Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Mag Schouppe het (niet-handenvrij- bellen achter het stuur bannen?
ja, direct 16 59,26%
neen, jamais 9 33,33%
nu niet maar straks wel 0 0%
Alleen na het tienduizendste slachtoffer 2 7,41%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2009, 10:16   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Mag Schouppe het (niet-handenvrij) bellen achter het stuur bannen?

Mag Schouppe het (niet-handenvrij) bellen achter het stuur bannen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 31 juli 2009 om 10:18.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:25   #2
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Iemand die met de wagen rijdt en ondertussen aan het winkellijstje denkt is ook niet op de weg aan't letten ... Mss moeten we denken dan ook maar verbieden in de wagen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:28   #3
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

NIET-HANDENVRIJ, welteverstaan. Ik erger me er dood aan.
Maar hij spreekt nu van ook het handenvrij bellen te bannen, en dat gaat me een stapje te ver. Daarenboven mag hij mijn parrot systeem dan terugbetalen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:33   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
NIET-HANDENVRIJ, welteverstaan. Ik erger me er dood aan.
Maar hij spreekt nu van ook het handenvrij bellen te bannen, en dat gaat me een stapje te ver. Daarenboven mag hij mijn parrot systeem dan terugbetalen.
Tja, in Be weet ge nooit, voor enkele wereldprimeurs is Be altijd goed

Handenvrij bellen kan men nooit controleren, dus.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:41   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mag Schouppe het (niet-handenvrij) bellen achter het stuur bannen?
Begrijp ik niet, het is toch al verboden, sinds 1 juli 2000! (uit het archief*)

Citaat:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art8#8.4

8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen gebruik maken van een draagbare telefoon die hij in de hand houdt.
dus dat is niet-handenvrij telefoneren, snappie

Citaat:
http://www.senate.be/www/?MIval=/Vra...NR=615&LANG=nl

Antwoord ontvangen op 4 juli 2008 :
Het geachte lid vindt hieronder het antwoord op zijn vragen.

De beteugeling van het bellen achter het stuur ligt vervat in het artikel 8.4º van het koninklijk besluit van 1 december 1975 en maakt het voorwerp uit van een inoreuk van de tweede graad. Aangezien de meeste politiezones de verkeersveiligheid als prioriteit hebben ingeschreven in hun zonaal veiligheidsplan, kunnen controle — gerichte acties op het GSM — gebruik achter het stuur het voorwerp uitmaken van actieplannen. In andere politiezones ligt dit type controle vervat in de dagelijkse werking.

De federale politie organiseert geen specifiek georiënteerde acties met betrekking tot het gebruik van de GSM aan het stuur. Toch wordt, in de dagelijkse werking van de wegpolitie, een bijzondere aandacht besteed aan dit fenomeen.

De algemene nationale gegevensbank bevat alle politioneel geregistreerde gegevens, uitgezonderd verkeer. Het is dan ook niet mogelijk om gegevens voor de geïntegreerde politie mee te delen.

Hierna volgen enkele cijfergegevens betreffende de vaststellingen van de federale politie in het kader van het toezicht op dit punt :

— in 2004 : 7 757 bekeuringen;

— in 2005 : 9 691 bekeuringen.

Vanaf 2006 heeft de federale politie een nieuw programma in gebruik om bekeuringen op te stellen waarvoor de statistische module nog niet ontwikkeld werd. Voor 2006 en 2007 zijn er dus voorlopig nog geen gegevens beschikbaar. Ik heb de federale politie aangepord om met voormelde statitische module voor de dag te komen.
Citaat:
* http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=52&pf=1&lang=nl

01 juli 2000
Telefoneren in een rijdende auto: verboden sinds 1 juli 2000 !

Vanaf 1 juli 2000 (1) mag je niet meer rijden en bellen tegelijk, tenzij het voertuig stilstaat of geparkeerd staat. Als je toch wil bellen, ben je verplicht gebruik te maken van een handenvrije telefoon (wettelijke basis : artikel 8.4).
Belangrijke opmerking : met het begrip "stilstaan" bedoelt men de wettelijke betekenis zoals voorzien in artikel 2.22 van het verkeersreglement.
Een stilstaand voertuig is een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken.

Bijgevolg is het verboden om te telefoneren terwijl je stilstaat voor een rood verkeerslicht of in de file. Er zijn verschillende handenvrije kits in de handel verkrijgbaar, van goedkoop tot zeer duur.
Een simpele oplossing is bijvoorbeeld het gekende "oortje" in combinatie met een microfoon. De GSM-shops zullen zeker meer informatie kunnen bieden.

STRAFFEN :
Als je toch tegelijkertijd rijdt en met de hand een mobiele telefoon gebruikt, dan ben je in overtreding met artikel 8.4 van het verkeersreglement.

De vaststellende politiediensten zijn gemachtigd om ter plaatse een onmiddellijke inning van 50 euro uit te schrijven.
De minnelijke schikking via het parket bedraagt 60 euro.
Een geldboete opgelegd door de rechter kan variëren van 55 tot 1.375 euro.
(1) Zie K.B. van 24 juni 2000 tot wijziging van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer. (Belgisch Staatsblad 28.06.2000)
Ondertussen is het tweede graad of minstens 100 € O.I.
Citaat:
A. BOETETARIEVEN (exclusief snelheidsovertredingen)
Aard overtreding Onmiddellijke inning Minnelijke schikking Rechtbank Verval recht tot sturen
- Tweede graad: € 100 € 110 € 110 tot € 1375 Facultatief
Citaat:
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=98&node=hfst2
De overtredingen op de hierna vermelde bepalingen zijn overtredingen van de tweede graad in de zin van artikel 29,§1, derde lid van de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968:

3° Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen gebruik maken van een draagbare telefoon die hij in de hand houdt. Artikel 8.4

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2009 om 11:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:50   #6
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Begrijp ik niet, het is toch al verboden.

dus dat is niet-handenvrij telefoneren, snappie
Hij wil gsm's in z'n geheel verbieden
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=H62D9T2D
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 10:56   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hij wil gsm's in z'n geheel verbieden
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=H62D9T2D
Een post hoger maar dat is non-topic

Laatst gewijzigd door Micele : 31 juli 2009 om 10:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 09:30   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.826
Standaard

o jawel....nog een wetje erbij dat niet nagevolgd zal worden.
Maar het is wel belangrijk bij het opstellen van PV's bij ongevallen met letsel.Tenslotte moeten de verzekeringen er uit raken nietwaar...



Voor de rest,we kunnen allemaal vaststellen dat de bestaande wetgeving straal genegeerd wordt,mensen genoeg die vinden dat het gsm-men belangrijker is dan het controleren van meer dan 1000 kilogram staal en kunststof a 50km/u

(noot: mijn gsm ligt in het handschoenkastje en ik neem NIET op tijdens het autorijden,als ik dan na een tijdje ,stilstaand op een veilige plaats,terugbel zijn er al een paar keer woorden geweest met familie en met werkgever,maar ze moeten zelf maar inzien hoe idioot en hoe pretentieus ze eigenlijk wel zijn,dat hun telefoongesprek belangrijker zou zijn dan mijn veiligheid en dezen van mede-automobilisten......)


kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 10:12   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik neem de gsm ook niet op als ik aan het rijden ben. Als ik iemand bij me in de auto heb neemt hij/zij maar op.

Ge hebt ook van die gekken die smsen tijdens het rijden....das nog een stuk erger.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 11:16   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Voor de rest,we kunnen allemaal vaststellen dat de bestaande wetgeving straal genegeerd wordt,mensen genoeg die vinden dat het gsm-men belangrijker is dan het controleren van meer dan 1000 kilogram staal en kunststof a 50km/u

(noot: mijn gsm ligt in het handschoenkastje en ik neem NIET op tijdens het autorijden,als ik dan na een tijdje ,stilstaand op een veilige plaats,terugbel zijn er al een paar keer woorden geweest met familie en met werkgever,maar ze moeten zelf maar inzien hoe idioot en hoe pretentieus ze eigenlijk wel zijn,dat hun telefoongesprek belangrijker zou zijn dan mijn veiligheid en dezen van mede-automobilisten......)
Dat is het goede voorbeeld.

deze wet wordt idd maar zelden opgevolgd:
Citaat:
Hierna volgen enkele cijfergegevens betreffende de vaststellingen van de federale politie in het kader van het toezicht op dit punt :

— in 2004 : 7 757 bekeuringen;

— in 2005 : 9 691 bekeuringen.

Vanaf 2006 heeft de federale politie een nieuw programma in gebruik om bekeuringen op te stellen waarvoor de statistische module nog niet ontwikkeld werd. Voor 2006 en 2007 zijn er dus voorlopig nog geen gegevens beschikbaar. Ik heb de federale politie aangepord om met voormelde statitische module voor de dag te komen.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2009 om 11:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2009, 13:35   #11
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Die schouppe toch é. Waar vind je nog een duidelijker beeld van de reactieve kortzichtige, ik-ben-belangrijk-want-ik-draag-een-kostuum type mens?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 08:58   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Mag Schouppe het (niet-handenvrij) bellen achter het stuur bannen?
Jawel, maar zijn handen moeten in de boeien vanwege het sjoemelen met aandelen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 10:32   #13
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Mag Schouppe het (niet-handenvrij) bellen achter het stuur bannen?
Dat Schouppe eerst eens aantoont dat hij hiermee een probleem zou oplossen. Hoeveel ongevallen worden er veroorzaakt door het bellen tijdens het rijden ?
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 10:43   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Het beste dat schouppe kan doen is een GSM -tax invoeren in de auto

Heb je een GSM en een AUTO dan betaal je die tax.
Een tax van 150euro per jaar lijkt voor mij redelijk.

Het tweede beste dat etienne kan doen is een GSM-karkit korting bedenken

Heb je een GSM en een Karkit in uw auto, dan heb je 100euro korting
Dus een netto tax van 50euro per jaar lijkt mij redelijk, voor alle mensen die geen bluetooth oortje hebben, die geen karkit hebben, die geen karkitoplossing hebben.


Ds iedereen zal 50euro betalen, en blij zijn dat hij 100euro kan sparen...

Het belangrijkste is dat je de begroting daarmee 50euro*5M auto's= 250Meuro rijker maakt.

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 augustus 2009 om 10:44.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:02   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Dat Schouppe eerst eens aantoont dat hij hiermee een probleem zou oplossen. Hoeveel ongevallen worden er veroorzaakt door het bellen tijdens het rijden ?
Bewijs eens... hoeveel ongevallen worden er veroorzaakt door het lezen van de krant tijdens het rijden ?

Neen gene zever dat is wetenschappelijk bewezen, in het buitenland al langer als hier.

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-ongeval.dhtml
Zo wees een studie van de KU Leuven uit dat het ongevallenrisico met 75 procent stijgt bij telefoneren met de gsm in de hand en met 24 procent bij handenvrij bellen. Verschillende studies komen tot de conclusie dat mobiel bellen een *nog nefastere invloed heeft op het rijgedrag dan 0,8 promille alcohol in het bloed.
In de hand is al lang verboden, handenvrij kan eigenlijk niet verboden worden, anders komt er aan het verbieden -van allerlei invloeden- geen einde aan, en alle zaken langs de weg en in de auto die de bestuurder kunnen afleiden, moet men dan eigenlijk ook verbieden...

In het *buitenland zou bellen met de gsm in de hand duidelijk erger zijn als bvb. met 0,8 promille te rijden, wetenschappelijk getest hé.

Citaat:
"Die hohen Risiken des mobilen Telefonierens werden von vielen Autofahrern immer noch unterschätzt", sagte Kraftfahrt-Experte Jens Lison von AXA. Dabei zeigen wissenschaftliche Versuche: Mobil-Telefonierer fahren sogar deutlich schlechter als alkoholisierte Fahrer mit 0,8 Promille. Sie reagieren langsamer, brauchen längere Bremswege und schätzen Situationen falsch ein.
http://www.golem.de/0403/30534.html

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2009 om 11:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:37   #16
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het beste dat schouppe kan doen is een GSM -tax invoeren in de auto

Heb je een GSM en een AUTO dan betaal je die tax.
Een tax van 150euro per jaar lijkt voor mij redelijk.

Het tweede beste dat etienne kan doen is een GSM-karkit korting bedenken

Heb je een GSM en een Karkit in uw auto, dan heb je 100euro korting
Dus een netto tax van 50euro per jaar lijkt mij redelijk, voor alle mensen die geen bluetooth oortje hebben, die geen karkit hebben, die geen karkitoplossing hebben.


Ds iedereen zal 50euro betalen, en blij zijn dat hij 100euro kan sparen...

Het belangrijkste is dat je de begroting daarmee 50euro*5M auto's= 250Meuro rijker maakt.
En als je 50 euro per jaar betaalt zijn alle risico's op ongevallen weg.
Typische Schouping-redenering die je daar aanhaalt.

Echt belachelijk wat Schouppe hier weeral wil bereiken, eerst mensen beboeten en handsfree systemen afpraten en nu wil hij al misschien helemaal geen GSM gebruik meer achter het stuur.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 11:45   #17
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
En als je 50 euro per jaar betaalt zijn alle risico's op ongevallen weg.
Typische Schouping-redenering die je daar aanhaalt.

Echt belachelijk wat Schouppe hier weeral wil bereiken, eerst mensen beboeten en handsfree systemen afpraten en nu wil hij al misschien helemaal geen GSM gebruik meer achter het stuur.
natuurlijk niet, je bereikt gewoon dat iedereen een handsfree kit heeft, en als iemand in overtreding is, krijgt hij een boete + de 100euro te betalen + een boete voor fraude op die 100euro... En zo wordt de drempel weer wat hoger.

Als iemand echt kiest om zonder carkit door het leven te gaan en dus niet kan bewijzen een handsfree kit te hebben, wordt hij defacto 100euro per jaar armer wat een veelvoud minder is dan die karkits kosten. Je hebt karkits vanaf 25euro. Dus je moet goed gek zijn om geen te kopen dan...


Dat is gewoon mijn economische redenering.

Feitelijk ben ik ook van overtuigd dat zelfs het bellen op zich (onafhankelijk van de carkit) voldoende uw aandacht doet verslappen om meer risico op de weg te betekenen..

Stel u voor dat uw ambetantste klant belt met een probleem, waar je eventjes dan informatie moet voor opzoeken, en waarvan je alles zo uit uw geheugen moet opvissen, en waar je dan liefst nog een instant oplossing moet bedenken ???

Of stel u voor dat een leverancier vraagt om een factuur die openstaat, en je moet dan eventjes noteren welk factuurnummer dat is, en welk bedrag etc...

IN theorie heb je wel niets te doen als je zo gezellig in de file zit, dus je kunt wel aardig wat werk verzetten als uw werk telefonisch kan verzet worden uiteraard;..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 14:11   #18
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
natuurlijk niet, je bereikt gewoon dat iedereen een handsfree kit heeft, en als iemand in overtreding is, krijgt hij een boete + de 100euro te betalen + een boete voor fraude op die 100euro... En zo wordt de drempel weer wat hoger.

Als iemand echt kiest om zonder carkit door het leven te gaan en dus niet kan bewijzen een handsfree kit te hebben, wordt hij defacto 100euro per jaar armer wat een veelvoud minder is dan die karkits kosten. Je hebt karkits vanaf 25euro. Dus je moet goed gek zijn om geen te kopen dan...


Dat is gewoon mijn economische redenering.

Feitelijk ben ik ook van overtuigd dat zelfs het bellen op zich (onafhankelijk van de carkit) voldoende uw aandacht doet verslappen om meer risico op de weg te betekenen..

Stel u voor dat uw ambetantste klant belt met een probleem, waar je eventjes dan informatie moet voor opzoeken, en waarvan je alles zo uit uw geheugen moet opvissen, en waar je dan liefst nog een instant oplossing moet bedenken ???

Of stel u voor dat een leverancier vraagt om een factuur die openstaat, en je moet dan eventjes noteren welk factuurnummer dat is, en welk bedrag etc...

IN theorie heb je wel niets te doen als je zo gezellig in de file zit, dus je kunt wel aardig wat werk verzetten als uw werk telefonisch kan verzet worden uiteraard;..
Dat kan ik wel verstaan en ik ben er mee akkoord in die mate dat uiteindelijk de verantwoordelijkheid bij de bestuurder zelf ligt.
Zaken noteren etc staat eigenlijk gelijk als met een hand in de GSM bellen, als het niet erger is.

Ik bel dagelijks vanuit de auto met mijn handsfreekit en vind het best handig. Maar weet goed genoeg dat ik voor gecompliceerde zaken mijn klanten opbel als ik thuis ben of aan de kant sta.
Alleen kan de politie nooit controleren wat je zegt en in welke mate elk individueel gesprek je aandacht afleidt.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 14:17   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.227
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Ik bel dagelijks vanuit de auto met mijn handsfreekit en vind het best handig. Maar weet goed genoeg dat ik voor gecompliceerde zaken mijn klanten opbel als ik thuis ben of aan de kant sta.
Alleen kan de politie nooit controleren wat je zegt en in welke mate elk individueel gesprek je aandacht afleidt.
Juist, daarom is die utopische dreiging van Schouppe ook geen discussie waard.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2009, 14:56   #20
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Niet-handenvrij bellen verbieden? Voor mij niet gelaten, maar hoe zit het dan met taxibestuurders en vrachtwagenbestuurders die tijdens het rijden met een microfoon in de hand zitten te kwetteren? Gisteren zag ik op de E19 een vrachtwagenbestuurder gespannen op een PC-scherm op zijn dashboard tijdens het rijden zitten turen, ook maar verbieden dus!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 14 augustus 2009 om 15:02.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be