Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april Groen! plaatst het klimaat en de armoedebestrijding centraal in de kiescampagne. Meyrem trekt de Groen! lijst voor de Kamer in Antwerpen.

 
 
Discussietools
Oud 22 april 2007, 12:41   #1
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard Waarom stemmen op groen?

Als ik zie dat Greenpeae, toch een onbesproken voorstander van milieu en dierenrechter, duidelijk kiest voor SP.A, en dat de alochtone kiezer, zeker mensen zonder papierer, beter worden vertegenwoordigt door SPIRIT, geef me dan enkele standpunten van groen dewelke beter zijn dan greenpeace en spirit.
flatliner is offline  
Oud 24 april 2007, 10:29   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Als ik zie dat Greenpeae, toch een onbesproken voorstander van milieu en dierenrechter, duidelijk kiest voor SP.A, en dat de alochtone kiezer, zeker mensen zonder papierer, beter worden vertegenwoordigt door SPIRIT, geef me dan enkele standpunten van groen dewelke beter zijn dan greenpeace en spirit.
Was Greenpeace niet onafhankelijk?
Mensen zonder papieren kiezen niet.
En de Spirit van Spirit is niet dezelfde kwaliteitsSPIRIT als die van Groen.
eno2 is offline  
Oud 25 april 2007, 00:02   #3
Meyrem Almaci
 
 
Meyrem Almaci's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Als ik zie dat Greenpeae, toch een onbesproken voorstander van milieu en dierenrechter, duidelijk kiest voor SP.A, en dat de alochtone kiezer, zeker mensen zonder papierer, beter worden vertegenwoordigt door SPIRIT, geef me dan enkele standpunten van groen dewelke beter zijn dan greenpeace en spirit.
Dag Flatliner,


(Allereerst, ligt het aan mij of doet je nickname denken aan dat rudimentair tekenfilmpje met mannetje dat ontstond uit een vlakke lijn?)


Maar nu to the point: waarom stemmen voor Groen!? Kijk,
Wendel Trio en Greenpeace steunen het klimaatplan van Groen! volledig. Dat Wendel nu een keuze maakt voor een mandaat bij de SP.a is zijn persoonlijke keuze als individu. Het is dus absoluut geen keuze van Greenpeace als organisatie…. Wendel kiest voor de SP.a omdat hij wil zorgen dat ze voet bij stuk houden. Dus de zaak verdedigen van binnenuit als het ware. Bijvoorbeeld wat betreft de uitstap uit kernenergie. En dat is nodig, denk maar aan de ‘picknicktaks’ op plastieken zakjes die de Spa recent mee goedkeurde, of de uitspraak van Tobback dat ‘hij wel weet wat hij moet doen maar niet weet hoe hij dan achteraf nog verkozen moet raken’. Om achteraf op TV te verklaren dat hij eigenlijk ook niet helemaal echt weet wat te doen.. Tja, op die manier halen we het niet hé…


Laat ons wel wezen : het is Groen! die de wet op de kernsuitstap ooit liet goedkeuren. Om die beslissing overeind te houden zal een goede samenwerking tussen Groen! en SP.a nodig zijn. Daar kunnen we Wendel’s hulp bij gebruiken… Bij Groen! vinden we het wel jammer dat de SP.a de voorbije jaren zo weinig gedaan heeft om de Kyoto-doelstelling te halen en om de kernuitstap echt voor te bereiden. Ze hebben veel straffe verklaringen gedaan, maar in de praktijk hebben ze zich dikwijls laten doen door de liberalen. Langs onze kant hebben we niet stilgezeten: we hebben een heel klimaatplan uitgewerkt, en een klimaatbvoek geschreven, met concrete voorbeelden en voorstellen die realistisch en haalbaar zijn. Kijk maar eens op de reacties van Greenpeace en het ACW (toch een onverdachte bron me dunkt) op www.klimaatboek.be. Ook Wendel erkent dat…


Spirit gaat helemaal niet verder als het gaat over de regularisatie van asielzoekers. Groen! vraagt samen met de organisaties die opkomen voor de asielzoekers (zoals Vluchtelingenwerk) dat er rond regularisatie objectieve criteria worden ingeschreven in de wet en dat een regularisatiecommissie zou beslissen in plaats van minister Dewael. Spirit heeft dit weggestemd in de Kamer. Wij vragen een transparante procedure, met duidlijke criteria, vooral voor artikel 9.3. Zij pleiten achteraf voor een generaal pardon. Daar zijn wij ook voor, maar ons voorstel gaat verder dan een éénmalige maatregel. Overigens; de vorige grootschalige regularisatie kwam er enkel op vraag van Groen (toen nog Agalev). Zonder ons in de regering en het parlement, is er sindsdien geen echte vooruitgang meer geboekt.


Is dat een antwoord op je vragen?
Meyrem Almaci is offline  
Oud 25 april 2007, 16:10   #4
flatliner
Gouverneur
 
Geregistreerd: 15 april 2007
Berichten: 1.169
Standaard

Dank U wel voor de klare antwoorden.

Flatliner, is meer gebasseerd op de film "flatliners" van 1990 maar de cartoon was een heel goede gok

Vriendelijke groeten,
flatliner is offline  
Oud 26 april 2007, 20:01   #5
Linkse Vogel
Parlementslid
 
Linkse Vogel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Locatie: Gent
Berichten: 1.845
Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

omdat Groen! de enige partij is die een goede manier heeft gevonden om ecologie, sociale zekerheid en economie te combineren. kortom: sociaal-ecologisme
__________________
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel.
Linkse Vogel is offline  
Oud 26 april 2007, 21:12   #6
Meyrem Almaci
 
 
Meyrem Almaci's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 48
Standaard

Aha, dan moet ik die film eens opzoeken
Meyrem Almaci is offline  
Oud 26 april 2007, 21:33   #7
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Groen doet niets voor het milieu, ze doen enkel de mensen meer betalen.
Vorenus is offline  
Oud 29 april 2007, 02:39   #8
Meyrem Almaci
 
 
Meyrem Almaci's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2007
Berichten: 48
Standaard

Beste Hellfigger,

Juist. Wat een geluk dat we al 20 jaar de absolute macht hebben in dit land…

mvg

meyrem
Meyrem Almaci is offline  
Oud 29 april 2007, 14:12   #9
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
Beste Hellfigger,

Juist. Wat een geluk dat we al 20 jaar de absolute macht hebben in dit land…

mvg

meyrem
whoops , onder agalev ( nu groen! ) is een taks gekomen op plastieken flessen , verbod op chokolade sigaretten enz ..... vroeger met de fiets om een paar flessen drinken , nu met de wagen om drank want plastiek is onbetaalbaar , en diene wagen verontreinigt niks yeah right , duurdere vuil zakken , betalen op containerpark ! nope , niks sorteren nu en alles mee naar container op werk


één min of meer positief punt aan groen! geen exotiesche dieren in europa , maar exotische mensen mogen dan weer wel terwijl de mens het grootste beest onder de dieren is dieren doden om te overleven , mensen doen dit ook , maar doden ook voor de kick



groen! stemmen ????? neen bedankt
@BuRnS is offline  
Oud 29 april 2007, 14:22   #10
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
één min of meer positief punt aan groen! geen exotiesche dieren in europa , maar exotische mensen mogen dan weer wel terwijl de mens het grootste beest onder de dieren is dieren doden om te overleven , mensen doen dit ook , maar doden ook voor de kick


Over de taksen heeft u wel wat gelijk, het milieubeleid dat Groen! voorstaat lijkt mij vooral de gewone man te raken terwijl de grote vervuilers veel minder aangepakt worden. Consumptiebelastingen zijn trouwens anti-herverdelend.
StevenNr1 is offline  
Oud 29 april 2007, 16:01   #11
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht


Over de taksen heeft u wel wat gelijk, het milieubeleid dat Groen! voorstaat lijkt mij vooral de gewone man te raken terwijl de grote vervuilers veel minder aangepakt worden. Consumptiebelastingen zijn trouwens anti-herverdelend.
tja ik kom natuurlijk uit een groen nest , maar enkel men moeder denkt nog groen! , de rest is al meer dan 15 jaar geen groen! of agalev meer
@BuRnS is offline  
Oud 29 april 2007, 18:10   #12
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
whoops , onder agalev ( nu groen! ) is een taks gekomen op plastieken flessen , verbod op chokolade sigaretten enz ..... vroeger met de fiets om een paar flessen drinken , nu met de wagen om drank want plastiek is onbetaalbaar , en diene wagen verontreinigt niks yeah right , duurdere vuil zakken , betalen op containerpark ! nope , niks sorteren nu en alles mee naar container op werk
groen! stemmen ????? neen bedankt
Chocolade sigaretten heeft Groen! nooit verboden. Er is een idee gelanceerd om eventueel een studie te bestellen over de gevolgen van het gebruik van chocolade sigaretten. Over verbieden heeft zelfs niemand van Groen! ooit een woord gerept. Maar het is natuurlijk altijd leuk om dingen te verdraaien en uit de context te rukken.

Groen! is niet voor glazen flessen, maar voor herbruikbare flessen. Idealiter zouden plastic, herbruikbare flessen verkocht worden zoals in Nederland. Dan hoef je niet meer te dragen naar huis dan "vroeger".

En dat uw containerpark betalend is, is streekgebonden. In Zonhoven betaal ik nog steeds geen rotte bal (wel via mijn belastingen, uiteraard, maar niet aan de inkom ofzo). Zit Groen! in uw gemeente in de meerderheid?
DaBlacky is offline  
Oud 29 april 2007, 18:30   #13
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Chocolade sigaretten heeft Groen! nooit verboden. Er is een idee gelanceerd om eventueel een studie te bestellen over de gevolgen van het gebruik van chocolade sigaretten. Over verbieden heeft zelfs niemand van Groen! ooit een woord gerept. Maar het is natuurlijk altijd leuk om dingen te verdraaien en uit de context te rukken.

Groen! is niet voor glazen flessen, maar voor herbruikbare flessen. Idealiter zouden plastic, herbruikbare flessen verkocht worden zoals in Nederland. Dan hoef je niet meer te dragen naar huis dan "vroeger".

En dat uw containerpark betalend is, is streekgebonden. In Zonhoven betaal ik nog steeds geen rotte bal (wel via mijn belastingen, uiteraard, maar niet aan de inkom ofzo). Zit Groen! in uw gemeente in de meerderheid?
eerst een studie bestellen over die chokolade sigaretten , waarna die wet wordt gestemd ................ en dan zeggen dat groen! niet achter die wet zat .............. tsssssss niet met mij


nochtans is het wel mede door groen! dat die dwaze wet er is doorgekomen van die flessen

containerpark is dit jaar nog gratis , maar volgend jaar betalend , zelfs voor groenafval en steengruis .............


en nog iets , door groen! wordt de dieselbrandstof stilaan van prijs even duur als benzine .......... altijd maar liggen lullen over auto's die teveel vervuilen en ondertussen zelf de vlieger nemen om op verlof te gaan ............ weet je hoeveel km'ers je kan rijden voor watgeen zo ne vlieger op een minuut buitenduwt
@BuRnS is offline  
Oud 29 april 2007, 18:38   #14
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
eerst een studie bestellen over die chokolade sigaretten , waarna die wet wordt gestemd ................ en dan zeggen dat groen! niet achter die wet zat .............. tsssssss niet met mij


nochtans is het wel mede door groen! dat die dwaze wet er is doorgekomen van die flessen

containerpark is dit jaar nog gratis , maar volgend jaar betalend , zelfs voor groenafval en steengruis .............


en nog iets , door groen! wordt de dieselbrandstof stilaan van prijs even duur als benzine .......... altijd maar liggen lullen over auto's die teveel vervuilen en ondertussen zelf de vlieger nemen om op verlof te gaan ............ weet je hoeveel km'ers je kan rijden voor watgeen zo ne vlieger op een minuut buitenduwt
De reglementen en prijzen van containerparken zijn overal verschillend. Een gemeentelijke bijvoegdheid denk ik.
skaldis is offline  
Oud 29 april 2007, 18:39   #15
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht


en nog iets , door groen! wordt de dieselbrandstof stilaan van prijs even duur als benzine .......... altijd maar liggen lullen over auto's die teveel vervuilen en ondertussen zelf de vlieger nemen om op verlof te gaan ............ weet je hoeveel km'ers je kan rijden voor watgeen zo ne vlieger op een minuut buitenduwt
Een modern vliegtuig is minstens even efficient als een personenvoertuig. Bron: IATA. We hebben het hier over fuel consumption/pax
Tavek is offline  
Oud 29 april 2007, 22:00   #16
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
eerst een studie bestellen over die chokolade sigaretten , waarna die wet wordt gestemd ................ en dan zeggen dat groen! niet achter die wet zat .............. tsssssss niet met mij
Die wet is nooit gestemd geweest. chocolade sigaretten zijn niet verboden en zijn ook nooit verboden geweest.

Citaat:
nochtans is het wel mede door groen! dat die dwaze wet er is doorgekomen van die flessen
Om HERBRUIKBARE flessen te stimuleren. En dat zijn niet noodzakelijk glazen flessen. Dat is niet de keuze van Groen!, maar van de industrie. Gelieve op de juiste mensen te schieten.

Citaat:
containerpark is dit jaar nog gratis , maar volgend jaar betalend , zelfs voor groenafval en steengruis .............
Kan goed zijn, maar dat is de keuze van uw lokaal bestuur. Niet van Groen! (tenzij Groen! in de meerderheid zit bij jullie)

Citaat:
en nog iets , door groen! wordt de dieselbrandstof stilaan van prijs even duur als benzine .......... altijd maar liggen lullen over auto's die teveel vervuilen en ondertussen zelf de vlieger nemen om op verlof te gaan ............ weet je hoeveel km'ers je kan rijden voor watgeen zo ne vlieger op een minuut buitenduwt
Diesel is vervuilender dan benzine. Misschien wist je dat nog niet. En wat die vlieger hiermee te maken heeft, is mij onduidelijk. Onlangs een publicatie geweest dat Groen!-leden altijd met de vlieger op vakantie gaan? Waar staat die dan?
DaBlacky is offline  
Oud 30 april 2007, 13:41   #17
@BuRnS
Schepen
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Die wet is nooit gestemd geweest. chocolade sigaretten zijn niet verboden en zijn ook nooit verboden geweest.



Om HERBRUIKBARE flessen te stimuleren. En dat zijn niet noodzakelijk glazen flessen. Dat is niet de keuze van Groen!, maar van de industrie. Gelieve op de juiste mensen te schieten.



Kan goed zijn, maar dat is de keuze van uw lokaal bestuur. Niet van Groen! (tenzij Groen! in de meerderheid zit bij jullie)





Diesel is vervuilender dan benzine. Misschien wist je dat nog niet. En wat die vlieger hiermee te maken heeft, is mij onduidelijk. Onlangs een publicatie geweest dat Groen!-leden altijd met de vlieger op vakantie gaan? Waar staat die dan?

daarmee dat je die sigaretten nietmeer ziet , mss niet verboden , maar je ziet ze toch niet meer ....................

het is de industrie zeker die de aandringt op extra taxen voor plastiek flessen

en ja bij ons in de gemeente is spa zo goed als in de meerderheid en groen! is daarmee samen dus , dik bedrogen ........

gaat niet specifiek over groen leden ofzo , maar weet da van men moeder , die sympatiseert hard met groen! 2 tot 3 keer per jaar met vlieger op reis ..... lid van groen! is ons ma niet , maar zit wel in natuurpunt en andere linke bewegingen en ze gaat dus met die mensen steeds op reis per vlieger ..........
@BuRnS is offline  
Oud 30 april 2007, 14:39   #18
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
daarmee dat je die sigaretten nietmeer ziet , mss niet verboden , maar je ziet ze toch niet meer ....................
dus opzet geslaagd. De chocolade sigaretten zijn weg zonder dat ze verboden zijn. Perfecte oplossing.

Citaat:
het is de industrie zeker die de aandringt op extra taxen voor plastiek flessen
Zolang je niet leest wat ik typ, ga ik hier niet op reageren.

Citaat:
en ja bij ons in de gemeente is spa zo goed als in de meerderheid en groen! is daarmee samen dus , dik bedrogen ........
Goed, het is dus dankzij de sp.a dat jullie voor jullie containerpark betalen. Bekijk ook nog even wie de schepen van milieu levert, het is namelijk zijn verantwoordelijkheid.

Citaat:
gaat niet specifiek over groen leden ofzo , maar weet da van men moeder , die sympatiseert hard met groen! 2 tot 3 keer per jaar met vlieger op reis ..... lid van groen! is ons ma niet , maar zit wel in natuurpunt en andere linke bewegingen en ze gaat dus met die mensen steeds op reis per vlieger ..........
Natuurpunt gaat meerdere keren per jaar op reis met de vlieger? Dat wist ik niet en vind ik inderdaad nogal contradictorisch. Maar het is me nog altijd niet rechtstreeks duidelijk wat Groen! zelf hier mee te maken heeft. Het is hetzelfde als zeggen "Hitler was een massamoordenaar dus alle VB'er zijn dit ook". Beetje kort door de bocht, he.
DaBlacky is offline  
Oud 1 mei 2007, 16:21   #19
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 10 mei 2005
Berichten: 2.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meyrem Almaci Bekijk bericht
Dag Flatliner,


(Allereerst, ligt het aan mij of doet je nickname denken aan dat rudimentair tekenfilmpje met mannetje dat ontstond uit een vlakke lijn?)


Maar nu to the point: waarom stemmen voor Groen!? Kijk,
Wendel Trio en Greenpeace steunen het klimaatplan van Groen! volledig. Dat Wendel nu een keuze maakt voor een mandaat bij de SP.a is zijn persoonlijke keuze als individu. Het is dus absoluut geen keuze van Greenpeace als organisatie…. Wendel kiest voor de SP.a omdat hij wil zorgen dat ze voet bij stuk houden. Dus de zaak verdedigen van binnenuit als het ware. Bijvoorbeeld wat betreft de uitstap uit kernenergie. En dat is nodig, denk maar aan de ‘picknicktaks’ op plastieken zakjes die de Spa recent mee goedkeurde, of de uitspraak van Tobback dat ‘hij wel weet wat hij moet doen maar niet weet hoe hij dan achteraf nog verkozen moet raken’. Om achteraf op TV te verklaren dat hij eigenlijk ook niet helemaal echt weet wat te doen.. Tja, op die manier halen we het niet hé…


Laat ons wel wezen : het is Groen! die de wet op de kernsuitstap ooit liet goedkeuren. Om die beslissing overeind te houden zal een goede samenwerking tussen Groen! en SP.a nodig zijn. Daar kunnen we Wendel’s hulp bij gebruiken… Bij Groen! vinden we het wel jammer dat de SP.a de voorbije jaren zo weinig gedaan heeft om de Kyoto-doelstelling te halen en om de kernuitstap echt voor te bereiden. Ze hebben veel straffe verklaringen gedaan, maar in de praktijk hebben ze zich dikwijls laten doen door de liberalen. Langs onze kant hebben we niet stilgezeten: we hebben een heel klimaatplan uitgewerkt, en een klimaatbvoek geschreven, met concrete voorbeelden en voorstellen die realistisch en haalbaar zijn. Kijk maar eens op de reacties van Greenpeace en het ACW (toch een onverdachte bron me dunkt) op www.klimaatboek.be. Ook Wendel erkent dat…


Spirit gaat helemaal niet verder als het gaat over de regularisatie van asielzoekers. Groen! vraagt samen met de organisaties die opkomen voor de asielzoekers (zoals Vluchtelingenwerk) dat er rond regularisatie objectieve criteria worden ingeschreven in de wet en dat een regularisatiecommissie zou beslissen in plaats van minister Dewael. Spirit heeft dit weggestemd in de Kamer. Wij vragen een transparante procedure, met duidlijke criteria, vooral voor artikel 9.3. Zij pleiten achteraf voor een generaal pardon. Daar zijn wij ook voor, maar ons voorstel gaat verder dan een éénmalige maatregel. Overigens; de vorige grootschalige regularisatie kwam er enkel op vraag van Groen (toen nog Agalev). Zonder ons in de regering en het parlement, is er sindsdien geen echte vooruitgang meer geboekt.


Is dat een antwoord op je vragen?


En ook daarvoor (kernuitstap) hebben de groenen, bij de daar opvolgende verkiezing, een zware afstraffing gekregen en werden ze van de politieke kaart geveegd!
Is het verantwoord om een wet goed te keuren die kernuitstap mogelijk maakt zonder dat er ooit voldoende mogelijkheid zal zijn om dit verlies dat hierdoor ontstaat te vervangen? Spijts het klimaat boek dat ook hieraan niets zal kunnen doen, blijven we met onvoldoende alternatieven zitten en zullen we na de daadwerkelijke kernuitstap onze elektriciteit uit het buitenland moeten halen, waardoor de gewone man wéér eens het slachtoffer zal zijn door de dan duurdere elektriciteit.
Is het misschien de bedoeling geweest om hier de kerncentrales stil te leggen, met de redenering dat het buitenland ons wel zou voorzien van elektriciteit en met de veronderstelling dat de gewone man toch niet de link zou leggen tussen de meer kostprijs van de buitenlandse energie t.o.z. van de hier geproduceerde!
Men is ons aan het opzadelen met allerlei taksen om de mensen ertoe aan te zetten om energie te besparen, of dit veel uithaalt valt te betwijfelen! De mensen willen nu eenmaal niet opgelegd krijgen om hun levenswijze en comfort te beperken! De rooien en aanhangsels denken van wel door het opleggen bij wet. Als die denken dat ze alles kunnen reguleren met het opgestoken vingertje (wetten) dan zitten ze goed mis! Zelfs de zoon tobback weet het niet méér en heeft terechte twijfels! Zelfs wetenschappers zijn het niet eens over de klimaat veranderingen, wie zijn zij (politiekers) dan wel om maatregelen gaan op te leggen waarvan we niet weten of ze wel of niet zin hebben (natte vingerwerk)


In het verleden heeft Groen ons opgezadeld met verschillende bijkomende milieutaksen en heeft de wet op de kernuitstap goedgekeurd en daarvoor heeft groen een zware prijs moeten betalen. Trouwens dat komen ze nooit méér te boven. Wie zal er op 10 juni 2007 op zo’n partij willen stemmen, die de mensen zal opzadelen met nog méér taksen en nog méér comfort beperkingen in de toekomst? Trouwens als we die voorstellen gedaan door Tom Jones allemaal moeten uitvoeren, dan vraag ik mij af wie dat allemaal gaat betalen? ‘tIs misschien simpel, ze verhogen de belastingen maar tot als ze toekomen, maar een ding wordt uit het gezichtveld gehouden nl. dat de bevolking serieus zal verarmen en uiteindelijk veel comfort zal moeten inleveren. Een goede raad stem NIET op Groen!


Waarom, groen, zo bezeten is om de vreemdelingen komende uit alle windstreken zomaar toe te laten en er nieuwe vreemde Belgen van te maken, is mij een raadsel.
Kan er iemand een goede reden aanhalen om die vreemdelingen naar hier te halen! en te regulariseren zonder voorwaarden op te leggen!
Als er een regularisatie commissie zou komen dan wordt het hek van de dam geblazen en krijgen we te maken met een nog grotere toeloop van vreemdelingen en nog méér problemen met de autochtonen en moeten er nog méér ondemocratische wetten gemaakt worden om de autochtonen in toom te houden! En zullen we méér en méér afglijden naar de dictatuur. Ik hoop dat de volgende regering zonder de deelname van groen zal zijn, want die sturen ons recht naar de afgrond toe!!


-------------------------
Rood met Groen is boerenfatsoen.
MisterXYZ is offline  
Oud 2 mei 2007, 15:17   #20
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Daarom stemmen we op Groen!

http://video.google.nl/videoplay?doc...85168170&hl=nl
DaBlacky is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be