Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2018, 08:28   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard Trump en Orban stemmen de violen over migratie

Trump en Orban stemmen de violen over migratie

Ik hoop dat beide heren kennis van zaken hebben om de violen deftig te stemmen want mocht dat niet zo zijn gaat dat voor aardig wat lawaai zorgen a la de Bolero van Ravel.

Waarom doen violen mij nu denken aan 'Fiddler on the Roof of aan If I were a rich man?'

Citaat:
De Amerikaanse president Donald Trump en de Hongaarse premier Viktor Orban hebben elkaar zaterdag via de telefoon gesproken. Ze raakten het eens over de behoefte aan sterke nationale grenzen, zegt het Witte Huis.
Citaat:
Orbans opstelling tegen immigratie en asielzoekers bracht hem in aanvaring met de EU. Vorige week beschreef hij de toevloed van vluchtelingen en andere migranten in Europa nog als een complot van ‘marktspeculanten’ om hun winsten op te drijven.
De rode draad door het verhaal is dat de migrantencrisis overal ter wereld moet bedwongen worden en men dit wereldwijde probleem uiteindelijk eens gaat oplossen.

Geen 5 over twaalf meer, want het is al één uur door in dat geval.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juni 2018 om 08:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2018, 10:04   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.769
Standaard

Hongarije ligt een dag vliegen van de VS, maar toch tof dat Donald en Viktor hun beleid afstemmen. Elk detail telt!
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 08:49   #3
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Ook de first Lady laat van zich horen. Hopelijk heeft het invloed op Trump.

citaat VK
Zelfs Melania mengt zich in debat over scheiden van migranten en hun kinderen
First Lady Melania Trump, die zich zelden of nooit met de politiek van haar man bemoeit, heeft zich uitgesproken over het beleid om kinderen van migranten apart onder te brengen terwijl hun ouders worden vastgezet. Ze vindt dat ‘vreselijk om te zien’.

‘Amerika moet een land zijn dat zich aan het wet houdt, maar ook een land dat met het hart regeert’, zo gaf haar woordvoerster Stephanie Grisham de mening van de First Lady weer, toen er door CNN-journalist Kate Bennett een vraag over werd gesteld.

De opmerkingen kwamen na berichten over kinderen van immigranten die in een loods in Texas in kooien werden vastgehouden. Zij waren van hun ouders gescheiden, nadat die samen met hen de grens illegaal hadden overgestoken en door Amerikaanse grenswachters waren opgepakt. Zondag werden verslaggevers kort in deze loods toegelaten, maar ze mochten met niemand praten en geen foto’s maken. In één van de kooien zaten 20 kinderen.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...eren~bd896b24/

Laatst gewijzigd door cato : 18 juni 2018 om 08:49.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2018, 11:09   #4
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.092
Standaard

Er zijn ook landen in de Balkan, die graag Arabieren zien komen ,zoals Bosnië ,Kosovo en Albanië.
citaat Trouw:

Wat zoekt een Arabier op de top van een Bosnische berg? Dat is simpel, zegt Hamdija Salkic, verantwoordelijk voor de verkoop van huizen in vakantiepark Sarajevo Resort, uitsluitend voor Arabieren. "Twee dingen die hij thuis niet heeft: natuur en water." Beide zijn hier, op een half uur rijden van de Bosnische hoofdstad, inderdaad in ruime mate aanwezig. Glooiend groen zo ver je kijken kunt, een speciaal aangelegd meertje om vanaf diverse bruggetjes te bewonderen. En dat allemaal veilig afgezonderd van de Bosnische buitenwereld, want om het park staat een groot hek.

Die omheining was de belangrijkste aanleiding voor veel verontwaardigde reacties, toen het complex met 450 bungalows en appartementen van Koeweitse investeerders drie jaar geleden zijn poorten opende. "Maar ook dat hek willen Arabieren nou eenmaal graag. Dat is een cultureel gegeven", zegt Salkic, bijna verontschuldigend. Hij voegt snel toe: "Iedereen is welkom. Je moet je van tevoren wel even aanmelden."

De opening van Sarajevo Resort past in de sterke groei die Bosnië doormaakt als vakantieland voor Arabieren sinds 2011. Toen werd het door opstanden onrustig in traditionele bestemmingen als Syrië, Libanon, Egypte en Tunesië. Tegelijkertijd versoepelde Bosnië zijn visumregime. Het land is nu een serieuze optie, ook omdat er in Sarajevo en een groot deel van de omgeving vrijwel alleen moslims wonen.


https://www.topics.nl/natuur-en-wate...t=mijn-nieuws/

Laatst gewijzigd door cato : 18 juni 2018 om 11:11.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 09:55   #5
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hongarije ligt een dag vliegen van de VS, maar toch tof dat Donald en Viktor hun beleid afstemmen. Elk detail telt!
Den Trump kan dan controversieel zijn, praktisch is hij wel.
Ook in de EU loopt "Wir schaffen das" ten einde.
Trump vat de koe bij horens, wij palaberen jaren en doen niets, wat ons veel geld kost en helemaal niet vooruit brengt, eerder omgekeerd zelfs.
Wat heeft hij nu al allemaal niet opgelost waar jaren over gepalabert is door zijn voorgangers en hij wordt nu pas volwassen president.
En heeft hij geen gelijk dat hij enkel met trouwe solidaire partners omgaat?
Hij mag de EU wel verdedigen tegen de Russen maar een realistische bijdrage aan dat budget ervoor "vergeten" we te betalen.
Trouwens van alle economische grootmachten is de EU de enige die geen degelijke eigen defensie heeft, heeft Trump dan ongelijk? Volgens mij niet.
Ik heb de indruk dat hij tegen besluitloosheid is en vooral prompt maar soms lomp overkomend reageert, soms wat overhaast maar dat zet hij nadien wel recht.
Zelf zou ik een Trump in België wel zien zitten, ook hij is voor eigen volk eerst en zonder al die tantewannekes er rond.
Ik denk ook niet dat hij 4 regeringen zou nodig hebben om dit land'je' te besturen en met de vakbonden zou hij ook wel afrekenen wat de economie dan weer ten goede zou komen.....?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 10:10   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Den Trump kan dan controversieel zijn, praktisch is hij wel.
Ook in de EU loopt "Wir schaffen das" ten einde.
Trump vat de koe bij horens, wij palaberen jaren en doen niets, wat ons veel geld kost en helemaal niet vooruit brengt, eerder omgekeerd zelfs.
Wat heeft hij nu al allemaal niet opgelost waar jaren over gepalabert is door zijn voorgangers en hij wordt nu pas volwassen president.
En heeft hij geen gelijk dat hij enkel met trouwe solidaire partners omgaat?
Hij mag de EU wel verdedigen tegen de Russen maar een realistische bijdrage aan dat budget ervoor "vergeten" we te betalen.
Trouwens van alle economische grootmachten is de EU de enige die geen degelijke eigen defensie heeft, heeft Trump dan ongelijk? Volgens mij niet.
Ik heb de indruk dat hij tegen besluitloosheid is en vooral prompt maar soms lomp overkomend reageert, soms wat overhaast maar dat zet hij nadien wel recht.
Zelf zou ik een Trump in België wel zien zitten, ook hij is voor eigen volk eerst en zonder al die tantewannekes er rond.
Ik denk ook niet dat hij 4 regeringen zou nodig hebben om dit land'je' te besturen en met de vakbonden zou hij ook wel afrekenen wat de economie dan weer ten goede zou komen.....?
ik denk dat Trump de EU-'politici' bijna zo beu is als ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2018, 10:35   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat Trump de EU-'politici' bijna zo beu is als ik.
Ik denk dat al een hele tijd dat Trump de EU al zo beu is als iets.

Misschien kuste hij daarom ook de Amerikaanse vlag wat weer maar eens een duidelijk signaal was dat hij Amerika terug groot wil maken en anderen zich daar best niet teveel met gaan moeien.

Ook mede dat hij ook wel ziet dat de Islam meer en meer voet aan de grond krijgt in de EU, met dank aan zij die het nog steeds niet begrepen hebben, laat ik ze de 'pamperaars' namen.

p.s.

Kwam ik vrij recent deze nog tegen op het net.

Na het lezen van die tekst ben ik zelfs van mijn surfplank gevallen wegens het hoog dramatische karakter van de tekst.

The Balkans Chronicles

De Islamisering van Europa zal uitmonden in burgeroorlog!

Mocht dat gebeuren (liever niet) dan moet de EU misschien weer beroep doen op de USA en zoals het er nu voor staat, het ik er mijn twijfels aan, dat de Amerikanen daar op zitten te wachten?

Mijne galgenhumor ende zwartgalligheid alsook het doom denken draag ik hoog in het vaandel vandaag zoals u al kan merken maar toch lijkt het mij eerder stof tot nadenken.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juni 2018 om 10:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be