Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2017, 08:30   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard Kristina (11) moet Kerstmis niet thuis ...

Kristina (11) moet Kerstmis niet thuis, maar in het terugkeercentrum vieren: ‘Dit is onmenselijk’

Citaat:
De elfjarige Kristina en haar ouders zijn afgelopen week opgepakt. Het Armeense gezin moet na negen jaar het land uit, besliste de overheid. Maar omdat de diensten in de kerstperiode gesloten zijn, brengen Kristina en haar ouders de feestdagen in een terugkeerhuis door. ‘Dit kan niet’, zegt de leraar van het meisje in VTM Nieuws.
Hadden we er vorig jaar ook niet ééntje die kwam wenen?

Dat zijn voor velen en zeker in een kerstperiode schrijnende beelden.

Uiteindelijk kan men niet anders dan vaststellen dat er fouten gebeurd zijn in beide gevallen vorig jaar en nu.

Die fouten situeren zich in de zin van: of je zet ze er direct uit maar niet na 3 tot 10 jaar?

Ik ben niet echt een fan van dat ons land maar blijft overspoelen met mensen uit andere contreien maar er zit wel een serieuze fout in het systeem als men iemand er na 3 tot 10 jaar maar eerst uit wil zetten die hier misschien al een beetje ingeburgerd zijn in 'ons' land.

Ik leg mijn Ebenezer Scrooge jasje even weg en uiteindelijk moet men een andere oplossing vinden in deze zaak.

Er zijn er anderen die men beter de deur zou wijzen dan een klein meisje dacht ik.

De fout ligt bij diegenen die zich met die zaken bezig houden en hun werk niet naar behoren weten te doen. (gooide ik nu met stenen in de kerstperiode?)

Een 'goed?' plan misschien: hou ze allemaal buiten en weiger het 'wir shaffen das' gedoe te volgen problem solved, case closed.

p.s.

Straks heeft Francken het weer gedaan want op huidig ogenblik, de paus, de kardinalen, kleine wenende meisjes ...

Graag reactie
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 26 december 2017 om 08:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:08   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Vandaag of morgen komt boven water hoeveel keer ze al beroep hebben aangetekend, hoeveel keer ze al een uitwijzingsbevel hebben gekregen en hoeveel jaar ze het al kunnen rekken hebben. Is Armenië trouwens een risico land waar de bevolking moet gaan lopen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:30   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Armenië is 1 van de minder slechte ex-sovjet satellietstaten om in te leven.
Niet dat het vergelijkbaar is met de gouden wegen en de rondvliegende gebraden kiekes hier.

Maar ja, azielige aanvragen moeten geen lustrum of meer duren om af te werken.

Langs de andere kant, het zijn ambtenaren die daarover gaan, en die hun tempo is welgekend.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:42   #4
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Armenië is 1 van de minder slechte ex-sovjet satellietstaten om in te leven.
Niet dat het vergelijkbaar is met de gouden wegen en de rondvliegende gebraden kiekes hier.

Maar ja, azielige aanvragen moeten geen lustrum of meer duren om af te werken.

Langs de andere kant, het zijn ambtenaren die daarover gaan, en die hun tempo is welgekend.
Daar knelt de sandaal. Er zijn tig-aantal mogelijkheden om het te rekken, met gratis advocaat er bovenop.
Het kan nochtans anders. 1 Aanvraag, afgekeurd, geen beroep mogelijk, het eerste het beste vliegtuig op en terug.
Afgehandeld binnen de maand.

Maar dat is zonder de linkse kerk en de asielindustrie hier gerekend.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 11:03   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

In België is het dan ook niet moeilijk he: als zo'n verhaaltje op de juiste manier gebracht wordt tijdens de kerstperiode dan zijn er vrijwel onmiddellijk tienduizenden mensen die zich daardoor laten meeslepen. Dat er elders in de wereld honderdduizenden creperen van ontbering en andere ellende dat vergeten ze wel eventjes.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:14   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vandaag of morgen komt boven water hoeveel keer ze al beroep hebben aangetekend, hoeveel keer ze al een uitwijzingsbevel hebben gekregen en hoeveel jaar ze het al kunnen rekken hebben. Is Armenië trouwens een risico land waar de bevolking moet gaan lopen?
Die mogelijkheid zit er natuurlijk ook in en ik heb daar geen rekening met gehouden tijdens mijn schrijven.

Het kan inderdaad best zijn dat men die mensen al jaren ingelicht had van: U weet dat u niet kan blijven en op een bepaald ogenblik zal moeten terugkeren naar land van herkomst.

Of hun land behoort tot de risicolanden dat lijkt mij een twijfelachtige zaak.

p.s.

Het valt de laatste jaren ook op dat men niet te verlegen is om kinderen in te zetten om op het gemoed van bepaalde mensen te werken om uiteindelijk zelf iets gedaan te kunnen krijgen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 16:42   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Inderdaad, altijd dezelfde achterbakse zever van onze multiculidioten! Schandalig dat ze weer het lef hebben om een wenend kindje in onze multiculpers te gooien om de mensen te bedotten!
Dat gezin heeft al jaren het bevel gekregen om ons land te verlaten maar heeft dat jaren gewoon naast zich neergelegd, wellicht met de goede raad van nog eens die hypocriete multiculidioten en hun multiculindustrie!
Advocaten kunnen om het even wat van geleuter verkopen, daar bestaat hun job eigenlijk uit!
Dat men diegenen opzoekt die het mogelijk hebben gemaakt dat dat gezin hier vele jaren na elkaar onze wetten aan hun been konden lappen en breng die gasten voor het gerecht! Laat ze een flink deel betalen van wat de onwettige opvang al die jaren voor de belastingbetaler heeft betekend! Misschien hebben ze daarna minder zin in dat spelletje!
Ander voorstel: wie het bevel kreeg om het land te verlaten drie maanden later geen enkele cent meer toestoppen! Gedaan met naar het OCMW te lopen enz Ook stoppen met die kindjes die zogezegd eerst hun studies moeten afwerken! Hoe langer zo'n kinderen hier rondhangen, hoe zwaarder het vertrek zal zijn!
Dus, sorry maar helaas! Er zijn nog miljoenen aardbewoners die hier ook graag zo maar hun intrek zouden willen nemen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 17:49   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar knelt de sandaal. Er zijn tig-aantal mogelijkheden om het te rekken, met gratis advocaat er bovenop.
Het kan nochtans anders. 1 Aanvraag, afgekeurd, geen beroep mogelijk, het eerste het beste vliegtuig op en terug.
Afgehandeld binnen de maand.

Maar dat is zonder de linkse kerk en de asielindustrie hier gerekend.
zo'n beleid zou dan ook nog eens een afschrik effect hebben voor andere gelukszoekers.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 17:53   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

En nu legt de linkse pers natuurlijk een link met de warmste week en onmenselijkheid, goede integratie, blablabla.

Maar daar gaat het helemaal niet om.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 19:16   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Armenië is 1 van de minder slechte ex-sovjet satellietstaten om in te leven.
Niet dat het vergelijkbaar is met de gouden wegen en de rondvliegende gebraden kiekes hier.

Maar ja, azielige aanvragen moeten geen lustrum of meer duren om af te werken.

Langs de andere kant, het zijn ambtenaren die daarover gaan, en die hun tempo is welgekend.
Ik denk dat het deze keer niet helemaal aan de ambtenaren ligt.
Ik hoor hier juist op VTM zeggen dat het gezin al 4 jaar geleden het bevel had gekregen het land te verlaten maar heeft dat niet gedaan, sindsdien zijn ze hier illegaal.
In 2009 toen ze aankwamen kregen ze al te horen dat ze niet konden blijven. Sindsdien gingen ze met hun advocaten van het ene beroep naar het andere.
Nu zijn die uitgeput en dit is dan het gevolg.

Dat zeiden ze gisteren op de VRT er natuurlijk niet bij.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 december 2017 om 19:22.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 19:49   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Vandaag of morgen komt boven water hoeveel keer ze al beroep hebben aangetekend, hoeveel keer ze al een uitwijzingsbevel hebben gekregen en hoeveel jaar ze het al kunnen rekken hebben. Is Armenië trouwens een risico land waar de bevolking moet gaan lopen?
Bij mijn weten niet. En Kristina viert nu geen kerst want Armeniërs vieren kerst op 6 januari.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 19:51   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En nu legt de linkse pers natuurlijk een link met de warmste week en onmenselijkheid, goede integratie, blablabla.

Maar daar gaat het helemaal niet om.
En weer wat stemmen bij voor Theo. N-VA gaat straks geen propaganda meer moeten voeren: anderen doen dat voor de N-VA.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 20:51   #13
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

Al 4 jaar illegaal en al 8 jaar weten ze dat ze niet kunnen blijven. En laat ons nu nog eens de dochter ten tonele voeren om op het Vlaams gemoed te werken. Smerige media en wie daar aan meewerkt op deze show op te voeren.

Enfin, de Skob had weer den diksten van op start.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 december 2017 om 20:52.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 20:57   #14
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard

Citaat:
Straks heeft Francken het weer gedaan
Laat dat net de bedoeling zijn. Temeer net nu hij zwak staat, in het midden van de storm over de Soedanezen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 23:31   #15
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bij mijn weten niet. En Kristina viert nu geen kerst want Armeniërs vieren kerst op 6 januari.
2
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 23:47   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk dat het deze keer niet helemaal aan de ambtenaren ligt.
Ik hoor hier juist op VTM zeggen dat het gezin al 4 jaar geleden het bevel had gekregen het land te verlaten maar heeft dat niet gedaan, sindsdien zijn ze hier illegaal.
In 2009 toen ze aankwamen kregen ze al te horen dat ze niet konden blijven. Sindsdien gingen ze met hun advocaten van het ene beroep naar het andere.
Nu zijn die uitgeput en dit is dan het gevolg.

Dat zeiden ze gisteren op de VRT er natuurlijk niet bij.
Dus, als ik het goed begrijp heeft de hele papiermolen eerst 4 jaar aan't malen geweest om definitief te weten dat ze niet konden blijven, om daarna nog eens 4 jaar niks te doen... En dat zou dus niet ambtenarees geregeld zijn?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 06:34   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp heeft de hele papiermolen eerst 4 jaar aan't malen geweest om definitief te weten dat ze niet konden blijven, om daarna nog eens 4 jaar niks te doen... En dat zou dus niet ambtenarees geregeld zijn?
U kan het inderdaad zo stellen dat er iets serieus mis was met de papiermolen en dat die gewoon doordraaide.

Directeur Vreemdelingenzaken geeft 11-jarig meisje en gezin weinig hoop

Zoals ik al eerder wist te schrijven zijn ze ook niet te verlegen om hun kinderen te laten opdraven om hun plannetjes maar gedaan te krijgen, regelrechte schande.

Dat bepaalde media er handig gebruik van maken van deze zaak dat is een feit.

Ik vond de boodschap in de nieuwsuitzendingen het bericht van de vader die zijn dochter en zijn schoonouders dacht ik verloren is aan een onnozelaar die ze zomaar 'kapot' gemaakt heeft véél erger.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 06:49   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.241
Standaard

De vader van Kristina, de held, is ondertussen ondergedoken in plaats van bij zijn gezin te blijven.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 07:40   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk dat het deze keer niet helemaal aan de ambtenaren ligt.
Ik hoor hier juist op VTM zeggen dat het gezin al 4 jaar geleden het bevel had gekregen het land te verlaten maar heeft dat niet gedaan, sindsdien zijn ze hier illegaal.
In 2009 toen ze aankwamen kregen ze al te horen dat ze niet konden blijven. Sindsdien gingen ze met hun advocaten van het ene beroep naar het andere.
Nu zijn die uitgeput en dit is dan het gevolg.

Dat zeiden ze gisteren op de VRT er natuurlijk niet bij.
Dat is net mijn punt, de linkse zender op z'n best!
Alles om de N-VA te bashen.
Dingen verzwijgen is ook een vorm van liegen!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2017, 07:41   #20
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bij mijn weten niet. En Kristina viert nu geen kerst want Armeniërs vieren kerst op 6 januari.
Bij het weten van de VTM wel.
Van bij aankomst wisten ze reeds dat ze hier geen toekomst hadden!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be