Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2018, 17:58   #121
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht

Waarom moet een partij die 34% haalt regeren ipv een coalitie van de twee anderen met 33%?
Ok, tis maar een voorbeeld, maar wil je nu zeggen dat bv het Kartel in Gent absoluut MOET regeren in een democratie of bv de stadslijst in Oostende?
Steben, het ideaal bestaat niet...Jammer.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2018, 18:05   #122
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Steben, het ideaal bestaat niet...Jammer.
Nogmaals ik ben geen communist. Maar het programma van de komende Zelzaatse coalitie is niet communistisch. Ik vind het behoorlijk interessant. en totaal niet ondemocratisch.
Het enige typische "rode" is hogere lasten voor grote bedrijven. en dan nog: het is eigen aan kapitalistische wetten dat interessante grond / locatie om te ondernemen (dicht bij haven van Gent) meer waard zijn.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 november 2018 om 18:06.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2018, 21:31   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je hebt het absoluut niet goed begrepen. Gisteren in de Afspraak ging Noël Slangen hieromtrent in discussie met Peter Mertens. Slangen had het wel goed begrepen. Zijn punt was kort samengevat het volgende : het gaat hier niet over Zelzate, maar wel over de basisdoctrine van het communisme die gebaseerd is op dictatorschap en uitbuiting van de bevolking die hierdoor alsmaar armer wordt om tenslotte te eindigen als apathish armenproletariaat. Zolang de PVDA dit niet inziet kan er met de partij niet gepraat worden.

Ik kan het niet beter verwoorden.
Dan herhaal ik de vraag, ietwat anders geformuleerd: "Heb ik het goed begrepen dat de PvdA van Zelzate een dictatuur zal maken waar de bevolking zal worden uitgebuit tot ze straatarm is?"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2018, 16:48   #124
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je hebt het absoluut niet goed begrepen. Gisteren in de Afspraak ging Noël Slangen hieromtrent in discussie met Peter Mertens. Slangen had het wel goed begrepen. Zijn punt was kort samengevat het volgende : het gaat hier niet over Zelzate, maar wel over de basisdoctrine van het communisme die gebaseerd is op dictatorschap en uitbuiting van de bevolking die hierdoor alsmaar armer wordt om tenslotte te eindigen als apathish armenproletariaat. Zolang de PVDA dit niet inziet kan er met de partij niet gepraat worden.

Ik kan het niet beter verwoorden.
Apatisch armenproletariaat ?
Er is waarschijnlijk in de ganse wereld geen enkel land waar de welvaart zo stijgt als in China...
Apatisch ?
Kijk eens naar "Chinese female soldiers and militias".

Laatst gewijzigd door Boduo : 14 november 2018 om 16:52.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2018, 19:30   #125
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan herhaal ik de vraag, ietwat anders geformuleerd: "Heb ik het goed begrepen dat de PvdA van Zelzate een dictatuur zal maken waar de bevolking zal worden uitgebuit tot ze straatarm is?"
Op dit ogenblik kan niemand daar een zinnig antwoord op geven. Veel zal volgens mij afhangen van de uitslag van volgend jaar. Wanneer de communisten een goede uitslag halen zal Hedebouw, een dictator in wording, de richting die Zelzate uitgaat mede bepalen. Is dit niet het geval is de kans groot dat de coalitie meer armslag krijgt, Hedebouw zal dan veel werk hebben met zijn troepen terug te versterken. Natuurlijk ben ik madame Blanche niet, het gaat hier wel over een periode van 6 jaar die in de politiek een eeuwigheid betekent.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2018, 19:47   #126
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Apatisch armenproletariaat ?
Er is waarschijnlijk in de ganse wereld geen enkel land waar de welvaart zo stijgt als in China...
Apatisch ?
Kijk eens naar "Chinese female soldiers and militias".
Het is correct dat de welvaart spectaculair stijgt in bepaalde gebieden en voor één bepaalde categorie personen, nl. de miljoenen ambtenaren en diegenen die kunnen gebruik maken van de vrije markteconomie. Mijn echtgenote heeft een kleine 10 jaar geleden een deel van China, de streek rond Peking en nadien ook Tibet bezocht. De verhalen die ze meebracht spreken jouw visie tegen. Oude boeren met wat verlepte groenten op hun stootkarretje, mensen die onteigend worden voor de zoveelste snelweg rond de stad, overal politiecontrole in Tibet waren opvallend. China is onmetelijk groot en niet iedereen loopt er gelukkig rond maar die zaken tonen de media niet. Alleen de succesverhalen die er gelukkig ook zijn.

Laatst gewijzigd door robert t : 14 november 2018 om 19:49.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2018, 22:36   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Op dit ogenblik kan niemand daar een zinnig antwoord op geven. Veel zal volgens mij afhangen van de uitslag van volgend jaar. Wanneer de communisten een goede uitslag halen zal Hedebouw, een dictator in wording, de richting die Zelzate uitgaat mede bepalen. Is dit niet het geval is de kans groot dat de coalitie meer armslag krijgt, Hedebouw zal dan veel werk hebben met zijn troepen terug te versterken. Natuurlijk ben ik madame Blanche niet, het gaat hier wel over een periode van 6 jaar die in de politiek een eeuwigheid betekent.
Kijk eens aan, plotseling zoveel water bij de wijn! Eerst zwaaide u met zware woorden, net alsof Zelzate op het punt stond te bezwijken onder een meedogenloze dictatuur met bijhorende strafkampen en vervolgingen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 12:20   #128
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, plotseling zoveel water bij de wijn! Eerst zwaaide u met zware woorden, net alsof Zelzate op het punt stond te bezwijken onder een meedogenloze dictatuur met bijhorende strafkampen en vervolgingen...
En Stalinistische lastenverlagingen
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2018, 16:40   #129
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk eens aan, plotseling zoveel water bij de wijn! Eerst zwaaide u met zware woorden, net alsof Zelzate op het punt stond te bezwijken onder een meedogenloze dictatuur met bijhorende strafkampen en vervolgingen...
Helemaal niet. Ik heb alleen mijn afkeer voor het communisme uitgedrukt omdat het een leer is die bewezen heeft dat het overal waar hij toegepast werd niks anders dan ellende, hongersnood, vervolging en moord heeft teweeggebracht. Alleszins in de periode van Stalin, de wreedste dictator van allemaal. Op economisch gebied zijn alle vijfjarenplannen mislukt en wat er geoogst kon worden werd verkocht in het buitenland met verschrikkelijke gevolgen voor de locale bevolking die in massa crepeerde of zelfmoord pleegde. Tot zover de weldaden van het sovjetregime, niet dat het in de andere communistische paradijzen veel beter was.

Deze periode transporteren naar wat er in Zelzate te gebeuren staat is natuurlijk waanzin alhoewel je me deze intentie toeschrijft. Ik merk trouwens dat je deze tactiek niet alleen bij mij toepast maar ook bij andere forummers in andere draden en over andere onderwerpen, m.a.w. je bent niet altijd eerlijk in je motivatie.

In mijn posting nr 107 in deze draad heb ik je trouwens een zeer eenvoudige vraag gesteld waarop je niet eens de moeite doet een korte reactie te plaatsen. Je hebt meer dan 150.000 postings op je aktief, ik stel mij daar vragen bij. Niet onterecht veronderstel ik.

Laatst gewijzigd door robert t : 15 november 2018 om 16:41.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 13:46   #130
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het is correct dat de welvaart spectaculair stijgt in bepaalde gebieden en voor één bepaalde categorie personen, nl. de miljoenen ambtenaren en diegenen die kunnen gebruik maken van de vrije markteconomie. Mijn echtgenote heeft een kleine 10 jaar geleden een deel van China, de streek rond Peking en nadien ook Tibet bezocht. De verhalen die ze meebracht spreken jouw visie tegen. Oude boeren met wat verlepte groenten op hun stootkarretje, mensen die onteigend worden voor de zoveelste snelweg rond de stad, overal politiecontrole in Tibet waren opvallend. China is onmetelijk groot en niet iedereen loopt er gelukkig rond maar die zaken tonen de media niet. Alleen de succesverhalen die er gelukkig ook zijn.
Boeren die het moeilijk hebben,
Onteigeningen,
Politiecontroles,
Niet iedereen gelukkig,
Wat de media(niet) tonen,
Succesverhalen,
enz...Bijna identiek hetzelfde zien we hier in Belgie, met 1 communistische schepen.

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 november 2018 om 13:47.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 13:55   #131
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik heb alleen mijn afkeer voor het communisme uitgedrukt omdat het een leer is die bewezen heeft dat het overal waar hij toegepast werd niks anders dan ellende, hongersnood, vervolging en moord heeft teweeggebracht. Alleszins in de periode van Stalin, de wreedste dictator van allemaal. Op economisch gebied zijn alle vijfjarenplannen mislukt en wat er geoogst kon worden werd verkocht in het buitenland met verschrikkelijke gevolgen voor de locale bevolking die in massa crepeerde of zelfmoord pleegde. Tot zover de weldaden van het sovjetregime, niet dat het in de andere communistische paradijzen veel beter was.

Deze periode transporteren naar wat er in Zelzate te gebeuren staat is natuurlijk waanzin alhoewel je me deze intentie toeschrijft. Ik merk trouwens dat je deze tactiek niet alleen bij mij toepast maar ook bij andere forummers in andere draden en over andere onderwerpen, m.a.w. je bent niet altijd eerlijk in je motivatie.

In mijn posting nr 107 in deze draad heb ik je trouwens een zeer eenvoudige vraag gesteld waarop je niet eens de moeite doet een korte reactie te plaatsen. Je hebt meer dan 150.000 postings op je aktief, ik stel mij daar vragen bij. Niet onterecht veronderstel ik.
Zeggen dat 6 jaar een eeuwigheid is in de politiek en dan met Stalin afkomen om een punt te maken over de PVDA.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 17:58   #132
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Boeren die het moeilijk hebben,
Onteigeningen,
Politiecontroles,
Niet iedereen gelukkig,
Wat de media(niet) tonen,
Succesverhalen,
enz...Bijna identiek hetzelfde zien we hier in Belgie, met 1 communistische schepen.
1848:"Er waart een spook door Europa"
2018: idem: het spook v.h. communisme is terug...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 19:50   #133
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hedebouw zal eerst braaf zijn. Maar wanneer hij volgend jaar genoeg volk kan verzamelen zal hij zich ontpoppen tot een dictator in wording naar aloude communistische traditie.

Ik zou in dit verband graag de mening kennen van nationalisten als Knuppel en Daiwa maar ze hebben het op het ogenblik te druk met BDW naar de verdoemenis te wensen. Nog één wedervraagje : sta jij nog wel achter de standpunten van het VB? Ik heb de indruk van niet.
Wat zijn "de" standpunten van het Vlaams Belang? Is dat het partijprogramma? Of zijn dat de individuele opinies van bepaalde VB-mandatarissen?

Laat het duidelijk zijn: mijn motivatie om Vlaams Blok en later Vlaams Belang te stemmen is tweeledig. Voor alles de ethische standpunten en erna de radicaal Vlaams-republikeinse overtuiging. Van bij het begin en nog steeds.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2018, 19:53   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Helemaal niet. Ik heb alleen mijn afkeer voor het communisme uitgedrukt omdat het een leer is die bewezen heeft dat het overal waar hij toegepast werd niks anders dan ellende, hongersnood, vervolging en moord heeft teweeggebracht. Alleszins in de periode van Stalin, de wreedste dictator van allemaal. Op economisch gebied zijn alle vijfjarenplannen mislukt en wat er geoogst kon worden werd verkocht in het buitenland met verschrikkelijke gevolgen voor de locale bevolking die in massa crepeerde of zelfmoord pleegde. Tot zover de weldaden van het sovjetregime, niet dat het in de andere communistische paradijzen veel beter was.

Deze periode transporteren naar wat er in Zelzate te gebeuren staat is natuurlijk waanzin alhoewel je me deze intentie toeschrijft. Ik merk trouwens dat je deze tactiek niet alleen bij mij toepast maar ook bij andere forummers in andere draden en over andere onderwerpen, m.a.w. je bent niet altijd eerlijk in je motivatie.
Over welke zaak ben ik niet eerlijk? U motiveert uw standpunt over de coalitie in Zelzate steeds weer met elementen uit het verleden. Dat is vrij onzinnig als u niet kunt aantonen dat de PvdA het democratische pad wil verlaten, vervolgingen wil aansturen en een dictator op z'n Stalins aan de macht brengen. U verwees naar het verleden. Aan u dan ook aan te tonen dat de elementen uit het verleden voor het hic et nunc nog steeds van toepassing zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 03:43   #135
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het verlangen naar postjes bij spa is blijkbaar veel groter dan de bescherming van de democratie en het cordon rond ondemocratische partijen.

.
In De Afspraak valt hypocriet Crombez weeral eens door de mand.
Hij verdedigde het akkoord in Zelzate, daar is niets mis mee zegt hij.


Even later zegt Crombez wel dat op federaal niveau samen een coalitie met PVDA vormen geen optie is voor SP.a.

Waarop Liesbeth hem te kakken zette door te zeggen : '' Eerst is er geen probleem met PVDA en nu plots wel, raar.''

Ps: Persoonlijk heb ik geen probleem met die coalitie, ze hebben de verkiezingen gewonnen.De kiezer heeft beslist. Spijtig genoeg luisteren ze niet overal naar de kiezer.

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 november 2018 om 03:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 09:30   #136
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In De Afspraak valt hypocriet Crombez weeral eens door de mand.
Hij verdedigde het akkoord in Zelzate, daar is niets mis mee zegt hij.


Even later zegt Crombez wel dat op federaal niveau samen een coalitie met PVDA vormen geen optie is voor SP.a.

Waarop Liesbeth hem te kakken zette door te zeggen : '' Eerst is er geen probleem met PVDA en nu plots wel, raar.''

Ps: Persoonlijk heb ik geen probleem met die coalitie, ze hebben de verkiezingen gewonnen.De kiezer heeft beslist. Spijtig genoeg luisteren ze niet overal naar de kiezer.
: puke :
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 november 2018 om 09:30.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2018, 11:18   #137
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In De Afspraak valt hypocriet Crombez weeral eens door de mand.
Hij verdedigde het akkoord in Zelzate, daar is niets mis mee zegt hij.


Even later zegt Crombez wel dat op federaal niveau samen een coalitie met PVDA vormen geen optie is voor SP.a.

Waarop Liesbeth hem te kakken zette door te zeggen : '' Eerst is er geen probleem met PVDA en nu plots wel, raar.''

Ps: Persoonlijk heb ik geen probleem met die coalitie, ze hebben de verkiezingen gewonnen.De kiezer heeft beslist. Spijtig genoeg luisteren ze niet overal naar de kiezer.
Ja, den John was nog maar eens uitermate zwak tijdens dat debat.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2018, 10:17   #138
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

[QUOTE=daiwa;8859963]In De Afspraak valt hypocriet Crombez weeral eens door de mand.
Hij verdedigde het akkoord in Zelzate, daar is niets mis mee zegt hij.


Even later zegt Crombez wel dat op federaal niveau samen een coalitie met PVDA vormen geen optie is voor SP.a.

Waarop Liesbeth hem te kakken zette door te zeggen : '' Eerst is er geen probleem met PVDA en nu plots wel, raar.''

Ps: Persoonlijk heb ik geen probleem met die coalitie, ze hebben de verkiezingen gewonnen.De kiezer heeft beslist. Spijtig genoeg luisteren ze niet overal naar de kiezer.[/quote]

PVDA heeft daar inderdaad gewonnen.
De rest is hier & nu bijzaak.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 15:12   #139
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zeggen dat 6 jaar een eeuwigheid is in de politiek en dan met Stalin afkomen om een punt te maken over de PVDA.
De steden en gemeenten worden inderdaad bestuurd voor een periode van 6 jaar. Gedurende deze periode kan er veel gebeuren, bv. mensen die moeten stoppen wegens gezondheidsproblemen, woordbreuk, overloperij...

Stalin heeft decennia lang zijn volk laten uitmoorden. De twee vergelijken is waanzin, ik snap niet dat je dit niet ziet.

Laatst gewijzigd door robert t : 20 november 2018 om 15:13.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2018, 16:16   #140
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De steden en gemeenten worden inderdaad bestuurd voor een periode van 6 jaar. Gedurende deze periode kan er veel gebeuren, bv. mensen die moeten stoppen wegens gezondheidsproblemen, woordbreuk, overloperij...

Stalin heeft decennia lang zijn volk laten uitmoorden. De twee vergelijken is waanzin, ik snap niet dat je dit niet ziet.
Echt?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be