Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 17:40   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Vind ik ook, je handen in je zakken houden bij een arrestatie is provocatie.
Niet tegen de muur willen gaan staan eveneens en de dag van vandaag ben je maar beter voorzichtig als politieman.
Dat hij het uiterlijk heeft van een terrorist is ook al de politie haar fout niet, het is het echte prototype dus te controleren de dag van vandaag.
Indien hij zich hier niet goed voelt, we zullen hem niets in de weg leggen als hij terug naar zijn geboortehol wil.....
Vroeger dachten de boeren ook dat ze hun klak moesten afzetten als mijnheer pastoor voorbij stapte.

Kijk, abou jah jah is een beroepsprovocateur en ik vraag me nog altijd af waarom DM vroeger en DS nu die man een column geven. Dat hij bij een gebeurlijke controle tegenwerkt is eigenlijk een faits divers dat nooit de krant zou mogen halen wegens volstrekt oninteressant.

Maar argumentatie zoeken in het feit dat iemand 'zijn handen in zijn zakken ' heeft tijdens een interpellatie van de flikken is onnozel.
We leven niet meer in het vlaanderen van 1950.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:43   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, ik zie dat er een aantal weer het schuim aan de mond hebben gekregen.
Hoe vaak gaan jullie vergeten jullie pilletjes te pakken?
Ga eens in op de grond van deze zaak: apu jahjah die weer de drama queen uithangt in de pers omdat hij terecht gecontroleerd werd door de politie.
Hypochonder is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:45   #23
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ben ook tegen ethnic profiling maar zijn weigering om "sta tegen de muur" op te volgen en zijn idee dat gewoon om wie hij is ze hem met rust moeten laten vind ik wel bedenkelijk.
Volgens mij is dat wat dikke nekachtig. De politie op deze manier wat uitdagen terwijl de toestand nogal gespannen is is niet de beste optie.
alberto is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:45   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maar argumentatie zoeken in het feit dat iemand 'zijn handen in zijn zakken ' heeft tijdens een interpellatie van de flikken is onnozel.
We leven niet meer in het vlaanderen van 1950.
Jij snapt het niet: politieagenten vragen mensen om hun handen uit hun zakken te halen voor hun eigen veiligheid. Ze weten in eerste instantie niet met wie ze te maken hebben en elke gek kan een mes of een vuurwapen in zijn zakken hebben.
Hypochonder is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:45   #25
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ga eens in op de grond van deze zaak: apu jahjah die weer de drama queen uithangt in de pers omdat hij terecht gecontroleerd werd door de politie.
Weet jij wat er exact gebeurd is en waarom Abou Jahjah gecontroleerd werd? Waart jij erbij, heb jij getuigenissen? Of een filmpje?

Indien niet, is deze topic even waardeloos als het oorpronkelijk artikel, en een inhoudelijke reactie dus niet waard.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 16 januari 2015 om 17:46.
Bad Attila is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:49   #26
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Weet je wat ze hadden moeten doen? Die machinegeweren afvuren rond zijn voeten terwijl ze "dansen!!!!" riepen.

Goed dat ze die kerel controleren want het zou mij niet verbazen mocht hij ook aanslagen plannen.
Is je mentale ontwikkeling blijven steken op het moment dat je Lucky Luke aan het lezen was ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 16 januari 2015, 17:51   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Volgens mij is dat wat dikke nekachtig. De politie op deze manier wat uitdagen terwijl de toestand nogal gespannen is is niet de beste optie.
Ja, zo slachtoffertje willen spelen is eigenlijk meer iets voor homo's.

Misschien moet Abou maar eens uit de kast komen, de komedie heeft nu lang genoeg geduurd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:01   #28
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ben ook tegen ethnic profiling maar zijn weigering om "sta tegen de muur" op te volgen en zijn idee dat gewoon om wie hij is ze hem met rust moeten laten vind ik wel bedenkelijk.
x 2

daar is volgens mij niets tegen in te brengen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:03   #29
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zo slachtoffertje willen spelen is eigenlijk meer iets voor homo's.

Misschien moet Abou maar eens uit de kast komen, de komedie heeft nu lang genoeg geduurd.
frank1234 is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:04   #30
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Inderdaad, zo voed je wederzijdse haat.

Ik denk dat Gwyndion gelijk heeft. Men kan zijn afkomst niet 'gebruiken' om zich aan een politionele controle te onttrekken.
Je ID kaart tonen op het verzoek van de verbalisant, en het probleem is opgelost.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:04   #31
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah, ik zie dat er een aantal weer het schuim aan de mond hebben gekregen.
Hoe vaak gaan jullie vergeten jullie pilletjes te pakken?
Allé we gaan moslimterroristen uitschakelen, maar we mogen niet tussen de bruintjes zoeken. Hallucinant.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:06   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat Gwyndion gelijk heeft. Men kan zijn afkomst niet 'gebruiken' om zich aan een politionele controle te onttrekken.
Je ID kaart tonen op het verzoek van de verbalisant, en het probleem is opgelost.
Natuurlijk, langs de ene kant mogen ze niet zomaar controleren, er moet een reden zijn. Langs de andere kant, als je zijn tronie ziet, hij ziet er toch wel een beetje uit als boef.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 16 januari 2015 om 18:07.
Xenophon is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:13   #33
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Allé we gaan moslimterroristen uitschakelen, maar we mogen niet tussen de bruintjes zoeken. Hallucinant.
Bedankt om te bevestigen dat het voor jou een geval van ethnic profiling is. En ja, ik weet het wel, jij hebt daar geen enkel probleem mee.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:15   #34
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht


Hoort dit ook onder de noemer "ethnic profiling", of had hij die dag gewoon te veel Rambofilms gezien?
Islam = love , peace
waar is die bloem in zijn loop ?
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline  
Oud 16 januari 2015, 18:15   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik denk dat Gwyndion gelijk heeft. Men kan zijn afkomst niet 'gebruiken' om zich aan een politionele controle te onttrekken.
Je ID kaart tonen op het verzoek van de verbalisant, en het probleem is opgelost.
Neen, maar de politie moet een wettelijke, geldige reden hebben om de controle uit te voeren. Daar wij niet weten waarom (en hoe) de controle is uitgevoerd, kunnen wij ook niet oordelen of Abou Jahjah "gelijk" had.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 16 januari 2015, 19:01   #36
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, maar de politie moet een wettelijke, geldige reden hebben om de controle uit te voeren. Daar wij niet weten waarom (en hoe) de controle is uitgevoerd, kunnen wij ook niet oordelen of Abou Jahjah "gelijk" had.
Waarom zou de politie geen controle mogen uitoefenen in het kader van het handhaven van de openbare orde en veiligheid?
Abou hoeft geen gelijk te hebben. Het gaat er hier om wat Abou weigert te doen. Daar gaat het om.
Leica is offline  
Oud 16 januari 2015, 19:08   #37
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Waarom zou de politie geen controle mogen uitoefenen in het kader van het handhaven van de openbare orde en veiligheid?
Abou hoeft geen gelijk te hebben. Het gaat er hier om wat Abou weigert te doen. Daar gaat het om.
Omdat de wet heel duidelijk zegt onder welke voorwaarden een identiteitscontrole mag plaatsvinden, en dat "het handhaven van de openbare orrde en veiligheid" an sich onvoldoende is? En dat ook de niet-Moslims de wet moeten toepassen, zelfs naar Abou Jahjah toe?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 16 januari 2015, 19:12   #38
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Omdat de wet heel duidelijk zegt onder welke voorwaarden een identiteitscontrole mag plaatsvinden, en dat "het handhaven van de openbare orrde en veiligheid" an sich onvoldoende is? En dat ook de niet-Moslims de wet moeten toepassen, zelfs naar Abou Jahjah toe?
Waar staat dat dit onvoldoende zou zijn?
Leica is offline  
Oud 16 januari 2015, 19:18   #39
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leica Bekijk bericht
Waar staat dat dit onvoldoende zou zijn?
Ik zou u kunnen antwoorden, maar dat zou onbeleefd zijn, en mij in moeilijkheden brengen met de moderatie. Ik zal het dus maar niet doen.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 16 januari 2015, 19:19   #40
Leica
Schepen
 
Geregistreerd: 24 augustus 2014
Berichten: 482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zou u kunnen antwoorden, maar dat zou onbeleefd zijn, en mij in moeilijkheden brengen met de moderatie. Ik zal het dus maar niet doen.
Doe het dan in een PB
Leica is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be