Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2020, 19:57   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie nog eer de motorcross afgeschaft (wat niet zal gebeuren, politiek onverkoopbaar) dan het verbieden van de monster-pick-ups (en zeker old timers zal het leven niet zuur gemaakt worden).
En het minst van al dan nog door de n-va.
Een "normale" pick-up is ergens nog aanvaardbaar omdat die laadruimte voor sommige beroepen een erg praktische kant heeft. Maar de opgefokte monster-pick-ups zijn vooral bedoeld om indruk te maken ("edde mij gezien?").
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:32   #82
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een "normale" pick-up is ergens nog aanvaardbaar omdat die laadruimte voor sommige beroepen een erg praktische kant heeft. Maar de opgefokte monster-pick-ups zijn vooral bedoeld om indruk te maken ("edde mij gezien?").
U vergat de SUV's, de vervuilers bij uitstek. Wat mensen daar nu in zien, is onbegrijpelijk.

"Niet de luchtvaart of de scheepvaart heeft de afgelopen tien jaar gezorgd voor de op een na grootste toename in CO2-uitstoot, maar de SUV: die dikke, hoge, brandstofslurpende terreinwagen. En zolang de emissienormen niet worden aangepast, gaan autofabrikanten geen kleinere auto’s bouwen."

Toemaatje
.
De Mercedes G500 4x4 Squared is een milieudelict op wielen. Een vierkante mega-monstro-SUV van militaire komaf. Drieduizend kilogram weegt dit wanvoertuig. Drieduizend kilogram om zeventig kilo mens naar de supermarkt te slepen. Dat is 42 kilo auto voor elke kilo passagier.

(Apache)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 februari 2020 om 20:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:49   #83
Eyjafjallajökull
Perm. Vertegenwoordiger VN

Eyjafjallajökull's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Compensatiegedrag voor kleine pietjes.

Hetgeen weer eens ten overvloede bewijst dat Het Oosten niet System is. Ik zeg zulke dingen niet.

Maar u insinueert weer een dubbelnick. Hetgeen uitdrukkelijk sinds een bepaalde tijd verboden werd door moderator Akira. U kunt het weer niet laten. Ik zal u dus moeten melden bij de moderatie.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:57   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U vergat de SUV's, de vervuilers bij uitstek. Wat mensen daar nu in zien, is onbegrijpelijk.

"Niet de luchtvaart of de scheepvaart heeft de afgelopen tien jaar gezorgd voor de op een na grootste toename in CO2-uitstoot, maar de SUV: die dikke, hoge, brandstofslurpende terreinwagen. En zolang de emissienormen niet worden aangepast, gaan autofabrikanten geen kleinere auto’s bouwen."

Toemaatje
.
De Mercedes G500 4x4 Squared is een milieudelict op wielen. Een vierkante mega-monstro-SUV van militaire komaf. Drieduizend kilogram weegt dit wanvoertuig. Drieduizend kilogram om zeventig kilo mens naar de supermarkt te slepen. Dat is 42 kilo auto voor elke kilo passagier.

(Apache)
Wat die SUV-rage betreft hebt u gelijk. Ik begrijp evenmin waarom een personenwagen de omvang moet krijgen van een geblindeerd militair voertuig.
Ik denk dat de producenten gewoon psychisch inspelen op de geldingsdrang van sommige mensen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 23:50   #85
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het kan de ideale werkpartner zijn om een zware aanhang- wagen mee te trekken, maar ook een vrijetijdswagen waarmee u met uw gezin zalig kan gaan off-road rijden. Bovendien is een pick-up ook de ideale gezinswagen omdat dit zeer veilige wagens zijn die best wel tegen een stootje kunnen!

Zo kan je professional en uw prive leven combineren in 1 wagen.

Een mono volume of terreinwagen voldoet hier niet aan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2020 om 23:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 11:13   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een gewone suv.
Allez, 't is een van de reeks Outlander-4007- c-crosser .

Waarom of hoe komt dat?
De vorige was met meer dan 10 jaar echt op, en ik zei tegen mijn heksie perfeksie dat ze in elke auto van de toonzaal mocht gaan zitten, en punten geven voor het confort van hare rug (in en uitstappen, zithouding).
Voil?*.
Met zijn 2200 dieselmotor betaald ik zeeeer veel inverkeersstellingsbelasting en zzzzeeer veel jaarlijkse taks en verzekering.
Plus: 't kwam goed uit met mijn hobby's.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be