannië niet goed te keuren om zo de brexit tegen te houden. Onder deze tegenstanders vinden we voormalig Brits premier Tony Blair, Goldman Sachs (investeringsbank) CEO Lloyd Blankfein en miljardair George Soros.

Farage lijkt alles behalve schrik te hebben van dit trio. Tijdens het interview lachte hij het mogelijke succes van hen weg. “Als ik een scenario voor een horrorfilm zou schrijven over hoe de remainers (zij die tijdens het brexit-referendum stemden om in de Europese Unie te blijven) eruitzien, wel zo zien ze eruit (verwijzend naar Blair, Blankfein en Soros)”, klonk het bij Farage.

Waar Farage minder mee kan lachen, is de massale financiële steun die Soros verleende aan zijn politieke tegenstanders. Soros zou meer dan 600.000 pond (zo’n 675.000 euro) geschonken hebben aan pro-Europese stichtingen, campagnes en onderzoek. Farage eist nu dat de miljardair zich in Londen komt verantwoorden over "hoe en waarom hij de politieke situatie van Groot-Brittannië probeert te ondermijnen". Soros zelf of zijn woordvoerder weigeren voorlopig om te reageren op de uitspraken van Farage.
Eenvoudiger leven.. buiten de waard gerekend (grootkapitaal) "where ever..."
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:07   #176
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
The influence is imense, imense...
Nigel Farage

Eenvoudiger leven.. buiten de waard gerekend (grootkapitaal) "where ever..."
Alles bij elkaar opgeteld is het niet-controleerbare en alles opzuigende grootkapitaal de grootste vijand van élke bevolking.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 19:57   #177
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.973
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je rijd inderdaad beter met een oude Porsche, dan met een Dacia als je vrouwen wil kunnen oppikken.
Hij mag echter niet te oud zijn.
Of net heel oud: https://www.youtube.com/watch?v=5mExJnQX8gQ
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 20:08   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Alles bij elkaar opgeteld is het niet-controleerbare en alles opzuigende grootkapitaal de grootste vijand van élke bevolking.
Daar zit iets van in. Gisteren heb ik de laatste bladzijden gelezen van Ludo de Wits boek. Nu ben ik echt geen linkse rakker, maar als je dat boek leest, zie je toch wel dat er met het huidige kapitalisme wel een ernstig probleem is. Ook op ecologisch vlak.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2018, 23:20   #179
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar zit iets van in. Gisteren heb ik de laatste bladzijden gelezen van Ludo de Wits boek. Nu ben ik echt geen linkse rakker, maar als je dat boek leest, zie je toch wel dat er met het huidige kapitalisme wel een ernstig probleem is. Ook op ecologisch vlak.
Bedankt voor de tip.
Ik had er nog niet van gehoord, maar de man slaat idd nagels met koppen:

“Auteur Ludo De Witte schreef 'Als de laatste boom geveld is, eten we ons geld wel op – Kapitalisme versus de aarde'. Zolang we de echte oorzaak van de klimaatverandering niet erkennen en aanpakken is het menselijk leven op aarde gedoemd. Dat systeem heeft een naam: kapitalisme. Een vlijmscherp betoog. De Witte geeft echter een mogelijke uitweg.”

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-ecosocialisme

Het probleem dat zich al even stelt is het egocentrische streven naar winstmaximalisatie, dat geen rekening houdt met de gevolgen ervan (op langere termijn) voor mens en milieu.
Economie is op zich ok, noodzakelijk zelfs, maar zonder een voorafgaande ethiek of milieubewustheid, leidt onbeteugeld winstbejag tot gevolgen die nog decennia lang hun negatieve impact zullen hebben op milieu én de samenleving, 2 factoren die niet los van elkaar kunnen gezien worden.
Kapitalisme/economie en ethiek dienen complementair te zijn, gezien ze elkaar nodig hebben om te kunnen blijven bestaan.

Oceanen vol met vieze rommel, plastic en afvalstoffen, dagelijks miljoenen tonnen bijkomende stofdeeltjes in de atmosfeer, voedsel dat stijf staat van antibiotica en e-additieven, honderden miljoenen dieren die dagelijks in verschrikkelijke omstandigheden moeten ‘leven’, vergiftigde en uitgeputte landbouwgronden, vervuild grondwater en de kapitalistische exploitatie van dit alles gaat onverminderd voort en neemt nog zelfs toe.
De inhoud van Pandora’s doos begint duidelijk zichtbaar te worden.

En wat kapitalisme op zich betreft, ik ben niet van mening dat een burger met enkele honderdduizenden of zelfs enkele miljoenen euro’s in z’n bezit, als een kapitalist kan beschouwd worden, neen, échte kapitalisten zijn degenen die miljarden ‘uit het niets’ toveren en over alle mogelijke voorkennis beschikken, die de globale boel om zeep helpen, zoals onderstaande kwoots ondersteunen:

“En ik geloof oprecht, met u, dat bankinstellingen gevaarlijker zijn dan staande legers.” Thomas Jefferson

“Banken hebben meer schade toegebracht aan religie, de moraal, rust, welvaart en zelfs rijkdom van de natie dan zij hebben gedaan, of ooit zullen doen, aan goede daden.” John Adams

“De kwestie die door de eeuwen heen sleepte en die we vroeg of laat moeten uitvechten is de mensen tegen de banken.” Lord Acton


Het banksysteem, dus.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2018, 00:24   #180
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar zit iets van in. Gisteren heb ik de laatste bladzijden gelezen van Ludo de Wits boek. Nu ben ik echt geen linkse rakker, maar als je dat boek leest, zie je toch wel dat er met het huidige kapitalisme wel een ernstig probleem is. Ook op ecologisch vlak.
Troost u, in de VS is het eindspel ingezet van het kapitalisme. De ongelijkheid wordt skyhigh geblazen dankzij Trump zijn tax wet, en dankzij de enorme deficieten die daaruit volgen gaat men de welvaartsstaat daar kompleet afbreken.

Dat land is de staat van decadentie ingetreden, de laatste fase voor verval.

Laatst gewijzigd door Tavek : 14 februari 2018 om 00:25.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be