Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2015, 13:47   #21
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ga zo door, de inlichtingsdiensten zullen je in de gaten houden. Alles wijst erop dat jij het salafisme aanhangt.
Omdat ik mij niet schuldig voel / geen medelijden heb?
Politiek correcte mafkees!
Snerror is offline  
Oud 18 januari 2015, 13:48   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Omdat ik mij niet schuldig voel / geen medelijden heb?
Politiek correcte mafkees!
Nee, omdat je niet opzoek wil naar oplossingen. Je wil dus niet dat het geweld van het salafisme stopt, kortom: we kunnen je zien als een aanhanger.
Nietzsche is nu online  
Oud 18 januari 2015, 13:49   #23
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik moet niet naar oplossingen zoeken, ik heb geen enkel van hun problemen veroorzaakt dus voel me ook allesbehalve schuldig. Als zij terroristen worden is dat 100% op hun conto en heeft geen bal met mijn gedrag te maken.
Neen, dat is begrijpelijk, maar het meeste gedrag komt wel voort als gevolg uit de opvoeding zonder grenzen, als dat er niet is, leer je ook niet omgaan met kritiek en rekening te houden met de begrenzingen van de hedendaagse realiteit !

Als je als moeder of vader beide zelf uit een nest komt waarbij de opvoeding grotendeels de mist in gaat zonder grenzen, heb je ook gedrag die zich uit als frustratie omdat je niet geleerd hebt om te gaan met grenzen aan je eigen "verlangens" en "wil"..je hebt geen notie van het feit dat kinderen basisbeginselen moeten kennen dat hun zelfcentrisme het hoogst is en dat kan begrenst worden door als ouder consequent te zijn, dan pas leer je als kind tijdens het pad naar de volwassenheid om te gaan met jezelf en je gedrag dan ook te beschouwen als gepast of niet gepast..zonder grenzen tijdens de opvoeding is de basis op volwassen leeftijd een goede indicatie van hoe iemands gedrag zich kan uiten in geweld of andere afgeweken "niet- goed gedrag".
Kristof Piessens is offline  
Oud 18 januari 2015, 13:50   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Omdat ik mij niet schuldig voel / geen medelijden heb?
Politiek correcte mafkees!
Wees bang en onderdanig, de problemen met de islam zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 18 januari 2015, 13:51   #25
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, omdat je niet opzoek wil naar oplossingen. Je wil dus niet dat het geweld van het salafisme stopt, kortom: we kunnen je zien als een aanhanger.
Ik geloof niet dat er met zo'n kinkels te onderhandelen valt. Misschien 5% kan overtuigd worden door ons, ongelovigen. Verwaarloosbaar.
Hier is maar één maatregel op zijn plaats en dat is harde repressie, wat in feite al gebeurt nu.
Snerror is offline  
Oud 18 januari 2015, 13:51   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik geloof niet dat er met zo'n kinkels te onderhandelen valt. Misschien 5% kan overtuigd worden door ons, ongelovigen. Verwaarloosbaar.
Hier is maar één maatregel op zijn plaats en dat is harde repressie, wat in feite al gebeurt nu.
Zie post 24.....
Nietzsche is nu online  
Oud 18 januari 2015, 13:54   #27
Rikm
Lokaal Raadslid
 
Rikm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 369
Standaard

Wat een mentaliteit. We zitten met een probleem, maar het is niet mijn schuld, dus ik hoef niet mee aan een oplossing te werken.
Of: mijn kelder is onder water geschoten, maar het is mijn schuld niet dat het zo hard regent, dus steek ik geen poot uit naar mijn kisten Mouton-Rothschild...
Rikm is offline  
Oud 18 januari 2015, 13:55   #28
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Af en toe ook aan de anderen denken. Neem nu een
Citaat:
Marokkaanse vader die hier in de jaren '70 aankwam
, hard werkte, en het goed meende. Vandaag ziet die zijn kinderen in een uitzichtloze situatie.

Zowel Burgemeester Somers van Mechelen als Burgemeester Bonte van Vilvoorde zegden in de media daarover iets interessants: van alle partijen in deze situatie van onrust, lijdt die van de ouders van moslimjongeren het meest.

De angst is drievoudig. Moslimvaders en moeders liggen 's nachts wakker van:

-de angst dat hun kind effectief zal radicaliseren
-de angst dat zij op straat door de autochtone bevolking zullen worden aangevallen
-de angst dat zij door hun eigen gemeenschap scheef worden bekeken

Niet leuk. Volgens mij moeten we die ouderen ook sterk betrekken in het ontradicaliseren van hun kinderen. In een hopeloze situatie zijn ouders dikwijls de enigen die nog wat autoriteit kunnen laten gelden over ontsporende jongeren.
Dan zijn zijn kinderen nu 30 en 40 ers ? deze groep zit al op een hoge post toch ? gestudeerd zie die trees die de zevende dag omroept ? en verdienen zij dik hun boterham ... hebben overal VOORANG in ons land , ik versta niet waarom de moslims ZO klagen dat zij niet graag gezien zijn in ons land? zelfde spel met de subsidies , iedereen MOET inleveren uitgenomen de moslimgemeenschappen die krijgen dikke subsidies voor hun moskee te bouwen ? ze krijgen alles in hun schoot geworpen al jaren in dit land ... wa is nog hun probleem ? om hun niet aanvaard te voelen ????
de vuile muilekoek is offline  
Oud 18 januari 2015, 13:57   #29
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik geloof niet dat er met zo'n kinkels te onderhandelen valt. Misschien 5% kan overtuigd worden door ons, ongelovigen. Verwaarloosbaar.
Hier is maar één maatregel op zijn plaats en dat is harde repressie, wat in feite al gebeurt nu.
Harde repressie werkt niet als maatregel...in de basis is opvoeding doorheen de eeuwen een probleem van de ouders, als je vrij opgevoed wordt, betekend het dat je ouders weinig lessen kunnen leren naar het kind toe..daar begint de fout al..maar daar was ik me al bewust van rond het begin van mijn puber/jeugdtijd...

Sorry, dat klinkt hard, maar een hardleerse die niet geleerd heeft van zijn/haar ouders zal altijd zijn/haar frustraties als een bom toch gaan uitten, hetzij op strafbare manieren hetzij op andere manier...het feit is dat het er uit moet, wil je deel uitmaken als burger wonend op planeet aarde !

Nu zijn de kansen het grootst dat de radicaliserende jongeren als volwassenen eens hun beschouwing in vraag gaan stellen en hun gedrag ten overstaan van de familie/omgeving gaan corrigeren...
Kristof Piessens is offline  
Oud 18 januari 2015, 13:57   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
Wat een mentaliteit. We zitten met een probleem, maar het is niet mijn schuld, dus ik hoef niet mee aan een oplossing te werken.
Of: mijn kelder is onder water geschoten, maar het is mijn schuld niet dat het zo hard regent, dus steek ik geen poot uit naar mijn kisten Mouton-Rothschild...
Tja, dom-rechts hé.
Nietzsche is nu online  
Oud 18 januari 2015, 14:01   #31
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
Wat een mentaliteit. We zitten met een probleem, maar het is niet mijn schuld, dus ik hoef niet mee aan een oplossing te werken.
Of: mijn kelder is onder water geschoten, maar het is mijn schuld niet dat het zo hard regent, dus steek ik geen poot uit naar mijn kisten Mouton-Rothschild...
Als de gemeente geen goede riolen gestoken heeft en daardoor je kelder onderloopt, ga je dan zelf riolen graven?
Neen, je gaat je flessen hoger zetten, dat is alles wat je kan.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 18 januari 2015 om 14:02.
DewareJakob is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:04   #32
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als de gemeente geen goede riolen gestoken heeft en daardoor je kelder onderloopt, ga je dan zelf riolen graven?
Dan ga ik toch klacht neerleggen bij de gemeente he...

Of beter, klacht neerleggen bij de bouwers er van...welke criteria hebben ze gehanteerd dat de diepte niet diep genoeg was waardoor elke keer je kelder onderloopt met stront of regenwater...het is net alsof een emmer overloopt en nergens weg kan...
Kristof Piessens is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:07   #33
Rikm
Lokaal Raadslid
 
Rikm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 369
Standaard

Reageren op een illustratief voorbeeldje, d�*t is pas intelligent. Gefeliciteerd!
Trouwens: door je flessen omhoog te halen, ben je al aan een oplossing aan het werken. Op langere termijn (en als het probleem niet veroorzaakt wordt door je eigen lekken buizen of je slechte dichting in de kelder) ga je met de verantwoordelijken van de gemeente in gesprek. Als die niet de nodige maatregelen treffen (riolen herstellen), kan je met de andere gedupeerden in de straat of de wijk druk uitoefenen, naar een hogere instantie gaan, tot het probleem van overstromende kelders wordt opgelost.
Op een forum zitten zaniken dat het "niet jouw probleem is", lijkt me niet de beste aanpak.
Rikm is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:08   #34
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
Wat een mentaliteit. We zitten met een probleem, maar het is niet mijn schuld, dus ik hoef niet mee aan een oplossing te werken.
Of: mijn kelder is onder water geschoten, maar het is mijn schuld niet dat het zo hard regent, dus steek ik geen poot uit naar mijn kisten Mouton-Rothschild...
Een normaal persoon pompt eerst zijn kelder leeg en dicht vervolgens alle lekken.
Je analogie heeft meer raakpunten met de visie van FDW en Wilders dan je wellicht had gewild.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:14   #35
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als de gemeente geen goede riolen gestoken heeft en daardoor je kelder onderloopt, ga je dan zelf riolen graven?
De oplossing is veel simpeler. Het is niet onze kelder die onderloopt, maar die van de moslims.
Het mag dan cartoons regenen en hun kelder loopt ervan over, maar de regen doen ophouden is onzin (<-> verzaken aan onzen rechten).
De oplossing is nochtans heel simpel. Ze moeten gewoon hun keldervenstertje dicht doen (<-> wat minder lange tenen hebben).
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:16   #36
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Altijd maar mensen die medelijden hebben met die arme moslims. Ik heb meer medelijden met de niet-moslims die afgeslacht worden.
Het gaat niet over medelijden. Het gaat over het feit dat een volwassen mens de puberteit en het navelstaren heeft losgelaten en daardoor een ruimere kijk heeft op de wereld, op culturen en op mensen. Een volwassen persoon kan naarmate hij zichzelf ontplooit steeds beter om met het analyseren van verschil. Hij ontwikkelt ook een kwaliteit die men empathisch vermogen noemt.

U moet de ontplooiing van de mens niet ridiculiseren. Integendeel, ook u moet zich proberen te ontplooiien, om een volledig mens te worden. Maar dat is inderdaad moeilijk.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:16   #37
Rikm
Lokaal Raadslid
 
Rikm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 369
Standaard

Allez, nog éne die het voorbeeld attakeert en de hele redenering mist...
Rikm is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:17   #38
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.813
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikm Bekijk bericht
Allez, nog éne die het voorbeeld attakeert en de hele redenering mist...
Kom dan met een betere analogie af hé.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:18   #39
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nog een salafist.
Scherp gezien Henk.
Wapper is offline  
Oud 18 januari 2015, 14:19   #40
Rikm
Lokaal Raadslid
 
Rikm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2008
Berichten: 369
Standaard

Eentje die zelfs jij begrijpt, bedoel je? Mmmh, nee, ik kom er zo direct niet op.
Rikm is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be