Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2009, 07:48   #41
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Harde cijfers en persoonlijke ervating leerden mij dat de gevangenissen vol vreemdelingen zitten, en meestal géén onschuldige koorknaapjes. Ze zijn daar ver in de meerderheid, veel talrijker als autochtonen. En nu blijkt dat " enkel " 10 % van de bevolking allochtoon is. Reken zelf maar eens.
Er zit natuurlijk geen 50 % van alle allochtonen in het gevang, maar dat wil zeggen dat ze daar niet allemaal op het zelfde moment zitten : ze wisselen elkaar af ( binnen en buiten ). Op die manier word het nooit uitgelegd in statistieken en dergelijke, want dan zou je aan angstaanjagende cijfers komen, die de onveiligheid op straat verklaren, en dan kon men de mensen niet meer onterecht voor racisten of ander gespuis uitmaken als ze durven tegenpruttelen.
Harde cijfers tonen niet aan dat de vreemdelingen "ver in de meerderheid, veel talrijker" zijn. Geef anders een link naar die harde cijfers.

Als je enkel de cijfers van de gevangenen in voorhechtenis in beschouwing neemt, zijn ze wel net in de meerderheid. Je kan dus wel besluiten dat vreemdelingen meer in voorhechtenis worden opgesloten dan Belgen.

Als 10% van de bevolking allochtoon is (europeaan + niet-europeaan), 1 miljoen inwoners, en er zijn 4087 vreemdelingen (europeaan + niet-europeaan) in de gevangenissen en ze zitten er elk 1 jaar, dan heb je meer dan 122 jaar nodig om 50% van de allochtonen elk om beurt op te sluiten.
Begin je te snappen waarom niemand de statistieken uitlegt zoals jij doet.

Mijn bewering blijft dus overeind dat binnen elke allochtone groep de overgrote meerderheid nog altijd niet crimineel is.

Ik zie dan ook geen reden om allochtone minderheden te viseren.

Van de politie zou je toch verwachten dat ze hier boven staan.
Ze moeten door de selectieproeven geraken, krijgen opleiding,...

Mijn schoonbroer, Belg van allochtone afkomst, kan veel verhalen vertellen over zijn contacten met de politie, douane,.. zelfs gemeenteambtenaren.

Sommige verhalen zijn straf, sommige bijna grappig, sommige onvoorstelbaar.

Voor de volledigheid. Mijn schoonbroer heeft nog nooit iets misdaan, heeft een blanco strafregister, heeft zelfs nog nooit een verkeersboete gehad.
Zijn enige misdaad is, dat hij een gekleurde huid heeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 08:23   #42
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Harde cijfers tonen niet aan dat de vreemdelingen "ver in de meerderheid, veel talrijker" zijn. Geef anders een link naar die harde cijfers.

Als je enkel de cijfers van de gevangenen in voorhechtenis in beschouwing neemt, zijn ze wel net in de meerderheid. Je kan dus wel besluiten dat vreemdelingen meer in voorhechtenis worden opgesloten dan Belgen.

Als 10% van de bevolking allochtoon is (europeaan + niet-europeaan), 1 miljoen inwoners, en er zijn 4087 vreemdelingen (europeaan + niet-europeaan) in de gevangenissen en ze zitten er elk 1 jaar, dan heb je meer dan 122 jaar nodig om 50% van de allochtonen elk om beurt op te sluiten.
Begin je te snappen waarom niemand de statistieken uitlegt zoals jij doet.

Mijn bewering blijft dus overeind dat binnen elke allochtone groep de overgrote meerderheid nog altijd niet crimineel is.

Ik zie dan ook geen reden om allochtone minderheden te viseren.

Van de politie zou je toch verwachten dat ze hier boven staan.
Ze moeten door de selectieproeven geraken, krijgen opleiding,...

Mijn schoonbroer, Belg van allochtone afkomst, kan veel verhalen vertellen over zijn contacten met de politie, douane,.. zelfs gemeenteambtenaren.

Sommige verhalen zijn straf, sommige bijna grappig, sommige onvoorstelbaar.

Voor de volledigheid. Mijn schoonbroer heeft nog nooit iets misdaan, heeft een blanco strafregister, heeft zelfs nog nooit een verkeersboete gehad.
Zijn enige misdaad is, dat hij een gekleurde huid heeft.
bullshit gast het merendeel van de criminele feiten worden wel degelijk gepleegd door allochtonen of nieuwe belgen of noem je de slachtoffers nu ook al leugenaars
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 10:54   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Harde cijfers tonen niet aan dat de vreemdelingen "ver in de meerderheid, veel talrijker" zijn. Geef anders een link naar die harde cijfers.

Ik zou je aanraden eens een weekje de zittingen van een correctionele rechtbank bij te wonen zodat je zelf kan vaststellen wie daar de grootste klandizie uitmaakt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:14   #44
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
bullshit gast het merendeel van de criminele feiten worden wel degelijk gepleegd door allochtonen of nieuwe belgen of noem je de slachtoffers nu ook al leugenaars
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zou je aanraden eens een weekje de zittingen van een correctionele rechtbank bij te wonen zodat je zelf kan vaststellen wie daar de grootste klandizie uitmaakt.
1 Ik zou graag cijfers hebben die jullie beweringen staven. Jullie beweringen zijnde : De meerderheid (= meer dan 50%) van alle criminele feiten wordt gepleegd door allochtonen of Belgen van allochtone afkomst.

2 Ik herhaal nog eventjes voor degenen die niet aandachtig gelezen hebben.
Alhoewel bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, is binnen elke allochtone groep de overgrote meerderheid nog altijd niet crimineel.

3 on topic :
Ik zie dan ook geen reden om allochtone minderheden te viseren.

Van de politie zou je toch verwachten dat ze hier boven staan.
Ze moeten door de selectieproeven geraken, krijgen opleiding,...

Mijn schoonbroer, Belg van allochtone afkomst, kan veel verhalen vertellen over zijn contacten met de politie, douane,.. zelfs gemeenteambtenaren.

Sommige verhalen zijn straf, sommige bijna grappig, sommige onvoorstelbaar.

Voor de volledigheid. Mijn schoonbroer heeft nog nooit iets misdaan, heeft een blanco strafregister, heeft zelfs nog nooit een verkeersboete gehad.
Zijn enige misdaad is, dat hij een gekleurde huid heeft.

Laatst gewijzigd door artisjok : 31 mei 2009 om 12:15.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:20   #45
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
2 Ik herhaal nog eventjes voor degenen die niet aandachtig gelezen hebben.
Alhoewel bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, is binnen elke allochtone groep de overgrote meerderheid nog altijd niet crimineel.
Het zou er nog aan mankeren ...
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:25   #46
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Het zou er nog aan mankeren ...
Inderdaad, ik ben blij dat jij dit alvast beseft.
Nu nog die anderen; dan kan er misschien nog eens on topic gediscussieerd worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:32   #47
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad, ik ben blij dat jij dit alvast beseft.
Nu nog die anderen; dan kan er misschien nog eens on topic gediscussieerd worden.
Nu moet jij enkel nog beseffen dat het niet normaal is dat bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn (en blijven) in de criminaliteitscijfers.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:33   #48
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Nu moet jij enkel nog beseffen dat het niet normaal is dat bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn (en blijven) in de criminaliteitscijfers.
En van zodra jij beseft dat die allochtonen niet de meerderheid vertegenwoordigen, kunnen we een feestje bouwen.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:37   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Ik zou graag cijfers hebben die jullie beweringen staven. Jullie beweringen zijnde : De meerderheid (= meer dan 50%) van alle criminele feiten wordt gepleegd door allochtonen of Belgen van allochtone afkomst.


Exacte cijfers zijn daar natuurlijk niet over daar de overheid ze niet (wil?) bekend maken.
En u moet mij natuurlijk niet geloven maar ik heb die praktijkles eens toegepast - een weekje de zittingen van een correctionele rechtbank volgen -en het klopt wel degelijk dat de meerderheid van de klandazie daar allochtoon is, al dan niet met de dubbele nationaliteit.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:38   #50
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
En van zodra jij beseft dat die allochtonen niet de meerderheid vertegenwoordigen, kunnen we een feestje bouwen.
Dat zullen we doen vanaf het moment dat jij het woord 'oververtegenwoordiging' begrijpt.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:41   #51
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
1 Ik zou graag cijfers hebben die jullie beweringen staven. Jullie beweringen zijnde : De meerderheid (= meer dan 50%) van alle criminele feiten wordt gepleegd door allochtonen of Belgen van allochtone afkomst.

2 Ik herhaal nog eventjes voor degenen die niet aandachtig gelezen hebben.
Alhoewel bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers, is binnen elke allochtone groep de overgrote meerderheid nog altijd niet crimineel.

3 on topic :
Ik zie dan ook geen reden om allochtone minderheden te viseren.

Van de politie zou je toch verwachten dat ze hier boven staan.
Ze moeten door de selectieproeven geraken, krijgen opleiding,...

Mijn schoonbroer, Belg van allochtone afkomst, kan veel verhalen vertellen over zijn contacten met de politie, douane,.. zelfs gemeenteambtenaren.

Sommige verhalen zijn straf, sommige bijna grappig, sommige onvoorstelbaar.

Voor de volledigheid. Mijn schoonbroer heeft nog nooit iets misdaan, heeft een blanco strafregister, heeft zelfs nog nooit een verkeersboete gehad.
Zijn enige misdaad is, dat hij een gekleurde huid heeft.
Er werd ooit een studie verricht naar het verband tussen ethniciteit en criminaliteit in Belgie....

Daaruit bleek duidelijk dat Marokkanen, Algerijnen en Albanezen zwaar oververtegenwoordigd waren in de statistieken.

Die werd snel verticaal geklasseerd omdat de cijfers duidelijk het failliet van de multiculturele utopie aangaven. En dat mag niet, want dat is politiek niet correct.
__________________
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:41   #52
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Dat zullen we doen vanaf het moment dat jij het woord 'oververtegenwoordiging' begrijpt.
Nee, nee, we zullen moeten wachten op het moment dat jij bekent dat oververtegenwoordiging in deze context geen belang heeft.

Er is een oververtegenwoordiging van huisartsen die zelfmoord plegen. Ok, alle huisartsen zouden dus extra geviseerd moeten worden? Dat is de logica die het VB gebruikt, en die jullie arme schaapjes als zoete koek slikken. Medelijwekkend!!
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:44   #53
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Nee, nee, we zullen moeten wachten op het moment dat jij bekent dat oververtegenwoordiging in deze context geen belang heeft.

Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:46   #54
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Aha, betekent deze aanval van manie dat je eindelijk tot die bekentenis bent gekomen?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:49   #55
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Aha, betekent deze aanval van manie dat je eindelijk tot die bekentenis bent gekomen?
Nee, die betekent dat ik eens goed moest lachen met de onnozelheid die je uitkraamde.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:49   #56
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Nee, die betekent dat ik eens goed moest lachen met de onnozelheid die je uitkraamde.
Aanval van manie dus, zonder meer. Jammer.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:51   #57
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Aanval van manie dus, zonder meer. Jammer.
Wat jij denkt doet er echt niet toe.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:52   #58
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Wat jij denkt doet er echt niet toe.
Maar jouw gedachtengoed vult de Belgische wetboeken. Je moet die VB'ers toch nageven, hun fantasie werkt 24/7 op volle toeren!

Laatst gewijzigd door anoniempje : 31 mei 2009 om 12:53.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:58   #59
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Wat jij denkt doet er echt niet toe.
Mmm, die uitspraak doet me denken aan een niet zo'n leuke periode in de jaren '40. Daar liep toen ook zo'n mannetje rond die anderen het recht ontnam om voor zichzelf te denken....
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2009, 12:59   #60
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Er is een oververtegenwoordiging van huisartsen die zelfmoord plegen. Ok, alle huisartsen zouden dus extra geviseerd moeten worden? Dat is de logica die het VB gebruikt, en die jullie arme schaapjes als zoete koek slikken. Medelijwekkend!!

Het grootste deel van alle aanslagen op/met vliegtuigen wordt door moslims gepleegd.
Daarom ook is er extra waakzaamheid bij de beveiliging als er zich mogelijke moslims inchecken, dat is de logica van de vliegtuigmaatschappijen.
Je ziet dat niet alleen het VB logisch nadenkt hé.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 mei 2009 om 12:59.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be