Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moeten criminele vreemdelingen die hier in Vlaanderen wonen na minstens 2 misdaden terug naar land v
Ja, tuurlijk! We kunnen deze gastjes hier als de pest missen! 33 80,49%
Nee, laat ze maar rustig verder doen! 5 12,20%
ja, maar enkel na 5 zware misdaden! 3 7,32%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2004, 12:23   #61
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illwill
Er is niemand die allochtone harder wil straffen, men wil er gewoon vanaf
Misschien dat men hen niet harder wenst te straffen, maar men wenst hen in elk geval wel anders te berechten en te bestraffen. Dat druist in tegen alle principes van ons rechtssysteem en is in mijn ogen dan ook onaanvaardbaar. Alle criminelen, ongeacht geslacht, afkomst, nationaliteit, huidskleur of godsdienst (voor dezelfde feiten) dezelfde straf. Ik ben niet zo voor die softe aanpak van het Vlaams Blok die bepaalde criminelen niet dezelfde straf wenst te geven omwille van hun afkomst.
Bullshit, men straft een minderjarige toch ook anders voor dezelfde daden. Men strat trouwens zowat iedereen anders voor een zelfde criminele daad. Hoe komt dit dan. Maakt het enig verschil uit voor het slachtoffers hoe de achtergrond is van de crimineel?
Het is toch logisch dat men criminele mensen die hier niet thuis horen terug moeten naar het land van herkomst. Wat is hier eigenlijk rascistisch aan?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2004, 20:28   #62
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Zeg, caféfilosoof, in plaats van hier weer ellenlange bullshit te posten zou je beter LEZEN wat ik gepost heb. De links staan er verdorie bij en dan nog vertikt ge het van de tekst deftig te lezen.

Dat zegt genoeg over al de rest van uw holle posts op politics.be:

1) Dat misdadigers er altijd geweest zijn, weet iedereen. Maar als een bepaalde bevolkingsgroep er torenhoog bovenuitspringt, dan hoeft dat niet verzwegen worden.

2) Het antwoord kwam van Verwilgen en is in de kamer gegeven. Als je de tekst gelezen had, dan had je dat gezien. Onnozelaar toch!

3) Over het aangeven of niet aangeven van groepsverkrachtingen gaat het niet. Het gaat hier over gekende groepsverkrachtingen. Ge weet duidelijk niet waarover ge spreekt.

4) Ik pleit niet over het opvoeren van een media-show. Men kan gerust eens evenveel afleveringen in koppen spenderen aan dergelijke zaken. Maar neen, het fenomeen van groepsverkrachtingen is zelfs nog niet naar voor gebracht.

5) Ik weet niet met wat voor een idefix gij zit, maar dit heef thelemaal niets te maken met het Vlaams Blok.

Hier nog even de FEITEN, lees ze deze maal met aandacht alvorens commentaar neer te posten die er totaal naast zit:

Uit een vraag in de kamer blijkt dat er in het Brussels gewest gemiddeld één groepsverkrachting PER WEEK plaatsvind. DE DADERS ZIJN MEESTAL MINDERJARIGE MIGRANTEN.

Waarom staat de krant steeds vol met banaliteiten en komt dit nooit in de media ter sprake?! Taboe! De doofpot in!

http://www.weblex.irisnet.be/data/Cr...9/n/images.pdf

Hetzelfde fenomeen is anno 2004 nog steeds "in" en heeft zich ondertussen heeft uitgebreid naar Charleroi, Luik en Mechelen.

Verder opzoekingswerk leverde het volgende:

Amsterdam: Groepsverkrachting door 14 Marokkaanse jongeren in doofpot

http://krant.telegraaf.nl/krant/arch...jectgroep.html

In het volgend artikel leest u: "Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' "

http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1007188985732.html

Nog meer van dit fraais, alweer in de doofpot:

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1011334826694.html

Een reactie van de vrouwenraad:

http://www.vrouwenraad.be/standpunte...krachting.html
Jij herhaalt je tekst, ik blijf bij de mijne, maar ik doe geen copy paste, scroll maar omhoog..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 18:02   #63
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

[quote="illwill"][quote="Raf"] Het Vlaams Blok wil allochtonen die op criminele feiten betrapt worden het land uitzetten, of niet? Tenzij ze dat met Belgen ook willen doen, maken ze een onderscheid.
Citaat:

Luister naar alle mensen die de criminaliteit willen aanpakken en vergeet het nu nooit meer ok!? Allochtonen met meerdere criminele feiten op hun rekening buiten! Criminele belgen den bak in! Dat is simpel, niet?!
ja, illwill, zelfs wat té simpel:
bij strafrecht wordt je in zogoed als alle landen berecht (en evt veroordeeld) voor je misdrijven in het land waar je die misdaden pleegt. Als ik in Nederland iemand vermoordt, zal ik in Nederland voor de rechter verschijnen, zelfs al pakken ze me op in België en heb ik de Duitse nationaliteit.
Zo werkt het internationaal rechtssysteem, "Interpol" en "uitleveringen" die woorden hoofr je af&toe es op radio en TV.

de vraag of de landen waar die mensen hun (groot)ouders werden geboren hun "eigen" misdadigers willen opvangen, is een helemaal andere kwestie. Ik denk niet dat ze erom staan te springen...
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 18:19   #64
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Dat andere landen hun eigen criminelen niet wil terug pakken zegt al genoeg hé. Zijn dit trouwens dezelfde landen die bij de EU willen komen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 18:24   #65
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Dit is een eenzijdige poll.
Inderdaad. Pure stemmingmakerij.
Waar blijft uw reaktie op mijn antwoord op uw inscannen van dat Verschueren-artikel nu, Rafke? Uw cerebrale aktieradius lijkt mij niet bijzonder groot te zijn, nietwaar? Triestig, erg, heel erg
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 19:02   #66
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat andere landen hun eigen criminelen niet wil terug pakken zegt al genoeg hé.
Alé we gaan ne keer een fictief voorbeeldje nemen hé:
In Nohomoland woont iemand die de Belgische nationaliteit bezit en die man wordt daar veroordeelt wegens het bedrijven van de herenliefde. De straf die voorzien wordt in Nohomoland voor deze overtreding van de wet is een gevangenisstraf van 20jaar en tevens is het de gewoonte dat zulke mensen terug gezonden worden naar het land van herkomst.
Wat gaat er gebeuren volgens u in zulke gevallen? Gaan we hier iemand in onze gevangenis steken omdat hij de wetten die in een andere samenleving gelden heeft overtreden? Of gaan we elke samenleving toch maar laten 'opdraaien' voor haar eigen criminelen?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 19:28   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat andere landen hun eigen criminelen niet wil terug pakken zegt al genoeg hé.
Alé we gaan ne keer een fictief voorbeeldje nemen hé:
In Nohomoland woont iemand die de Belgische nationaliteit bezit en die man wordt daar veroordeelt wegens het bedrijven van de herenliefde. De straf die voorzien wordt in Nohomoland voor deze overtreding van de wet is een gevangenisstraf van 20jaar en tevens is het de gewoonte dat zulke mensen terug gezonden worden naar het land van herkomst.
Wat gaat er gebeuren volgens u in zulke gevallen? Gaan we hier iemand in onze gevangenis steken omdat hij de wetten die in een andere samenleving gelden heeft overtreden? Of gaan we elke samenleving toch maar laten 'opdraaien' voor haar eigen criminelen?
Ah deze Belg moet zijn straf hier in Belgie uitzitten. Heel simpel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 20:24   #68
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

En indien het i.p.v. een gevangenisstraf een straf als 'het afkappen van de handen' betreft dan gaan we ze door een Belgische beul laten afkappen ook zeker?

Onlangs 'stuurde' Australië iemand met de Duitse nationaliteit die verscheidene zedenmisdrijven had gepleegd 'terug' naar Duitsland. De man woonde reeds zijn ganse leven in Australië. Een logische beslissing volgens u zeker?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 00:45   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En indien het i.p.v. een gevangenisstraf een straf als 'het afkappen van de handen' betreft dan gaan we ze door een Belgische beul laten afkappen ook zeker?

Onlangs 'stuurde' Australië iemand met de Duitse nationaliteit die verscheidene zedenmisdrijven had gepleegd 'terug' naar Duitsland. De man woonde reeds zijn ganse leven in Australië. Een logische beslissing volgens u zeker?
Dies, welke straffen dat ze in andere landen hebben voor bepaalde feiten daar kan geen belg iets aan veranderen. Indien je een discussie wil beginnen over of het afkappen van handen voor dieven in andere landen goed is of niet is dus een andere discussie. Ik vind dit alvast niet goed. bewijst ten eerste hoe ver het land achter staat. Waarom je denkt dat ik dit goed vind is mij een raadsel, en ik zou dus ook graag uitleg willen waarom je dit denkt omdat je dit als argument gebruikt.
Iemand die al jaren of heel zijn leven in Duitsland woont in dit geval en dus ook de duitse nationaliteit heeft VERDIENT moet in Duitsalnd berecht en vastgezet worden, nogal logisch. Nogmaals waarom je denkt dat ik het goed zou vinden om deze man terug naar Australie te sturen is mij weer een raadsel en zou dus ook hier weer een uitleg voor willen hoe je hierbij komt.

Ik snap dus helemaal niet waarom je deze soort beschuldigingen aan mijn deur legt hoor.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 01:00   #70
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Iemand die al jaren of heel zijn leven in Duitsland woont in dit geval en dus ook de duitse nationaliteit heeft VERDIENT
Misschien nog eens een keertje goed lezen wat ik schreef. Ten andere, een nationaliteit verdient men niet.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 01:11   #71
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Iemand die al jaren of heel zijn leven in Duitsland woont in dit geval en dus ook de duitse nationaliteit heeft VERDIENT
Misschien nog eens een keertje goed lezen wat ik schreef. Ten andere, een nationaliteit verdient men niet.
Ik heb over de volledige lijn geantwoord op jou reactie kerel!
Nu jij nog op de mijne maar ik denk dat ik daar naar kan fluiten zeker.
En inderdaad een nationaliteit verdient men niet nee, triestig hé.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:55   #72
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik heb over de volledige lijn geantwoord op jou reactie kerel!
Misschien moet je toch nog maar eens goed lezen wat ik schreef. Uw reactie was namelijk absoluut geen antwoord op mijn bemerkingen, daar in mijn uit het leven gegrepen voorbeeld spraken was van iemand die reeds zijn ganse leven in Australië woonde, maar die toevallig wel in het bezit was van de Duitse nationaliteit. U antwoorde daarop dat het logisch is dat iemand die zijn ganse leven in Duitsland heeft gewoond.....
u ziet zelf wel dat het antwoord niet overeenkomt met de vraag.

Het voorbeeldje van het afhakken van handen e.d. haalde ik enkel aan om te proberen duidelijk te maken dat het te idioot voor woorden is om een andere samenleving te laten opdraaien voor de criminelen van je eigen samenleving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Nu jij nog op de mijne maar ik denk dat ik daar naar kan fluiten zeker.
Vriendelijkheid verwacht ik niet, een beetje beleefdheid zou u anderzijds niet misstaan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
En inderdaad een nationaliteit verdient men niet nee, triestig hé.
Waarom zou dat triestig zijn? Van zodra er geen koppeling meer bestaat tussen nationaliteit en rechtszekerheid mag nationaliteit wat mij betreft gerust iets zijn dat men moet verdienen of dat men zelfs enkel en alleen door geboorte kan verwerven etc.
Op dit ogenblik zou de nationaliteit echter tot niet meer of minder mogen en moeten dienen dan het verschaffen van dezelfde rechten en plichten aan al diegene die deel uitmaken van eenzelfde rechtsgemeenschap.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 14:05   #73
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ik heb over de volledige lijn geantwoord op jou reactie kerel!
Misschien moet je toch nog maar eens goed lezen wat ik schreef. Uw reactie was namelijk absoluut geen antwoord op mijn bemerkingen, daar in mijn uit het leven gegrepen voorbeeld spraken was van iemand die reeds zijn ganse leven in Australië woonde, maar die toevallig wel in het bezit was van de Duitse nationaliteit. U antwoorde daarop dat het logisch is dat iemand die zijn ganse leven in Duitsland heeft gewoond.....
u ziet zelf wel dat het antwoord niet overeenkomt met de vraag.

Het voorbeeldje van het afhakken van handen e.d. haalde ik enkel aan om te proberen duidelijk te maken dat het te idioot voor woorden is om een andere samenleving te laten opdraaien voor de criminelen van je eigen samenleving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Nu jij nog op de mijne maar ik denk dat ik daar naar kan fluiten zeker.
Vriendelijkheid verwacht ik niet, een beetje beleefdheid zou u anderzijds niet misstaan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
En inderdaad een nationaliteit verdient men niet nee, triestig hé.
Waarom zou dat triestig zijn? Van zodra er geen koppeling meer bestaat tussen nationaliteit en rechtszekerheid mag nationaliteit wat mij betreft gerust iets zijn dat men moet verdienen of dat men zelfs enkel en alleen door geboorte kan verwerven etc.
Op dit ogenblik zou de nationaliteit echter tot niet meer of minder mogen en moeten dienen dan het verschaffen van dezelfde rechten en plichten aan al diegene die deel uitmaken van eenzelfde rechtsgemeenschap.
Alé kzal anders gaan antwoorden want...
NEEN, natuurlijk mag men geen handen afhakken van mensen hier omdat het in een ander land wel zo is! Is dit al ergens het geval geweest. Dat het weet ik veel waar (zeg het mij maar) wel een praktijk is dan moet de EU zich daar maar eens mee bezig houden. In die gevallen mag deze crimineel hier zijn straf uitzitten maar moet na vrijlating wel weer het land verlaten natuurlijk.

Beleefdheid? Actie reactie é kerel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 14:10   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Het is toch ook gek dat in alle landen van europa de moslims voor de grootste problemen zorgen. Of voor ego filo dat de media de moslims extra in negatief daglicht zetten. Zouden alle europese landen dan enkel rascistisch zijn tov de moslims of zou het toch wel eens kunnen dat de schuld bij de moslims ligt?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be