Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2020, 19:57   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zie nog eer de motorcross afgeschaft (wat niet zal gebeuren, politiek onverkoopbaar) dan het verbieden van de monster-pick-ups (en zeker old timers zal het leven niet zuur gemaakt worden).
En het minst van al dan nog door de n-va.
Een "normale" pick-up is ergens nog aanvaardbaar omdat die laadruimte voor sommige beroepen een erg praktische kant heeft. Maar de opgefokte monster-pick-ups zijn vooral bedoeld om indruk te maken ("edde mij gezien?").
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:32   #82
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een "normale" pick-up is ergens nog aanvaardbaar omdat die laadruimte voor sommige beroepen een erg praktische kant heeft. Maar de opgefokte monster-pick-ups zijn vooral bedoeld om indruk te maken ("edde mij gezien?").
U vergat de SUV's, de vervuilers bij uitstek. Wat mensen daar nu in zien, is onbegrijpelijk.



"Niet de luchtvaart of de scheepvaart heeft de afgelopen tien jaar gezorgd voor de op een na grootste toename in CO2-uitstoot, maar de SUV: die dikke, hoge, brandstofslurpende terreinwagen. En zolang de emissienormen niet worden aangepast, gaan autofabrikanten geen kleinere auto’s bouwen."


Toemaatje
.
De Mercedes G500 4x4 Squared is een milieudelict op wielen. Een vierkante mega-monstro-SUV van militaire komaf. Drieduizend kilogram weegt dit wanvoertuig. Drieduizend kilogram om zeventig kilo mens naar de supermarkt te slepen. Dat is 42 kilo auto voor elke kilo passagier.

(Apache)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 februari 2020 om 20:44.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:49   #83
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een "normale" pick-up is ergens nog aanvaardbaar omdat die laadruimte voor sommige beroepen een erg praktische kant heeft. Maar de opgefokte monster-pick-ups zijn vooral bedoeld om indruk te maken ("edde mij gezien?").
Compensatiegedrag voor kleine pietjes.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 20:57   #84
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U vergat de SUV's, de vervuilers bij uitstek. Wat mensen daar nu in zien, is onbegrijpelijk.



"Niet de luchtvaart of de scheepvaart heeft de afgelopen tien jaar gezorgd voor de op een na grootste toename in CO2-uitstoot, maar de SUV: die dikke, hoge, brandstofslurpende terreinwagen. En zolang de emissienormen niet worden aangepast, gaan autofabrikanten geen kleinere auto’s bouwen."


Toemaatje
.
De Mercedes G500 4x4 Squared is een milieudelict op wielen. Een vierkante mega-monstro-SUV van militaire komaf. Drieduizend kilogram weegt dit wanvoertuig. Drieduizend kilogram om zeventig kilo mens naar de supermarkt te slepen. Dat is 42 kilo auto voor elke kilo passagier.

(Apache)
Wat die SUV-rage betreft hebt u gelijk. Ik begrijp evenmin waarom een personenwagen de omvang moet krijgen van een geblindeerd militair voertuig.
Ik denk dat de producenten gewoon psychisch inspelen op de geldingsdrang van sommige mensen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2020, 23:50   #85
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het kan de ideale werkpartner zijn om een zware aanhang- wagen mee te trekken, maar ook een vrijetijdswagen waarmee u met uw gezin zalig kan gaan off-road rijden. Bovendien is een pick-up ook de ideale gezinswagen omdat dit zeer veilige wagens zijn die best wel tegen een stootje kunnen!

Zo kan je professional en uw prive leven combineren in 1 wagen.


Een mono volume of terreinwagen voldoet hier niet aan.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 16 februari 2020 om 23:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2020, 11:13   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Ik heb een gewone suv.
Allez, 't is een van de reeks Outlander-4007- c-crosser .

Waarom of hoe komt dat?
De vorige was met meer dan 10 jaar echt op, en ik zei tegen mijn heksie perfeksie dat ze in elke auto van de toonzaal mocht gaan zitten, en punten geven voor het confort van hare rug (in en uitstappen, zithouding).
Voil?*.
Met zijn 2200 dieselmotor betaald ik zeeeer veel inverkeersstellingsbelasting en zzzzeeer veel jaarlijkse taks en verzekering.
Plus: 't kwam goed uit met mijn hobby's.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 06:30   #87
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

In Parijs heeft de bevolking voor een serieuze verhoging van de parkeertarieven voor SUV's gestemd. In de stad Antwerpen laat het knechtje van de burgemeester van de parking weten er niet aan te denken om de marginalen in hun tanks zonder loop ook maar een strobreed in de weg te leggen. En dus word ik in de oude binnenstad op de fiets soms door SUV's van de baan gereden. Ze rijden daarenboven nog merendeels op brandstoffen en zijn dus van het 'minder zware' type. Er zijn amper straten zonder verzakkingen in Antwerpen. Dat gaat wat geven als die suvferds allemaal elektrisch en dus nog zwaarder gaan worden. SUV's horen niet thuis in de stad. Er is al genoeg zwaar verkeer om te leveren en werken uit te voeren.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 06:43   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Parijs heeft de bevolking voor een serieuze verhoging van de parkeertarieven voor SUV's gestemd. In de stad Antwerpen laat het knechtje van de burgemeester van de parking weten er niet aan te denken om de marginalen in hun tanks zonder loop ook maar een strobreed in de weg te leggen. En dus word ik in de oude binnenstad op de fiets soms door SUV's van de baan gereden. Ze rijden daarenboven nog merendeels op brandstoffen en zijn dus van het 'minder zware' type. Er zijn amper straten zonder verzakkingen in Antwerpen. Dat gaat wat geven als die suvferds allemaal elektrisch en dus nog zwaarder gaan worden. SUV's horen niet thuis in de stad. Er is al genoeg zwaar verkeer om te leveren en werken uit te voeren.
Groenlinkse drammerige fietsers moeten wat minder complimenten maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 07:00   #89
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Parijs heeft de bevolking voor een serieuze verhoging van de parkeertarieven voor SUV's gestemd. In de stad Antwerpen laat het knechtje van de burgemeester van de parking weten er niet aan te denken om de marginalen in hun tanks zonder loop ook maar een strobreed in de weg te leggen. En dus word ik in de oude binnenstad op de fiets soms door SUV's van de baan gereden. Ze rijden daarenboven nog merendeels op brandstoffen en zijn dus van het 'minder zware' type. Er zijn amper straten zonder verzakkingen in Antwerpen. Dat gaat wat geven als die suvferds allemaal elektrisch en dus nog zwaarder gaan worden. SUV's horen niet thuis in de stad. Er is al genoeg zwaar verkeer om te leveren en werken uit te voeren.
Wat uiteraard vervelend is, is dat men voortdurend de spelregels verandert. Het spreekt vanzelf dat het gemakkelijk is om SUV bezitters die een minderheid zijn, te viseren, maar wat problematisch is, is dat zoiets plots uit de lucht komt te vallen en dus geen deel uitmaakte van de beslissing om al dan niet een SUV te kopen. Wie er nu een heeft die werd gewoon door reglementitis gejost. Had men dat 10 jaar geleden aangekondigd, dan zou er geen probleem zijn. Dan weten mensen waaraan zich te houden. De huidige kopers zijn niet echt beinvloedt, en in de toekomst weten mensen hoe de regels zullen zijn. Maar als men morgen zegt dat mensen met een rode auto plots niet meer toegelaten zijn in de stad, dan is dat een nutteloze extra fluctuatie door arbitrair reglementeren he.
Stel U voor dat men morgen zegt "huizen met meer dan 3 verdiepingen moeten afgebroken worden". Dan sta je daar als onnozelaar als je vorig jaar zo een huis kocht he.

En als men nu zou voorstellen om SUV bezitters te vergoeden op kosten van zij die die maatregel wilden ?

En nee, ik heb geen SUV.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 februari 2024 om 07:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 08:15   #90
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.701
Standaard

Dat is een mooi referendum geweest.
Wat denken jullie? zouden we de SUV's niet extra belasten als ze hier willen parkeren? Zeg gerust jullie gedacht, want jullie, de inwoners, vallen daar buiten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 10:50   #91
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat uiteraard vervelend is, is dat men voortdurend de spelregels verandert. Het spreekt vanzelf dat het gemakkelijk is om SUV bezitters die een minderheid zijn, te viseren, maar wat problematisch is, is dat zoiets plots uit de lucht komt te vallen en dus geen deel uitmaakte van de beslissing om al dan niet een SUV te kopen. Wie er nu een heeft die werd gewoon door reglementitis gejost. Had men dat 10 jaar geleden aangekondigd, dan zou er geen probleem zijn. Dan weten mensen waaraan zich te houden. De huidige kopers zijn niet echt beinvloedt, en in de toekomst weten mensen hoe de regels zullen zijn. Maar als men morgen zegt dat mensen met een rode auto plots niet meer toegelaten zijn in de stad, dan is dat een nutteloze extra fluctuatie door arbitrair reglementeren he.
Stel U voor dat men morgen zegt "huizen met meer dan 3 verdiepingen moeten afgebroken worden". Dan sta je daar als onnozelaar als je vorig jaar zo een huis kocht he.

En als men nu zou voorstellen om SUV bezitters te vergoeden op kosten van zij die die maatregel wilden ?

En nee, ik heb geen SUV.
Als er niks mag beranderen dan kunnen er geen wetten meer gemaakt worden hé.

Bovendien: dit geldt niet voor de meeste ‘schappelijke’ SUV’s. De grens ligt bij 1600 kg (omdat er geen exacte definitie van SUV is).
En voor pick-ups is het zeker verantwoord, die nemen soms 4 parkeerplaatsen in.


Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 februari 2024 om 10:52.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:35   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als er niks mag beranderen dan kunnen er geen wetten meer gemaakt worden hé.
Het punt is dat regels moeten aangekondigd worden zodat mensen weten waaraan zich te houden. Iemand die 2 jaar geleden een SUV kocht, wat uiteraard het resultaat is van een afwegen van verschillende factoren, moet niet geconfronteerd worden met een plots verbod daarvan zonder dat zoiets aangekondigd was. Aannemende dat een voertuig een levensduur van rond de 10 jaar heeft of zo, is het dus billijk om die regel nu aan te kondigen voor binnen 10 jaar. Zo weten mensen die dan in de komende jaren een SUV kopen, dat ze binnen 10 jaar daar niet meer zullen mee mogen rijden in bepaalde steden en maakt dat deel uit van hun keuze.

Stel U voor dat men volgende week beslist dat alle auto's die geen elektrische auto zijn niet meer in de stad mag rijden. Van de pot gerukt toch ? Dat men dat aankondigt voor binnen 10 jaar, waarom niet ?

Je merkt duidelijk dat dit een soort van "jaloerse stuiptrekking" is met een ecologisch sausje he. Zo van "we gaan die dikkenekken met hunne SUV eens ferm bij hun pietje pakken zie" .
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:41   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat uiteraard vervelend is, is dat men voortdurend de spelregels verandert. Het spreekt vanzelf dat het gemakkelijk is om SUV bezitters die een minderheid zijn, te viseren, maar wat problematisch is, is dat zoiets plots uit de lucht komt te vallen en dus geen deel uitmaakte van de beslissing om al dan niet een SUV te kopen. Wie er nu een heeft die werd gewoon door reglementitis gejost. Had men dat 10 jaar geleden aangekondigd, dan zou er geen probleem zijn. Dan weten mensen waaraan zich te houden. De huidige kopers zijn niet echt beinvloedt, en in de toekomst weten mensen hoe de regels zullen zijn. Maar als men morgen zegt dat mensen met een rode auto plots niet meer toegelaten zijn in de stad, dan is dat een nutteloze extra fluctuatie door arbitrair reglementeren he.
Stel U voor dat men morgen zegt "huizen met meer dan 3 verdiepingen moeten afgebroken worden". Dan sta je daar als onnozelaar als je vorig jaar zo een huis kocht he.

En als men nu zou voorstellen om SUV bezitters te vergoeden op kosten van zij die die maatregel wilden ?

En nee, ik heb geen SUV.
De spelregels veranderen als de wedstrijd al is begonnen is waar politici best in zijn
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 11:43   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als er niks mag beranderen dan kunnen er geen wetten meer gemaakt worden hé.
Ja maar ik ben voorstander van wetten voorafgegaan met het woord VANAF.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 13:04   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Parijs heeft de bevolking voor een serieuze verhoging van de parkeertarieven voor SUV's gestemd. In de stad Antwerpen laat het knechtje van de burgemeester van de parking weten er niet aan te denken om de marginalen in hun tanks zonder loop ook maar een strobreed in de weg te leggen. En dus word ik in de oude binnenstad op de fiets soms door SUV's van de baan gereden. Ze rijden daarenboven nog merendeels op brandstoffen en zijn dus van het 'minder zware' type. Er zijn amper straten zonder verzakkingen in Antwerpen. Dat gaat wat geven als die suvferds allemaal elektrisch en dus nog zwaarder gaan worden. SUV's horen niet thuis in de stad. Er is al genoeg zwaar verkeer om te leveren en werken uit te voeren.
Als ik met mijn voituur niet meer binnen mag en uw openbaar vervoer trekt op geen kloten zal ik wel naar een baanwinkel gaan, of de boel naar huis laten opsturen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2024, 13:06   #96
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.191
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat uiteraard vervelend is, is dat men voortdurend de spelregels verandert. Het spreekt vanzelf dat het gemakkelijk is om SUV bezitters die een minderheid zijn, te viseren, maar wat problematisch is, is dat zoiets plots uit de lucht komt te vallen en dus geen deel uitmaakte van de beslissing om al dan niet een SUV te kopen. Wie er nu een heeft die werd gewoon door reglementitis gejost. Had men dat 10 jaar geleden aangekondigd, dan zou er geen probleem zijn. Dan weten mensen waaraan zich te houden. De huidige kopers zijn niet echt beinvloedt, en in de toekomst weten mensen hoe de regels zullen zijn. Maar als men morgen zegt dat mensen met een rode auto plots niet meer toegelaten zijn in de stad, dan is dat een nutteloze extra fluctuatie door arbitrair reglementeren he.
Stel U voor dat men morgen zegt "huizen met meer dan 3 verdiepingen moeten afgebroken worden". Dan sta je daar als onnozelaar als je vorig jaar zo een huis kocht he.

En als men nu zou voorstellen om SUV bezitters te vergoeden op kosten van zij die die maatregel wilden ?

En nee, ik heb geen SUV.
Een Volvo, Saab of Audi cabrio wegen ongetwijfeld meer dan mijn SUV ke , Dus ja wie moet nu het meest betalen, die met een SUV met een proper naft moteurke of de Cabrio bezitter met een 2 liter diesel in het vooronder ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 06:27   #97
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Internationaal Energieagentschap (IEA) wil dominantie van SUV’s beëindigen

De organisatie merkt op dat SUV’s vandaag bijna de helft van de wereldwijde autoverkopen vertegenwoordigen (48% in 2023), terwijl ze in Europa zelfs de grens van 50% hebben overschreden.

Volgens het IEA laten SUV’s een grote ecologische voetafdruk achter. De organisatie wijst erop dat deze voertuigen 20% meer CO2 uitstoten dan personenauto’s (sedan), voornamelijk door hun hogere gewicht (+300 kg gemiddeld) en ongunstige aerodynamica.

Het IEA schat dat SUV’s de vijfde grootste wereldwijde bron van CO2-uitstoot zijn, waarbij jaarlijks een miljard ton broeikasgassen in de atmosfeer terechtkomt. Dat is net zoveel als de totale uitstoot van Japan. Erger nog: het IEA is van mening dat SUV’s de vooruitgang van de elektrificatie van het wagenpark aanzienlijk ondermijnen. Vandaag vertegenwoordigen SUV’s een kwart van alle auto’s op de weg, terwijl elektrische auto’s slechts goed zijn voor 5%.

Er werd opgemerkt dat de breedte van auto’s in de afgelopen 5 jaar met gemiddeld 1 cm per jaar is toegenomen (gemiddeld 180,3 cm in de eerste helft van 2023, tegenover 177,8 cm in 2018). En de trend is nog duidelijker bij grote SUV’s. Bron.
Gewoon de uitlaat verplicht naar binnen richten en het probleem lost zichzelf op. Ik heb dat hier al zo dikwijls geschreven. Laat de vervuiler betalen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 07:10   #98
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is een mooi referendum geweest.
Wat denken jullie?
Participatie graad... 5.8% .

https://geoconfluences.ens-lyon.fr/a...-motorisation/

Bijzonder grappig: de rijkere arrondissementen stemden tegen, de armere, voor. Zij die een SUV hebben, waren tegen, zij die er jaloers op zijn, voor.

Beslissing genomen op basis van 3% van de bevolking.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2024 om 07:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 07:12   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Een Volvo, Saab of Audi cabrio wegen ongetwijfeld meer dan mijn SUV ke
Ik begrijp trouwens niet wat er specifiek is aan "SUV". Dat is toch een "vormgeving", nee ? Zoals "monovolume" of "cabriolet" of "berline" ?

Gaat er straks een extra taks zijn op het parkeren met wagens met een open dak ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2024, 08:52   #100
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp trouwens niet wat er specifiek is aan "SUV". Dat is toch een "vormgeving", nee ?
Dat vraag ik me in deze discussies ook altijd af.

Wat is er zoveel erger aan een Nissan Qashqai of een Hyundai Tucson (schoolvoorbeelden van SUV's) in de stad dan aan ellenlange boten als een Mercedes S of een BMW 7, wat beide 'gewone' sedans zijn?

En als men dan zegt dat men de regels gaat toepassen naargelang het gewicht, waarom heeft men het dan steevast over SUV's? De giganten van hierboven wegen meer dan de gemiddelde SUV en dan heb ik het nog niet over EV's.

Het is weer een beetje hetzelfde verhaal als altijd. Eerst jaren mensen in een bepaalde (SUV)-richting duwen vanwege veiligheid, hoge zitpositie, ruim interieur,... om dan, als iedereen een SUV heeft, daar de zwarte piet op af te sturen.
Nu wordt het immers tijd dat SUV-bezitters gaan boeten. We gaan ze op kosten jagen en smeren hen een vervuilend imago aan.
't begint eentonig te worden...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be