Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2017, 13:55   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard Elektrische auto raakt niet zo ver als beloofd

En het sjoemelen gaat maar verder.

Citaat:
Bij een test van consumentenorganisaties blijken drie populaire elektrische wagens veertig procent minder rijbereik te hebben dan in de catalogus vermeld staat.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171126_03209069
Je mag al blij zijn dat je na je bezoek aan de supermarkt, de bakker en beenhouwer nog thuis geraakt.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 november 2017 om 13:56.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 13:58   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Journalisten hangen even de mongool uit.

NEDC testcyclus is voor zowel electrische wagens als benzine en dieselwagens erg optimistisch (en onrealistisch).

Tesla geeft realistische waardes mee (highway), en de amerikaanse normen waar de bolt aan moet voldoen (EPA) zijn ook een pak strenger.

Dus dit is non nieuws, maargoed, iemand wou weer eens iets schrijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2017, 14:55   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Journalisten hangen even de mongool uit.

NEDC testcyclus is voor zowel electrische wagens als benzine en dieselwagens erg optimistisch (en onrealistisch).

Tesla geeft realistische waardes mee (highway), en de amerikaanse normen waar de bolt aan moet voldoen (EPA) zijn ook een pak strenger.

Dus dit is non nieuws, maargoed, iemand wou weer eens iets schrijven.
Zo een dwaas mongoolbericht kan enkel nog raprap door de fossiele lobby doorgegeven zijn, deze middag nog was er nog in het nieuws dat de NEDC norm defintief niet meer toegepast wordt bij nieuwe wagens, en volgend jaar voor alle wagens de nieuwe WLTP, die alvast 25% realistischer wordt als de pruts-NEDC. De gemiddelde snelhied bij de WLTP ligt bij bijna 47 kmh of 40% gemiddeld sneller, daarbij nog maatregelen die sjoemelen niet meer toelaten.

Natuurlijk is die prutsnorm waar maar een gemiddelde snelheid van 33,35 kmh gehaald wordt ideaal voor E-wagens, die bij een snelheid van 30-40 kmh het minste verbruiken, een Tesla S 100D haalde zo 1078 km rijbereik door 40 kmh aan te houden in warme ideale omstandigheden in Italië.

Maar blijkbaar voelt zich een onwetend fossiel ukje geroepen hier nog een topic over te beginnen wat al 20 jaar door iedereen geweten is.

Even de wiki nemen en c/p, en ik ga er niet meer over pleuren :

Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/New_Eu..._Driving_Cycle

Inhoud

De testrit bestaat uit een viermaal herhaald stadsritje en een buitenrit. In elk stadsritje wordt 1 km afgelegd in 200 seconden waarbij driemaal opgetrokken en gestopt wordt. Maximale snelheid is 15, 32 en 50 km/u. In de buitenrit wordt 7 km afgelegd in 400 seconden, waarbij 70, 50, 70, 100 en ten slotte 120 km/u gereden wordt. In de hele testrit wordt 11 km afgelegd in 19 min 40 s.

Theoretisch kan de proef op de weg plaatsvinden, maar in de praktijk opteren alle fabrikanten voor labotesten. Deze werden vroeger uitgevoerd op de rollenbank en tegenwoordig met een chassisdynamometer. Dit kan bij om het even welke nationale goedkeuringsinstantie of bij een erkende technische dienst.

De NEDC wordt ook gebruikt om energiegebruik en actieradius van elektrische en hybride auto's te bepalen.

Geschiedenis

De benaming NEDC stamt uit 2000 en verwijst naar de koudstartversie van een testcyclus die reeds langer bestond. Hij is opgebouwd uit twee componenten die binnen UN/ECE zijn uitgewerkt: een stadsrit uit 1970 (Urban Driving Cycle of UDC)[2] en een buitenrit uit 1990 (Extra-Urban Driving Cycle of EUDC).[3]
De opeenvolging van vier stadscycli en één buitencyclus is met ingang van 1992 ingevoerd in het kader van een richtlijn over emissies.[4] Het voorbereidend werk was gebeurd binnen de Motor Vehicle Emissions Group.[5] Vanaf 1996 werd de proef ook gebruikt om het brandstofverbruik te meten.[6]
In 2000 werd de proef bijgeschaafd om de emissies bij koudstart te reflecteren (tot dan begon de monstername pas 40 seconden na het starten).[7]
De verspreide wetgeving inzake emissies en brandstofverbruik van voertuigen kreeg in 2007 een nieuwe rechtsgrond.[8] Sedertdien is de Europese Commissie bevoegd om de NEDC aan te passen naar eigen inzicht.[9] Ze verkoos echter om daar geen gebruik van te maken en verwijderde de beschrijving van de proefcyclus zelfs uit de regelgeving. Voortaan bevatte deze enkel nog een verwijzing naar de reglementen van UNECE, waaraan kleine modificaties werden aangebracht.[10]

Betrouwbaarheid

Al van bij de invoering is de NEDC-test notoir onbetrouwbaar, onder meer omdat de fabrikanten geleerd hadden om er met allerlei kunstgrepen op in te spelen
.
Een studie van het Britse Transport and Environment uit 2013 beschrijft hoe het eraan toe gaat.[11] Geteste wagens worden ontdaan van zoveel mogelijk gewicht, tot de radio toe. Ze worden aerodynamischer gemaakt door kieren dicht te plakken en buitenspiegels te verwijderen. Het vermogen wordt maximaal op de voortbeweging gericht door afkoppeling van de dynamo en gebruik van de best mogelijke smeermiddelen. Lage-weerstandsbanden worden opgepompt tot voorbij de aanbevolen waarden met speciale gasmengsels. De technische diensten die de proeven uitvoeren, concurreren om hun klanten zoveel mogelijk ter wille te zijn.
Ook de scenario's zelf zijn niet meer realistisch, voor zover ze dat ooit geweest zijn. Er is sprake van constante snelheden, trage acceleraties (bv. in de stadscyclus neemt het optrekken van 0 naar 50 km/u 26 secondes in beslag), lang stationair draaien (meer dan 23% van de testtijd), enz. Daardoor is de test voor een doorsnee chauffeur geen accurate weergave van uitstoot en verbruik.[12] Sinds 2001 is de kloof tussen testresultaten en weggedrag ook jaar na jaar groter geworden.

Afschaffing

De NEDC-test zou in 2017/2018 vervangen worden door de Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures (WLTP).
Bovendien zou de typegoedkeuring worden uitgebreid met een praktijktest aan de hand van mobiele apparatuur (Real Driving Emission of RDE). De Europese Commissie heeft daarover een voorstel gelanceerd. De daarin voorziene procedure is in mei 2015 goedgekeurd binnen het Technisch Comité Motorvoertuigen, zij het nog zonder de noodzakelijke grenswaarden en aanvangsdata.[13]

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2017 om 15:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 06:39   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

En toch valt de elektrische wagen in de smaak.

België groeikampioen elektrische wagens
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 06:58   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Zolang je niet snel kan bijtanken is de elektrische auto niet interessant voor vele mensen.

De grote doorbraak zal er pas komen als de brandstofcel een feit is.
Ik verwacht eigenlijk het meeste van waterstof.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 10:13   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Het is natuurlijk niet ok dat de autoconstructeurs hun zaken zo verkeerd voorstellen. Het sjoemelidee is er nog niet uit.

Maar voor de rest moet je natuurlijk een auto kiezen en kopen naargelang je er gebruik van kunt maken. Welke argumenten je daarbij toepast, kies je zelf, behoudens de puur operationele.
Vb. je kan een auto kiezen als verlenging van je penis. Niks mis mee. Je doet met je centen wat je wil.
Maar als je een auto wil kiezen in functie van je mobiliteitsgedrag, en als dat beperkt is tot korte dagelijkse ritten, en als je een kleinigheid kan bijlagen op de parking van je werkgever, je supermarkt, je lunch-adres ....

Verder ook geen angst: je zal altijd de markt kunnen volgen. En de markt zal jou volgen. We leven niet in een communistisch regime.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 10:48   #7
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is natuurlijk niet ok dat de autoconstructeurs hun zaken zo verkeerd voorstellen. Het sjoemelidee is er nog niet uit.

Maar voor de rest moet je natuurlijk een auto kiezen en kopen naargelang je er gebruik van kunt maken. Welke argumenten je daarbij toepast, kies je zelf, behoudens de puur operationele.
Vb. je kan een auto kiezen als verlenging van je penis. Niks mis mee. Je doet met je centen wat je wil.
Maar als je een auto wil kiezen in functie van je mobiliteitsgedrag, en als dat beperkt is tot korte dagelijkse ritten, en als je een kleinigheid kan bijlagen op de parking van je werkgever, je supermarkt, je lunch-adres ....

Verder ook geen angst: je zal altijd de markt kunnen volgen. En de markt zal jou volgen. We leven niet in een communistisch regime.

Tot de grote spijt van de e-freaks.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 11:35   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En het sjoemelen gaat maar verder.



Je mag al blij zijn dat je na je bezoek aan de supermarkt, de bakker en beenhouwer nog thuis geraakt.
best altijd een jerrycan in de koffer leggen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:00   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tot de grote spijt van de e-freaks.
Dat is stout.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:09   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

En och, in de jaren eind 70 begonnen kleine diesels de markt te veroveren.
Daarvoor bestonden kleine dieselmotoren niet (toch niet voor auto's).

Hoeveel commentaar dat daarop gegeven werd, dat dat technisch onmogelijk was dat die meer dan 50.000 km in totaal zouden overleven ....

Op niet technisch vlak was er ook kritiek op stationwagens (Turkenbakken), suv's en wat weet ik nog meer.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:14   #11
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zolang je niet snel kan bijtanken is de elektrische auto niet interessant voor vele mensen.

De grote doorbraak zal er pas komen als de brandstofcel een feit is.
Ik verwacht eigenlijk het meeste van waterstof.
Waterstof is geen goede energiedrager. Vergeet die optie.

Efficientie is veel te laag. Waterstof zal als brandstof duurder zijn als diesel en benzine. Electriciteit via batterij heeft een duidelijk kostenvoordeel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:26   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waterstof is geen goede energiedrager. Vergeet die optie.

Efficientie is veel te laag. Waterstof zal als brandstof duurder zijn als diesel en benzine. Electriciteit via batterij heeft een duidelijk kostenvoordeel.
Vooral Henri is potdoof en stekeblind op dat gebied. Verspilde moeite Tavek.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2017 om 12:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 12:55   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.042
Standaard

vergeet waterstof, t'is methaangas gecomprimeerd of LNG of gewoon aardgas gecomprimeerd die de toekomst wordt. En je moet de toekomst zien als een hybride LNG wagen

zoiets
https://www.aardgasrijder.be/blog/pe...ts-hybrid-cng/

hier heb je dan een 'app' die beslist met wat je gaat rijden

op aardgas, op electriciteit, op syngas, op methaangas, op cng,

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 november 2017 om 13:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:00   #14
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En het sjoemelen gaat maar verder.



Je mag al blij zijn dat je na je bezoek aan de supermarkt, de bakker en beenhouwer nog thuis geraakt.
Ik weet wel niet of dit altijd juist is. Ik deed enige tijd geleden een proefrit met de Renault Zoë. Ik startte met een actieradius van 220km. Ik reed 74 km.

Het was niet koud buiten, maar ik had wel constant de radio aan. De rit voltrok zich op een gewone weg en een kort stuk op de snelweg. En ook waren er stukjes pittige hellingen bij waar de Zoë geen enkele moeite mee had. Ik reed meestal op een weg waar de toegelaten snelheid 70 km/u was.

Toen de rit afgelopen was had ik nog een actieradius van 184 (of zoiets als 182, ik herinner het mij niet zo precies) km. Met 36 (38) km verbruikte batterijkilometers reed ik dus effectief 74 km. Niet vergeten, de accu laadt zich op wanneer men het gaspedaal loslaat en wanneer men remt. Tenminste bij de Zoë. Kortom, dat verbruik viel best mee.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2017 om 14:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:06   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
vergeet waterstof, t'is methaangas gecomprimeerd of LNG of gewoon aardgas gecomprimeerd die de toekomst wordt. En je moet de toekomst zien als een hybride LNG wagen

zoiets
https://www.aardgasrijder.be/blog/pe...ts-hybrid-cng/

hier heb je dan een 'app' die beslist met wat je gaat rijden

op aardgas, op electriciteit, op syngas, op methaangas, op cng,
Paul dat jij last hebt van je geheugen wist ik al.
Ook CNG of LNG of whatever bio gaat geen toekomst hebben, het waarom hoef je maar te googlen.

En om terug te komen op de topicstarter van De Standaard, dat lijkt wel een rioolgazet geworden, de bron van dat artikel is uit Zwitserland gedateerd 31 oktober 2017.
Citaat:
https://www.rts.ch/info/sciences-tec...le-promet.html

Votre voiture électrique ne vous mène pas aussi loin qu'elle le promet

Publié le 31 octobre 2017 - modifié le 01 novembre 2017
De Standaard wist niet meer hoe ze hun gazet konden vullen met mongoolpraat en dan hebben ze dat artikel bijna een maand later aan de fossiele Vlaamse ukkies als leesvoeder gegeven, daarmee ze een draad konden opstarten in politics.be.

Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171126_03209069

Elektrische auto raakt niet zo ver als beloofd
27/11/2017

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2017 om 14:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:22   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toen de rit afgelopen was had ik nog een actieradius van 184 (of zoiets als 182, ik herinner het mij niet zo precies) km. Met 36 (38) km verbruikte batterijkilometers reed ik dus effectief 74 km. Niet vergeten, de accu laadt zich op wanneer men het gaspedaal loslaat en wanneer men remt. Tenminste bij de Zoë. Kortom, dat verbruik viel best mee.
Indien men in de winter de wagen oplaadt in een huisgarage, kan men al het interieur mee opwarmen op het einde van de laadfaze. Zodoende kan men volgeladen vertrekken en ook de binnenruimte moet niet meer extra opgewarmd worden tijdens de rit, de actieradius zal daardoor extra verhogen, ook de batterij is al op ideale werktemperatuur door het opladen.

Indien men met een fossiele wagen rijdt als een idioot, wordt het rijbereik meer dan gehalveerd. Dit terzijde.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2017 om 14:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:29   #17
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De Standaard wist niet meer hoe ze hun gazet konden vullen met mongoolpraat en dan hebben ze dat artikel bijna een maand later aan de fossiele Vlaamse ukkies als leesvoeder gegeven, daarmee ze daarmee een draad konden opstarten in politics.be.
Wat een gekonkel bij elk negatief artikel.
Je mag een fanboy zijn maar er zijn toch grenzen, het is zeker niet al goud dat blinkt vooral niet als het over Tesla gaat, waar men wat minder aan marketing en promotie zou moeten doen en meer aan productie.

https://www.vroom.be/nl/nieuws/tesla-bijna-bankroet
https://www.bloomberg.com/news/artic...s-of-batteries
https://www.ft.com/content/f5593480-...a-d9c0a5c8d5c9

Citaat:
Tesla truck will need energy of 4,000 homes to recharge, says study

One of Europe’s leading energy consultancies has estimated that Tesla’s electric haulage truck will require the same energy as up to 4,000 homes to recharge, calculations that raise questions over the project’s viability.
Enfin.
Ik ben stilaan aan het uitkijken naar een nieuwe wagen en heb een paar condities :

* prijsverhouding binnen zijn klasse.
* volledig opladen/bijtanken (volledige autonomie van 500 km of meer ) binnen 15 minuten.
* toegankelijkheid steden (beter of gelijk aan Euro 6 dus)

Geen EV dus wegens absoluut onvoldoende op 2 van bovenstaande 3 punten. De voorkeur gaat naar een diesel-hybride.

Een EV misschien bij de volgend aankoop rond 2025 maar dan is wel een bijkomende voorwaarde dat het Belgisch energieprobleem tegen dan relatief deftig is opgelost.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:31   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Leuke vroem-vroem fossielheadssites neem ik aan. Tja die hebben nog wat tijd nodig zich aan de langzame electrificiëring aan te passen.

Polariseren kunnen ze als de beste, dat bericht van vroom.be is toch om te lachen, ik heb dat al enkele dagen geleden gelezen.

Citaat:
De voorkeur gaat naar een diesel-hybride.
Tja dan heel veel geluk, kun je me een 3-tal automerken geven of eentje? die zulke diesel-hybride motoren aanbieden? En zet er de prijs maar bij.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 november 2017 om 14:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:35   #19
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Leuke vroem-vroem fossielheadssites neem ik aan. Tja die hebben nog wat tijd nodig zich aan de langzame electrificiëring aan te passen.

Polariseren kunnen ze als de beste, dat bericht van vroom.be is toch om te lachen, ik heb dat al enkele dagen geleden gelezen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2017, 14:37   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
geen enkel argument...
Citaat:
De voorkeur gaat naar een diesel-hybride.
Tja dan heel veel geluk, kun je me een 3-tal automerken geven of eentje? die zulke diesel-hybride motoren aanbieden? En zet er de prijs maar bij.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be