Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2018, 21:05   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Anders geen goedkoop wagentje die Tesla.

Tesla
Valt best mee:
Citaat:
https://www.autogids.be/model-type-j...018/prijs.html
Tesla Model S (2018)
3 versie(s) tussen 86.100 € en 149.200 €
CO2 tussen 0 en 0 g/km
Score redactie : 15.80/20
Score eigenaars : 17.86/20
Citaat:
https://www.autogids.be/model--merce...sse/prijs.html
Mercedes-Benz S-Klasse Berline (2018)
22 versie(s) tussen 88.209 € en 247.445 €
CO2 tussen 135 en 289 g/km
Score redactie : 16.07/20
Score eigenaars : 16.00/20

Laatst gewijzigd door Micele : 25 februari 2018 om 21:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 14:51   #22
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge hebt een coole schoonbroer.
Best wel, ja. Toen hij 'm pas had, kwam hij langs en liet de easter egg zien. Ik lag plat van het lachen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:34   #23
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge hebt een coole schoonbroer.
Wat is er cool aan om met een Tesla X te rijden? Ik stel mij dan de vragen : zelfstandige en wat doet hij dat hij zomaar +100.000 euro aan een wagen kan ophoesten?
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:35   #24
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Best wel, ja. Toen hij 'm pas had, kwam hij langs en liet de easter egg zien. Ik lag plat van het lachen.
OMG Tuningboy van 18 jaar Als dat een verkoopargument moet zijn
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:42   #25
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wat is er cool aan om met een Tesla X te rijden? Ik stel mij dan de vragen : zelfstandige en wat doet hij dat hij zomaar +100.000 euro aan een wagen kan ophoesten?
Meer geld verdienen dan gij in ieder geval
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 16:55   #26
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Tja ik ben geen zelfstandige en kan dus mijn wagens niet afschrijven. Dus geen E-wagen die ik aan 120% kan inboeken Over hoeveel iemand verdient of op zijn rekening heeft staan, of zelfs onder zijn matras heeft steken laten we in het midden. Ik maak jouw rekening niet en jij moet mijn rekening niet maken. Ik poch niet over rijkdom en bezit

Maar ik vroeg mij gewoon af. Is het iemand die er de centen voor over had of is het iemand die het fiscaal kostenplaatje gemaakt heeft? In het eerste geval zeg ik "hoed af" en in het tweede geval zeg ik optimalisatie van zijn fiscale boekhouding.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 17:15   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wat is er cool aan om met een Tesla X te rijden?
Al eentje gereden?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 17:53   #28
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.064
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Tja ik ben geen zelfstandige en kan dus mijn wagens niet afschrijven. Dus geen E-wagen die ik aan 120% kan inboeken Over hoeveel iemand verdient of op zijn rekening heeft staan, of zelfs onder zijn matras heeft steken laten we in het midden. Ik maak jouw rekening niet en jij moet mijn rekening niet maken. Ik poch niet over rijkdom en bezit

Maar ik vroeg mij gewoon af. Is het iemand die er de centen voor over had of is het iemand die het fiscaal kostenplaatje gemaakt heeft? In het eerste geval zeg ik "hoed af" en in het tweede geval zeg ik optimalisatie van zijn fiscale boekhouding.
Absoluut geen tuningboy. En al zeker geen pocher. Gewoon iemand die inderdaad goed zijn boterham verdient op een meer dan eerbare manier en een grote fan van Musk. En net zoals Elon probeert hij zijn jongensdromen te beleven. Domotica enz...

Als er al iemand beschuldigd moet worden van pochen dan ben ik dat. Maar hier gaat het niet om pochen. Er zijn vandaag de dag technologische ontwikkelingen die vroeger sciencefiction waren en waar sommige mensen gewoon enthousiast over zijn.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 26 februari 2018 om 17:55.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 18:39   #29
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Absoluut geen tuningboy. En al zeker geen pocher. Gewoon iemand die inderdaad goed zijn boterham verdient op een meer dan eerbare manier en een grote fan van Musk. En net zoals Elon probeert hij zijn jongensdromen te beleven. Domotica enz...

Als er al iemand beschuldigd moet worden van pochen dan ben ik dat. Maar hier gaat het niet om pochen. Er zijn vandaag de dag technologische ontwikkelingen die vroeger sciencefiction waren en waar sommige mensen gewoon enthousiast over zijn.
Ja, ik kan enkel zeggen, ik hoop dat uw schoonbroer ooit voor zijn firma een Tesla camion mag kopen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 19:46   #30
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Absoluut geen tuningboy. En al zeker geen pocher. Gewoon iemand die inderdaad goed zijn boterham verdient op een meer dan eerbare manier en een grote fan van Musk. En net zoals Elon probeert hij zijn jongensdromen te beleven. Domotica enz...

Als er al iemand beschuldigd moet worden van pochen dan ben ik dat. Maar hier gaat het niet om pochen. Er zijn vandaag de dag technologische ontwikkelingen die vroeger sciencefiction waren en waar sommige mensen gewoon enthousiast over zijn.
Als je €150K liggen hebt is het beter van die inderdaad in een Tesla te steken.

Het is een goede investering en de auto blijkt nauwelijks waarde te verliezen.

Indien je echter regelmatig lange afstanden (600 km round trip) moet/wil doen is het jammer genoeg geen optie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:06   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Als je €150K liggen hebt is het beter van die inderdaad in een Tesla te steken.

Het is een goede investering en de auto blijkt nauwelijks waarde te verliezen.

Indien je echter regelmatig lange afstanden (600 km round trip) moet/wil doen is het jammer genoeg geen optie.
Als ge geen zin hebt om op die 600 km een half uur aan de supercharger te staan moet je dat niet kopen.

Ik stop bij een trip van 200 km al gemakkelijk een half uur voor een koffie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:27   #32
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ge geen zin hebt om op die 600 km een half uur aan de supercharger te staan moet je dat niet kopen.

Ik stop bij een trip van 200 km al gemakkelijk een half uur voor een koffie.
Ik niet, ik heb ooit 3 jaar in Stutgart gewerkt en kwam regelmatig naar België en dit was 6 uur rijden. Ik deed dit quasi in één ruk.

Trouwens je zult maar pech hebben dat alle laadpalen bezet zijn, het is nu niet dat er zoveel staan.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:33   #33
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard Zou dit geen goed idee zijn?

Ik vraag me trouwens af indien het niet een goed idee zou zijn om een extra batterij pack of een range extender in te bouwen in een aanhangwagen.

Je zou een verhuurdienst kunnen voorzien.

Als je dan eens lange afstanden moet afleggen zou je dit aan je auto kunnen koppelen.

Je moet het wel meesleuren dus het verbruik zal iets hoger zijn maar voor een electrische wagen is dit niet zo'n groot probleem heb ik begrepen. De aerodynamica moet wel in orde zijn.

Als je dan naar het zuiden van Franrkijk op vakantie wil kun je gerust met de Tesla gaan, ginder gekomen koppel je de range extender af en rij je terug 100% op electriciteit.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 20:59   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik niet, ik heb ooit 3 jaar in Stutgart gewerkt en kwam regelmatig naar België en dit was 6 uur rijden. Ik deed dit quasi in één ruk.

Trouwens je zult maar pech hebben dat alle laadpalen bezet zijn, het is nu niet dat er zoveel staan.
Alvast ruim genoeg voor alle Tesla's die echt 6 uur onderweg zijn. Men laadt tenslotte maar een halfuur. De tripplanner van een Tesla weet dat overigens.

Indien jij dat in een ruk deed ga je zowat 20 minuten in tijd winnen, of op 6 uur verwaarloosbaar.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 21:02   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik niet, ik heb ooit 3 jaar in Stutgart gewerkt en kwam regelmatig naar België en dit was 6 uur rijden. Ik deed dit quasi in één ruk.

Trouwens je zult maar pech hebben dat alle laadpalen bezet zijn, het is nu niet dat er zoveel staan.
Neen ?

Voor de huidige kleine hoeveelheden EV's zijn er massas. Het is nog niet zo dat je moet aanschuiven bij de superchargers (in de VS, en zeker Californie, is dat wel al eens andere koek, maar daar is net de grootste supercharger te wereld gebouwd).

Anyway, ik hoor steeds verhalen van mensen die "6-10h rijden in een stuk". Goed, jij mag met de dieselkar blijven bollen. Want ik geloof dat nu eenmaal niet. Ik ben onlangs naar Oost-Duitsland gereden. Ik ben MOETEN stopen na 350 km uit vermoeidheid. Misschien zijn jullie supermensen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 21:20   #36
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen ?

Voor de huidige kleine hoeveelheden EV's zijn er massas. Het is nog niet zo dat je moet aanschuiven bij de superchargers (in de VS, en zeker Californie, is dat wel al eens andere koek, maar daar is net de grootste supercharger te wereld gebouwd).

Anyway, ik hoor steeds verhalen van mensen die "6-10h rijden in een stuk". Goed, jij mag met de dieselkar blijven bollen. Want ik geloof dat nu eenmaal niet. Ik ben onlangs naar Oost-Duitsland gereden. Ik ben MOETEN stopen na 350 km uit vermoeidheid. Misschien zijn jullie supermensen.
Komaan, 2 weken geleden ben ik ook vanuit Stuttgart naar Gent gereden (7u, met een hoop verkeersellende), maar ben pas moeten stoppen na 5.5 uur om even te tanken...

En met de Tesla vanuit Stuttgart, sorry, maar de SuC in Arlen ga je nauwelijks halen... als ik dan Luxemburg stad moet rondrijden voor een Suc, en dat in de spits, dan ben ik al rap een uur extra kwijt (zonder de laadtijd gerekend).

Die beperkingen op dit moment (laadtijd, route aanpassen in functie van snellaadpunten) zijn mss te doen voor diegene die op autovakantie zijn, maar diegene die voor hun werk op de baan moeten, vrees ik er voor.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 21:26   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Komaan, 2 weken geleden ben ik ook vanuit Stuttgart naar Gent gereden (7u, met een hoop verkeersellende), maar ben pas moeten stoppen na 5.5 uur om even te tanken...

En met de Tesla vanuit Stuttgart, sorry, maar de SuC in Arlen ga je nauwelijks halen... als ik dan Luxemburg stad moet rondrijden voor een Suc, en dat in de spits, dan ben ik al rap een uur extra kwijt (zonder de laadtijd gerekend).

Die beperkingen op dit moment (laadtijd, route aanpassen in functie van snellaadpunten) zijn mss te doen voor diegene die op autovakantie zijn, maar diegene die voor hun werk op de baan moeten, vrees ik er voor.
Jij rijdt raar. In Kaiserlautern, Mannheim, Mainz en Keulen liggen er gewoon knal langs de autobaan. En dan is het echt niet ver van Sittard en Heusden Zolder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 21:30   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

En de Aarlen Supercharger is van hier thuis uit 182 km.

Maar jij komt weer uit de Vlaanders waarschijnlijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 21:30   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Lees: problemen zoeken waar ze niet zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2018, 22:04   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Die beperkingen op dit moment (laadtijd, route aanpassen in functie van snellaadpunten) zijn mss te doen voor diegene die op autovakantie zijn, maar diegene die voor hun werk op de baan moeten, vrees ik er voor.
Ik vrees dat je onwetend doet. Welke beperkingen?

Lees eens, bestond sinds update 6.2 van bijna 3 jaar geleden, en die zal nog regelmatig geoptimaliseerd worden, quasi elke week, want steeds komen er nieuwe SuC bij :

Citaat:
TESLA MAAKT EINDE AAN RANGE ANXIETY DOOR NIEUWE TRIP PLANNER
EGEAR /

19 maart 2015

Trip Planner

Tesla Model S 6.2 Trip Planner

Met de nieuwe Tesla Trip Planner is het moeilijk om nog met een lege accu te stranden.

De eerste app, Trip Planner, lijkt het meest interessant. Wanneer je een roadtrip wil ondernemen hoef je enkel je einddestinatie in de app in te voeren. Het systeem berekent dan de snelste route door optimalisatie van rijd- én laadtijd. Het systeem begeleidt je langs de Tesla Superchargers die beschikbaar zijn langs de route.

Een iPhone app stuurt je verder push-notificaties wanneer de Model S voldoende is opgeladen om de route verder te zetten tot de volgende Supercharger.

Range Assurance

Range Assurance is eigenlijk niet meer dan een monitoring-systeem. Het houdt constant in de gaten of je niet buiten het bereik van een laadpunt (Supercharger, een externe laadpaal of een punt waar je al eens voorheen opgeladen hebt) dreigt te rijden. Het houdt daarvoor niet enkel rekening met de afstand en de rijstijl, maar ook met zaken zoals het weer en klimmen en dalen. Verder houdt het systeem ook rekening met laadpalen die momenteel te druk bezet zijn. Range Assurance neemt in hoofdzaak de taak van de bestuurder over om in het oog te houden dat je op tijd bijtankt.

https://www.egear.be/tesla-einde-range-anxiety/
En dat systeem zal 3 jaar later nog beter werken.

Beperkingen?

Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2018 om 22:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be