Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2020, 22:02   #761
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hij heeft zijn graad van incapaciteit bereikt. Het zal niet beter worden.
waarom heb ik er dan alle vertrouwen in dat deze film zich in april/mei zal herhalen?

ergen in januari zulle de cijfers gezakt zijn en begint men te versoepelen, in februari gaat het de verkeerde kant uit en dan terug die kop het zand tot dezelfde situatie als nu

het concept bodemloze put? dan kutn ge diep zakken hoor
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 22:21   #762
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
waarom heb ik er dan alle vertrouwen in dat deze film zich in april/mei zal herhalen?

ergen in januari zulle de cijfers gezakt zijn en begint men te versoepelen, in februari gaat het de verkeerde kant uit en dan terug die kop het zand tot dezelfde situatie als nu

het concept bodemloze put? dan kutn ge diep zakken hoor
Het meest opvallende kenmerk van het Belgisch corona-beleid is dat het gelijkenis vertoont met iemand die op een accordeon (of “trekzak”) een deuntje speelt. Verstrengen en dichtnijpen, verslappen en opentrekken... enz., enz...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 23:10   #763
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het meest opvallende kenmerk van het Belgisch corona-beleid is dat het gelijkenis vertoont met iemand die op een accordeon (of “trekzak”) een deuntje speelt. Verstrengen en dichtnijpen, verslappen en opentrekken... enz., enz...
Cursus masturberen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 23:17   #764
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vivaldi is dik gebuisd qua bestrijding van corona zag ik daarjuist in het nieuws op VTM.

Duitsland dat nog maar een negende van onze besmettingen heeft neemt nu al ongeveer dezelfde maatregelen die de vivaldi regering pas nu neemt.
Veel weken te laat !!
Was u niet tegenstander van hardere maatregelen?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 23:36   #765
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Cursus masturberen.
Gegeven oor F. Geubels.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 03:04   #766
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Was u niet tegenstander van hardere maatregelen?
Nee !

Wel heb ik gezegd dat er af en toe elke logica in die maatregelen ontbreekt.

Zoals een vader van een jong voetballertje het zaterdag aantoonde in het nieuws. VTM was enkele beelden gaan schieten op het veld van een provinciale ploeg.
Kinderen tot 12 jaar mogen nog voetballen maar 1 van de 2 ouders mag maar komen kijken.

De vader zei : Mijn vrouw mag niet komen kijken, wij wisselen dus wekelijks af.
Hier staat amper een 30 man in open lucht maar als ik deze avond naar een toneelstuk of concert wil gaan waar 200 man binnen zit mag mijn vrouw wél mee, waar zit de logica? ''

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 oktober 2020 om 03:19.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 03:26   #767
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nee !

Wel heb ik gezegd dat er af en toe elke logica in die maatregelen ontbreekt.

Zoals een vader van een jong voetballertje het zaterdag aantoonde in het nieuws. VTM was enkele beelden gaan schieten op het veld van een provinciale ploeg.
Kinderen tot 12 jaar mogen nog voetballen maar 1 van de 2 ouders mag maar komen kijken.

De vader zei : Mijn vrouw mag niet komen kijken, wij wisselen dus wekelijks af.
Hier staat amper een 30 man in open lucht maar als ik deze avond naar een toneelstuk of concert wil gaan waar 200 man binnen zit mag mijn vrouw wél mee, waar zit de logica? ''
Dat is van dezelfde logica dat het virus 's nachts gevaarlijker is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 04:15   #768
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Gegeven oor F. Geubels.
En, ben je geslaagd?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 06:58   #769
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En, ben je geslaagd?
of gejost
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 07:31   #770
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
1) We hebben tien dagen voorsprong op Wallonië (volgens De Ranzige).
Is het dat zo abnormaal dat we even wachten om te kijken of de maatregelen van vier dagen geleden hun effect gaan krijgen?

2) We worden nu gewaar aan de adem van de burgemeesters, dat er een draagvlak is om er eens flink in te vliegen.
Is het dan zo raar om dat aan te grijpen om het virus te trachten een klap toe te dienen?


Sterke Jan doet zijn werk goed.

Absoluut abnormaal, zelfs misdadig.
Je ziet hoe het loopt in Wallonië,
Je weet dat je een week later in dezelfde situatie zit
Je weet dat Wallonië straffere maatregelen moet treffen om nog iets te proberen keren.
Waarom die week dan verkwanselen met wachten op de uitslag van genomen maatregelen die volgens alle experten onvoldoende waren.
Waarom dan op de rem gaan staan in het federale overleg voor meer en strengere maatregelen?
Die die ooit gezegd heeft dat politiek vooruitzien was, wordt niet echt gevolgd door onze excellenties.


Is dat niet erg dat burgemeesters druk moeten uitoefen, op ministers, en kabinetards, om hen te doen doen wat ze zouden moeten doen uit zichzelf?
En waarom zou dat draagvlak er pas nu zijn, en geen week geleden?
Was het een week geleden nog niet slecht genoeg? Waren er een week geleden nog geen alarmkreten van experten en ziekenhuizen/rusthuizen/zorginstellingen?


En inderdaad Jan en zijn regering zijn niet goe bezig om deze pandemie te bestrijden.
Ik noem dat de arrogantie van de politiekers, om alle signalen straal te negeren.
Ons huis staat nog niet in brand, pas volgende week, en ondertussen doen we niets. Dat was Jan zijn uitleg.
Gelukkig werd de druk te groot, en vreesden ze voor de eindafrekening in de cijfers, en zijn ze rap de andere regio's grotendeels gevolgd, zei het met een week en vele besmettingen later.
Tendens heden ten dage in de pers: Jambon doet het barslecht, straks is hij de schuldige van deze wereldwijde pandemie... De Croo en Di Rupo doen het daarentegen zeer goed...

Waarom horen we de links/Belgicistische bende nooit mekkeren over de dramatische toestand in Wallonië? Daar zijn vier keer meer besmettingen dan in Vlaanderen, daar liggen de patiënten nu al op de gang,... Maar NVA en Jambon zouden het dan zo slecht doen. Sukkels.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 07:32   #771
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het meest opvallende kenmerk van het Belgisch corona-beleid is dat het gelijkenis vertoont met iemand die op een accordeon (of “trekzak”) een deuntje speelt. Verstrengen en dichtnijpen, verslappen en opentrekken... enz., enz...
Wat deze crisis almaar duidelijker maakt is dat Belgique totaal niet meer werkt. Veel mensen geven geen moer om dit land en zijn inwoners en dat is nu pijnlijk duidelijk aan het worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 07:49   #772
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tendens heden ten dage in de pers: Jambon doet het barslecht, straks is hij de schuldige van deze wereldwijde pandemie... De Croo en Di Rupo doen het daarentegen zeer goed...

Waarom horen we de links/Belgicistische bende nooit mekkeren over de dramatische toestand in Wallonië? Daar zijn vier keer meer besmettingen dan in Vlaanderen, daar liggen de patiënten nu al op de gang,... Maar NVA en Jambon zouden het dan zo slecht doen. Sukkels.
Omdat Vlaanderen dwars lag op het federaal overlegcomité en strengere maatregelen tegenhield. Dat is ?* decharge voor De Croo, en ik woon in Vlaanderen, dus veeg ik voor eigen deur, en niet voor die van Di Rupo.

Ik ben al tamelijk oud, en werd nog opgevoed met eigen verantwoordelijkheid, dus het argument "zie eens wat de anderen doen" is voor mij waardeloos, zelfs kinderachtig en onverantwoordelijk.
Dit in tegenstelling met de huidige toestand waarin mensen opgevoed en geindoctrineerd worden met de "gemakkelijke" slogan dat alles de schuld is van anderen zowel qua ras, religie, geografie, geaardheid, politieke overtuiging, .... De aanhangers van deze "ideologie" weten niet meer wat eigen verantwoordelijkheid is.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen

Laatst gewijzigd door spherelike : 29 oktober 2020 om 07:58.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 08:08   #773
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat deze crisis almaar duidelijker maakt is dat Belgique totaal niet meer werkt. Veel mensen geven geen moer om dit land en zijn inwoners en dat is nu pijnlijk duidelijk aan het worden.
Als dat al zo zo zijn, dan komt dat door het ondoordacht regionaliseren. Al wat ze konden krijgen om geregionaliseerd te worden werd geregionaliseerd als stap naar Vlaamse onafhankelijkheid. Niemand vroeg zich af of dit goed en werkbaar was. het was en is nog altijd een fetisj voor sommigen.

In de beste nationalisten stijl wordt gezegd dat België dat niet meer werkt en de bedenking dat de oorzaak bij hen ligt wordt graag vergeten.
Bedenkingen om ALLES grondig te bekijken en te zien waar een bevoegdheid thuishoort, is vloeken in de kerk. Het kan en mag maar in één richting, tegen logica en gezond verstand in. Zover zijn we met de indoctrinatie en gebrek aan gezond verstand.

Dat Vlaanderen het beter zou doen werd pijnlijk tegengesproken in de huidige crisis.
__________________
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen

Laatst gewijzigd door spherelike : 29 oktober 2020 om 08:20.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 08:17   #774
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.714
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nee !

Wel heb ik gezegd dat er af en toe elke logica in die maatregelen ontbreekt.

Zoals een vader van een jong voetballertje het zaterdag aantoonde in het nieuws. VTM was enkele beelden gaan schieten op het veld van een provinciale ploeg.
Kinderen tot 12 jaar mogen nog voetballen maar 1 van de 2 ouders mag maar komen kijken.

De vader zei : Mijn vrouw mag niet komen kijken, wij wisselen dus wekelijks af.
Hier staat amper een 30 man in open lucht maar als ik deze avond naar een toneelstuk of concert wil gaan waar 200 man binnen zit mag mijn vrouw wél mee, waar zit de logica? ''
Tijdens de voetbal wordt geroepen wat een extra uitstoot van aerosol teweegbrengt in tegenstelling met een toneelbezoek.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 09:06   #775
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Amai, Slappe Jan loopt wel erg achter de feiten aan. Twee keer op twee dagen zijn kak moeten intrekken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 09:07   #776
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Omdat Vlaanderen dwars lag op het federaal overlegcomité en strengere maatregelen tegenhield. Dat is ?* decharge voor De Croo, en ik woon in Vlaanderen, dus veeg ik voor eigen deur, en niet voor die van Di Rupo.

Ik ben al tamelijk oud, en werd nog opgevoed met eigen verantwoordelijkheid, dus het argument "zie eens wat de anderen doen" is voor mij waardeloos, zelfs kinderachtig en onverantwoordelijk.
Dit in tegenstelling met de huidige toestand waarin mensen opgevoed en geindoctrineerd worden met de "gemakkelijke" slogan dat alles de schuld is van anderen zowel qua ras, religie, geografie, geaardheid, politieke overtuiging, .... De aanhangers van deze "ideologie" weten niet meer wat eigen verantwoordelijkheid is.
Uw selectieve verontwaardiging is tekenend.
Momenteel is het zo dat de maatregelen voldoende zijn en waren, maar dat er een hoop mensen er zich niet aan houden. De reportage in Pano was wat dat betreft een eye opener voor mij. En dat verklaart ook dat de cijfers naar omhoog gaan in heel Europa of zelfs de hele wereld.
U ziet trouwens spoken. Niemand wordt op uw waanbeeldige manier geindoctrineerd. We worden geindoctrineerd door uw soort linkse politieke correctheid met fascistische trekjes. U wilt het hoofd van uw politieke tegenstander zien rollen en misbruikt corona om uw argumenten op kinderachtige manier kracht bij te zetten.
Het arrogante gedrag van journalisten is oke, zolang men dat bij politici doet die dat verdienen nietwaar ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 09:08   #777
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat deze crisis almaar duidelijker maakt is dat Belgique totaal niet meer werkt. Veel mensen geven geen moer om dit land en zijn inwoners en dat is nu pijnlijk duidelijk aan het worden.
Indien Jambon geen politieke spelletjes zat te spelen zouden we nu al een week verder staan met de maatregelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 09:09   #778
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nee !

Wel heb ik gezegd dat er af en toe elke logica in die maatregelen ontbreekt.

Zoals een vader van een jong voetballertje het zaterdag aantoonde in het nieuws. VTM was enkele beelden gaan schieten op het veld van een provinciale ploeg.
Kinderen tot 12 jaar mogen nog voetballen maar 1 van de 2 ouders mag maar komen kijken.

De vader zei : Mijn vrouw mag niet komen kijken, wij wisselen dus wekelijks af.
Hier staat amper een 30 man in open lucht maar als ik deze avond naar een toneelstuk of concert wil gaan waar 200 man binnen zit mag mijn vrouw wél mee, waar zit de logica? ''
Vele mensen van uw gezindte waren inderdaad tegen strenge maatregelen. Net als Jambon. Want deze maatregelen gingen de economie kapot maken, het was een aanslag op de persoonlijke vrijheid, het ging in tegen de grondwet, enz, enz.

En nu zitten we met de gebakken peren door zulke redeneringen. En we zitten goed in de puree, wees daar maar zeker van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 oktober 2020 om 09:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 09:14   #779
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als dat al zo zo zijn, dan komt dat door het ondoordacht regionaliseren. Al wat ze konden krijgen om geregionaliseerd te worden werd geregionaliseerd als stap naar Vlaamse onafhankelijkheid. Niemand vroeg zich af of dit goed en werkbaar was. het was en is nog altijd een fetisj voor sommigen.

In de beste nationalisten stijl wordt gezegd dat België dat niet meer werkt en de bedenking dat de oorzaak bij hen ligt wordt graag vergeten.
Bedenkingen om ALLES grondig te bekijken en te zien waar een bevoegdheid thuishoort, is vloeken in de kerk. Het kan en mag maar in één richting, tegen logica en gezond verstand in. Zover zijn we met de indoctrinatie en gebrek aan gezond verstand.

Dat Vlaanderen het beter zou doen werd pijnlijk tegengesproken in de huidige crisis.
De staatsmisvormingen hebben de bevoegdheden gefragmenteerd. Beter alle bevoegdheden volledig naar de regio's en dan liefst met de volledige budgetten. Bij de vorige staatsmisvorming werd er een stuk overgeheveld maar kregen we maar een deel van het budget. Ja dan wordt je gedwongen om te besparen he.
België werkt niet, nu niet, morgen niet, nooit niet. En heeft nooit gewerkt.
Mijn grootvader kreeg nog les in het Frans. Vlaams was achterlijk.
En dat België grendels nodig heeft om de Waalse minderheid te beschermen is tekenend en niet democratisch. Wij hebben dus een ondemocratische grondwet. Een Vlaamse stem weegt ook minder dan een Waalse. En de premier is van een minderheidspartijtje dat zal flirten met de kiesdrempel in 2024.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 09:14   #780
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als dat al zo zo zijn, dan komt dat door het ondoordacht regionaliseren. Al wat ze konden krijgen om geregionaliseerd te worden werd geregionaliseerd als stap naar Vlaamse onafhankelijkheid. Niemand vroeg zich af of dit goed en werkbaar was. het was en is nog altijd een fetisj voor sommigen.

In de beste nationalisten stijl wordt gezegd dat België dat niet meer werkt en de bedenking dat de oorzaak bij hen ligt wordt graag vergeten.
Bedenkingen om ALLES grondig te bekijken en te zien waar een bevoegdheid thuishoort, is vloeken in de kerk. Het kan en mag maar in één richting, tegen logica en gezond verstand in. Zover zijn we met de indoctrinatie en gebrek aan gezond verstand.

Dat Vlaanderen het beter zou doen werd pijnlijk tegengesproken in de huidige crisis.
De staatsmisvormingen hebben de bevoegdheden gefragmenteerd. Beter alle bevoegdheden volledig naar de regio's en dan liefst met de volledige budgetten. Bij de vorige staatsmisvorming werd er een stuk overgeheveld maar kregen we maar een deel van het budget. Ja dan wordt je gedwongen om te besparen he.
België werkt niet, nu niet, morgen niet, nooit niet. En heeft nooit gewerkt.
Mijn grootvader kreeg nog les in het Frans. Vlaams was achterlijk.
En dat België grendels nodig heeft om de Waalse minderheid te beschermen is tekenend en niet democratisch. Wij hebben dus een ondemocratische grondwet. Een Vlaamse stem weegt ook minder dan een Waalse. En de premier is van een minderheidspartijtje dat zal flirten met de kiesdrempel in 2024.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be