Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 februari 2018, 10:13   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard Mag je wagen Antwerpen in? Keuringsbewijs vertelt het je

Mag je wagen Antwerpen in? Keuringsbewijs vertelt het je

Citaat:
4 op de 10 Vlamingen weten niet of hun auto de Antwerpse binnen?*stad in mag. De overheid moet beter informeren, zegt VAB. Ben Weyts (N-VA) neemt maatregelen.
Veel mensen zullen daar inderdaad nog niet echt gevolg aan gegeven hebben laat staan er notie van genomen te hebben.

Citaat:
VAB vraagt ook dat verkeers- en navigatie-apps zoals Waze en Coyote, net zoals ze de locatie van flitspalen aangeven, voortaan lage-emissiezones markeren en gebruikers verwittigen wanneer ze die betreden.
Merk ik daar nu reclame voor bepaalde toestellen?

Tegenwoordig als u de baan opgaat bent u best dat u een co-piloot mee in de wagen neemt zoals bij het rallyrijden of in vliegtuigen want als je dat allemaal moet in het oog gaan houden, veel succ6.

Zo eentje bijvoorbeeld.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 11:10   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Als de gazetten maar kunnen lullen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 11:26   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als de gazetten maar kunnen lullen.
Ze moeten wel 'lullen' want ze zijn vrij recent in prijs opgeslagen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 11:31   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Is het dan zo moeilijk voor die 4 op 10 Belgen om na te gaan of je auto de LEZ in Antwerpen binnen mag? Gewoon op je inschrijving of op je andere papieren kijken en je auto moet minstens aan de Euro 4 norm voldoen anders mag je Antwerpen niet binnen. Het staat ook op je aanslag van de verkeersbelastingen alhoewel dat niet altijd klopt.

Sommige mensen loopt het kwijl net niet uit hun mond van domheid.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 1 februari 2018 om 11:32.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 11:52   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Gewoon rijbewijs afnemen zolang ze niet weten welke euronorm hun wagen heeft. LOL.

Wie daar te dom voor is, is ook te dom voor te rijden.

Het triestige van dat paperassensysteem van BE is het feit dat vele oudere benzines euronorm 1 en 2 wel degelijk hebben, maar het staat niet in hun inschrijvingspapieren, want die bestonden toen nog niet, ttz het staat ook niet op die verouderde gelijkvormigheidsattesten.

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170105_02658458

Bij benzinewagens zijn de regels iets soepeler omdat ze ook minder vervuilen. Alleen benzinewagens die werden gemaakt voor de euronormen werden ingevoerd, mogen de stad niet in. Dat zijn wagens die meestal ouder zijn dan 20 jaar.
In het buitenland hebben ze dat probleem niet, want daar kan de keuring de milieunorm aanpassen door wettelijke uitlaattesten, die zijn daar wel bevoegd voor. De papieren (Kfz-brief) worden dan aangepast, en de voertuigen krijgen een groene sticker. In BE zijn ze daar te dom en te lui voor die bevoegdheid aan de hoofdkeuring te geven. Het kost wat geld die uitlaatgasapparaten aan te kopen, en de mensen een snelcursus te geven.

In Duitsland mag ik bvb de groene LEZ binnen maar in Antwerpen niet. Maar daarvoor neem ik wel desnoods de euronorm 5 benzine. Ik ga daar niet voor zeuren. Want het risico in Antwerpen is ook te groot voor mijn oldtimer.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 februari 2018 om 12:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 12:51   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Gewoon rijbewijs afnemen zolang ze niet weten welke euronorm hun wagen heeft. LOL.

Wie daar te dom voor is, is ook te dom voor te rijden.
....
Ik zou dat niet durven zeggen aan mijn schoonzussen en dito nichten.
Klein detail: die rijden al redelijk lang en voldoende frequent. En hebben nog nooit een ongeval gehad.

Ik ben voorstander van le-zones.
Maar het mogen geen vallen zijn, waar je per ongeluk kunt binnen vallen en gevangen zitten.

Het is echt geen moeite om dat op het keuringsbewijs mee af te drukken. En voor wagens die een nieuw inschrijvingsbewijs nodig hebben: ook daar.
En verzekeringsmaatschappijen zouden ook een service kunnen bieden ...

Maar zo'n taaltje van "pak hun rijbewijs af" (of het nu voor die lez is, of voor het niet kunnen zeggen waar je koelwater of olie moet bijvullen ...) vind ik onwaardig en zelfs hautain.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 13:31   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou dat niet durven zeggen aan mijn schoonzussen en dito nichten.
Ik zeker wel, met nadruk zelfs. Je lijkt wel een watje.

Citaat:
Klein detail: die rijden al redelijk lang en voldoende frequent. En hebben nog nooit een ongeval gehad.
Totaal naast de kwestie, al zijn ze 98 jaar oud.

Citaat:
Ik ben voorstander van le-zones.
Maar het mogen geen vallen zijn, waar je per ongeluk kunt binnen vallen en gevangen zitten.
Ook niet relevant met het onderwerp.

Citaat:
Het is echt geen moeite om dat op het keuringsbewijs mee af te drukken.
Een keuringsbewijs krijg je pas na 4 jaar, dus niet relevant.

Dus als het op 2 verplichte autopapieren in de auto staat, wil jij het nog eens op het derde hebben, LOL.

Citaat:
En voor wagens die een nieuw inschrijvingsbewijs nodig hebben: ook daar.
En verzekeringsmaatschappijen zouden ook een service kunnen bieden ...
Als mijn tante kl... had.

Citaat:
Maar zo'n taaltje van "pak hun rijbewijs af" (of het nu voor die lez is, of voor het niet kunnen zeggen waar je koelwater of olie moet bijvullen ...) vind ik onwaardig en zelfs hautain.
Elke wagen heeft een inschrijvingsbewijs - verplicht mee te nemen in de wagen - daar staat al dan niet de milieunorm of milieuklasse op. Indien ze niet kunnen lezen kunnen ze het ook vragen aan hun familie. Niets onwaardig of hautain aan. Wie niet bekwaam is te weten wat er in zijn verplichte autopapieren staat, of ze zelfs niet meeneemt is zelfs strafbaar.

Wil je een fotootje?


https://www.waaslandcars.be/lage-emissiezone-antwerpen/

een ouder inschrijvingsbewijs (het rode)


of beide:


Ook op de Europese COC wat verplicht bij de autopapieren zit - ook Europees gelijkvormigheidsattest genoemd - staat duidelijk de euronorm, maar als het de eigenaar of bestuurder geen bal interesseert moet hij/zij maar op de blaren zitten. Dat is wel heel duidelijk.

Citaat:
https://www.aginsurance.be/Retail/nl...ocumenten.aspx

Als u met uw auto op pad bent, moet u een aantal documenten bij u hebben. Sommige zijn verplicht, andere niet. Een overzicht.

?Er zijn drie verschillende soorten documenten. Er zijn documenten die:

verbonden zijn aan uw wagen, dit zijn de boorddocumenten;
verbonden zijn aan u als persoon;
niet verplicht zijn, maar toch heel nuttig kunnen zijn.

1. De boorddocumenten
?
Deze documenten moeten verplicht aanwezig zijn in uw wagen:

Inschrijvingsbewijs
Dit document is als het ware de identiteitskaart van uw auto. U ontvangt dit inschrijvingsbewijs bij de inschrijving van uw auto bij de DIV (de Dienst voor Inschrijving van de Voertuigen). Sinds 1 september 2013 heeft de DIV een nieuw geel inschrijvingsbewijs in twee delen ingevoerd. Het eerste deel van het document moet altijd aan boord van het voertuig blijven, het tweede deel moet u thuis bewaren. U moet bij de autokeuring enkel het eerste stuk voorleggen.

Bij de verkoop van een voertuig moet u de twee delen tegelijkertijd voorleggen bij aanvang van de tweedehandskeuring.

Gelijkvormigheidsattest
Dit krijgt u bij de aankoop van uw auto van de constructeur of de officiële verdeler.

Groene kaart
Dit is uw verzekeringsattest. Het is geldig in heel wat Europese landen. Rijdt u naar een verre bestemming, check dan eerst bij uw verzekeraar of uw BA-verzekering ook in dat land automatisch geldt.

Keuringsbewijs
Als uw wagen minstens vier jaar oud is, dan moet u een geldig keuringsbewijs hebben. Hier leest u waar en wanneer u moet langsgaan bij een autokeuringscentrum.

2. Uw persoonlijke documenten als u met de wagen rijdt
?Identiteitskaart
Deze moet u steeds op zak hebben.

Rijbewijs
Ook uw rijbewijs kan in bepaalde landen niet geldig zijn. Gaat u op vakantie naar een exotische bestemming en wilt u daar een auto huren, controleer dan eerst of uw Belgisch rijbewijs daar erkend wordt.
Opgelet: houd uw rijbewijs steeds bij u. Laat het niet rondslingeren in uw auto.

3. Andere nuttige documenten voor in uw wagen
?De gegevens van uw bijstandsverzekeraar
Indien u een bijstandsverzekering met pechverhelping hebt, zorg er dan voor dat u het telefoonnummer en uw polisnummer bij de hand hebt.

Een blanco Europees aanrijdingsformulier

Als u als automobilist betrokken bent bij een verkeersongeval, dan moet u het Europese aanrijdingsformulier invullen. Het is belangrijk dat u dit grondig en correct doet, want het document helpt de verzekeraars de schade snel te regelen. Volg deze instructies.

Opgelet
?U moet de originele autopapieren in uw auto liggen hebben, kopieën volstaan niet. Wel is het verstandig om van al deze documenten thuis een kopie te bewaren. Haal uw boorddocumenten uit uw auto als u voor langere tijd weg bent. Het is een van de tips om een inbraak in uw auto te voorkomen.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 februari 2018 om 13:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 13:34   #8
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Is het dan zo moeilijk voor die 4 op 10 Belgen om na te gaan of je auto de LEZ in Antwerpen binnen mag? Gewoon op je inschrijving of op je andere papieren kijken en je auto moet minstens aan de Euro 4 norm voldoen anders mag je Antwerpen niet binnen. Het staat ook op je aanslag van de verkeersbelastingen alhoewel dat niet altijd klopt.

Sommige mensen loopt het kwijl net niet uit hun mond van domheid.
Inderdaad, ik snap ook niet wat daar zo moeilijk aan is. Als er al twijfel moest zijn (oldtimers of dergelijke) kan men altijd informeren. Moet nu echt altijd alles voorgekauwd worden?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 februari 2018 om 13:34.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 13:54   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad, ik snap ook niet wat daar zo moeilijk aan is. Als er al twijfel moest zijn (oldtimers of dergelijke) kan men altijd informeren. Moet nu echt altijd alles voorgekauwd worden?
Blijkbaar wel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2018, 14:02   #10
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zou dat niet durven zeggen aan mijn schoonzussen en dito nichten.
Klein detail: die rijden al redelijk lang en voldoende frequent. En hebben nog nooit een ongeval gehad.

Ik ben voorstander van le-zones.
Maar het mogen geen vallen zijn, waar je per ongeluk kunt binnen vallen en gevangen zitten.

Het is echt geen moeite om dat op het keuringsbewijs mee af te drukken. En voor wagens die een nieuw inschrijvingsbewijs nodig hebben: ook daar.
En verzekeringsmaatschappijen zouden ook een service kunnen bieden ...

Maar zo'n taaltje van "pak hun rijbewijs af" (of het nu voor die lez is, of voor het niet kunnen zeggen waar je koelwater of olie moet bijvullen ...) vind ik onwaardig en zelfs hautain.
Zever.

Citaat:
Het decreet van 27 november 2015, gepubliceerd in het Staatsblad op 18 december 2015, geeft aan Vlaamse steden en gemeenten de bevoegdheid om een LEZ in te voeren op de gemeente- en gewestwegen (met uitzondering van de autosnelwegen).
......
Elke stad of gemeente kan zelf beslissen waar ze een LEZ invoert, volgens welke voorwaarden en vanaf wanneer.
Er zijn in België 589 gemeenten die hun eigen voorwaarden mogen en kunnen opleggen.
Dat gaat een keuringsbewijs van verschillende bladzijden lang worden. Daarnaast gaat ge een bijrijder nodig hebben die met de kaart in de hand gaat moeten uitzoeken in welke gemeente die (kant van) de weg ligt.

Laatst gewijzigd door pajoske : 1 februari 2018 om 14:03.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 12:59   #11
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mag je wagen Antwerpen in? Keuringsbewijs vertelt het je



Veel mensen zullen daar inderdaad nog niet echt gevolg aan gegeven hebben laat staan er notie van genomen te hebben.



Merk ik daar nu reclame voor bepaalde toestellen?

Tegenwoordig als u de baan opgaat bent u best dat u een co-piloot mee in de wagen neemt zoals bij het rallyrijden of in vliegtuigen want als je dat allemaal moet in het oog gaan houden, veel succ6.

Zo eentje bijvoorbeeld.

Wel, ik mag sowiso de stad binnen omdat ik niet met een aftands vehikel met 200 duizend kilometer roetwolken op de teller rondrijd.

Er bestaat ook zoiets als bus, tram en trein, maar vooraleer een Belg zijn gammelbak die op kankercellen voortbeweegt wil afgeven moet je hem al met zijn eigen uitlaatgassen bedreigen.

Maar wel een +1 voor de co-pilote
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 13:04   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het is echt geen moeite om dat op het keuringsbewijs mee af te drukken.
Ja, want iedereen leest zijn keuringsbewijs.

Sarcasmeknop af.

De burger kijkt gewoon naar de kleur van de kaart.
Is ze groen? Weeral een jaar of twee verder.
Is ze rood? Effe langs de garage rijden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 13:09   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Wel, ik mag sowiso de stad binnen omdat ik niet met een aftands vehikel met 200 duizend kilometer roetwolken op de teller rondrijd.

Er bestaat ook zoiets als bus, tram en trein, maar vooraleer een Belg zijn gammelbak die op kankercellen voortbeweegt wil afgeven moet je hem al met zijn eigen uitlaatgassen bedreigen.

Maar wel een +1 voor de co-pilote
Hoe hypocriet kan onze maatschappij zijn.
Gisteren werden er plannen naar voor gebracht voor een nieuwe cruise-haven.
Als je dan hoorde hoeveel zo'n bootje verstookt en vervuild ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 13:19   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ja, want iedereen leest zijn keuringsbewijs.

Sarcasmeknop af.

De burger kijkt gewoon naar de kleur van de kaart.
Is ze groen? Weeral een jaar of twee verder.
Is ze rood? Effe langs de garage rijden.
Inderdaad. En of het nu op het keuringsbewijs, het kentekenbewijs, het coc of de aanslag van de verkeerbelasting staat, iemand die te lui of te dom is die zal dat toch niet lezen. Blijkbaar is 4/10 te lui of te dom. Wel geef die klojo’s dan maar een boete want ze verdienen het.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 15:12   #15
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoe hypocriet kan onze maatschappij zijn.
Gisteren werden er plannen naar voor gebracht voor een nieuwe cruise-haven.
Als je dan hoorde hoeveel zo'n bootje verstookt en vervuild ...
Zo'n bootje verstookt en vervuilt heel wat, maar kan het op tegen miljoenen auto's per dag?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 16:20   #16
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Zo'n bootje verstookt en vervuilt heel wat, maar kan het op tegen miljoenen auto's per dag?
Citaat:
De luchtvervuiling op cruiseschepen is even erg als in de meest vervuilde steden ter wereld, zo blijkt uit een undercover onderzoek van het Britse Channel 4. Het onderzoek spitste zich toe op de concentratie fijn stof op schepen van de grootste Britse cruiseoperator P&O Cruises. “Elke dag stoot zo’n cruiseschip evenveel fijn stof uit als een miljoen auto’s”, zo klinkt het.
bron: https://www.hln.be/wetenschap-planee...p-is-even-erg-
Citaat:
Vanaf 2016 zal de scheepvaart rondom Europa de uitstoot van alle luchtvervuilende bronnen op land overtreffen.
bron: http://www.lowtechmagazine.be/2006/0...scheepvaa.html

Dat stemt toch tot nadenken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 17:53   #17
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Politiek blijft toch iets vreemd. Zoals 4G jaren vermeden werd in Brussel terwijl al lang aangetoond was dat het minder schadelijk was dan de luchtvervuiling.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2018, 17:57   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
En waar stoten ze dat meestal uit? Of volle snelheid op open zee neem ik aan.

Dus niet in woonstraten.

Bovendien is er vandaag nog geen betaalbaar alternatief voor dieselschepen, tenzij op heel kleine schaal.

Het vergelijk zeeschepen en vliegtuigen met personenwagens is dus totaal van de pot gerukt. Er is nog geen alternatief voor diesel en kerosine.

Voor dieselwagens is er al altijd al een beter alternatief geweest.
Alle andere werelddelen geven namelijk al eeuwig het voorbeeld.

Aantal inschrijvingen/wagenpark dieselwagens EU vergeleken met USA en Japan: (toen de 3 grootste automarkten van de wereld)

Citaat:

https://enveurope.springeropen.com/a...190-4715-25-15

Critical evaluation of the European diesel car boom - global comparison, environmental effects and various national strategies

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2018 om 18:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be