Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 december 2008, 09:55   #1
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard "Beloften digitale televisie niet ingelost"

Citaat:
Drie jaar na de lancering van digitale televisie in ons land, toont Test-Aankoop zich in zijn januarinummer sceptisch over het werkelijke voordeel voor de klant. De beloften zijn niet ingelost. De grote boosdoener is het gebrek aan concurrentie op de markt waardoor de consument geen keuzevrijheid heeft, aldus de consumentenorganisatie.
http://www.hln.be/hln/nl/958/Multime...tml#reageerTag

Nu moeten ze mij toch eens aanduiden waar de digitale uitgang van de decoders (zowel telenet als Belgacom) bevind?

Zover dat ik weet zijn de SCART-aansluitingen ANALOOG.

Digitale televisie? mijn kloten ja.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 09:57   #2
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/958/Multime...tml#reageerTag

Nu moeten ze mij toch eens aanduiden waar de digitale uitgang van de decoders (zowel telenet als Belgacom) bevind?

Zover dat ik weet zijn de SCART-aansluitingen ANALOOG.

Digitale televisie? mijn kloten ja.
Analoog is immers beter dan digitaal.

Zeker voor muziek.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 09:57   #3
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Mijn Indi decoder heeft een HDMI poort. Die zou je normaal ook moeten vinden op de Telenet en Belgacom dozen. Ziet er een beetje uit als een USB poort.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 10:55   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Op mijn tv waar die decoder is aangesloten zie ik wel een verbetering in beeldkwaliteit als ik via de decoder kijk, maar nu ook weer niet om achterover te vallen.
Op mijn lcd tv is het wel beter, maar ik krijg die decoder maar op één tv tegelijk. (en ik heb er 3)

Verder vind ik dat de kwaliteit op de gewone uitzending zelfs fameus is achteruit gegaan.
Of ben ik de enige?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 11:25   #5
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Bovendien zijn de decoders van Telenet niet eens HD-ready! Haal zoiets in huis...

Nu, ik heb zelf al die rommel buitengegooid en kijk helemaal gratis digitaal tv (beeld van topkwaliteit) op mijn plasmamonitor via een eenvoudige DVB-T ontvanger en een dito binnenantennetje. Dankzij mijn locatie kan ik op die manier 7 zenders ontvangen (Eén, Canvas, Nederland 1, 2 en 3 en tv Zeeland). Alleen is het bij de VRT ook daar weeral kommer en kwel: gisteren viel de digitale zender uit gedurende de hele avond. Een telefoontje aan de VRT leverde dit als antwoord op: "ja de zender is defect, ze zijn er aan bezig". Een hele avond...
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 11:28   #6
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Verder vind ik dat de kwaliteit op de gewone uitzending zelfs fameus is achteruit gegaan.
Of ben ik de enige?
Een technicus van Telenet heeft me ooit toevertrouwd dat de criteria waaraan hun analoog signaal moet voldoen, nog volledig zijn afgestemd op de oude, kleinere CRT tv-schermen. Wie een beetje plasma- of LCD-scherm in huis heeft, krijgt absoluut geen waar voor zijn geld bij Telenet. De geboden kwaliteit voldoet hoegenaamd niet voor die grotere formaten. En ze weten dat maar al te goed bij Telenet.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 14:38   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Op mijn tv waar die decoder is aangesloten zie ik wel een verbetering in beeldkwaliteit als ik via de decoder kijk, maar nu ook weer niet om achterover te vallen.
Op mijn lcd tv is het wel beter, maar ik krijg die decoder maar op één tv tegelijk. (en ik heb er 3)

Verder vind ik dat de kwaliteit op de gewone uitzending zelfs fameus is achteruit gegaan.
Of ben ik de enige?
Het zou eigenlijk ook logisch zijn,waarom nog investeren in een systeem (analoge kabeltelevisie) dat binnen een drietal jaar (kelts inschatting) afgeschaft wordt.... Als je dan betere schermkwaliteit met een nieuw toestel verwachtte ...tja


Zelf ben ik al 2 jaar overgeschakeld ,in volle tevredenheid,op ADSL-TV en ,omdat ik geinteresseerd ben in dergelijke snufjes en als backup ,DVB-T via zo een klein antennetje met decoder ...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 december 2008 om 14:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2008, 21:56   #8
Gezond Vlaanderen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2008
Berichten: 317
Standaard

Ik heb digitale satelliet tv al 15 jaar! Meer dan 5000 tv kanalen in digitale kwaliteit,en een veel hogere bandbreedte dan via de kabel dus veel scherper beeld.Met Tv Vlaanderen ontvang ik bovendien ook alle Vlaamse kanalen via satelliet ,ook in HD!
Dit voor maar 9,90 euro per maand! "Telenet opent je portemonnee"
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be