Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 januari 2015, 11:50   #61
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Op Twitter is er gisteren een boodschap verschenen van een Vlaamse IS-strijder die oproept tot terreur in ons land. De kerel laat zich bewonderend uit over de aanslagen in Frankrijk en schrijft dan: "Waar wachten de broeders in België nog op?" De identiteit van de man is nog niet gekend - maar vaststaat dat hij zich afwisselend in het Nederlands en het Engels uitdrukt, zichzelf 'Abu Mariya Belgiki' noemt en in november vorig jaar naar Irak is gereisd. "De Belgische veiligheidsdiensten zijn de domste ter wereld", zo spotte hij gisteren nog. "Ze houden mij al sedert mijn veertiende in de gaten, maar ik ben op Brussels Airport kunnen passeren zoals een mes dat door de boter snijdt."
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...content=nieuws
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 10 januari 2015, 15:06   #62
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Misschien is het waar ,dat de terugkeerders van IS ,
ongestoord langs de douane kunnen lopen op de vliegvelden.
Tot nu toe lopen er in Europa nog te veel jihadisten rond.
Ik vraag me af of de inlichtingen diensten in Europa hun gegevens wel
doorspelen aan elkaar en aan de vliegvelden.
Waarschijnlijk zijn de grenzen zo lek als een mandje.
cato is offline  
Oud 10 januari 2015, 16:56   #63
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.524
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kunnen de James Bondjes van al onze stoere naties nu niet een keer hun license to kill gebruiken en zonder veel boe of bah al die gasten die min of meer gevaarlijk lijken gewoon zonder veel vorm van proces of blabla afmaken ?

Er zullen wel wat vergissinkjes gebeuren, maar laten we dat collateral damage noemen ?

Kwestie dat de schrik van kamp verandert ?
Zoals generaal Sisi het aanpakt met de moslimbroeders. Hij wordt gesteund door het Westen, dus waarom niet?
Piero is offline  
Oud 10 januari 2015, 22:52   #64
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.597
Thumbs down 2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Misschien is het waar ,dat de terugkeerders van IS ,
ongestoord langs de douane kunnen lopen op de vliegvelden.
Tot nu toe lopen er in Europa nog te veel jihadisten rond.
Ik vraag me af of de inlichtingen diensten in Europa hun gegevens wel
doorspelen aan elkaar en aan de vliegvelden.
Waarschijnlijk zijn de grenzen zo lek als een mandje.


ach Cato, hier in delft zuid zie ik elke dag tientallen Jihadisten rondparaderen. Eentje wilde mij nog aanvallen afgelopen week en joeg mij weg toen ik met hem wilde praten. Het gros van de jonge moslim jongens is allang geradicaliseerd, allemaal marokkanen, turken, negroide moslimmannen, en ik zie steeds meer geradicaliseerde meiden rond paraderen met doekjes op of ze zijn apetrots op hun machtige islam.

meeste islamieten genieten van de gewelds shows die isis en boko haram nu vertonen en dit is die hele gevaarlijke Vijfde Colonne die hier geboren is.

tsja, enige oplossing is wat Wieroe nu heeft ontwikkeld:

'MAUW, MAUW MAUW, WESTERSE JOCHIES EN SLAPPE BLANKE PIKKIES, NU ONTWORMEN DIE ZOOI HIER, NU METEEN IN 2015 BINNEN 9 MAANDEN.'

en ja, Wie geeft onze slimme Hindoe Nazi Kat nu gelijk???? miauw het snel luidop in deze topic.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 10 januari 2015, 23:32   #65
pegasus6869
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Locatie: HELL !!!!!
Berichten: 1.289
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Jawaade zeg........BLITZKRIEG .........Hitler den ouwen opa zou content zijn mijn gedacht (lol)

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 10 januari 2015 om 23:33.
pegasus6869 is offline  
Oud 11 januari 2015, 11:10   #66
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ach Cato, hier in delft zuid zie ik elke dag tientallen Jihadisten rondparaderen. Eentje wilde mij nog aanvallen afgelopen week en joeg mij weg toen ik met hem wilde praten. Het gros van de jonge moslim jongens is allang geradicaliseerd, allemaal marokkanen, turken, negroide moslimmannen, en ik zie steeds meer geradicaliseerde meiden rond paraderen met doekjes op of ze zijn apetrots op hun machtige islam.

meeste islamieten genieten van de gewelds shows die isis en boko haram nu vertonen en dit is die hele gevaarlijke Vijfde Colonne die hier geboren is.

tsja, enige oplossing is wat Wieroe nu heeft ontwikkeld:

'MAUW, MAUW MAUW, WESTERSE JOCHIES EN SLAPPE BLANKE PIKKIES, NU ONTWORMEN DIE ZOOI HIER, NU METEEN IN 2015 BINNEN 9 MAANDEN.'

en ja, Wie geeft onze slimme Hindoe Nazi Kat nu gelijk???? miauw het snel luidop in deze topic.
Inderdaad Brussel, Belgie en alle EU landen zijn veel te slap,
als het om jihadisten gaat.
Brussel is Frankrijk in het klein.
Jihadisten laten vertrekken en niet meer mogelijk maken om terug te keren,
is het enige juiste beleid.
Europese regeringen richten zich te veel op oorlog voeren in de Arabische landen en te weinig op de veiligheid in Europa.
cato is offline  
Oud 11 januari 2015, 23:25   #67
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.797
Standaard

Ik vraag me echt af waar dit gaat eindigen.

Kan er iemand een soort van geografisch overzicht geven van de landen waar IS gevestigd is? Ik hoop in ieder geval dat het bestrijden van IS blijft bij de terreurgroep op zich, en dat men geen oorlog tegen hele bevolkingsgroepen op poten gaat zetten zoals in Irak in 2001

Mijn buikgevoel zegt dat we nog veel van dit soort gebeurtenissen zullen zien, onder andere in Londen.

Laat het aub geen voorbode zijn voor grootschalige oorlog
Eurosceptic is offline  
Oud 12 januari 2015, 08:28   #68
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Even aankondigen dat ze terreur gaan plegen.Zo simpel,veilig in hun land weggedoken om aan gekken die je met een biljet van 20 euro te geven alles zouden doen om te gaan schieten op onschuldige burgers!
Hoe hou je die gekken eigenlijk in het oog?Wat doet de staatsveiligheid dan?Weet iemand dat?.....Is dat dan 24/24 uur voor de deur staan van een verdachte?Of gaan die aanbellen,begroeten elkaar met de voornaam,en ik volg je heel de dag?
Er komen wel wat strijders terug hé,die wat uitgespookt hebben.Hoeveel kost ons burgers dat niet?
Doe zoals Israël!Oog om oog,tand om tand!Uitschakelen.
fabianen is offline  
Oud 12 januari 2015, 08:46   #69
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Inderdaad Brussel, Belgie en alle EU landen zijn veel te slap,
als het om jihadisten gaat.
Brussel is Frankrijk in het klein.
Jihadisten laten vertrekken en niet meer mogelijk maken om terug te keren,
is het enige juiste beleid.
Europese regeringen richten zich te veel op oorlog voeren in de Arabische landen en te weinig op de veiligheid in Europa.
Nog beetje geduld , de papschool gaat wel bijleren.. maar je hebt daar gelijk, ze deelden paspoorten uit gelijk snoepjes .. aan gelijk wie en wat ,jaren aan een stuk ,nergens nog strenge controles , oo wat zijn wij vrij en vrolijk ...en verdraagzaam... iedereen welkom in het vredelievende EU ...hoe stom kan men zijn, feitelijk achterlijk stom,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 12 januari 2015, 14:09   #70
ManManMan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 augustus 2005
Locatie: West-Vlaanderen (met hoofdletters)
Berichten: 29
Standaard

IS, Boko Haram, en al die andere barbaren: isoleren, omsingelen, uithongeren en opruimen. De wind is aan het keren in Europa. Ik ben er van overtuigd dat de tijd rijp is om komaf te maken met de terreur van de jihadisten. Je moet daar geen vrede mee sluiten dat lukt niet. Dus: als bombarderen niet genoeg is dan moet je maar die barbaren ter plaatse gaan opruimen. No peace, no mercy.
__________________
Always look at the bright side of life.
ManManMan is offline  
Oud 12 januari 2015, 14:29   #71
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ManManMan Bekijk bericht
IS, Boko Haram, en al die andere barbaren: isoleren, omsingelen, uithongeren en opruimen. De wind is aan het keren in Europa. Ik ben er van overtuigd dat de tijd rijp is om komaf te maken met de terreur van de jihadisten. Je moet daar geen vrede mee sluiten dat lukt niet. Dus: als bombarderen niet genoeg is dan moet je maar die barbaren ter plaatse gaan opruimen. No peace, no mercy.
Wat heeft Europa buiten het eigen continent te zoeken? De geschiftelingen hier buitenzetten, absoluut. De geschiftelingen die deze kant opkomen terugsturen, akkoord. Maar waarom daar gaan opruimen? Dat kost enkel tijd, manschappen, energie en geld. Waarom dat het raam uitgooien voor lokale onrusten en onlusten? Dat moeten de lokale autoriteiten maar zelf weten te klaren. Pas op, ik vind helemaal niet plezant wat daar allemaal gebeurt, maar Europa heeft als primordiale plicht zijn grenzen nauwgezet te bewaken, en iedereen zonder pardon van de deur te wijzen die niet welkom is. Niet de politieagent en wereldverbeteraar te gaan spelen. Daar is tot nu toe enkel miserie van gekomen, en dat in Europa zelf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 13 januari 2015, 14:50   #72
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Wat komt hier binnen?Vluchtelingen uit moslimlanden.Vinden hier de vrijheid,om na een paar jaar te constateren die ze zelfs hier geen toekomst hebben.Krijgen hier een voedingsbodem om te radicaliseren.Wat doet de politici?Niets want het zijn potentiële kiezers.Voila!We wachten weeral af.
Na Londen was het ook,we gaan alles veranderen,nu de dag van vandaag,is er nog altijd niets veranderd.En morgen ook niet!
fabianen is offline  
Oud 17 januari 2015, 14:19   #73
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En wat gaan de moslims in Europa en de VS doen?
__________________
Derk de Tweede is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:47   #74
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn. Tot hiertoe neemt niemand van onze regering het woordje islam of moslim in zijn mond.
President Hollande zegt zelfs dat de slachtpartijen niets maar dan ook niets met de islam te maken hebben.
Misschien zegt hij dat maar de rest van zijn bevolking wat anders?
Dat de islam aan de basis ligt is toch ontegensprekelijk!
andev is offline  
Oud 19 januari 2015, 12:55   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede


Citaat:
Op Twitter is er gisteren een boodschap verschenen van een Vlaamse IS-strijder die oproept tot terreur in ons land. De kerel laat zich bewonderend uit over de aanslagen in Frankrijk en schrijft dan: "Waar wachten de broeders in België nog op?" De identiteit van de man is nog niet gekend - maar vaststaat dat hij zich afwisselend in het Nederlands en het Engels uitdrukt, zichzelf 'Abu Mariya Belgiki' noemt en in november vorig jaar naar Irak is gereisd. "De Belgische veiligheidsdiensten zijn de domste ter wereld", zo spotte hij gisteren nog. "Ze houden mij al sedert mijn veertiende in de gaten, maar ik ben op Brussels Airport kunnen passeren zoals een mes dat door de boter snijdt."
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...content=nieuws
Daarom ontvluchten ze dus wel Nederland, maar niet Belgique.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 januari 2015, 13:01   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien zegt hij dat maar de rest van zijn bevolking wat anders?
Dat de islam aan de basis ligt is toch ontegensprekelijk!
Dat klopt, maar je kan er niet naast kijken dat ALLE wereldleiders de bevolking iets anders proberen wijs te maken?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2015, 19:33   #77
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat klopt, maar je kan er niet naast kijken dat ALLE wereldleiders de bevolking iets anders proberen wijs te maken?
Soort gemakkelijkheidsoplossing voor hen om moslims niet voor het hoofd te stoten zodat ze niet meteen weer beginnen rellen? Verkeerd, want dat interpreteren de moslims als "we kunnen verder doen zoals we bezig zijn"!
Men zou er beter in alle Europese landen die met die plaag zitten eens keihard tegenaan gaan met controles en zoeken naar illegalen en gefoefel om onrechtmatig centen op te strijken! Iedereen die niet in orde is heeft recht op een verwittiging en daarna effectief het land uit! Werkloos binnenkomen en werkloos blijven op onze kosten is te gek voor woorden! Eventjes lastig in het begin maar nu is het een lolletje en trekken ze zich niets aan van de eisen, gewoon blijven rondhangen en wachten tot ze toch hun zin krijgen!
Hun blijvende groei en kostenplaatje loopt de spuigaten uit en zal nog serieuse problemen meebrengen mettertijd!
andev is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be