Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2018, 05:53   #1
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard postbedeling vs. verkeersregels

Vraag : waarom treedt men niet streng op tegen pakjesbezorgers die zowat elke verkeersregel aan hun laars lappen?

Ze zwalpen van links naar rechts over de rijweg en parkeren hun wagen op de rijweg of het fietspad, daar waar geen parkeerplaatsen zijn voorzien. Dikwijls staan ze dus op gevaarlijke plaatsen (in bochten), tegen de rijrichting in, met hun lichten de tegengaande chauffeurs verblindend. Bovendien moeten ze dan nog eens uitstappen op de rijbaan terwijl men ze door die verblindende lichten moeilijk kan zien.

Waarom wordt dit zomaar getolereerd?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 05:58   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Vraag : waarom treedt men niet streng op tegen pakjesbezorgers die zowat elke verkeersregel aan hun laars lappen?

Ze zwalpen van links naar rechts over de rijweg en parkeren hun wagen op de rijweg of het fietspad, daar waar geen parkeerplaatsen zijn voorzien. Dikwijls staan ze dus op gevaarlijke plaatsen (in bochten), tegen de rijrichting in, met hun lichten de tegengaande chauffeurs verblindend. Bovendien moeten ze dan nog eens uitstappen op de rijbaan terwijl men ze door die verblindende lichten moeilijk kan zien.

Waarom wordt dit zomaar getolereerd?
Het is ook een zwaar beroep.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 06:01   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Omdat De Post nog steeds een staatsbedrijf is. De staat is expert in het opleggen van regels aan anderen om ze dan zelf naast zich neer te leggen wanneer dat gemakkelijker uitkomt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:23   #4
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

DPD, TNT, UPS, POST NL, BPOST ... Allemaal bedrijven die alle verkeersregels aan hun laars lappen. Waar ik mij ook aan erger zijn de krantenbezorgers van de BPOST zelf. 's Morgens vroeg rijden of beter gezegd "vlammen" die met hun wagens rond zonder ook maar iets rekening te houden met andere mensen rondom hun. Al ettelijke keren opzij moeten springen als ze langs mij kwamen gevlogen. Richtingaanwijzers en voorrangsregels kennen ze niet. Maar geen politie in de wijde omgeving te bekennen en wanneer er toch eens een verdwaalde agent rond loopt dan kijkt die als een koe naar de wagens
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:27   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
DPD, TNT, UPS, POST NL, BPOST ... Allemaal bedrijven die alle verkeersregels aan hun laars lappen. Waar ik mij ook aan erger zijn de krantenbezorgers van de BPOST zelf. 's Morgens vroeg rijden of beter gezegd "vlammen" die met hun wagens rond zonder ook maar iets rekening te houden met andere mensen rondom hun. Al ettelijke keren opzij moeten springen als ze langs mij kwamen gevlogen. Richtingaanwijzers en voorrangsregels kennen ze niet. Maar geen politie in de wijde omgeving te bekennen en wanneer er toch eens een verdwaalde agent rond loopt dan kijkt die als een koe naar de wagens
Wat doet gij sochtends op de weg ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 08:40   #6
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Joggen natuurlijk Soms ga ik een uur joggen en soms twee tot vier uur aan een stuk. Maar dan zijn er stukken wandelen bij. De laatste tijd meer wandelen. Ik probeer dat minstens drie keer per week te doen. Al jarenlang dat ik dat doe. En ik blijf dat doen. Ik wandel ook heel veel met de hond. Maar dan is het meer in de bossen en niet langs wegen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 09:47   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

En de melkboer deed da nie, of wa? Terwijl hem binnen zijn pap afleverde.

Ernstig: ze horen het reglement na te leven. Maar dan moet je wel weten dat er een verschil is tussen stilstaan (laden en lossen) en parkeren.
En tegelijk het verschil beseffen tussen hinderlijk of gevaarlijk stilstaan en enkel een formele inbreuk begaan op het verkeersreglement.

Mijn voorstel is om het verkeersreglement te wijzigen op dit vlak, wat betreft de straffen:
- parkeren in overtreding met het reglement: 5 euro boete
- idem maar met verzwarende omstandigheid van hinder: 25
- idem maar met idem van gevaar: van 50 tot 5000 naargelang de graad van gevaar, in te schatten door de rechter.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 mei 2018 om 09:50.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 21:28   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Vraag : waarom treedt men niet streng op tegen pakjesbezorgers die zowat elke verkeersregel aan hun laars lappen?

Ze zwalpen van links naar rechts over de rijweg en parkeren hun wagen op de rijweg of het fietspad, daar waar geen parkeerplaatsen zijn voorzien. Dikwijls staan ze dus op gevaarlijke plaatsen (in bochten), tegen de rijrichting in, met hun lichten de tegengaande chauffeurs verblindend. Bovendien moeten ze dan nog eens uitstappen op de rijbaan terwijl men ze door die verblindende lichten moeilijk kan zien.

Waarom wordt dit zomaar getolereerd?
Bel de politie in plaats van de leuteren!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2018, 21:29   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
DPD, TNT, UPS, POST NL, BPOST ... Allemaal bedrijven die alle verkeersregels aan hun laars lappen. Waar ik mij ook aan erger zijn de krantenbezorgers van de BPOST zelf. 's Morgens vroeg rijden of beter gezegd "vlammen" die met hun wagens rond zonder ook maar iets rekening te houden met andere mensen rondom hun. Al ettelijke keren opzij moeten springen als ze langs mij kwamen gevlogen. Richtingaanwijzers en voorrangsregels kennen ze niet. Maar geen politie in de wijde omgeving te bekennen en wanneer er toch eens een verdwaalde agent rond loopt dan kijkt die als een koe naar de wagens
Als u stelt dat de bedrijven de regels aan hun laars lappen, zult u toch moeten kunnen aantonen dat deze bedrijven meno's, instructies, voorschriften aan hun werknemers geven waarin dat zou staan.

Kunt u dat?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be